Jump to content
madison2

Drgania podczas przyspieszania na od III 2.0 CR 170KM

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
    Rok prod: 2009

    Witam,

    Posiadam Passata 2.0 CR 170KM (manualna skrzynia) przebieg 170 000 km. Mam dziwny objaw otóż podczas gwałtownego przyspieszania na np. III biegu (od obrotów 1500 do jakiś 2200) drży mi cały przód tak jakby silnik się dławił. Mówię tutaj o sytuacji jak wciskam gaz do końca nagle. To samo na IV, V i VI biegu.

    Jak odpalę samochód to mam obroty ok. 1000 ale po minucie spadają do 760. Spalanie wtedy pokazuje wg. kompa 0,7 l/h.

    To normalne ale jak już spadną to czuję drgania całego nadwozia. Dziwne bo jeździłem wersją 140 konną i wydaje mi się że ten silnik w wersji 170KM pracuje jakoś twardo.

    Proszę nie piszcie tylko że to niewyważone koła bo tak na 100% nie jest.

     

    Myślałem o dwumasie ale objawów kończącej dwumasy nie zauważyłem. Myślę też o poduchach pod silnik ale nie bardzo mi to pasuje według objawów.

    PYTANIE:

    - czy ktoś się z czymś takim spotkał?

    - czy silnik 170KM w porównaniu z 140KM wersją faktycznie inaczej pracuje?

    - mam kabel czy może zrobić jakieś logi np. dynamiczne aby ktoś mógł mi podpowiedzieć z was co jest grane?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2015

    Looknij tu i sprawdź układ co do szczelności http://forum.vw-passat.pl/threads/128625-ASO-nie-moze-sobie-poradzic-z-kontrolka-w-passacie

    To akurat silnik 140 ale takie sa własnie objawy nieszczelności.Co do początkowych wyższych obrotów,to związane jest to z tzw"ssaniem" czyli zwiększoną dawką rozruchowa zimnego silnika.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
    Rok prod: 2009

    Dzięki za odpowiedź karol27

    Może coś w tym być ale zupełnie nie wiem gdzie tej rury szukać. Byłem teraz przy aucie ale raczej nie namierzę żadnej rury bez schematu. Może ktoś posiada do wersji 170KM.

    Raczej bym nie powiedział że objaw jest taki że pojawia się turbo dziura, raczej auto żwawo przyspiesza ale z potrząsaniem.

    Na biegu jałowym tez pojawiają się wibracje wystarczy że delikatnie musnę pedał gazu a wibracje giną.

    Dziwne. Żadnych błędów w kompie nie ma.

    Może jakieś logi zrobię. Tylko podpowiedzcie jakie ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 190KM DSG6 4x4
    Rok prod: 2018

    Sugerując się zjawiskiem na samym postoju, zastanawiałbym się nad 2masą. I przyspieszanie od 1500 z pedałem w podłogę też delikatnie o tym mówi. Bo wtedy są maksymalne obciążenia własnie na 2masie. Jak dasz but ale od 2000 to spokój? W ogóle takie przyspieszanie jak mówisz moim zdaniem za zdrowe dla auta nie jest. Optymalnie od 2-3tys. Ale dodam że CR nie jeździlem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
    Rok prod: 2009

    Od jakiś 2100 jest spokój.

    No w sumie to od tych 1500 to przyspieszanie nawet nie but w podłodze ale delikatnie też drga buda, wtedy redukcja i do przodu idzie.

    Ja tak nie jeżdzę przy takich niskich obrotach ale czasem się zdarzy że zwalniam i musze delikatnie depnąć sporadycznie od niskich obrotów.

    Porównuje to z Octavia II z silnikiem 140Km na CR bo takie mam porównanie. Tam jak wcisnę nie ważne na jakim biegu to auto po prostu z małych obrotów nie przyspiesza bądź przyspiesza powolutku czyli jest OK. U mnie jest raczej nie możliwa jazda na np. 4 czy 5 biegu przy obrotach 1500 - 1600.

    Tak się zastanawiam nad spalaniem ale obecnie wychodzi jakieś 6,5-7 litrów przy spokojnej jeździe.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2007

    jakbym czytal swoje objawy po wymianie wszystkich pompowtryskiwaczy w ramach akcji serwisowej. poczytaj watek o akcji dobrej woli na wymiane pompowtryskow tak gdzies od 600 postu do gory, tam sa moje objawy i jak sie uporalem z problemem. Wiem, ze masz CR ale zasada dzialania sie nie zmienila tj. Tez masz wtryski, tyle ze nie pompowtryski.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
    Rok prod: 2009
    jakbym czytal swoje objawy po wymianie wszystkich pompowtryskiwaczy w ramach akcji serwisowej. poczytaj watek o akcji dobrej woli na wymiane pompowtryskow tak gdzies od 600 postu do gory, tam sa moje objawy i jak sie uporalem z problemem. Wiem, ze masz CR ale zasada dzialania sie nie zmienila tj. Tez masz wtryski, tyle ze nie pompowtryski.

     

    Dzięki przeczytałem ale raczej to nie mojego auta dotyczy.

    Kupiłem niedawno i zauważyłem to bujanie na wolnych obrotach. W aucie poprzedni właściciel robił regularne serwizy w ASO ale wymieniał tylko rzeczy eksploatacyjne klocki, tarcze, płyny itd. Historia jest wręcz idealna jeśli chodzi o Passata. Taka powinna być. Auto od Niemca (leasing 3 letni) wcale nie było tanie !

     

    Może jakieś logi trzeba zrobić, tyle że potrzebuję podpowiedzi jakie aby zdiagnozować problem bo tutaj na forum raczej przeważająca większość to auta z PD a nie CR.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2007

    No ale buja Ci na "luzie" i drży podczas przyspieszania w pewnym przedziale obrotów? Zauważyłem że jak zatankowałem V-powera to zakres obrotów w którym silnik drżał obniżył się z 1800-2500 do 1500-2200. Sprawdz wtryski w CR. Chyba w każdym TDI wchodzisz w [01 - Silnik] / [08 - Bloki pomiarowe] i mierzysz statycznie kanały 013, 018 i 023. W zasadzie to interesuje nas tylko kanał 013. Co do reszty to w dziale na forum "diagnostyka VAG" jest opisane co warto i jak zmierzyć w silniku TDI.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012
    Tak się zastanawiam nad spalaniem ale obecnie wychodzi jakieś 6,5-7 litrów przy spokojnej jeździe.
    A trasa czy miasto? Bo w takie spalanie w mieście i to jeszcze w zimie nie uwierzę :). Ja mam cr-kę 140 konną tyle że z DSG i powiem ci że z 1500 obrotów na 5 biegu bardzo ładnie potrafi przyspieszyć. Mowa oczywiście o łagodnym przyspieszaniu bo jak się depnie to zredukuje do 3 i ciągnie. Może jednak twój problem to zbyt gwałtowne przyspieszanie z malych obrotow? Edited by mkpol

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
    Rok prod: 2009

    Oczywiście spalanie w trasie hehe ;)

    No tak ale jak nie przyspieszam gwałtownie tylko "umiarkowanie powoli" to też są te drgania a raczej bujanie, szarpanie delikatne (przód tył) przy niskich obrotach. Nigdy w żadnym aucie się z tym nie spotkałem.

    To nie jest objaw że auto jedzie pod górkę i brakuje mu siły że trzeba zredukować. Auto zwija się przyzwoicie ale poszarpuje sobie. Dziwne.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013
    Oczywiście spalanie w trasie hehe

     

    To dużo ci pali :P jak na spokojną jazdę.

    735461_483267135053481_778961857_o.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    No racja mi przy "spokojnej" jeździe w trasie nie chce gnojek wziąć więcej jak 5,6-5,8. Jeśli to jest bujanie przód-tył to raczej problem z podażą wachy. Może to po prostu zatkany filtr paliwa?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
    Rok prod: 2009

    Łysy Oj tam oj tam nie do końca spokojnej. Jak w mieście chcę zaoszczędzić to schodzi minimum do 5,6.

    Pytanie czy Ty u siebie nie masz takiego objawu bujania-trzęsienia.

    Czy w porównaniu z wersją 140KM nie wydaje Ci się że dźwięk silnika jest bardziej twardy na jałowym tzn. z tego twardego dźwięku można wnioskować że ma moc hehehe.

    A może to filtr paliwa faktycznie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012
    mieście chcę zaoszczędzić to schodzi minimum do 5,6.

    taaaaa.......... jaaaaasne :) Zwłaszcza w Wa-wie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013
    Łysy Oj tam oj tam nie do końca spokojnej. Jak w mieście chcę zaoszczędzić to schodzi minimum do 5,6.

    Pytanie czy Ty u siebie nie masz takiego objawu bujania-trzęsienia.

    Czy w porównaniu z wersją 140KM nie wydaje Ci się że dźwięk silnika jest bardziej twardy na jałowym tzn. z tego twardego dźwięku można wnioskować że ma moc hehehe.

     

    Niestety nie mam takich objawów jak ty. A dźwięk po przesiadce z PD to dla mnie właśnie mega cichy, ja silnika w ogóle nie słyszę i to mnie wkurza :( Co do spalania to przesadziłeś chyba troszkę, w mieście 5.6 dla mnie nierealne. ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB)
    Rok prod: 2009

    Realne panowie = jazda emerycka + trasa toruńska z Al. Jerozolimskiemi (nie stoję w zasadzie na żadnych światłach jedynie zwalniam przy zachodnim hehe :) )

    Tak zgadza się silnik pracuje cicho w porównaniu z PD.

     

    Dobra wymienię chyba filtr paliwa na początek i sprawdzę te rury od intercoolera czy nie dziurawe.

    Dzięki za podpowiedzi gdzie szukać.

    A jest ktoś z Warszawy z CR 170KM abym mógł chociaż porównać pracę silnika?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2013

    Dziur raczej nie masz bo jeśli by były to powietrze by uciekało i brak mocy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: CC 2.0 TDI 177KM DSG
    Rok prod: 2012

    Filtr co 60kkm i tak powinno się wymieniać, a przy naszym paliwie pewnie i częściej. Nie masz co porównywać, postawisz 5 obok siebie i każdy będzie inaczej pracował. Wszystko zależy od przebiegu, stanu tłumika, temperatury silnika i wielu wielu innych.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2007

    a ja ciagle stawiam na wtrysk ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy