Skocz do zawartości
lookas76

Demontaż turbiny w AVF/AWX - rzecz dla amatora?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

1. Czy można samodzielnie zdemontować turbinę w AVF-ie (130 KM) czy też są do tego potrzebne jakieś specjalne narzędzia, sposoby?

Nie mam dostępu do kanału, posiadam garaż i podstawowe narzędzia.

 

2. Czy mogę napotkać problem zapieczonych śrub, czy raczej da się to odkręcić bez zniszczeń? :)

 

3. Planuję odkręcić samą turbinę, nie ruszając kolektora wydechowego - dam radę?

 

Proszę o pomoc forumowiczów z doświadczeniem w tych sprawach.

 

Dzięki z góry za każdą pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez kanału i fachowych narzędzi będzie bardzo kiepsko - umordujesz się trochę - ale mnie mówię że się nie da. Najtrudniej będzie odkręcić śruby od spodu turbiny!!!

 

Turbinę odkręcisz spokojnie tylko musisz przed tym wyjąć obudowę filtra powietrza i rozmontować węże gumowe. Najcięższy etap to umiejętne ruszenie/odkręcenie śrub od kolektora (specjalnie wyprofilowany klucz), Śruby raczej odkręcisz nie powinny być zapieczone mocno.

 

Rozwiązane jest bardzo podobne (foto 18T AWT)

img3832aya2.th.jpg img3875gq4.th.jpg

 

Najlepszym rozwiązaniem było by podnieść przód pojazdu (wjechać na wysokość 20-30cm, wtedy mógł byś dostać się spokojnie od spodu. Tam jest łapa która podtrzymuje turbinę i węże olejowe które musisz odkręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sęk w tym, że nie mam tego specjalnego klucza - a czym można to zastąpić?

 

Do kolektora jest przymocowana 4 śrubami. Czy nasadowa 12 wystarczy? Mam oczywiście jeszcze oczkową i zwyczajnego widlaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz specjalnego to zakładasz oczkowy a na niego nakładasz taki klin (klucz -nasadka) nasdkę opierasz/blokujesz klucz aby nie omykał się opierając górną cześć kolektora - muszisz dopasować taką nasadką na wysokość luzu pomiędzy śrubą a górną krawędzią (wystarczy ruszyć) potem to ręką odkręcisz.

 

TDI - Silnik AVB, AVF, AWX

turboavfwb5.th.jpg turboavf2fb5.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Zdjęcia są bardzo pomocne - no i szkice. A czy nie było dalszej części tego szkicu (np. odkręcenie turbiny od kolektora wydechowego) - czy łatwiej zdemontować ją z całym kolektorem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można tak i można tak zależy jakie jest podejście (w razie czego usczelka pod kolektor jest metalowa i kosztuje kilkadziesiąt zł. Najlepiej jednak poluzować śruby najpierw.

 

 

Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX

 

Wskazówki

- Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach.

- Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami.

- Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru.

- Uszczelki, pierścienie uszczelniające i samozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe.

 

turboavf3rh7.th.jpg

 

1 – wspornik

2 – moment dokręcenia 25 Nm

3 – moment dokręcenia 20 Nm

4 – turbosprężarka

5 – uszczelka (wymieniać na nową.)

6 – katalizator

1 Z rura wydechową.

7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.)

9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm

10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania.

11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm.

12 – moment dokręcenia 25 Nm

13 – do wspornika filtra oleju

14 – wspornik

15 – moment dokręcenia 10 Nm

16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną.

17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin.

18 – uszczelka (wymieniać na nową.)

1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania.

19 – moment dokręcenia 22 Nm

20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania.

21 – kolektor wydechowy

22 – podkładka

23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

24 – osłona termiczna

 

25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

26 – uszczelka (wymieniać na nowe.)

27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm.

28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.)

29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm

30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest szansa ukręcenia przewódu zasilającego olejem. Przy odkręcaniu obraca się nakrętka i króciec (na rysunku 9 i 11) a z nimi rurka.

 

Czy jest jakiś sposób żeby to odkręcić i nie uszkodzić rurki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest sposób - płaski klucz 17 szlifujesz tak żeby wszedł między część ciepłą i zimną turbiny <na środek> i łapiesz nim nakrętkę na dole, a górę kręcisz drugim kluczem 17. Wtedy nic nie urwiesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki jutro z rana spróbuje jeszcze raz - zobaczymy czy się uda.

 

A może ktoś podać jakie uszczelki będą potrzebne do montażu turbiny wraz z kolektorem oraz zaworem EGR dla mojego silnika AJM. (oznaczenia i przybliżona cena)

Z góry dzięki.

Edytowane przez rybak02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mozecie jeszcze napisac jakie dodatkowe czynnosci nalezy przeprowadzic podczas wymiany turbawki np. czy trzeba czyscic wszystkie rury gumowe dochodzace do turbiny, czy czyscic przy okazji EGR i IC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do rybak02 - ceny uszczelek + śruby i nakrętki w ASO to jakieś 100 zł.

 

do ironderek - jak masz chęci i czas to możesz zrobić od razu dolot, IC i EGR. To tylko kwestia chęci i czasu ;) Dużo z tym roboty nie ma , a jak zrobisz to będziesz zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki już kupione tylko nie wiem czy pomiędzy turbiną a kolektorem jest jakaś uszczelka?

 

Jaka jest różnica w turbinach o oznaczeniu 028145702R a końcówką H?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomiędzy turbiną ,a kolektorem nie ma uszczelki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie jestem po wymianie turbinki. Jak na razie odpukać wszystko OK.

Wymiana zajeła mi 4 popołudnia po 3 godz - 1 i 2 dzień rozkręcanie i poszukiwanie brakujących kluczy, 3 dzień zakup turbo i mycie, 4 dzień montaż. Jutro będę wiedział więcej po przejażdzce 100 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podłącze się pod temat.Mam pytanie moja turbina jest na wykończeniu mam nową ale od 130 konnego silnika czy mogę ją zamontować?wszystko będzie pasowało?Proszę o opinie czy mogę ją zamontować czy nie da rady.Silnik mam jak w opisie Z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

będzie pasować ale musisz zalozyc taką przejsciówke bo turbo od 130 ma większą średnice wylotu

 

druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chip

bo bez tego będzie wielka lipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
będzie pasować ale musisz zalozyc taką przejsciówke bo turbo od 130 ma większą średnice wylotu

 

druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chip

bo bez tego będzie wielka lipa

druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chip

bo bez tego będzie wielka lipa

Tzn.że nie będzie jezdził jak do tej pory?Dlaczego będzie lipa?Co będzie nie tak?pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chip

bo bez tego będzie wielka lipa

 

Lipe to ty Chyba TY pijesz, a potem piszesz lipne wypowiedzi!

 

Robert - Zakładaj Turbo i Wsio będzie oki!

będzie pasować ale musisz zalozyc taką przejsciówke

Równie dobrze i w przybliżonej cenie możesz sobie kupić wąż od AWX/AVF'a i obejdzie się bez przejściówek :) i innego druciarstwa :P

bo turbo od 130 ma większą średnice wylotu

Chyba chciałeś napisać że ma inny sposób montażu węża do IC'ka - poprzez szybkozłącze !!

Edytowane przez jarucki
bo mnie zdenerwowali - patrz zdjęcie - avart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki welkie kamień spadł mi z serca,bo nie chciałem chpować auta mam najechane 270tyś i nie wiem czy silnik by to wytrzymał.Za dwa tygodnie zakładam to turbo wtedy nap.jak autko się sprawuje.Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moglby wstawic jakies foto jak ma wygladac ten specjalny powyginany klucz do odkrecenia turbiny od kolektora i gdzie ewentualnie mozna go kupic?

Rybak02 jakich kluczy uzywales?

Czy ktos z was sie orientuje gdzie we Wroclawiu lub okolicach mozna kupic z pewnego zrodla NOWA TURBINKE? Czy nowa turbinka musi miec takie same numery jak ta stara, czy tylko przy zamawianiu wystarczy podac do jakiego utka ma byc i z jakim silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności