Czajnik Zgłoś #61 Napisano 28 Czerwca 2016 (edytowane) w avf jest wspornik turbiny przykrecony do poduszki silnika Czy patrząc na turbinę z góry to jest ta śruba pod nią? Rozkminiłem która to śruba a raczej nakrętka Turbina na wierzchu, jestem w trakcie czyszczenia węży bo zasyfione olejem. Taki to oto mój początek przygody z passatem, tak go kupiłem a naprawiać facet nie chciał bo za dużo warsztat w norwegii zaśpiewał. Mimi wszystko jestem pozytywnie nastawiony i mam nadzieję że auto jeszcze sporo kilometrów ze mną zrobi. Jak już się ze wszystkim uporam załorzę osobny wątek może z małym foto-story. Pozdrawiam Czajnik Edytowane 28 Czerwca 2016 przez Czajnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
airwolff Zgłoś #62 Napisano 7 Lipca 2018 Koledzy można jeszcze raz te zdjęcia wrzucić bo już nie działają a czeka mnie wymiana turbiny i przy okazji chciałbym kolektor ssący wyczyścić. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareka4b6 Zgłoś #63 Napisano 22 Sierpnia 2019 On 12/30/2006 at 9:58 PM, Marek said: Można tak i można tak zależy jakie jest podejście (w razie czego usczelka pod kolektor jest metalowa i kosztuje kilkadziesiąt zł. Najlepiej jednak poluzować śruby najpierw. Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX Wskazówki - Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach. - Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami. - Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru. - Uszczelki, pierścienie uszczelniające i samozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe. 1 – wspornik 2 – moment dokręcenia 25 Nm 3 – moment dokręcenia 20 Nm 4 – turbosprężarka 5 – uszczelka (wymieniać na nową.) 6 – katalizator 1 Z rura wydechową. 7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.) 9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm 10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania. 11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm. 12 – moment dokręcenia 25 Nm 13 – do wspornika filtra oleju 14 – wspornik 15 – moment dokręcenia 10 Nm 16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną. 17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin. 18 – uszczelka (wymieniać na nową.) 1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania. 19 – moment dokręcenia 22 Nm 20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania. 21 – kolektor wydechowy 22 – podkładka 23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 24 – osłona termiczna 25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 26 – uszczelka (wymieniać na nowe.) 27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm. 28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.) 29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm 30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9, Witam. Nie widze zdjecia do opisanych parametrow dokrecania turbinki mozna by udostepnic zdjecie do tych danych ?? Witam wszystkich czy mozna prosi o zdjecie do tych danych bo go nie widze. On 12/30/2006 at 9:58 PM, Marek said: Można tak i można tak zależy jakie jest podejście (w razie czego usczelka pod kolektor jest metalowa i kosztuje kilkadziesiąt zł. Najlepiej jednak poluzować śruby najpierw. Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX Wskazówki - Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach. - Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami. - Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru. - Uszczelki, pierścienie uszczelniające i samozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe. 1 – wspornik 2 – moment dokręcenia 25 Nm 3 – moment dokręcenia 20 Nm 4 – turbosprężarka 5 – uszczelka (wymieniać na nową.) 6 – katalizator 1 Z rura wydechową. 7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.) 9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm 10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania. 11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm. 12 – moment dokręcenia 25 Nm 13 – do wspornika filtra oleju 14 – wspornik 15 – moment dokręcenia 10 Nm 16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną. 17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin. 18 – uszczelka (wymieniać na nową.) 1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania. 19 – moment dokręcenia 22 Nm 20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania. 21 – kolektor wydechowy 22 – podkładka 23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 24 – osłona termiczna 25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 26 – uszczelka (wymieniać na nowe.) 27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm. 28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.) 29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm 30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9, Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX Wskazówki - Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach. - Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami. - Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru. - Uszczelki, pierścienie uszczelniające isamozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe. 1 – wspornik 2 – moment dokręcenia 25 Nm 3 – moment dokręcenia 20 Nm 4 – turbosprężarka 5 – uszczelka (wymieniać na nową.) 6 – katalizator 1 Z rura wydechową. 7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.) 9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm 10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania. 11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm. 12 – moment dokręcenia 25 Nm 13 – do wspornika filtra oleju 14 – wspornik 15 – moment dokręcenia 10 Nm 16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną. 17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin. 18 – uszczelka (wymieniać na nową.) 1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania. 19 – moment dokręcenia 22 Nm 20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania. 21 – kolektor wydechowy 22 – podkładka 23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 24 – osłona termiczna 25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 26 – uszczelka (wymieniać na nowe.) 27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm. 28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.) 29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm 30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareka4b6 Zgłoś #64 Napisano 23 Sierpnia 2019 On 12/30/2006 at 9:58 PM, Marek said: Można tak i można tak zależy jakie jest podejście (w razie czego usczelka pod kolektor jest metalowa i kosztuje kilkadziesiąt zł. Najlepiej jednak poluzować śruby najpierw. Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX Wskazówki - Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach. - Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami. - Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru. - Uszczelki, pierścienie uszczelniające i samozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe. 1 – wspornik 2 – moment dokręcenia 25 Nm 3 – moment dokręcenia 20 Nm 4 – turbosprężarka 5 – uszczelka (wymieniać na nową.) 6 – katalizator 1 Z rura wydechową. 7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.) 9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm 10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania. 11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm. 12 – moment dokręcenia 25 Nm 13 – do wspornika filtra oleju 14 – wspornik 15 – moment dokręcenia 10 Nm 16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną. 17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin. 18 – uszczelka (wymieniać na nową.) 1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania. 19 – moment dokręcenia 22 Nm 20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania. 21 – kolektor wydechowy 22 – podkładka 23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 24 – osłona termiczna 25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) 26 – uszczelka (wymieniać na nowe.) 27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm. 28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.) 29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm 30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9, Witam panowie mozna prosif o fote do tego opisu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach