Skocz do zawartości
lookas76

Demontaż turbiny w AVF/AWX - rzecz dla amatora?

Rekomendowane odpowiedzi

1997r prd.na pompkach sprecyzuj opis i pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mój passat jest z 1997 z silnikiem 131km na pompowtrysku po swapie z 90km zatarłem turbine po urwaniu miski i chce zwiekszyc moc turbiny wiec chce załozyc mocniejsza tylko nie wiem z czego najlepiej bedzie pasowac bo nie chce mi sie robic całego wydechu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie na forum piszą, że z BRD jest P&P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ludzie ja potrzebuje ninimum 200 kuców

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ludzie ja potrzebuje ninimum 200 kuców

 

Jak pisałeś, że nie chcesz się bawić w wymianę wydechu, a mierzysz w min. 200KM?! To z samego większego turbo (nawet przy zdrowym AWX) tego raczej nie osiągniesz, a bez choćby wywalenia kata tym bardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki wplyw na moc moze miec zamontowanie turbo z AVX do AVN czy da sie zwiekszyc ilosc kucy bez chip tunning ewentualnie korekta ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jaki wplyw na moc moze miec zamontowanie turbo z AVX do AVN czy da sie zwiekszyc ilosc kucy bez chip tunning ewentualnie korekta ???

 

Takich oznaczeń silników to nie znam ;) Chodzi o turbo z AWX / AVF do AFN / AVG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej mam pytanko skąd najlepiej zamówić turbo do avf ? macie jakiś poleconych sprzedawców ? bo dziś sobie elegancko smigam autkiem i nagle coś strzeliło kupa białego dymu smierdzącego spalonym olejem i dziwna praca turbiny jak by tarł wirnik o obudowe :( dojechałem powoli do domu i zgasiłem , teraz mam pytanie mam do kuzyna na warsztat jakieś 15km raczej pewnie nie ryzykować jazdy autem? lepiej hol albo laweta? i jeszcze jedno mogło sie coś jeszcze stać co bede musiał wymienić czy jak wymienie turbo to bedzie ok? silnik chodził normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ryzykowałbym jazdy bo może Ci się silnik rozbiegać

lepiej choćby nawet na lince dojechać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli twierdzisz że silnik chodził w miarę normalnie to jest szansa, że nic więcej złego się nie stało. Ale to się okaże jak ktoś jeszcze zajrzy do tego. Na pewno masz do czyszczenia z oleju cały układ dolotowy, czasem jak pójdzie dużo oleju to zapycha się też katalizator. Jednak skoro przejechałeś jeszcze kawałek (jak długi?) to pewnie znaczna część tego oleju została "wydalona". Przy wymianie turbo na pewno musisz się liczyć odrazu z wymianą oleju i filtrów oraz przewodu olejowego do turbo.

Jeśli chcesz żeby skończyło się to ewentualnie tylko na turbo to odżałuj na lawetę, albo hol bo jazda w tym stanie może być nieopłacalna ;)

PS: Aktualne ceny m.in. turbo do AVF masz w moim temacie (link w sygnaturce poniżej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak zrobie pociągne go na lince do warsztatu nie bede ryzykował , przejechałem jeszcze jakieś 7km także pewnie troszkę przepaliło ,zastanawiam sie czy nie wyciąć kata po takim zdarzeniu auto i tak w niemcowni miało założonego powerboxa to mu nawet lepiej zrobi, dzieki za podpowiedzi , mogłbys wysłać mi pw z ceną turbo bo nie mogę wejsc w twoje ogłoszenie bo nie mam uprawnien ;) ps. a dlaczego trzeba wymienic ten przewód olejowy od turbo? to jest ten taki metalowy ?nie można go jakoś przeczyśćić?

Edytowane przez Pytka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a dlaczego trzeba wymienic ten przewód olejowy od turbo?

bo na 90% go urwiesz odkręcając :D przewód w ASO oryginał 110zł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie m.in. dlatego ;)

bo na 90% go urwiesz odkręcając przewód w ASO oryginał 110zł...

ale głównie ze względu na to, żeby mieć pewność że nowa będzie odpowiednio zaopatrywana w olej, a koszt tego nie jest wysoki w porównaniu z ewentualnymi konsekwencjami.

 

PS: PW poszło :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki dzięki za wskazówki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos ostatnio z Was demontowal turbine?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakich informacji potrzebujesz na temat demontażu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i ja wrzucę ponownie kotlecika na patelnie :)

 

Zacząłem wczoraj wymontowywać turbinę z mojego AVF i stanąłem w miejscu.

Odkręciłem wszystko dookoła turbiny (wydech, kolektor wydechowy, śruba 13mm pod turbiną, węże oleju) , turbina jest już luźna ale za cholere nie mogę jej wyjąć. Macając ją od spodu coś stoi jej na drodze kolega Marek na samym początku wątku wspomniał o łapie podtrzymujące turbinę i tu mam prośbę czy moglibyście wrzucić jakieś zdjęcie/szkic tej łapy z ewentualną wskazówką co trzeba jeszcze odkręcić żeby turbinka wyszła.

 

Z góry dziękuję

Czajnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w avf jest wspornik turbiny przykrecony do poduszki silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności