Skocz do zawartości
lookas76

Demontaż turbiny w AVF/AWX - rzecz dla amatora?

Rekomendowane odpowiedzi

w avf jest wspornik turbiny przykrecony do poduszki silnika

Czy patrząc na turbinę z góry to jest ta śruba pod nią?

Rozkminiłem która to śruba a raczej nakrętka

Turbina na wierzchu, jestem w trakcie czyszczenia węży bo zasyfione olejem. Taki to oto mój początek przygody z passatem, tak go kupiłem a naprawiać facet nie chciał bo za dużo warsztat w norwegii zaśpiewał. Mimi wszystko jestem pozytywnie nastawiony i mam nadzieję że auto jeszcze sporo kilometrów ze mną zrobi. Jak już się ze wszystkim uporam załorzę osobny wątek może z małym foto-story.

 

Pozdrawiam

Czajnik

Edytowane przez Czajnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy można jeszcze raz te zdjęcia wrzucić bo już nie działają a czeka mnie wymiana turbiny i przy okazji chciałbym kolektor ssący wyczyścić. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 12/30/2006 at 9:58 PM, Marek said:

Można tak i można tak zależy jakie jest podejście (w razie czego usczelka pod kolektor jest metalowa i kosztuje kilkadziesiąt zł. Najlepiej jednak poluzować śruby najpierw.

 

 

Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX

 

Wskazówki

- Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach.

- Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami.

- Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru.

- Uszczelki, pierścienie uszczelniające i samozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe.

 

turboavf3rh7.th.jpg

 

1 – wspornik

2 – moment dokręcenia 25 Nm

3 – moment dokręcenia 20 Nm

4 – turbosprężarka

5 – uszczelka (wymieniać na nową.)

6 – katalizator

1 Z rura wydechową.

7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.)

9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm

10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania.

11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm.

12 – moment dokręcenia 25 Nm

13 – do wspornika filtra oleju

14 – wspornik

15 – moment dokręcenia 10 Nm

16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną.

17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin.

18 – uszczelka (wymieniać na nową.)

1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania.

19 – moment dokręcenia 22 Nm

20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania.

21 – kolektor wydechowy

22 – podkładka

23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

24 – osłona termiczna

 

25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

26 – uszczelka (wymieniać na nowe.)

27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm.

28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.)

29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm

30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9,

Witam. Nie widze zdjecia do opisanych parametrow dokrecania turbinki mozna by udostepnic zdjecie do tych danych ??

Witam wszystkich :) czy mozna prosi o zdjecie do tych danych bo go nie widze.

On 12/30/2006 at 9:58 PM, Marek said:

Można tak i można tak zależy jakie jest podejście (w razie czego usczelka pod kolektor jest metalowa i kosztuje kilkadziesiąt zł. Najlepiej jednak poluzować śruby najpierw.

 

 

Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX

 

Wskazówki

- Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach.

- Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami.

- Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru.

- Uszczelki, pierścienie uszczelniające i samozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe.

 

turboavf3rh7.th.jpg

 

1 – wspornik

2 – moment dokręcenia 25 Nm

3 – moment dokręcenia 20 Nm

4 – turbosprężarka

5 – uszczelka (wymieniać na nową.)

6 – katalizator

1 Z rura wydechową.

7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.)

9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm

10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania.

11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm.

12 – moment dokręcenia 25 Nm

13 – do wspornika filtra oleju

14 – wspornik

15 – moment dokręcenia 10 Nm

16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną.

17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin.

18 – uszczelka (wymieniać na nową.)

1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania.

19 – moment dokręcenia 22 Nm

20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania.

21 – kolektor wydechowy

22 – podkładka

23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

24 – osłona termiczna

 

25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

26 – uszczelka (wymieniać na nowe.)

27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm.

28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.)

29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm

30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9,

Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX

 

Wskazówki

- Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach.

- Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami.

- Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru.

- Uszczelki, pierścienie uszczelniające isamozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe.

 

 

1 – wspornik

2 – moment dokręcenia 25 Nm

3 – moment dokręcenia 20 Nm

4 – turbosprężarka

5 – uszczelka (wymieniać na nową.)

6 – katalizator

1 Z rura wydechową.

7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.)

9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm

10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania.

11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm.

12 – moment dokręcenia 25 Nm

13 – do wspornika filtra oleju

14 – wspornik

15 – moment dokręcenia 10 Nm

16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną.

17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin.

18 – uszczelka (wymieniać na nową.)

1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania.

19 – moment dokręcenia 22 Nm

20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania.

21 – kolektor wydechowy

22 – podkładka

23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

24 – osłona termiczna

 

25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

26 – uszczelka (wymieniać na nowe.)

27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm.

28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.)

29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm

30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 12/30/2006 at 9:58 PM, Marek said:

Można tak i można tak zależy jakie jest podejście (w razie czego usczelka pod kolektor jest metalowa i kosztuje kilkadziesiąt zł. Najlepiej jednak poluzować śruby najpierw.

 

 

Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX

 

Wskazówki

- Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach.

- Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami.

- Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru.

- Uszczelki, pierścienie uszczelniające i samozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe.

 

turboavf3rh7.th.jpg

 

1 – wspornik

2 – moment dokręcenia 25 Nm

3 – moment dokręcenia 20 Nm

4 – turbosprężarka

5 – uszczelka (wymieniać na nową.)

6 – katalizator

1 Z rura wydechową.

7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.)

9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm

10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania.

11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm.

12 – moment dokręcenia 25 Nm

13 – do wspornika filtra oleju

14 – wspornik

15 – moment dokręcenia 10 Nm

16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną.

17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin.

18 – uszczelka (wymieniać na nową.)

1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania.

19 – moment dokręcenia 22 Nm

20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania.

21 – kolektor wydechowy

22 – podkładka

23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

24 – osłona termiczna

 

25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

26 – uszczelka (wymieniać na nowe.)

27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm.

28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.)

29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm

30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9,

Witam panowie mozna prosif o fote do tego opisu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności