Skocz do zawartości
robibobi

Brak ładowania Passat b6 1.9 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć . Potrzebuje podpowiedzi co robić w piątek padł mi akumulator wiec go wymieniłem na nowy. Moja radość nie trwała długo bo po godzinie nowy zdechł także. Znajomy podpowiedział mi, że może to być alternator, więc bez chwili zastanowienia kupiłem nowy i wymieniłem go żeby nie zostać bez auta na święta. I tu pojawił się problem 2 nowe elementy i dalej kicha, napięcie mierzone przy odpalonym silniku ok 12 V. Macie jakiś pomysły ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator też nowy czy używany ? Sprawdź/podmień regulator napięcia i naciąg paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator Valeo nówka ze sklepu , naciąg paska ok nic się nie ślizga. Dodam jeszcze, że na rozgrzanym silniku obroty podskoczyły do 1000 obr/min a nie jak wcześniej 800 obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Być może jest jakieś zwarcie - lub uszkodzony przekaźnik, spróbuj usiąść w samochodzie, nic nie włączaj i przysłuchaj czy coś nie zaczyna działać samo (zwróć uwagę na dmuchawę - dużo prądu ciągnie)

tym bardzie że alternator i akumulator nówka

 

PS.

Mi w BMW też tak siadał, okazało się że jakiś "jeż" co jest do sterowania klimatyzacją był uszkodzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby to było to. A słyszeliście o jakimś module odpowiedzialnym za ładowanie, który znajduje się w bagażniku? Pytam bo według elektryka, który ma obejrzeć auto po nowym roku to bardzo częsta przypadłość B6. Ja nie wiem co o tym myśleć bo nigdy o tym nie słyszałem i obawiam się, że gostek robi mnie w jajo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ,czy jak włączysz zapłon pali się kontrolka ładowania ,z doświadczenia mogę Ci podpowiedzieć że np. w golfie mk4 (i nie tylko) bardzo często urywał się (lub zgnił) niebieski przewód w kostce przy rozruszniku.Nie wiem jak to wygląda w pasku ale możesz poszukać tej kostki (dwu pinowej) przy rozruszniku,może tam jest problem ,jak już znajdziesz to poruszaj przewodami i sprawdź czy się nie urwał (sprawdź to dokładnie )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

12 V to ci pokazuje napięcie akumulaotoa...jesli Ci będzie dobrze ładował to powinno być co najmniej 14 V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w obwodzie pomiędzy alternatorem a akumulatorem jest bezpiecznik 200 A lub 150 A w zależności od wyposażenia autka jet on na kablu lub w skrzynce bezpiecznikowej. Sprawdź sobie ten obwód. Moduł odpowiedzialny za ładowanie to borentz on kontroluje ładowanie i nie tylko. A nie jakiś moduł w bagażniku. Tak jak kolega pisał kontrolka ładowania po włączeniu zapłony czy się pali i na zapalonym silniku czy gaśnie. Jeśli nowy akumulator się rozładował szybko to stawiał bym na upływność choć nasze paski są wyposażone w moduły uśpienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W zbiorniczku są 2 pompki, jedna na spryski lamp, druga na spryski szyb. Sprawdź bezpiecznik.

 

Jakie błędy pokazuje VCDS?

 

Jak pisałem wyżej bezpieczniki sprawdzone. Bardziej interesuje mnie jak dostać się do tego silniczka (czy od strony koła, zdjąć nadkole wystarczy?) i gdzie szukać innego? czy nowy wsadzać czy używany? czy nie warto bo padnie jak mój.

 

Błędów dokładnie nie pamiętam z VCDSa tylko przerwa albo zwarcie.

 

---------- Dodano o 18:14 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:55 ----------

 

Włąśnie przestały działać mnie nawiewy bo spadło napięcie na tylnym drugim akumulatorze , do poniżej 9 V (brak ładowania !) napięcie sprawdzałem podczas pracy i na "postoju". - bez różnicy wskazywało.

Te aku jest w technologi AGM (pewnie wiecie o co chodzi,nie będę tu się rozpisywał.Jeśli ktoś nie wie to proszę spr.sobie w google)

i nie wiem czy spr. / test tak jak zwykłe aku siarkowe ?

Dodam że ładowałem tydzień temu po raz kolejny... aż 3 doby non stop. Aku ma 6 lat i może też się kończy ale jak nie ma ładowania to kupno nowego nie załatwia sprawy.

Swoją drogą to ten AGM kosztuje nie mało , w serwisie VW `1200 zł w sklepie ok 700zł a na allegro od 400zł. Z przodu mam nowy Varty 72Ah kupiony u wujka Helmuta za 180Euro :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć u mnie problem rozwiązany. Okazało się, że nie była przykręcona masa przy rozruszniku a stało się to pewnie przy okazji wymiany sprzęgła 2 tygodnie temu. Jutro postaram się zamontować stary alternator i zobaczę czy w ogóle potrzebna była jego wymiana :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego o ile dobrze pamiętam, to za ładowanie tylnego akumulatora odpowiada jakiś przekaźnik. Chyba się załącza po uruchomieniu silnika i odłącza po zgaszeniu. Z tego co czytam to w ogóle masz jakieś problemy z elektryką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego o ile dobrze pamiętam, to za ładowanie tylnego akumulatora odpowiada jakiś przekaźnik. Chyba się załącza po uruchomieniu silnika i odłącza po zgaszeniu. Z tego co czytam to w ogóle masz jakieś problemy z elektryką.

 

Spoko,sprawdzę ten przekaźnik chętnie, podaj numer jego lub namiar, bo szukałem "cały net" i nic nie znalazłem,problem ze schematami do B6, wszystko co pokazuje to do B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zerknij te dwa pdfy:

 

ladowanie drugiego aku.pdf

 

przekazniki bmr.pdf

 

interesuje Ciebie przekaźnik J713 pod kierownicą.

 

Rozumiem że bezpieczniki sparwdzone. Obie zaplaniczki w kabinie sa zasilane tym samym bezpiecznikiem.

 

BTW. Może masz złe kodowanie modułu jakiegoś tam komfortu lub czegoś tam??? Może ktoś tam coś naklikał i zrobił Ci psikusa.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zerknij te dwa pdfy:

 

[ATTACH]94174[/ATTACH]

 

[ATTACH]94175[/ATTACH]

 

interesuje Ciebie przekaźnik J713 pod kierownicą.

 

Rozumiem że bezpieczniki sprawdzone. Obie zapalniczki w kabinie są zasilane tym samym bezpiecznikiem.

 

BTW. Może masz złe kodowanie modułu jakiegoś tam komfortu lub czegoś tam??? Może ktoś tam coś naklikał i zrobił Ci psikusa.

 

Dzięki Wielkie :-) Super dokumentacja ! Tego szukałem.

:D

Ale dzisiaj nie znalazłem tego przekaźnika J713. Problem mam z lokalizacją 4 - wspornik przekaźników 2 ,strona 803/9 . na dole jest napis: " tylko na rynki amerykańskie" czyli mnie nie dotyczy?

 

Sprawdziłem wszystkie w: 2 - wspornik przekaźników w sterowniku instalacji elektrycznej samochodu ,strona 803/8

są OK, jest jeszcze rząd przekaźników wyżej ale nie pasujący nijak do dokumentacji,chyba że coś nie rozumiem.Też je sprawdziłem ,wszystkie ok.Tak że dalej jestem w d...., problem nie rozwiązany.

Zrobiłem tego zdjęcie,podesłać?

 

A odnośnie tego kodowania,to całkiem możliwe.ale żeby do tego dojść to potrzebuję print screny z VCDSa paska sprawnego i podobnego (highline z ogrzewaniem postojowym),Będe bardzo wdzięczny.To chyba rozsądne rozwiązanie,nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Wielkie :-) Super dokumentacja ! Tego szukałem.

:D

Ale dzisiaj nie znalazłem tego przekaźnika J713. Problem mam z lokalizacją 4 - wspornik przekaźników 2 ,strona 803/9 . na dole jest napis: " tylko na rynki amerykańskie" czyli mnie nie dotyczy?

 

Sprawdziłem wszystkie w: 2 - wspornik przekaźników w sterowniku instalacji elektrycznej samochodu ,strona 803/8

są OK, jest jeszcze rząd przekaźników wyżej ale nie pasujący nijak do dokumentacji,chyba że coś nie rozumiem.Też je sprawdziłem ,wszystkie ok.Tak że dalej jestem w d...., problem nie rozwiązany.

Zrobiłem tego zdjęcie,podesłać?

 

A odnośnie tego kodowania,to całkiem możliwe.ale żeby do tego dojść to potrzebuję print screny z VCDSa paska sprawnego i podobnego (highline z ogrzewaniem postojowym),Będe bardzo wdzięczny.To chyba rozsądne rozwiązanie,nie?

 

Witam, mam ten sam problem, tz. brak ładowania drugiego akumulatora w bagażniku i również poszukuje tego przekażnika J713 nie mogę zlokalizować tego wspornika z tym przekażnikiem. jak udało Ci się rozwiązać problem z ładowaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie w pasku też go szukałem.... nie miałem ładowania na aku z tyłu, okazało się później że to jednak był bezpiecznik pod maską ten przykręcany, na jednej śrubce miałem napięcie i na drugiej też... czyli jakby był cały ale przecież z jednej miałem plusa z aku przedniego a z drugiej strony plusa z aku tylnego i dlatego wydawało mi się że jest ok a nie był, sprawdzałem na odpalonym i to był błąd. Przekaźnik miałem za przekaźnikami kierowcy za małym schowkiem, zdemontowałem pierwszy rząd i daleko daleko prawie pod szybą było mocowanie na następne przekaźniki i tam był ten właśnie od ładowania tylnego aku. Nie byłem w stanie go zdemontować bo był wkładany w podstawkę od strony ściany grodziowej a w moją stronę miałem tylko styki podstawki które sprawdzałem. Wzrokiem tam dojdziesz ale rękoma żeby go wymienić.... nie dokończę... sprawdź czy u Ciebie też tam jest, mi pomiar styków pomógł bo wiedziałem że nie mam tam na grubych przewodach 14 po odpaleniu więc ponownie obadałem zasilanie przekaźnika i wyszedł bezpiecznik. Ale... gdyby nie ta sytuacja to nawet bym nie wiedział że można tak głęboko upchnąć tak ważną rzecz.. kiedyś się skończy jak każdy przekaźnik...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U siebie w pasku też go szukałem.... nie miałem ładowania na aku z tyłu, okazało się później że to jednak był bezpiecznik pod maską ten przykręcany, na jednej śrubce miałem napięcie i na drugiej też... czyli jakby był cały ale przecież z jednej miałem plusa z aku przedniego a z drugiej strony plusa z aku tylnego i dlatego wydawało mi się że jest ok a nie był, sprawdzałem na odpalonym i to był błąd. Przekaźnik miałem za przekaźnikami kierowcy za małym schowkiem, zdemontowałem pierwszy rząd i daleko daleko prawie pod szybą było mocowanie na następne przekaźniki i tam był ten właśnie od ładowania tylnego aku. Nie byłem w stanie go zdemontować bo był wkładany w podstawkę od strony ściany grodziowej a w moją stronę miałem tylko styki podstawki które sprawdzałem. Wzrokiem tam dojdziesz ale rękoma żeby go wymienić.... nie dokończę... sprawdź czy u Ciebie też tam jest, mi pomiar styków pomógł bo wiedziałem że nie mam tam na grubych przewodach 14 po odpaleniu więc ponownie obadałem zasilanie przekaźnika i wyszedł bezpiecznik. Ale... gdyby nie ta sytuacja to nawet bym nie wiedział że można tak głęboko upchnąć tak ważną rzecz.. kiedyś się skończy jak każdy przekaźnik...

 

Dzięki kolego, sprawdzę to co piszesz jak tylko będę przy aucie, bo na razie jetem w delgacji i nie mam auta przy sobie. A pamiętasz może który to jast bezpiecznik?, będzie mi łatwiej szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności