lookas76 Zgłoś #1 Napisano 30 Grudnia 2006 Witam, 1. Czy można samodzielnie zdemontować turbinę w AVF-ie (130 KM) czy też są do tego potrzebne jakieś specjalne narzędzia, sposoby? Nie mam dostępu do kanału, posiadam garaż i podstawowe narzędzia. 2. Czy mogę napotkać problem zapieczonych śrub, czy raczej da się to odkręcić bez zniszczeń? 3. Planuję odkręcić samą turbinę, nie ruszając kolektora wydechowego - dam radę? Proszę o pomoc forumowiczów z doświadczeniem w tych sprawach. Dzięki z góry za każdą pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 30 Grudnia 2006 Bez kanału i fachowych narzędzi będzie bardzo kiepsko - umordujesz się trochę - ale mnie mówię że się nie da. Najtrudniej będzie odkręcić śruby od spodu turbiny!!! Turbinę odkręcisz spokojnie tylko musisz przed tym wyjąć obudowę filtra powietrza i rozmontować węże gumowe. Najcięższy etap to umiejętne ruszenie/odkręcenie śrub od kolektora (specjalnie wyprofilowany klucz), Śruby raczej odkręcisz nie powinny być zapieczone mocno. Rozwiązane jest bardzo podobne (foto 18T AWT) Najlepszym rozwiązaniem było by podnieść przód pojazdu (wjechać na wysokość 20-30cm, wtedy mógł byś dostać się spokojnie od spodu. Tam jest łapa która podtrzymuje turbinę i węże olejowe które musisz odkręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2006 No właśnie sęk w tym, że nie mam tego specjalnego klucza - a czym można to zastąpić? Do kolektora jest przymocowana 4 śrubami. Czy nasadowa 12 wystarczy? Mam oczywiście jeszcze oczkową i zwyczajnego widlaka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 30 Grudnia 2006 Jeśli nie masz specjalnego to zakładasz oczkowy a na niego nakładasz taki klin (klucz -nasadka) nasdkę opierasz/blokujesz klucz aby nie omykał się opierając górną cześć kolektora - muszisz dopasować taką nasadką na wysokość luzu pomiędzy śrubą a górną krawędzią (wystarczy ruszyć) potem to ręką odkręcisz. TDI - Silnik AVB, AVF, AWX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #5 Napisano 30 Grudnia 2006 Dzięki za pomoc. Zdjęcia są bardzo pomocne - no i szkice. A czy nie było dalszej części tego szkicu (np. odkręcenie turbiny od kolektora wydechowego) - czy łatwiej zdemontować ją z całym kolektorem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #6 Napisano 30 Grudnia 2006 Można tak i można tak zależy jakie jest podejście (w razie czego usczelka pod kolektor jest metalowa i kosztuje kilkadziesiąt zł. Najlepiej jednak poluzować śruby najpierw. Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX Wskazówki - Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach. - Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami. - Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru. - Uszczelki, pierścienie uszczelniające i samozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe. 1 – wspornik 2 – moment dokręcenia 25 Nm 3 – moment dokręcenia 20 Nm 4 – turbosprężarka 5 – uszczelka (wymieniać na nową.) 6 – katalizator 1 Z rura wydechową. 7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.) 9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm 10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania. 11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm. 12 – moment dokręcenia 25 Nm 13 – do wspornika filtra oleju 14 – wspornik 15 – moment dokręcenia 10 Nm 16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną. 17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin. 18 – uszczelka (wymieniać na nową.) 1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania. 19 – moment dokręcenia 22 Nm 20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania. 21 – kolektor wydechowy 22 – podkładka 23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 24 – osłona termiczna 25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 26 – uszczelka (wymieniać na nowe.) 27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm. 28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.) 29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm 30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #7 Napisano 20 Lipca 2009 Jaka jest szansa ukręcenia przewódu zasilającego olejem. Przy odkręcaniu obraca się nakrętka i króciec (na rysunku 9 i 11) a z nimi rurka. Czy jest jakiś sposób żeby to odkręcić i nie uszkodzić rurki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #8 Napisano 20 Lipca 2009 jest sposób - płaski klucz 17 szlifujesz tak żeby wszedł między część ciepłą i zimną turbiny <na środek> i łapiesz nim nakrętkę na dole, a górę kręcisz drugim kluczem 17. Wtedy nic nie urwiesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #9 Napisano 20 Lipca 2009 (edytowane) Oki jutro z rana spróbuje jeszcze raz - zobaczymy czy się uda. A może ktoś podać jakie uszczelki będą potrzebne do montażu turbiny wraz z kolektorem oraz zaworem EGR dla mojego silnika AJM. (oznaczenia i przybliżona cena) Z góry dzięki. Edytowane 20 Lipca 2009 przez rybak02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ironderek Zgłoś #10 Napisano 21 Lipca 2009 Czy mozecie jeszcze napisac jakie dodatkowe czynnosci nalezy przeprowadzic podczas wymiany turbawki np. czy trzeba czyscic wszystkie rury gumowe dochodzace do turbiny, czy czyscic przy okazji EGR i IC? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #11 Napisano 21 Lipca 2009 do rybak02 - ceny uszczelek + śruby i nakrętki w ASO to jakieś 100 zł. do ironderek - jak masz chęci i czas to możesz zrobić od razu dolot, IC i EGR. To tylko kwestia chęci i czasu Dużo z tym roboty nie ma , a jak zrobisz to będziesz zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #12 Napisano 21 Lipca 2009 Uszczelki już kupione tylko nie wiem czy pomiędzy turbiną a kolektorem jest jakaś uszczelka? Jaka jest różnica w turbinach o oznaczeniu 028145702R a końcówką H? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #13 Napisano 21 Lipca 2009 pomiędzy turbiną ,a kolektorem nie ma uszczelki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybak02 Zgłoś #14 Napisano 22 Lipca 2009 Własnie jestem po wymianie turbinki. Jak na razie odpukać wszystko OK. Wymiana zajeła mi 4 popołudnia po 3 godz - 1 i 2 dzień rozkręcanie i poszukiwanie brakujących kluczy, 3 dzień zakup turbo i mycie, 4 dzień montaż. Jutro będę wiedział więcej po przejażdzce 100 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatforum Zgłoś #15 Napisano 23 Lipca 2009 Panowie podłącze się pod temat.Mam pytanie moja turbina jest na wykończeniu mam nową ale od 130 konnego silnika czy mogę ją zamontować?wszystko będzie pasowało?Proszę o opinie czy mogę ją zamontować czy nie da rady.Silnik mam jak w opisie Z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remont Zgłoś #16 Napisano 23 Lipca 2009 będzie pasować ale musisz zalozyc taką przejsciówke bo turbo od 130 ma większą średnice wylotu druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chip bo bez tego będzie wielka lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatforum Zgłoś #17 Napisano 23 Lipca 2009 będzie pasować ale musisz zalozyc taką przejsciówke bo turbo od 130 ma większą średnice wylotu druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chip bo bez tego będzie wielka lipa druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chipbo bez tego będzie wielka lipa Tzn.że nie będzie jezdził jak do tej pory?Dlaczego będzie lipa?Co będzie nie tak?pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #18 Napisano 23 Lipca 2009 (edytowane) druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chipbo bez tego będzie wielka lipa Lipe to ty Chyba TY pijesz, a potem piszesz lipne wypowiedzi! Robert - Zakładaj Turbo i Wsio będzie oki! będzie pasować ale musisz zalozyc taką przejsciówke Równie dobrze i w przybliżonej cenie możesz sobie kupić wąż od AWX/AVF'a i obejdzie się bez przejściówek i innego druciarstwa bo turbo od 130 ma większą średnice wylotu Chyba chciałeś napisać że ma inny sposób montażu węża do IC'ka - poprzez szybkozłącze !! Edytowane 23 Lipca 2009 przez jarucki bo mnie zdenerwowali - patrz zdjęcie - avart Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatforum Zgłoś #19 Napisano 23 Lipca 2009 Dzięki welkie kamień spadł mi z serca,bo nie chciałem chpować auta mam najechane 270tyś i nie wiem czy silnik by to wytrzymał.Za dwa tygodnie zakładam to turbo wtedy nap.jak autko się sprawuje.Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ironderek Zgłoś #20 Napisano 24 Lipca 2009 Czy ktos moglby wstawic jakies foto jak ma wygladac ten specjalny powyginany klucz do odkrecenia turbiny od kolektora i gdzie ewentualnie mozna go kupic? Rybak02 jakich kluczy uzywales? Czy ktos z was sie orientuje gdzie we Wroclawiu lub okolicach mozna kupic z pewnego zrodla NOWA TURBINKE? Czy nowa turbinka musi miec takie same numery jak ta stara, czy tylko przy zamawianiu wystarczy podac do jakiego utka ma byc i z jakim silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach