Skocz do zawartości
pawelvw

nie dochodzące paliwo do filtra paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

założenie takiej pompki już bardziej nie zaszkodzi, a może rozwiąże problem i pomoże jak zamontuję to się okaże, a pompe vacum pewnie i tak wymienię bo mam na miejscu na szrocie za 250zł z anglika z 2000r

dev14 nie sprawdzałem tego na przeźroczystym wężu ale jak rozłączyłem przewody to do bańki zleciało trochę paliw

a ta pompka elektryczna kosztowała mnie 40zł z przesyłką i jest z audicy 2,5tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to przed wymianą sprawdz to ( widać przecież czy ropka leci można nawet przewodzik troche przygiąć i widać czy ciągnie - taki średnica 8 cena jakos 1m - z 0,80grosza :)) , bo szkoda na koszta się narażać a może nie koniecznie być problem z układem zasilania , dziwne to jest , bo albo pompa ciągnie paliwo albo jest zrypana i nie ciągnie , a nie że chodzi raz 5 minut raz 30 itp.

swoja droga 250zeta za uzywke z 2000r ... za duuzo + komplet nowych uszczelek ( sa 2 rodzaje pomp pod 2 rodzaje uszczelek - w calosci i albo 2 gumowe czy 3 juz nie pamietam)

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo kupić nową za 800zł

najlepszym rozwiązaniem jest sprzedać tego grata i pozbyć się problemów razem z nim

kupiłem dziś 110cm przeźroczystego zbrojonego wężyka to jutro będę mógł sprawdzić

a znalazłem temat o pompie vacum i nie jestem zadowolony z tego co tam przeczytałem i co może być tego przyczyną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 aukcje z brzegu

http://allegro.pl/pompa-vacum-audi-a4-b5-passat-1-9-tdi-ajm-i2909965685.html

http://allegro.pl/pompa-vacum-wakum-vw-passat-b5-1-9-tdi-i2879072340.html

 

czyli jak by nie patrzeć tez używka a ponad 100 do przodu , ale decyzja należy do Ciebie, sprawdź jeżeli możesz sam ciśnienie jakie wytwarza to też świadczy o kondycji pompy ( jak temat czytałeś Vacum to wiesz gdzie i czym)

zamieszcze cytat z posta kolegi z forum

napiszę tak może znalazłem winowajcę drgawek w swym Passacie, będę pewien jak zmienię pompę na drugą. Przed wymianą Pd postanowiłem jeszcze zamienić a raczej pomierzyć ciśnienie na pampie vacum i proszę:D. na wolnych obrotach 1 bar przy 2tyś 4 bary a 3tyś i w górę 7 barów. Odrazu coś mi tu na niskie te ciśnienia więc czym prędzej do Sharana który stał z boku i wszystko jasne. Na wolnych 4bary 2tyś 7barów a 4tyś to coś ok. 8barów. Więc chyba przyznacie mi że pompa do wymiany. Po wymianie będę informował o zmianach...

 

 

quote_icon.png Zamieszczone przez hansb5 viewpost-right.png

W pompce jest śrubka na imbus, którą się wykręca a wkręca się drugą od manometru (przewód hamulcowy elastyczny samochodowy, na początku oczko ze śrubą a na drugim końcu zegar do ok. 10barów), odpaliłem silnik i patrzyłem na zegar. Pozdrowienia

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety ale nie mam manometru zeby mierzyć jakie jest cisnienie i ja szukałem pompy na allegro ale w dziale układ paliwowy a ty znalazłes wogóle gdzie indziej ale jutro ma mi dać znać znajomy ile za wysyłką pompy tylko jest kruciec uwalony ten co jest podłączone ciśnienie i jak cos to bedzie podmianka i wszystko się okaże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupując używke kupiłbym Boscha.

038145209M:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=038145209M&category=0&order=d

Może być też jeszcze z literką C. lub bez żadnej literki. Solidniejsza konstrukcja, więcej śrubek na deklu-mniejsze ryzyko wycieku, króciec wkręcany-nie obluzuje się jak w LUK, no i zestaw uszczelek dostępny na allegro.

Jedyny problem to montaż gdy ma się króciec ze świecami dogrzewającymi płyn-pompa jest szersza i trzeba szlifierką zebrać trochę materiału z króćca i wtedy wchodzi na styk-przeróbka ta w niczym nie przeszkadza. Musiałem tak zrobić gdy zakupiłem w dobrych pieniądzach nową pompę od transportera i okazało się, że jest szersza, a chwilę wcześniej domontowałem króciec (moja pompa Luk oczywiście się rozciekła, a uszczelek nie ma do niej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też słyszałem ża jak kupować używkę to tylko bosch bo w tych drugich to kiepski jest ten kruciec na który zakłada się wąż od podciśnienia

ale jak miałbym kupować nową to na forum już u kolegi maciejek jest za 720zł + przesyłka

najpierw trzeba wymontować i sprawdzić so tam jest nie tak i jaki numer ma ta pompa żeby kupić odpowiednią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś sprawdziłem jaką mam pompę i okazało się że jest to pompa LUK 038 145 209 A i kruciec gdzie jest wpięty przewód od podciśnienia lata sobie w obudowie luźno

i z tego co wyczytałem w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/75494-Zamienniki-pompy-vacuum-tandem-bosch-nr-038-145-209-C/page2 można zastosować zamiast pompy LUK 038 145 209 A pompe BOSCH 038 145 209 M tylko trzeba dokupić do pompy BOSCHA uszczelkę o tym num. 038145215

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naprawa tego króćca jest banalna wiec tym az nadto sie przejmować nie ma co , po prostu wyczyścić i klejem zaciaprać , poxipol, poxilina czy jakiekolwiek takie ustrojstwo i sprawę luźnego króćca ma się z głowy ( bardzo popularna naprawa w taki sposób i skuteczna)

Do tego to nie on odpowiada za paliwo tylko podciśnienie czyli wspomaganie hamulca i turbo, egr. Za paliwo jest odpowiedzialna 2 część pompy i tam pomiar ciśnienia trzeba zrobić bo może śię okazać że nie potrzebnie ją będziesz rozbierał czy w najgorszym przypadku kupował nową a to okaże się nie rozwiązać problemu. Jak ciśnienie będzie dobre i ciec z niej nie będzie z Twojej to bym jej nie ruszał.

Podciśnienie też można sprawdzić przy okazji jakie robi wpinając się do tego króćca z manometrem do mierzenia podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdemontowałem dziś pompę ale nie obyło sie bez problemów a najgorszym problemem była śruba na samym dole wykreciłem 2xampul(imbus) a potem 1x10 śruba i najniżej miałem 1x13 śruba ten kto wkręcił tą śrube tam to jakiś nie normalny był

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś przyszła używana pompa boscha i kupiłem nówkę uszczelkę w aso jak się uda to jutro montaż i może zagra już bez problemu silnik

08012013437.jpg

08012013438.jpg

08012013439.jpg

08012013440.jpg

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto uruchomione i tak naprawdę nie wiem czy pompa vacum była uszkodzona bo znalazłem przyczynę która była bardzo błacha jedna mała bateria od alarmu unieruchomiła mi auto na 3 tyg. ale jak sprawdzałem językiem czy batera jest dobra to szczypało w język więc jej nie brałem tak bardzo pod uwagę no ale postanowiłem kupić nową i problem się rozwiązał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

baterie sprawdza się miernikiem tak na przyszłość , warto taki mieć nawet najtańszy za 15 zeta.

ważne że rozwiązałeś problem, a pisałem wielokrotnie sprawdzić pompę, jak ciągnie z początku to nie możliwym jest by przestawała w czasie pracy, no ale masz jeden element nowszy czy sprawniejszy + uszczelniony :)

szerokości i bezawaryjnej jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się podpiąć pod temat.

 

Od niedawna mam pewien dziwny problem. Otóż zdarza się, że silnik na wolnych obrotach poprostu gaśnie. Np. po odpaleniu i wycofywaniu z parkingu podczas przełaczania biegu z wstecznego na 1. Motor nagle gaśnie bez żadnych objawów poprzedzających. Obroty nie falują, silnik pracuje równo - poprostu gaśnie. Po tym jak gaśnie bez problemu ponownie odpala. Niestety zdaje się, że dzieje się tak coraz częściej. Czy ktoś miał już może taki problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Np. po odpaleniu i wycofywaniu z parkingu podczas przełaczania biegu z wstecznego na 1.
W tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/34291-Bieg-wsteczny-Gasnie/page2?highlight=wstecznego , przy podobnej usterce, Koledzy piszą, że pomogła wymiana kostki stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/34291-Bieg-wsteczny-Gasnie/page2?highlight=wstecznego , przy podobnej usterce, Koledzy piszą, że pomogła wymiana kostki stacyjki.

 

Temat podobny ale nie do konca. Wcale nie jest rgułą, że gaśnie mi tylko na wsteczny. Raz zgasnie na wstecznym, raz na jednce. Jedyne podobienstwo to właśnie to ze gaśnie na wolnych obrotach. Przynajmiej z uruchomieniem nie ma problemu. Jak do tąd nie zdarzylo mi sie jeszcze by zgasł przy większej predkości i na wyzszym biegu. Niemniej jednak sprawdze sobie te kostke. A czy to moze byc problem np. z pompkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpiąć pod vag i zobacz czy wykazuje jakieś błędy od tego zacznij naprawę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat podobny ale nie do konca
Jeśli coś jest podobne, to znaczy, że nie jest takie same (podobne do końca) :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpiąć pod vag i zobacz czy wykazuje jakieś błędy od tego zacznij naprawę

 

Juz podpinałem auto pod VAGa. Jest błąd pomki na cylindrze 2 dotyczący przekroczonej granicy regulacji. BIPy juz sprawdzałem i są 90, 110, 86, 90. Korekcje natomiast nie przekraczają 0,3.

BIPy są wysokie i mogły by świadczyć o bardzo złym stanie pompek.

 

Tylko jest "ale".

Jak wytłumaczyc fakt ze powrót do fabrycznego kodowania 00001 silnika powoduje zmiane BIPów do wartości -7, 29, 10, 0????? Auto pierwotnie bylo w automacie jednakze zmieniałem skrzynie na manuala i do tego trzeba bylo zmienic kodowanie ECU. Zmiana kodowania powoduje drastyczną zmianę BIPów. Korekcje w normie.

Silnik pracuje normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, to i ja podepnę się pod temat. Mam to samo, czyli paliwo w ogóle nie dochodzi do filtra. Obstawiam że to pompa w baku bo po odkręceniu przewodów i przekręceniu kluczyka ona zabuczy ale nie podaje paliwa. Więc chciałem was spytać jaką pompe kupić, znaczy o numer mi chodzi. Na mojej jest numer 4B0906091A ale pytając po sklepach w mojej okolicy nigdzie takiej niema. Na allegro znalazłem jedną używaną ale z kolei tam piszą że to pompa od 2.5 TDI:| Tutaj aukcja: http://allegro.pl/pompa-paliwa-vw-passat-b5-a6-c5-2-5-tdi-4b0906091a-i3098211765.html I stąd moje pytanie jaki powinien być jej numer? Bądź z jakiego mogelu jeszcze by spasowała?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności