Skocz do zawartości
Gość luks12

Zakup passata B5 - jaki silnik wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem co masz do zarzucenia temu silnikowi?

 

Miałem na myśli 1,6 ARM. co do kultury pracy to wystarczy posłuchać jak pracuje silnik 16V i 8V no chyba że komuś słoń na ucho nadepnął. Oczywiście to tylko moje zdanie na ten temat.

 

Pozdrawiam Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego miałem okazję stanąc na kresce z 1.6 ( jak widać z opisu mam 1.8 125PS ) i mimo szczerych chęci 1.6 nie dał rady . Od razu zaznaczę że 1.6 był zdrowy a kierowca wie jak wycisnąć 7poty z silnika. Tak że nie obraź się 1.6 nie wykręci 10s do 100km a co dopiero 9s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak że nie obraź się 1.6 nie wykręci 10s do 100km a co dopiero 9s.
Jego wykreci i niech tak zostanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polecam 1.9 tdi 110km mnie pali 5.6 - 6 L po mieście ale doceniam pedał gazu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam paska 130KM i troche duzo pali jak na moj gust, nie wiem czy w tym momencie nie rozgladalbym sie za 110KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam paska 130KM i troche duzo pali jak na moj gust, nie wiem czy w tym momencie nie rozgladalbym sie za 110KM
Daj mu chipa to spalanie spadnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:hmm zdaje mi się, że temat nie jest o spalaniu itp. czyż nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polecam 1.9 tdi 110km mnie pali 5.6 - 6 L po mieście ale doceniam pedał gazu

 

w twoim opisie odnosnie motoru twojego to wydaje mi sie ze nie masz AFN tylko AVG jesli rocznik 2000 no chyba ze nie ori motor ale odnosnie spalania to 5.6-5.4 ja mam na trasie ale nie w miescie

 

ja osobiscie polecam motorki AVG 110km ale i tak wszystko zalezy jak sie trafi,moj ma 250 000 km na blacie,zero wyciekow,zuzycie oleju niezauwazalne,osiagi dosc dobre ale po pewnym czasie i tak brakuje tych paru konikow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale po pewnym czasie i tak brakuje tych paru konikow

 

Ile byś nie miał, to i tak zawsze brakuje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając niektóre wypowiedzi mam wrażenie ze są skopiowane z programów motoryzacyjnych, gdzie mułowatym określa się samochód który nie przyspiesza poniżej 10 s do 100km/h.

Gdzie wykorzystujecie to przyśpieszenie?

• do skakania od świateł do świateł?

• do bezmyślnego wyprzedzania „chociażby o jeden samochód”?

• do wyprzedzania na prostej żeby potem Sr** po nogach na zakrętach?

I jeszcze ostatnio mój ulubiony typ, wyprzedzić na zjeździe z autostrady i hamować przed nosem.

 

Wybór typu silnika w Passacie powinien być pokierowany stylem jazdy, kulturą (typem) pracy, ekonomiką i awaryjnością.

W takim temacie większość chwali swoje silniki i w ten sposób powstaje 25 stron bełkotu. Podobnie w temacie opon, tarcz hamulcowych i głośników.

 

Benzynowy 1.6

Spala tyle samo co 1.8 i po mimo większej mocy jest mniej elastyczny.

Słabym punktem tego silnika jest termostat.

Skrzynia biegów (ta sama co do silników 1.4) ma problemy z łożyskowaniem. Objawia się charakterystycznym szumem skrzyni. Były przypadki wysunięcia się wałka z łożyska.

Krótkie przełożenia polepszają przyspieszenie ale zmuszają do częstej zmiany biegów w trasie

 

Benzynowy 1.8

Dobrze zestopniowana skrzynia, dłuższe przełożenia zwiększają komfort jazdy. Możliwe awarie termostatu i czujnika ciśnienia oleju. Dobrze współpracują z inst. gazową spokojna jazdę nagradzają niskim spalaniem.

 

Diesel 1.9TDI 110 KM

Głośny o niskiej kulturze pracy ale bardzo oszczędny. Jak każdy silnik wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii wymaga odpowiedniego traktowania. (10 przykazań użytkownika diesla)

Kosztowny w przypadku awarii dwumasy, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, turbiny, synchronizatorów skrzyni biegów.

Dobrze zestopniowana skrzynia poprawia komfort jazdy. Brakuje szóstego biegu.

 

Diesel 1.9TDI 130 KM

Głośny o sporym apetycie na paliwo w ruchu miejskim. Dość dynamiczny ponad 300Nm daje przyjemność z przyspieszania.

Jak każdy silnik wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii wymaga odpowiedniego traktowania. (10 przykazań użytkownika diesla)

Kosztowny w przypadku awarii dwumasy, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, turbiny, synchronizatorów skrzyni biegów.

Sześciobiegowa skrzynia zestopniowana raczej na autostradę, niż do miasta. Zbyt duża dziura miedzy 2 a 3, utrudnia jazdę z prędkością 50 km/h.

 

Każdy z tych silników lepiej spisuje się w lżejszych konstrukcjach budowanych na płycie Golfa

Edytowane przez webi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkoncu ktos cos madrego napisał a nie tylko zachwalanie swego hehe

 

pozdrawiam!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wszyscy zapominacie o 2.8 V6 to naprawdę fajny silniczek i niej est paliwożerny. Na trasie 11l LPG to nie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Broda pochwal się ile w mieście idzie :D Nie miałem styczności z dieslami, ale mogę śmiało polecić jednostkę 1.8T, jeśli chodzi o frajdę z jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkoncu ktos cos madrego napisał

Tak tak, a świstak siedzi i zawija sreberka. Jak można pisać o kopiowaniu, a następnie samemu wklejać coś z innych stron??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diesel 1.9TDI 110 KM

Głośny o niskiej kulturze pracy ale bardzo oszczędny. Jak każdy silnik wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii wymaga odpowiedniego traktowania. (10 przykazań użytkownika diesla)

Kosztowny w przypadku awarii dwumasy, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, turbiny, synchronizatorów skrzyni biegów.

Dobrze zestopniowana skrzynia poprawia komfort jazdy. Brakuje szóstego biegu.

 

Diesel 1.9TDI 130 KM

Głośny o sporym apetycie na paliwo w ruchu miejskim. Dość dynamiczny ponad 300Nm daje przyjemność z przyspieszania.

Jak każdy silnik wyposażony w turbinę o zmiennej geometrii wymaga odpowiedniego traktowania. (10 przykazań użytkownika diesla)

Kosztowny w przypadku awarii dwumasy, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, turbiny, synchronizatorów skrzyni biegów.

Sześciobiegowa skrzynia zestopniowana raczej na autostradę, niż do miasta. Zbyt duża dziura miedzy 2 a 3, utrudnia jazdę z prędkością 50 km/h.

Osobiscie odnosze wrazenie ze wersja na VP chodzi bardziej miekko niz na PD. Poza tym awarie wtryskow w VP zdarzaja sie raczej rzadziej niz przy PD, i ich naprawa jest tansza.

 

Poza tym o jakiej pompie wtryskowej piszesz przy PD?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytając niektóre wypowiedzi mam wrażenie ze są skopiowane z programów motoryzacyjnych, gdzie mułowatym określa się samochód który przyspiesza poniżej 10 s do 100km/h.

Gdzie wykorzystujecie to przyśpieszenie?

• do skakania od świateł do świateł?

• do bezmyślnego wyprzedzania „chociażby o jeden samochód”?

• do wyprzedzania na prostej żeby potem Sr** po nogach na zakrętach?

I jeszcze ostatnio mój ulubiony typ, wyprzedzić na zjeździe z autostrady i hamować przed nosem.

 

Dobre, bardzo dobre. Esencja tego co widać na polskich drogach. Bezmyślni, słabo wyszkoleni, agresywni, chamscy kierowcy przekonani o swoich ponadprzeciętnych umiejętnościach. Nawet Ci, którzy się nie spieszą łamią wszelkie możliwe przepisy i zdroworozsądkowe bariery. Polak-kierowca- słabe zestawienie.

 

Osobiscie odnosze wrazenie ze wersja na VP chodzi bardziej miekko niz na PD. Poza tym awarie wtryskow w VP zdarzaja sie raczej rzadziej niz przy PD

 

To nie wrażenie, to prawda. VP są "milsze na słuch", oszczędniejsze, mniej czułe na jakość paliwa i żywotniejsze jeśli chodzi o sam układ wtryskowy. Co do kosztów w przypadku awarii- jak dla mnie VP droższe.

Jeszcze jedna sprawa- na dziś znalezienie paska z VP w rozsądnym stanie to niezłe wyzwanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a następnie samemu wklejać coś z innych stron??

 

sprecyzuj proszę, co wkleiłem z innych stron?

 

Poza tym o jakiej pompie wtryskowej piszesz przy PD?

 

Mój błąd, ale w zamian mogę dopisać przepływomierz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytając niektóre wypowiedzi mam wrażenie ze są skopiowane z programów motoryzacyjnych

Dokładnie czytając Twoje wypociny odnośnie wybranych 4 różnych silników montowanych w passacie nasuwa się identyczne wrażenie.

Dziwi mnie to, że wszystkie Twoje posty są napisane normalnym potocznym językiem, a ten jeden czystym językiem typowo z czasopisma tudzież programu telewizyjnego.

Super, że jesteś takim fachowcem od silników, ale tylko w teorii czy użytkowałeś wszystkie po kolei od nowości przez dłuższy okres, aby mówić tu o awaryjności z doświadczenia?? Bo jeżeli nie to na czym opierasz swoją wypowiedź??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy obecnych cenach ropy -(duża) ja osobiście wybrał bym teraz PB (benzynę) tylko z mocnym najlepiej doładowanym silnikiem i sam założył dobrą instalację sekwencyjną LPG

-każdy decyzję podejmuję sam - powodzenia i trafionej decyzji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo jeżeli nie to na czym opierasz swoją wypowiedź??

Nie będę się tłumaczył każdemu, kto określa moją wypowiedź skopiowanymi wypocinami.

Zamiast krytykować i zaśmiecać temat, napisz coś konstruktywnego, pomóż wybrać niezdecydowanym jakiś model silnika. Jak nie umiesz napisać to może skopiuj, nikt Cie za to nie zbanuje.

 

Wypowiedzi z poprzednich stron przypominają mi te, z tendencyjnych programów typu top gear, gdzie lansuje się samochody z potężnymi silnikami a pomija normalne auta. Wystarczy wyjechać na ich ulice, żeby się przekonać jak dalekie są marzenia od szarej rzeczywistości zakorkowanych miast z ograniczeniem do 30 mil.

Do poruszania się np. po Londynie w zupełności wystarczy samochód z 60 konnym silnikiem.

Podobnie zaczynają wyglądać polskie programy motoryzacyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności