Skocz do zawartości
zych

Głośna praca silnika 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mój silnik głośno pracuje. Szczelność układu wydechowego sprawdzona przez dwóch niezależnych tłumikarzy i mówią, że jest ok. Jeden z nich stwierdził, że zbyt duży hałas dobiega z komory silnika i to by się zgadzało. Stamtąd dochodzi to buczenie podczas jazdy. Gdzie mam szukać źródeł hałasu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze bys okreslil o jaki typ halasu chodzi , klekotanie, jakies stuki, glosny wydech ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie "buczał" jak był filtr powietrza źle zapięty. Może ten trop (dolot) trzeba sprawdzić przed ingerencją w wydech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o hałas typu "buczenie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj wlot powietrza jak Tomek radzi i sprawdź też czy przypadkiem to buczenie nie dochodzi zza zderzaka z prawej strony auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie filtra powietrza należy dobrze pospinać wszystkie elementy dolotu.

U mnie była uszkodzona złączka tuż przy obudowie filtra i wydawał dźwięk jakbym miał założony filtr stożkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój 1.8T zaczyna buczeć prze 100km/h jest to trochę uciążliwe, jaka może być przyczyna? Kiedy wrzucę na luz to ustaje wiec buczenie ma związek chyba z narastającymi obrotami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie i jak ktoś sie spotkał z tym buczeniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie i jak ktoś sie spotkał z tym buczeniem?

Tak jak Tomcio i Grucha napisali. Do sprawdzenia cały dolot. Czyli zapięcie pokrywy filtra powietrza, przewody sterowania turbiną. Wystarczy, że jeden zaczep obudowy filtra będzie odpięty i buczenie jak określacie będzie słyszalne. Są to najczęściej spotykane przyczyny "buczenia"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mój 1.8T zaczyna buczeć prze 100km/h jest to trochę uciążliwe, jaka może być przyczyna?
U mnie pododobnie w AWT. Buczenie pojawia sie delikatnie przy 90, przy 110 jest bardzo uciazliwe, i przy ponad 120 znika.

Gdy jezdzilem na letnim ogumieniu tego nie slyszalem, bo niestety laczki mam glosne. Dopiero po zalozeniu bardzo cichych zimowek dzwiek sie pojawia. Mam oslone pod silnikiem i pod skrzynia. Buczenie wg. mnie jest zwiazane z ukladem wydechowym, bo jadac np 110km/h zmieniam bieg 5-4-5-4 (tiptronic) itd to w chwili zmiany, gdy auto nie "ciagnie" dzwiek znika. Tak samo jest przy zwalnianiu badz hamowaniu silnikiem.

Zeby bylo komfortowo to moge jechac albo 100 albo 130, co mi sie za bardzo nie podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze temat nie dawno poruszany wiec mam pytanko czy ktos sobie poradzil z tym buczeniem bo niestety tez mnie to dopadlo i wymienilem plecionke a nawet wydech caly podmienialem i nic nie pomoglo. Dodam ze buczenie powstaje przy obciazeniu silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co sadzicie nt mojej teorii.

U mnie tez slychac buczenie. Praktycznie na kazdym biegu. jednak tylko podczas lekkiego przyspieszania. Wg mnie moze to byc turbina ktora przy pewnych obrotach (turbiny - nie silnika) wpada w jakies wibracje lub cos w tym stylu.

Ja np jadac na 4 biegu majac lekko noge na gazie w pewnym momencie slysze to buczenie (miedzy 2-3tys obr) lecz jesli zaczne operowac gazem (dodam/ujme) to buczenie znika i sie pojawia. Tak samo jest na 5 biegu czy na 3. Na pierwszych jest gorzej to uslyszec ale ja czasem slysze.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w moim AWT to przy 3k obrotow zaczyna sie glosna praca nie wiem czy to turbina czy cos z silnika nie traci mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to początek zużycia łańcucha wałków rozrządu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten temat był wielokrotnie poruszany i można wiele rzeczy wymieniać np złączę elastyczne na wydechu, nieszczelny wydech, poduszki silnika, nieszczelny dolot , źle przymocowany filtr powietrza lub wlot powietrza. Po wielu próbach walki z buczeniem według mnie ten typ tak ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten temat był wielokrotnie poruszany i można wiele rzeczy wymieniać np złączę elastyczne na wydechu, nieszczelny wydech, poduszki silnika, nieszczelny dolot , źle przymocowany filtr powietrza lub wlot powietrza. Po wielu próbach walki z buczeniem według mnie ten typ tak ma :)

 

wczoraj przyjrzałem sie wydechowi i złącze elastyczne mam do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności