pawelvw Zgłoś #41 Napisano 3 Stycznia 2013 założenie takiej pompki już bardziej nie zaszkodzi, a może rozwiąże problem i pomoże jak zamontuję to się okaże, a pompe vacum pewnie i tak wymienię bo mam na miejscu na szrocie za 250zł z anglika z 2000r dev14 nie sprawdzałem tego na przeźroczystym wężu ale jak rozłączyłem przewody to do bańki zleciało trochę paliw a ta pompka elektryczna kosztowała mnie 40zł z przesyłką i jest z audicy 2,5tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #42 Napisano 3 Stycznia 2013 (edytowane) to przed wymianą sprawdz to ( widać przecież czy ropka leci można nawet przewodzik troche przygiąć i widać czy ciągnie - taki średnica 8 cena jakos 1m - z 0,80grosza , bo szkoda na koszta się narażać a może nie koniecznie być problem z układem zasilania , dziwne to jest , bo albo pompa ciągnie paliwo albo jest zrypana i nie ciągnie , a nie że chodzi raz 5 minut raz 30 itp. swoja droga 250zeta za uzywke z 2000r ... za duuzo + komplet nowych uszczelek ( sa 2 rodzaje pomp pod 2 rodzaje uszczelek - w calosci i albo 2 gumowe czy 3 juz nie pamietam) Edytowane 3 Stycznia 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #43 Napisano 3 Stycznia 2013 albo kupić nową za 800zł najlepszym rozwiązaniem jest sprzedać tego grata i pozbyć się problemów razem z nim kupiłem dziś 110cm przeźroczystego zbrojonego wężyka to jutro będę mógł sprawdzić a znalazłem temat o pompie vacum i nie jestem zadowolony z tego co tam przeczytałem i co może być tego przyczyną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #44 Napisano 3 Stycznia 2013 (edytowane) 2 aukcje z brzegu http://allegro.pl/pompa-vacum-audi-a4-b5-passat-1-9-tdi-ajm-i2909965685.html http://allegro.pl/pompa-vacum-wakum-vw-passat-b5-1-9-tdi-i2879072340.html czyli jak by nie patrzeć tez używka a ponad 100 do przodu , ale decyzja należy do Ciebie, sprawdź jeżeli możesz sam ciśnienie jakie wytwarza to też świadczy o kondycji pompy ( jak temat czytałeś Vacum to wiesz gdzie i czym) zamieszcze cytat z posta kolegi z forum napiszę tak może znalazłem winowajcę drgawek w swym Passacie, będę pewien jak zmienię pompę na drugą. Przed wymianą Pd postanowiłem jeszcze zamienić a raczej pomierzyć ciśnienie na pampie vacum i proszę. na wolnych obrotach 1 bar przy 2tyś 4 bary a 3tyś i w górę 7 barów. Odrazu coś mi tu na niskie te ciśnienia więc czym prędzej do Sharana który stał z boku i wszystko jasne. Na wolnych 4bary 2tyś 7barów a 4tyś to coś ok. 8barów. Więc chyba przyznacie mi że pompa do wymiany. Po wymianie będę informował o zmianach... Zamieszczone przez hansb5 W pompce jest śrubka na imbus, którą się wykręca a wkręca się drugą od manometru (przewód hamulcowy elastyczny samochodowy, na początku oczko ze śrubą a na drugim końcu zegar do ok. 10barów), odpaliłem silnik i patrzyłem na zegar. Pozdrowienia Edytowane 3 Stycznia 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #45 Napisano 3 Stycznia 2013 niestety ale nie mam manometru zeby mierzyć jakie jest cisnienie i ja szukałem pompy na allegro ale w dziale układ paliwowy a ty znalazłes wogóle gdzie indziej ale jutro ma mi dać znać znajomy ile za wysyłką pompy tylko jest kruciec uwalony ten co jest podłączone ciśnienie i jak cos to bedzie podmianka i wszystko się okaże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #46 Napisano 3 Stycznia 2013 Kupując używke kupiłbym Boscha. 038145209M: http://allegro.pl/listing.php/search?string=038145209M&category=0&order=d Może być też jeszcze z literką C. lub bez żadnej literki. Solidniejsza konstrukcja, więcej śrubek na deklu-mniejsze ryzyko wycieku, króciec wkręcany-nie obluzuje się jak w LUK, no i zestaw uszczelek dostępny na allegro. Jedyny problem to montaż gdy ma się króciec ze świecami dogrzewającymi płyn-pompa jest szersza i trzeba szlifierką zebrać trochę materiału z króćca i wtedy wchodzi na styk-przeróbka ta w niczym nie przeszkadza. Musiałem tak zrobić gdy zakupiłem w dobrych pieniądzach nową pompę od transportera i okazało się, że jest szersza, a chwilę wcześniej domontowałem króciec (moja pompa Luk oczywiście się rozciekła, a uszczelek nie ma do niej). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #47 Napisano 4 Stycznia 2013 też słyszałem ża jak kupować używkę to tylko bosch bo w tych drugich to kiepski jest ten kruciec na który zakłada się wąż od podciśnienia ale jak miałbym kupować nową to na forum już u kolegi maciejek jest za 720zł + przesyłka najpierw trzeba wymontować i sprawdzić so tam jest nie tak i jaki numer ma ta pompa żeby kupić odpowiednią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #48 Napisano 4 Stycznia 2013 (edytowane) dziś sprawdziłem jaką mam pompę i okazało się że jest to pompa LUK 038 145 209 A i kruciec gdzie jest wpięty przewód od podciśnienia lata sobie w obudowie luźno i z tego co wyczytałem w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/75494-Zamienniki-pompy-vacuum-tandem-bosch-nr-038-145-209-C/page2 można zastosować zamiast pompy LUK 038 145 209 A pompe BOSCH 038 145 209 M tylko trzeba dokupić do pompy BOSCHA uszczelkę o tym num. 038145215 Edytowane 4 Stycznia 2013 przez pawelvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #49 Napisano 4 Stycznia 2013 naprawa tego króćca jest banalna wiec tym az nadto sie przejmować nie ma co , po prostu wyczyścić i klejem zaciaprać , poxipol, poxilina czy jakiekolwiek takie ustrojstwo i sprawę luźnego króćca ma się z głowy ( bardzo popularna naprawa w taki sposób i skuteczna) Do tego to nie on odpowiada za paliwo tylko podciśnienie czyli wspomaganie hamulca i turbo, egr. Za paliwo jest odpowiedzialna 2 część pompy i tam pomiar ciśnienia trzeba zrobić bo może śię okazać że nie potrzebnie ją będziesz rozbierał czy w najgorszym przypadku kupował nową a to okaże się nie rozwiązać problemu. Jak ciśnienie będzie dobre i ciec z niej nie będzie z Twojej to bym jej nie ruszał. Podciśnienie też można sprawdzić przy okazji jakie robi wpinając się do tego króćca z manometrem do mierzenia podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #50 Napisano 4 Stycznia 2013 zdemontowałem dziś pompę ale nie obyło sie bez problemów a najgorszym problemem była śruba na samym dole wykreciłem 2xampul(imbus) a potem 1x10 śruba i najniżej miałem 1x13 śruba ten kto wkręcił tą śrube tam to jakiś nie normalny był Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #51 Napisano 8 Stycznia 2013 (edytowane) dziś przyszła używana pompa boscha i kupiłem nówkę uszczelkę w aso jak się uda to jutro montaż i może zagra już bez problemu silnik Edytowane 8 Stycznia 2013 przez pawelvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #52 Napisano 14 Stycznia 2013 auto uruchomione i tak naprawdę nie wiem czy pompa vacum była uszkodzona bo znalazłem przyczynę która była bardzo błacha jedna mała bateria od alarmu unieruchomiła mi auto na 3 tyg. ale jak sprawdzałem językiem czy batera jest dobra to szczypało w język więc jej nie brałem tak bardzo pod uwagę no ale postanowiłem kupić nową i problem się rozwiązał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #53 Napisano 14 Stycznia 2013 baterie sprawdza się miernikiem tak na przyszłość , warto taki mieć nawet najtańszy za 15 zeta. ważne że rozwiązałeś problem, a pisałem wielokrotnie sprawdzić pompę, jak ciągnie z początku to nie możliwym jest by przestawała w czasie pracy, no ale masz jeden element nowszy czy sprawniejszy + uszczelniony szerokości i bezawaryjnej jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #54 Napisano 7 Lutego 2013 Pozwolę się podpiąć pod temat. Od niedawna mam pewien dziwny problem. Otóż zdarza się, że silnik na wolnych obrotach poprostu gaśnie. Np. po odpaleniu i wycofywaniu z parkingu podczas przełaczania biegu z wstecznego na 1. Motor nagle gaśnie bez żadnych objawów poprzedzających. Obroty nie falują, silnik pracuje równo - poprostu gaśnie. Po tym jak gaśnie bez problemu ponownie odpala. Niestety zdaje się, że dzieje się tak coraz częściej. Czy ktoś miał już może taki problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #55 Napisano 7 Lutego 2013 Np. po odpaleniu i wycofywaniu z parkingu podczas przełaczania biegu z wstecznego na 1.W tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/34291-Bieg-wsteczny-Gasnie/page2?highlight=wstecznego , przy podobnej usterce, Koledzy piszą, że pomogła wymiana kostki stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #56 Napisano 7 Lutego 2013 W tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/34291-Bieg-wsteczny-Gasnie/page2?highlight=wstecznego , przy podobnej usterce, Koledzy piszą, że pomogła wymiana kostki stacyjki. Temat podobny ale nie do konca. Wcale nie jest rgułą, że gaśnie mi tylko na wsteczny. Raz zgasnie na wstecznym, raz na jednce. Jedyne podobienstwo to właśnie to ze gaśnie na wolnych obrotach. Przynajmiej z uruchomieniem nie ma problemu. Jak do tąd nie zdarzylo mi sie jeszcze by zgasł przy większej predkości i na wyzszym biegu. Niemniej jednak sprawdze sobie te kostke. A czy to moze byc problem np. z pompkami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #57 Napisano 7 Lutego 2013 podpiąć pod vag i zobacz czy wykazuje jakieś błędy od tego zacznij naprawę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #58 Napisano 7 Lutego 2013 Temat podobny ale nie do koncaJeśli coś jest podobne, to znaczy, że nie jest takie same (podobne do końca) :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #59 Napisano 8 Lutego 2013 podpiąć pod vag i zobacz czy wykazuje jakieś błędy od tego zacznij naprawę Juz podpinałem auto pod VAGa. Jest błąd pomki na cylindrze 2 dotyczący przekroczonej granicy regulacji. BIPy juz sprawdzałem i są 90, 110, 86, 90. Korekcje natomiast nie przekraczają 0,3. BIPy są wysokie i mogły by świadczyć o bardzo złym stanie pompek. Tylko jest "ale". Jak wytłumaczyc fakt ze powrót do fabrycznego kodowania 00001 silnika powoduje zmiane BIPów do wartości -7, 29, 10, 0????? Auto pierwotnie bylo w automacie jednakze zmieniałem skrzynie na manuala i do tego trzeba bylo zmienic kodowanie ECU. Zmiana kodowania powoduje drastyczną zmianę BIPów. Korekcje w normie. Silnik pracuje normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #60 Napisano 26 Marca 2013 Witam, to i ja podepnę się pod temat. Mam to samo, czyli paliwo w ogóle nie dochodzi do filtra. Obstawiam że to pompa w baku bo po odkręceniu przewodów i przekręceniu kluczyka ona zabuczy ale nie podaje paliwa. Więc chciałem was spytać jaką pompe kupić, znaczy o numer mi chodzi. Na mojej jest numer 4B0906091A ale pytając po sklepach w mojej okolicy nigdzie takiej niema. Na allegro znalazłem jedną używaną ale z kolei tam piszą że to pompa od 2.5 TDI:| Tutaj aukcja: http://allegro.pl/pompa-paliwa-vw-passat-b5-a6-c5-2-5-tdi-4b0906091a-i3098211765.html I stąd moje pytanie jaki powinien być jej numer? Bądź z jakiego mogelu jeszcze by spasowała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach