Jump to content
lookas76

Demontaż turbiny w AVF/AWX - rzecz dla amatora?

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Witam,

     

    1. Czy można samodzielnie zdemontować turbinę w AVF-ie (130 KM) czy też są do tego potrzebne jakieś specjalne narzędzia, sposoby?

    Nie mam dostępu do kanału, posiadam garaż i podstawowe narzędzia.

     

    2. Czy mogę napotkać problem zapieczonych śrub, czy raczej da się to odkręcić bez zniszczeń? :)

     

    3. Planuję odkręcić samą turbinę, nie ruszając kolektora wydechowego - dam radę?

     

    Proszę o pomoc forumowiczów z doświadczeniem w tych sprawach.

     

    Dzięki z góry za każdą pomoc.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Bez kanału i fachowych narzędzi będzie bardzo kiepsko - umordujesz się trochę - ale mnie mówię że się nie da. Najtrudniej będzie odkręcić śruby od spodu turbiny!!!

     

    Turbinę odkręcisz spokojnie tylko musisz przed tym wyjąć obudowę filtra powietrza i rozmontować węże gumowe. Najcięższy etap to umiejętne ruszenie/odkręcenie śrub od kolektora (specjalnie wyprofilowany klucz), Śruby raczej odkręcisz nie powinny być zapieczone mocno.

     

    Rozwiązane jest bardzo podobne (foto 18T AWT)

    img3832aya2.th.jpg img3875gq4.th.jpg

     

    Najlepszym rozwiązaniem było by podnieść przód pojazdu (wjechać na wysokość 20-30cm, wtedy mógł byś dostać się spokojnie od spodu. Tam jest łapa która podtrzymuje turbinę i węże olejowe które musisz odkręcić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    No właśnie sęk w tym, że nie mam tego specjalnego klucza - a czym można to zastąpić?

     

    Do kolektora jest przymocowana 4 śrubami. Czy nasadowa 12 wystarczy? Mam oczywiście jeszcze oczkową i zwyczajnego widlaka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Jeśli nie masz specjalnego to zakładasz oczkowy a na niego nakładasz taki klin (klucz -nasadka) nasdkę opierasz/blokujesz klucz aby nie omykał się opierając górną cześć kolektora - muszisz dopasować taką nasadką na wysokość luzu pomiędzy śrubą a górną krawędzią (wystarczy ruszyć) potem to ręką odkręcisz.

     

    TDI - Silnik AVB, AVF, AWX

    turboavfwb5.th.jpg turboavf2fb5.th.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Dzięki za pomoc. Zdjęcia są bardzo pomocne - no i szkice. A czy nie było dalszej części tego szkicu (np. odkręcenie turbiny od kolektora wydechowego) - czy łatwiej zdemontować ją z całym kolektorem?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: ---

    Można tak i można tak zależy jakie jest podejście (w razie czego usczelka pod kolektor jest metalowa i kosztuje kilkadziesiąt zł. Najlepiej jednak poluzować śruby najpierw.

     

     

    Wymontowanie i zamontowanie turbosprężarki TDI - Silnik AVB, AVF, AWX

     

    Wskazówki

    - Wszystkie opaski przewodów, które podczas wymontowywania zostaną poluzowane lub przecięte, podczas montażu umieścić w tych samych miejscach.

    - Wszystkie połączenia węży zabezpieczać oryginalnymi opaskami.

    - Króćce węży i węże przed zamontowaniem nie mogą nosić śladów oleju ani smaru.

    - Uszczelki, pierścienie uszczelniające i samozabezpieczające nakrętki wymieniać na nowe.

     

    turboavf3rh7.th.jpg

     

    1 – wspornik

    2 – moment dokręcenia 25 Nm

    3 – moment dokręcenia 20 Nm

    4 – turbosprężarka

    5 – uszczelka (wymieniać na nową.)

    6 – katalizator

    1 Z rura wydechową.

    7 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

    8 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowy.)

    9 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 30 Nm

    10 – wąż od zaworu elektromagnetycznego N75 ograniczania ciśnienia doładowania.

    11 – przewód zasilający olejem Nakrętkę złączkową dokręcić momentem 22 Nm.

    12 – moment dokręcenia 25 Nm

    13 – do wspornika filtra oleju

    14 – wspornik

    15 – moment dokręcenia 10 Nm

    16 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.) Gwint i powierzchnie styku łba nasmarować pastą przeciwtermiczną.

    17 – kolektor ssący z mechanicznym zaworem recyrkulacji spalin.

    18 – uszczelka (wymieniać na nową.)

    1 Zwracać uwagę na położenie zamontowania.

    19 – moment dokręcenia 22 Nm

    20 – uszczelka (wymieniać na nową.) Zwracaću wagę na położenie zamontowania.

    21 – kolektor wydechowy

    22 – podkładka

    23 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

    24 – osłona termiczna

     

    25 – moment dokręcenia 25 Nm (wymieniać na nowe.)

    26 – uszczelka (wymieniać na nowe.)

    27 – przewód powrotu oleju Do bloku silnika.Nakrętkę złączkową dokręcić mom 30 Nm.

    28 – pierścień uszczelniający (wymieniać na nowe.)

    29 – króciec wkręcany, moment dokręcenia 40 Nm

    30 – moment dokręcenia 15 Nm. Używać tylko oryginalnych śrub o wytrzymałości 10,9,

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Jaka jest szansa ukręcenia przewódu zasilającego olejem. Przy odkręcaniu obraca się nakrętka i króciec (na rysunku 9 i 11) a z nimi rurka.

     

    Czy jest jakiś sposób żeby to odkręcić i nie uszkodzić rurki?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    jest sposób - płaski klucz 17 szlifujesz tak żeby wszedł między część ciepłą i zimną turbiny <na środek> i łapiesz nim nakrętkę na dole, a górę kręcisz drugim kluczem 17. Wtedy nic nie urwiesz ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Oki jutro z rana spróbuje jeszcze raz - zobaczymy czy się uda.

     

    A może ktoś podać jakie uszczelki będą potrzebne do montażu turbiny wraz z kolektorem oraz zaworem EGR dla mojego silnika AJM. (oznaczenia i przybliżona cena)

    Z góry dzięki.

    Edited by rybak02

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    Czy mozecie jeszcze napisac jakie dodatkowe czynnosci nalezy przeprowadzic podczas wymiany turbawki np. czy trzeba czyscic wszystkie rury gumowe dochodzace do turbiny, czy czyscic przy okazji EGR i IC?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    do rybak02 - ceny uszczelek + śruby i nakrętki w ASO to jakieś 100 zł.

     

    do ironderek - jak masz chęci i czas to możesz zrobić od razu dolot, IC i EGR. To tylko kwestia chęci i czasu ;) Dużo z tym roboty nie ma , a jak zrobisz to będziesz zadowolony.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Uszczelki już kupione tylko nie wiem czy pomiędzy turbiną a kolektorem jest jakaś uszczelka?

     

    Jaka jest różnica w turbinach o oznaczeniu 028145702R a końcówką H?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    pomiędzy turbiną ,a kolektorem nie ma uszczelki ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Własnie jestem po wymianie turbinki. Jak na razie odpukać wszystko OK.

    Wymiana zajeła mi 4 popołudnia po 3 godz - 1 i 2 dzień rozkręcanie i poszukiwanie brakujących kluczy, 3 dzień zakup turbo i mycie, 4 dzień montaż. Jutro będę wiedział więcej po przejażdzce 100 km.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2007

    Panowie podłącze się pod temat.Mam pytanie moja turbina jest na wykończeniu mam nową ale od 130 konnego silnika czy mogę ją zamontować?wszystko będzie pasowało?Proszę o opinie czy mogę ją zamontować czy nie da rady.Silnik mam jak w opisie Z góry dziękuje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2006

    będzie pasować ale musisz zalozyc taką przejsciówke bo turbo od 130 ma większą średnice wylotu

     

    druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chip

    bo bez tego będzie wielka lipa

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2007
    będzie pasować ale musisz zalozyc taką przejsciówke bo turbo od 130 ma większą średnice wylotu

     

    druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chip

    bo bez tego będzie wielka lipa

    druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chip

    bo bez tego będzie wielka lipa

    Tzn.że nie będzie jezdził jak do tej pory?Dlaczego będzie lipa?Co będzie nie tak?pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2015
    druga sprawa to to że musisz zrobić korekte mapy silnika - chip

    bo bez tego będzie wielka lipa

     

    Lipe to ty Chyba TY pijesz, a potem piszesz lipne wypowiedzi!

     

    Robert - Zakładaj Turbo i Wsio będzie oki!

    będzie pasować ale musisz zalozyc taką przejsciówke

    Równie dobrze i w przybliżonej cenie możesz sobie kupić wąż od AWX/AVF'a i obejdzie się bez przejściówek :) i innego druciarstwa :P

    bo turbo od 130 ma większą średnice wylotu

    Chyba chciałeś napisać że ma inny sposób montażu węża do IC'ka - poprzez szybkozłącze !!

    Edited by jarucki
    bo mnie zdenerwowali - patrz zdjęcie - avart

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2007

    Dzięki welkie kamień spadł mi z serca,bo nie chciałem chpować auta mam najechane 270tyś i nie wiem czy silnik by to wytrzymał.Za dwa tygodnie zakładam to turbo wtedy nap.jak autko się sprawuje.Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    Czy ktos moglby wstawic jakies foto jak ma wygladac ten specjalny powyginany klucz do odkrecenia turbiny od kolektora i gdzie ewentualnie mozna go kupic?

    Rybak02 jakich kluczy uzywales?

    Czy ktos z was sie orientuje gdzie we Wroclawiu lub okolicach mozna kupic z pewnego zrodla NOWA TURBINKE? Czy nowa turbinka musi miec takie same numery jak ta stara, czy tylko przy zamawianiu wystarczy podac do jakiego utka ma byc i z jakim silnikiem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy