Mariolos Report post #1 Posted January 15, 2013 (edited) Witam, Passat b5 1.9tdi AHH 90km (turbo ze zmienną geometrią), EGR zaślepiony na wstępie dodam, że turbo czyszczone było własnoręcznie nieco ponad miesiąc temu (były zapieczone kierownice). Przy okazji rozebrałem n75 ale był czysty i chodził bez problemów. Czyściłem ponieważ przy 120 - 130 km/h przy przyspieszaniu nagle szarpało autem i wskakiwał tryb awaryjny. Ostatnio natomiast przy 120km/h na czwartym biegu (chciałem "przegonić" auto żeby turbo rozruszać) wskoczył tryb awaryjny (kompletny brak mocy) ale bez żadnego szarpnięcia, po prostu dalej nie przyspieszał i ogólnie mułowaty się zrobił. Zgaszenie i odpalenie pomogło. Na 1,2,3 biegach dociągnięcie nawet do 4tys obrotów nie powoduje łapania trybu awaryjnego. Ostatnio zatankowałem na innej stacji i jakoś jakby auto wolniej przyspiesza, ale może to tylko takie wrażenie. Błędy zczytane z vaga: Address 01: Engine Controller: 038 906 018 FS Component: 1,9l R4 EDC 0110SG 2603 Coding: 00005 Shop #: WSC 00028 1 Fault Found: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-00 - - Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 8D0 907 389 D Component: ABS/ESP front D36 Coding: 04155 Shop #: WSC 00011 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Controller: 3B1 907 044 D Component: CLIMATRONIC D2.2 Coding: 05000 Shop #: WSC 00028 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Skipping Address 15-Airbags ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Controller: 3B0 920 822 A Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25 Coding: 05145 Shop #: WSC 00006 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2313938 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00004 Shop #: WSC 00028 1 Fault Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Controller: 1J0 959 799 S Component: 3B Zentral-SG Komf. 0001 Coding: 00257 Shop #: WSC 00028 2 Faults Found: 00953 - Interior Light Time limit 25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent 00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Co to może być? Pozdrawiam. Edited January 15, 2013 by Mariolos Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sztomel Report post #2 Posted January 15, 2013 Nadal szwankuje regulacja ciśnienia doładowania patrząc na błąd 17958. Patrzyłeś jak ciśnienie rzeczywiste wygląda w porównaniu do zadanego ? Przyczyny szukaj ponownie w zmiennej geometrii lub N75. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mariolos Report post #3 Posted January 15, 2013 Czy to możliwe, że po miesiącu jazdy mogły się znów zapiec kierowniczki? Generalnie jeżdżę dość spokojnie (zmiana biegu ~2000 - 2400 obrotów) ale codziennie przez krótki moment starałem się przeciągnąć na dwójce czy trójce do 3500 obrotów żeby właśnie kierowniczki mi się nie zapiekły znów. Co należy robić żeby turbo chodziło jak ma chodzić? Co do ciśnienia rzeczywistego i zadanego nie patrzyłem... czy wystarczy statycznie zalogować 011? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Łysy Report post #4 Posted January 15, 2013 A że tak dopytam 90 miały zmienną geometrie ?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
DarekS Report post #5 Posted January 15, 2013 Tak miały np. AHH, ALH. Zapiekły się kierownice, bo nie była zrobiona rzetelnie naprawa czyszczenia kierownic. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mariolos Report post #6 Posted January 15, 2013 Kierowniczki po czyszczeniu chodziły na dmuchnięcie, wypolerowałem je na błysk więc wydawało mi się, że zrobiłem to dobrze. Chciałbym się jeszcze upewnić żeby zaoszczędzić dnia na rozbieraniu turbo. Mógłbym prosić o wskazanie co należałoby zalogować? Quote Share this post Link to post Share on other sites
adamwwl1 Report post #7 Posted January 15, 2013 ja w swoim avb miałem ten sam problem co ty i oddałem turbo do regeneracji i okazało się że było czyste i bez groźnych luzów tylko coś z geometrią łopatek.po regeneracji latam już prawie rok a po chipie ponad pól roku i jest gitara , ani razu(odpukać)nie zrobiła problemu - a jeżdżę dosyć dynamicznie Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sztomel Report post #8 Posted January 15, 2013 czy wystarczy statycznie zalogować 011? zlogować statycznie 011 w trybie BS przez około 40 sekund oraz tę samą grupę ale dynamicznie na 3 biegu od 1500 do 4200 obrotów z pedałem gazu całkowicie w podłodze. Czyszcząc zmienną geometrię sprawdziłeś stan tej bieżni : Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gregtrix Report post #9 Posted October 19, 2013 Witam! Czy mógłbym prosić o pomoc! Od pół roku pojawiał mi się co jakiś czas tryb awaryjny przy 120 km/h. Wymieniłem czujnik N75 i N18. Powymieniałem przewody podciśnienia na nowe, aż wreszcie przyszedł czas na regeneracje turbiny. Zostały wymienione łopatki ,łożyska i wirnik oraz wyczyszczone kierowniczki. Po montażu próba i ręce mi opadły. To samo. Nie wiem co mam jeszcze zrobić. Czy ktoś ma jakieś sugestie. Z góry dziękuje za każdą pomoc! Quote Share this post Link to post Share on other sites
adamwwl1 Report post #10 Posted October 19, 2013 Witam! Czy mógłbym prosić o pomoc! Od pół roku pojawiał mi się co jakiś czas tryb awaryjny przy 120 km/h. Wymieniłem czujnik N75 i N18. Powymieniałem przewody podciśnienia na nowe, aż wreszcie przyszedł czas na regeneracje turbiny. Zostały wymienione łopatki ,łożyska i wirnik oraz wyczyszczone kierowniczki. Po montażu próba i ręce mi opadły. To samo. Nie wiem co mam jeszcze zrobić. Czy ktoś ma jakieś sugestie. Z góry dziękuje za każdą pomoc! tak jak pisałem kiedyś miałem to samo i regeneracja turbo wsio załatwiła.miałem coś z geometrią łopatek.może coś kiepsko zregenerowali.przepatrz też wszystkie wężyki podciśnienia i te cienkie w takich peszlach parcianych może gdzieś popękały bo mi ostatnio tracił moc i doszedłem że jeden wężyk sparciał.wymiana i ok.jednak w twoim przypadku spróbował bym skołować turbo i zamienić na chwilę i wykluczyć winę tubrba lub nie Quote Share this post Link to post Share on other sites
lysy225 Report post #11 Posted November 3, 2013 dopiero przeczytalem... kolega wyzej regenerowal turbo.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
metallica Report post #12 Posted December 26, 2013 witam, mam podobny problem ze spadkiem mocy powyżej 120km/h , lecz u mnie jest to za sprawą dziurawej rurki , którą nie wiem jak nazwać i proszę o pomoc, muszę ją kupić a nie wiem jak się nazywać, dzięki za pomoc Quote Share this post Link to post Share on other sites
polonez15 Report post #13 Posted December 26, 2013 A co ma odma do doładowania? Zupełnie NIC. Rurka to dosłownie odpowietrzanie skrzyni korbowej. Quote Share this post Link to post Share on other sites
metallica Report post #14 Posted December 26, 2013 co ma do doładowania ? zrób sobie w niej dziurke to zobaczysz objawy są takie same jak przy uszkodzonym czujniku doladowania, brak mocy poprostu, zasysa lewe powietrze i silnik wariuje wpada w tryb awaryjny i muli Quote Share this post Link to post Share on other sites
adamwwl1 Report post #15 Posted December 26, 2013 pójdź do autoryzowanego sklepu z częściami vw i skoda itp i tam zamawiają po nr części a jak wytłumaczysz o co kaman to powinni ci pokazać cały schemat tych odm i wtedy pokażesz co zamawiasz. ps.oczywiście każda 'rurka' może narobić problemów kolego polonez15 ---------- Dodano o 23:09 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:04 ---------- Aha ,a jak nie masz gdzie się zwrócić to zadzwoń do mnie jutro to podjadę i ci się dowiem u mnie w Wołominie.pozdro 500718044 Quote Share this post Link to post Share on other sites
polonez15 Report post #16 Posted December 27, 2013 O masz, a ja dłuższy czas jeździłem bez odmy i było wszystko w porządku... Odma nie ma NIC do regulacji ciśnienia i tyle. Raz piszesz, że objawy jak uszkodzony czujnik doładowania (co objawia się brakiem mocy w całym zakresie obrotów), a raz, że powyżej 120km/h. To jak w końcu jest? Quote Share this post Link to post Share on other sites
metallica Report post #17 Posted January 19, 2014 witam ponownie po 3 tygodniach. wymieniłem tą rurke od odmy koszt 85zł, nic to nie polepszyło.Polonez15 no takie objawy jak pisałem, jak jade sobie normalnie auto ma przyspieszenie wszystko OK, ale jak np. jade na trójce i gaz do dechy , czwórka gaz.... no to jak przekroczy 3 tys obrotow łapie takiego muła, czasami pojawia się też to jak wjezdzam pod jakąś górke większą. Jak byłem sprawdzić na kompie to pokazało wprost że problem z ciśnieniem w układzie, ale do końca już nie pamiętam. wkażdym bądź razie, przepływke sprawdzałem i była OK. jak mam chwile to czasami chodze do garażu i szukam jakiejś dziurki w wężach, albo czy nie są sparciałe te wężyki co idą do czujnika doładowania. 3 lata temu jakos miałem podobny przypadek, tylko sprawa wyglądała tak że komputer wskazywał ciągle na zawor doładowania, podmieniłem na inny sprawny i znowu to samo, wyszlo że wężyk był sparciały, skróciłęm go o cm i wszytsko było OK. aż do teraz. dodam że auto ma prawie 350 tys, wszystko regularnie wymieniane itp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotrek24dm Report post #18 Posted January 19, 2014 (edited) witam ponownie po 3 tygodniach. wymieniłem tą rurke od odmy koszt 85zł, nic to nie polepszyło.Polonez15 no takie objawy jak pisałem, jak jade sobie normalnie auto ma przyspieszenie wszystko OK, ale jak np. jade na trójce i gaz do dechy , czwórka gaz.... no to jak przekroczy 3 tys obrotow łapie takiego muła, czasami pojawia się też to jak wjezdzam pod jakąś górke większą. Jak byłem sprawdzić na kompie to pokazało wprost że problem z ciśnieniem w układzie, ale do końca już nie pamiętam. wkażdym bądź razie, przepływke sprawdzałem i była OK. jak mam chwile to czasami chodze do garażu i szukam jakiejś dziurki w wężach, albo czy nie są sparciałe te wężyki co idą do czujnika doładowania. 3 lata temu jakos miałem podobny przypadek, tylko sprawa wyglądała tak że komputer wskazywał ciągle na zawor doładowania, podmieniłem na inny sprawny i znowu to samo, wyszlo że wężyk był sparciały, skróciłęm go o cm i wszytsko było OK. aż do teraz. dodam że auto ma prawie 350 tys, wszystko regularnie wymieniane itp. Turbo Ci przeładowuje pewnie właśnie z dziurawego wężyka od podciśnienia. U mnie było to samo a miałem sparciały wężyk bezpośrednio przez zaworem N75. (po wymianie oczywiście wszystkich wężyków profilaktycznie spokój) Czasami winą jest także ten zaworek lub trzecia możliwość zapieczone kierowniczki w turbinie (przez słabą zasiarczoną ropkę, a także braku wkręcania co jakiś czas na obroty). Wtedy należałoby wyjąc turbo i wyczyścić. Edited January 19, 2014 by piotrek24dm Quote Share this post Link to post Share on other sites
polonez15 Report post #19 Posted January 19, 2014 He he he... Trzeba było słuchać od razu:P Zrób logi grup 004 z 010 i 008 z 011. Quote Share this post Link to post Share on other sites
metallica Report post #20 Posted January 20, 2014 najpierw wymienię te wężyki cholerne !! , a z tym czyszczeniem turbiny to dużo roboty ? Quote Share this post Link to post Share on other sites