Skocz do zawartości
DanielM

zamiennik kolektora ssącego bkp 2.0tdi

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniasz bez problemów jedynie problem jest ze śrubami te plastikowe są za długie i trzeba przyciąć i z jednym mocowaniem wężyków, które trzeba lekko przyciąć, w trakcie pasowanie wszystko ładnie wychodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to,że i ja pobawię się w taką podmiankę.

Jest jeszcze ktoś kto stosował taki myk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda na to,że i ja pobawię się w taką podmiankę.

Jest jeszcze ktoś kto stosował taki myk?

 

W pewnym Passacie BMR jest to zrobione:) i lata bdb :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym grozi jezdzenie z kolektorem w którym zacinają sie klapki ? poza zapchaniem DPF. Zna ktos przypadek zeby taka klapka sie urwała i narobiła bałaganu w silniku?

Edytowane przez Zakrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zna ktos przypadek zeby taka klapka sie urwała i narobiła bałaganu w silniku?

 

Poczytaj na forum bmw np e90 co ludzie piszą o tym i co się im stało jak blaszka się oderwała i wpadła do silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kalpy w kolektorze mogą sie urwać?? A czy przypadkiem to nie wina nastawnika a nie klap??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to sa raczej sytuacje skrajne, ja u siebie tez mam problem z klapami ale jestem przekonany ze to wina nastawnika a nie samych klap. Kalpy poruszają sie bez żadnego utrudnienia od zamknięcia do otwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale to sa raczej sytuacje skrajne, ja u siebie tez mam problem z klapami ale jestem przekonany ze to wina nastawnika a nie samych klap. Kalpy poruszają sie bez żadnego utrudnienia od zamknięcia do otwarcia.

 

Jak mozna coś wyeliminować to zcemu tego nie zrobić.

Sytuacje skrajne nie skrajne ale gdybym miał latać z obawą, że jednak któraś z klapek może się jednak urwać i wpaśc do silnika to wolałbym to wymienić.

 

Pokażę co i jak wyglada po wekendzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzeję. W moim BMN wyłączyłem programowo w ECU pracę tych nieszczęsnych klap. Tuner zmienił mi program tak, jakby klap w kolektorze wogóle nie było.

Jednak fizycznie dalej tam są i chcę je usunąć bo tylko szkody mogą narobić. Mam plastikowy kolektor i jest szczelny. Czy mogę je po prostu wywalić (jeszcze nie wiem jak?) i wszytko będzie OK? Co wtedy ze szczelnością kolektora? Bo w którymś miejscu musi być połączenie z siłownikiem sterującym ich pracą no i to jest potencjalne miejsce nieszczelności. Da się wywalić całą ośkę wraz z klapami z zachowaniem szczelności kolektora. Ktoś przerabiał taki temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musiałbyś usunąć klapy i zostawić sztangę ale czy jest sens taniej jest przejść na metal koszt 50pln ja zrobiłem już ok. 30k na metalu i jest git zero dziwnych objawów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dpz ktoś wcześniej pisał, że jakiś problem jest z długością śrub. Te z plastikowego są dłuższe i trzeba coś rzeźbic. Na popularnym portalu aukcyjnym jest najtańszy za 50 zl plus wysyłka.

 

Co masz na myśli pisząc usunąć klapy i zostawić sztangę? Sztangę czyli ta oś do której są przymocowane klapy?

 

A jakbym tak wydlubal cala ta ośkę z klapami, a miejsce łączenia mechanizmu sterującego klapa mi z siłownikiem zaślepić jakoś. Kumpel spawa plastiki to by mi to opanował myślę.

 

Da radę tak? Nie widziałem nigdy wcześniej takiego kolektora na żywca i nie wiem czy to fizycznie możliwe.

 

Reasumując czy mogę te klapy z całymi bebechami wywalić i bez modzenia skręcić spowrotem i spać spokojnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wywaliłem klapy systemowo ok stycznia, jak narazie zrobiłem ok 15 kkm i jak narazie zero problemów. co do klap ustawiłem je w pozycji otwartej i tak zablokowalem. ruszać kolektora wogóle nie zamierzam. klapki wypadały w bmw, co do vw- audi nie słyszałem jeszcze o takim przypadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesiok81 kiedy są w pozycji otwartej? Jak cięgno wchodzi do gruchy, czy jak jest max wysunięte? Jak to zablokowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ja nie mam gruchy tylko nastawnik elektryczny. ja zablokowalem go sprezynką. popatrz na YouTube zasadę działania w jakimś kolwiek filmiku i dojdziesz w której pozycji zablokować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie wygląda na to ze jest to inaczej rozwiązane. Po kolei mam zaworek podcisnieniowy sterowany przez ECU. Ten natomiast daje dalej podciśnienie gdy trzeba do gruchy która następnie poprzez ruch ciegna reguluje ośkę z klapami w kolektorze.

 

Wydaje mi się ze pozycja sztangi powinna być w drugą stronę niż jak auto jest wyłączone. Bo jeśli klapy przymykaja otwory na biegu jałowym i i niższych obrotach (de facto na wyłączonym silniku) to żeby były w pozycji cały czas otwartej to musze na max pociągnąć za cięgno na wyłączonym silniku i w tej pozycji zablokować. Dobrze kombinuje?

 

A jak nie to zrzucam kolektor i wywalam te klapy fizycznie tylko dalej nie uzyskałem odpowiedzi czy tak się da nie tracąc szczelności kolektora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dpz ktoś wcześniej pisał, że jakiś problem jest z długością śrub. Te z plastikowego są dłuższe i trzeba coś rzeźbic. Na popularnym portalu aukcyjnym jest najtańszy za 50 zl plus wysyłka.

śruby trzeba ciut przyciąć :)

 

Co masz na myśli pisząc usunąć klapy i zostawić sztangę? Sztangę czyli ta oś do której są przymocowane klapy?

 

A jakbym tak wydlubal cala ta ośkę z klapami, a miejsce łączenia mechanizmu sterującego klapa mi z siłownikiem zaślepić jakoś. Kumpel spawa plastiki to by mi to opanował myślę.

 

Da radę tak? Nie widziałem nigdy wcześniej takiego kolektora na żywca i nie wiem czy to fizycznie możliwe.

 

 

Reasumując czy mogę te klapy z całymi bebechami wywalić i bez modzenia skręcić spowrotem i spać spokojnie?

 

nie ponieważ będzie nieszczelność po siłowniku chyba że zakleisz to jakoś

 

ps:

chyba najlepszą najszybszą akcją jest wymiana na metal :P tak mi się wydaje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak znajde chwile to Zrzuce kolektor, podskocze do kumpla od plastików i skonsultuje możliwość zaslepienia dziury po silowniku. Spróbuję tak to rozwiązać. A jak nie to pójdę w aluminium.

 

Dpz kojarzysz może w jakiej pozycji są klapy gdy cięgno jest wypuszczone z gruszki? U mnie właśnie jest w takiej pozycji bez względu czy auto wył/wł, na wolnych/wysokich obrotach. Klapy wyłączone w ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak znajde chwile to Zrzuce kolektor, podskocze do kumpla od plastików i skonsultuje możliwość zaslepienia dziury po silowniku. Spróbuję tak to rozwiązać. A jak nie to pójdę w aluminium.

 

Dpz kojarzysz może w jakiej pozycji są klapy gdy cięgno jest wypuszczone z gruszki? U mnie właśnie jest w takiej pozycji bez względu czy auto wył/wł, na wolnych/wysokich obrotach. Klapy wyłączone w ECU.

Ręcznie da się cięgno poruszyć i wchodzi do gruchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności