Skocz do zawartości
robert-o

wymiania / demontaż katalizatora 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Odgrzeję trochę temat o wątek, który nie był poruszony.

 

Siedzi u mnie 1.8t AWT, zawirusowany pół roku temu. Auto strojone na gazie. Jako kolejny etap modzenia wybrałem wywalenie kata i wstawienie downpipe'a druga sonda wyłączona w sofcie przy okazji virusa). I tu w wątpliwości wpędził mnie sąsiad mechanik. Twierdzi, że kat chroni mój ori wydech dopalając resztki gazu. Podobnież spotkał się z sytuacjami, gdzie ludziom po wycięciu kata dosłownie rozsadzało puchy wydechów przy detonacji niedopalonego gazu. Czy ktoś się z tym spotkał? A może ktoś jeździ z dp na LPG i ori wydechem? Czy musi być w takiej sytuacji pełny przelot?

 

I przy okazji drugi temat: czy będzie dużo głośniej jak dam sam tłumik środkowy przelotowy a końcowy ori, a jak to będzie przy pełnym przelocie? Dojeżdżam codziennie 50 km do pracy a po drodze odwożę dzieci do przedszkola i nie chcę żeby nam głowy rozsadziło od hałasu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

również zastanawiam się nad downpipe. Nie mam gazu wiec nie znam tematu, ale

 

czy będzie dużo głośniej jak dam sam tłumik środkowy przelotowy a końcowy ori

 

 

Znalazłem podobny pomysł na forum. W mieście ładnie mruczy, ale po powrocie z autostrady założono tłumik środkowy :) Ostatnio na alledrogo był downpipe, który zdemontowano po 3 dniach. Podobno silnik wydawał metaliczny dźwięk, kóty denerwował właściciela, wiec założył katalizator. Problem zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam kata, mam lpg, nic się nie dzieje. Już tak jeżdżę z rok czasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam kata, mam lpg, nic się nie dzieje. Już tak jeżdżę z rok czasu

 

DP i reszta wydechu ori?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DP z kwasówki, wydech zamiennik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tu w wątpliwości wpędził mnie sąsiad mechanik. Twierdzi, że kat chroni mój ori wydech dopalając resztki gazu.

Omijaj go jako mechanika. :D Bo jak widać chłop żyje w latach 80-tych gdzie auta były na gaźnikach, a LPG I generacji gdzie gaz był dawkowany wiadrem.

 

Śmiało możesz montować DP czy nawet zostawić pustą puchę katalizatora i nic się nie zmienia. Pod warunkiem, że reszta wydechu jest ori.

Jak środek czy ostatni zmieniony to dźwięk będzie trochę inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiało możesz montować DP czy nawet zostawić pustą puchę katalizatora i nic się nie zmienia. Pod warunkiem, że reszta wydechu jest ori.

 

I to jest jakiś konkret.

 

 

Jak środek czy ostatni zmieniony to dźwięk będzie trochę inny.

 

Inny w sensie głośniejszy tak?

Myślałem o czymś takim z asortymentu LORBIwydech regulowany.jpg

Końcowy z taką końcówką to koszt około 300 - 400 zł, więc cena przystępna. Ktoś coś podobnego testował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Inny w sensie głośniejszy tak?

Tak, ale nie aż tak żeby mocno dręczyć uszy. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

1.8t AWT,.. wymieniłem tłumiki(nie ogr.). Ktoś mi polecił wyprać Katalizator,.. efekt -> jest taki ze komplet chodzi jakbym miał wielką dziurę gdzieś za katalizatorem. Wywala mi check engine, ucina turbinę na 3tyś obr.

 

i tutaj pytanie czym to może być spowodowane?

-nie wyciętą druga sondą (mechanik mi mówił ze ona jest chyba wywalona)?.

- tym że w puszce od katalizatora w jakiś sposób spaliny się "kłębią" i przyduszają silnik?.

-tym że tłumiki mają za mały przepływ spalin i duszą silnik?.

 

Ps po nowym roku myślę zacząć od downpipe'a, i komputer ze sprawdzeniem na 100% czy ta sonda jest wywalona. Czy uważacie że pusta pucha po kat powinna być ok?. A lepiej zainwestować w porządny tłumik?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.12.2017 o 23:24, passat18 napisał:

jest taki ze komplet chodzi jakbym miał wielką dziurę gdzieś za katalizatorem. Wywala mi check engine, ucina turbinę na 3tyś obr.

Pusta puszka kata czy DP + środkowy i końcowy ori nie ma żadnych negatywnych dźwięków.

Ponadto to co mówisz nie ma wpływu na ucinanie turbo. Odczytaj błędy zrób logi. Po co zgadywać.

Jak sondy i obsługi kata nie wyłączysz w sofcie to check będzie też od tego po usunięciu kata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności