Skocz do zawartości
Mariolos

Passat b5 1.9tdi - Tryb awaryjny 120km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Passat b5 1.9tdi AHH 90km (turbo ze zmienną geometrią), EGR zaślepiony

na wstępie dodam, że turbo czyszczone było własnoręcznie nieco ponad miesiąc temu (były zapieczone kierownice). Przy okazji rozebrałem n75 ale był czysty i chodził bez problemów. Czyściłem ponieważ przy 120 - 130 km/h przy przyspieszaniu nagle szarpało autem i wskakiwał tryb awaryjny. Ostatnio natomiast przy 120km/h na czwartym biegu (chciałem "przegonić" auto żeby turbo rozruszać) wskoczył tryb awaryjny (kompletny brak mocy) ale bez żadnego szarpnięcia, po prostu dalej nie przyspieszał i ogólnie mułowaty się zrobił. Zgaszenie i odpalenie pomogło. Na 1,2,3 biegach dociągnięcie nawet do 4tys obrotów nie powoduje łapania trybu awaryjnego. Ostatnio zatankowałem na innej stacji i jakoś jakby auto wolniej przyspiesza, ale może to tylko takie wrażenie.

Błędy zczytane z vaga:

 

Address 01: Engine

Controller: 038 906 018 FS

Component: 1,9l R4 EDC 0110SG 2603

Coding: 00005

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-00 - -

Readiness: N/A

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 8D0 907 389 D

Component: ABS/ESP front D36

Coding: 04155

Shop #: WSC 00011

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC

Controller: 3B1 907 044 D

Component: CLIMATRONIC D2.2

Coding: 05000

Shop #: WSC 00028

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Skipping Address 15-Airbags

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments

Controller: 3B0 920 822 A

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25

Coding: 05145

Shop #: WSC 00006

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2313938

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00004

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv.

Controller: 1J0 959 799 S

Component: 3B Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 00257

Shop #: WSC 00028

2 Faults Found:

00953 - Interior Light Time limit

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

 

Co to może być? Pozdrawiam.

Edytowane przez Mariolos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal szwankuje regulacja ciśnienia doładowania patrząc na błąd 17958. Patrzyłeś jak ciśnienie rzeczywiste wygląda w porównaniu do zadanego ? Przyczyny szukaj ponownie w zmiennej geometrii lub N75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe, że po miesiącu jazdy mogły się znów zapiec kierowniczki? Generalnie jeżdżę dość spokojnie (zmiana biegu ~2000 - 2400 obrotów) ale codziennie przez krótki moment starałem się przeciągnąć na dwójce czy trójce do 3500 obrotów żeby właśnie kierowniczki mi się nie zapiekły znów. Co należy robić żeby turbo chodziło jak ma chodzić?

 

Co do ciśnienia rzeczywistego i zadanego nie patrzyłem... czy wystarczy statycznie zalogować 011?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A że tak dopytam 90 miały zmienną geometrie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak miały np. AHH, ALH. Zapiekły się kierownice, bo nie była zrobiona rzetelnie naprawa czyszczenia kierownic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierowniczki po czyszczeniu chodziły na dmuchnięcie, wypolerowałem je na błysk więc wydawało mi się, że zrobiłem to dobrze. Chciałbym się jeszcze upewnić żeby zaoszczędzić dnia na rozbieraniu turbo. Mógłbym prosić o wskazanie co należałoby zalogować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim avb miałem ten sam problem co ty i oddałem turbo do regeneracji i okazało się że było czyste i bez groźnych luzów tylko coś z geometrią łopatek.po regeneracji latam już prawie rok a po chipie ponad pól roku i jest gitara , ani razu(odpukać)nie zrobiła problemu - a jeżdżę dosyć dynamicznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy wystarczy statycznie zalogować 011?

 

zlogować statycznie 011 w trybie BS przez około 40 sekund oraz tę samą grupę ale dynamicznie na 3 biegu od 1500 do 4200 obrotów z pedałem gazu całkowicie w podłodze. Czyszcząc zmienną geometrię sprawdziłeś stan tej bieżni :

bie&#380;nia muszli gor&#261;cej VNT.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czy mógłbym prosić o pomoc! Od pół roku pojawiał mi się co jakiś czas tryb awaryjny przy 120 km/h. Wymieniłem czujnik N75 i N18. Powymieniałem przewody podciśnienia na nowe, aż wreszcie przyszedł czas na regeneracje turbiny. Zostały wymienione łopatki ,łożyska i wirnik oraz wyczyszczone kierowniczki. Po montażu próba i ręce mi opadły. To samo. Nie wiem co mam jeszcze zrobić. Czy ktoś ma jakieś sugestie. Z góry dziękuje za każdą pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Czy mógłbym prosić o pomoc! Od pół roku pojawiał mi się co jakiś czas tryb awaryjny przy 120 km/h. Wymieniłem czujnik N75 i N18. Powymieniałem przewody podciśnienia na nowe, aż wreszcie przyszedł czas na regeneracje turbiny. Zostały wymienione łopatki ,łożyska i wirnik oraz wyczyszczone kierowniczki. Po montażu próba i ręce mi opadły. To samo. Nie wiem co mam jeszcze zrobić. Czy ktoś ma jakieś sugestie. Z góry dziękuje za każdą pomoc!

tak jak pisałem kiedyś miałem to samo i regeneracja turbo wsio załatwiła.miałem coś z geometrią łopatek.może coś kiepsko zregenerowali.przepatrz też wszystkie wężyki podciśnienia i te cienkie w takich peszlach parcianych może gdzieś popękały bo mi ostatnio tracił moc i doszedłem że jeden wężyk sparciał.wymiana i ok.jednak w twoim przypadku spróbował bym skołować turbo i zamienić na chwilę i wykluczyć winę tubrba lub nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dopiero przeczytalem... kolega wyzej regenerowal turbo....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam podobny problem ze spadkiem mocy powyżej 120km/h , lecz u mnie jest to za sprawą dziurawej rurki , którą nie wiem jak nazwać i proszę o pomoc, muszę ją kupić a nie wiem jak się nazywać, dzięki za pomocDSC_0526.jpg

DSC_0525.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma odma do doładowania? Zupełnie NIC. Rurka to dosłownie odpowietrzanie skrzyni korbowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ma do doładowania :)? zrób sobie w niej dziurke to zobaczysz :) objawy są takie same jak przy uszkodzonym czujniku doladowania, brak mocy poprostu, zasysa lewe powietrze i silnik wariuje wpada w tryb awaryjny i muli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pójdź do autoryzowanego sklepu z częściami vw i skoda itp i tam zamawiają po nr części a jak wytłumaczysz o co kaman to powinni ci pokazać cały schemat tych odm i wtedy pokażesz co zamawiasz. ps.oczywiście każda 'rurka' może narobić problemów kolego polonez15

 

---------- Dodano o 23:09 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:04 ----------

 

Aha ,a jak nie masz gdzie się zwrócić to zadzwoń do mnie jutro to podjadę i ci się dowiem u mnie w Wołominie.pozdro 500718044

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O masz, a ja dłuższy czas jeździłem bez odmy i było wszystko w porządku... Odma nie ma NIC do regulacji ciśnienia i tyle. Raz piszesz, że objawy jak uszkodzony czujnik doładowania (co objawia się brakiem mocy w całym zakresie obrotów), a raz, że powyżej 120km/h. To jak w końcu jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie po 3 tygodniach. wymieniłem tą rurke od odmy koszt 85zł, nic to nie polepszyło.Polonez15 no takie objawy jak pisałem, jak jade sobie normalnie auto ma przyspieszenie wszystko OK, ale jak np. jade na trójce i gaz do dechy , czwórka gaz.... no to jak przekroczy 3 tys obrotow łapie takiego muła, czasami pojawia się też to jak wjezdzam pod jakąś górke większą. Jak byłem sprawdzić na kompie to pokazało wprost że problem z ciśnieniem w układzie, ale do końca już nie pamiętam. wkażdym bądź razie, przepływke sprawdzałem i była OK. jak mam chwile to czasami chodze do garażu i szukam jakiejś dziurki w wężach, albo czy nie są sparciałe te wężyki co idą do czujnika doładowania. 3 lata temu jakos miałem podobny przypadek, tylko sprawa wyglądała tak że komputer wskazywał ciągle na zawor doładowania, podmieniłem na inny sprawny i znowu to samo, wyszlo że wężyk był sparciały, skróciłęm go o cm i wszytsko było OK. aż do teraz. dodam że auto ma prawie 350 tys, wszystko regularnie wymieniane itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ponownie po 3 tygodniach. wymieniłem tą rurke od odmy koszt 85zł, nic to nie polepszyło.Polonez15 no takie objawy jak pisałem, jak jade sobie normalnie auto ma przyspieszenie wszystko OK, ale jak np. jade na trójce i gaz do dechy , czwórka gaz.... no to jak przekroczy 3 tys obrotow łapie takiego muła, czasami pojawia się też to jak wjezdzam pod jakąś górke większą. Jak byłem sprawdzić na kompie to pokazało wprost że problem z ciśnieniem w układzie, ale do końca już nie pamiętam. wkażdym bądź razie, przepływke sprawdzałem i była OK. jak mam chwile to czasami chodze do garażu i szukam jakiejś dziurki w wężach, albo czy nie są sparciałe te wężyki co idą do czujnika doładowania. 3 lata temu jakos miałem podobny przypadek, tylko sprawa wyglądała tak że komputer wskazywał ciągle na zawor doładowania, podmieniłem na inny sprawny i znowu to samo, wyszlo że wężyk był sparciały, skróciłęm go o cm i wszytsko było OK. aż do teraz. dodam że auto ma prawie 350 tys, wszystko regularnie wymieniane itp.

 

Turbo Ci przeładowuje pewnie właśnie z dziurawego wężyka od podciśnienia. U mnie było to samo a miałem sparciały wężyk bezpośrednio przez zaworem N75. (po wymianie oczywiście wszystkich wężyków profilaktycznie spokój) Czasami winą jest także ten zaworek lub trzecia możliwość zapieczone kierowniczki w turbinie (przez słabą zasiarczoną ropkę, a także braku wkręcania co jakiś czas na obroty). Wtedy należałoby wyjąc turbo i wyczyścić.

Edytowane przez piotrek24dm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He he he... Trzeba było słuchać od razu:P Zrób logi grup 004 z 010 i 008 z 011.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw wymienię te wężyki cholerne !! :), a z tym czyszczeniem turbiny to dużo roboty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności