Skocz do zawartości
Gość Wiktor

Odpowietrzanie hamulcy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Wiktor

Witam, chciałem zasięgnąć rady w jaki najlepszy sposób odpowietrzyć układ hamulcowy w Pasku z '90 1.9D. Czy trzeba odpowietrzać pompe hamulcową, jezeli tak to w jaki sposób??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwie osoby, skrzynka piwa i garaż z kanałem :D

 

Kupujesz płyn hamulcowy.

Odkręcić korek od zbiorniczka.

Uzupełnić płyn na maksa.

1 osoba za kierę naciska kila razy pedał i trzyma.

2 osoba w kanale odkręca odpowietrznik.

1 os. wciska pedał do końca i trzyma. Odpowietrznikiem musi zejść płyn. Zakręcamy odpowietrznik i pompujemy.

 

Operację powtarzamy kilka razy dla każdego koła.

 

Odpowietrzaj w takiej kolejności:

1. prawy tył

2. lewy tył

3. prawy przód

4. lewy przód

 

 

Pamietaj o dolewaniu płynu do zbiorniczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wiktor

Dzięki za odpowiedź, ja własnie próbowałem odpowietrzać takim sposobem jak mi podałeś nawet opcja piwa tez była-- ale cos nie gra, slyszałem ze trzeba kombinowac z serwem niewiem czy to jest prawda, dodam jeszcze że zmieniałem cylinderki w tylnch kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprzęgło masz hydrauliczne to jest z jednego zbiornika.

 

 

dodam jeszcze że zmieniałem cylinderki w tylnch kołach.

 

Nowe czy używki i po ile za szt.?

Tarcze czy bębny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wiktor

Nowe, napewno nie puszczają sprawdzałem, .bębny. I właśnie minie to zastanawia- poloczenie sprzegła z serwem, --jakieś inne motywy wchodzaw gre?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może serwo pada? Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć hamulce i sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wiktor

Ale w jakiej kolejnosci i który odkręcic zawór odpowietrzajac sprzegło bo z tego co widziałem to jest ich dwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwo nie ma nic wspólnego z odpowietrzaniem ukł. hamulcowego.

Poprawne odpowietrzenie powinno załatwić problem.

Nie napisałeś, co nie gra, bo........ radio moze nie grać. :D

Pompę hamulcową odpowietrza się w przypadku braku płynu hamulcowego w zbiorniczku (nieprawidłowe odpowietrzanie, wyciek, wymiana pompy).

Jeśli pedał hamulca na unieruchomionym silniku powoli opada pod mocnym naciskiem stopy to najprawdopodobniej pompa już klęka.

Jest też opcja odpowietrzania pompy ABS, ale to chyba przy pomocy VAG-u.

 

Sprawdź, czy nigdzie nie ma wycieków i napisz, co właściwie nie gra.

 

[ Dodano: 7 Luty 2006, 21:13 ]

Chcecie instrukcję odpowietrzania sprzęgła? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wiktor

To nie gra ze długi czas się odpowietrza i nie daje to rezultatu, wraz odczuwa się zapowietrzenie hamulca, podpompowując go. Raz kiedy odkreciłem kurek n a rurce łączacej zbiorniczek ze sprzegłem sytuacja sie poprawiła, ale tylko na pare hamowań -- chcę się tylko dowiedziec jak to wszystko trzba zrobic i w jakiej kolejności chyba że głupoty pisze bo w sumie to sie na tym za bardzo nieznam --możliwe całkiem że serwo już nie działa jak powinno . :? :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro piszesz, że długie odpowietrzanie nic nie daje i zachowuje się jakby był zapowietrzony (ma miękki pedał i po paru wciśnięciach jest twardy) to nie pisz, że moze być coś z serwem, bo jeśli serwo szwankuje, to przy pracujacym silniku pedał jest twardy jak na niepracującym.

 

JEŚLI SERWO PADA, TO PEDAŁ HAMULCA NA PRACUJĄCYM SILNIKU JEST TWARDY STALE, LUB SPORADYCZNIE.

 

[ Dodano: 7 Luty 2006, 21:43 ]

Skoro jest zapowietrzony (a o takich objawach piszesz), to trzeba odpowietrzyć go jeszcze raz i jeszcze raz....... Ale sprawdź, czy nie ma jakiegoś wycieku płynu, bo skoro jest wyciek, to może być ssanie powietrza.

Zakładam, że montaż cylinderków i szczęk hamulcowych był prawidłowy.

 

[ Dodano: 7 Luty 2006, 21:50 ]

Pakafoto opisał przebieg odpowietrzania szczegółowo, aż za szczegółowo, bo opcja pełnego wykorzystania atutu skrzynki w trakcie odpowietrzania może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego. :grin:

Przede wszystkim solidne i dokładne odpowietrzenie. Tylko skoro piszesz, że nie za bardzo się na tym znasz........ Ale zakładam, że druga osoba odpowietrzała a Ty ściśle dostosowywałeś się do jej poleceń naciskając pedał hamulca, bo:

brak synchronizacji przy odpowietrzaniu = ciagłe zapowietrzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wiktor

Z tego wynika że serwo jest ok. Montaz był prawidłowy, ale jeśli założymy ze podczas odpowietrzania zabrakło płynu w zbiorniczku(nie zosta ł dolany na czas) to pompę trzeba odpowietrzyc zgadza sie :?: :wink: --akurat ja spuszczałem płyn w kanale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak napisałem. To była jedna z przyczyn odpowietrzania pompy hamulcowej (odpowietrza się ją dokładnie tak samo, jak cylinderki).

Tylko nie mam 100%-owej pewności, co do ABS.

 

[ Dodano: 7 Luty 2006, 22:07 ]

I chyba istnieje uzasadnione przypuszczenie z mojej strony (sorry), że dobrze byłoby, gdybyś odpowietrzenie powierzył osobie bardziej kompetentnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat jeden cylinderek z przodu przestał pracować i to koło cały czas hamowało póki nie zjadło klocków... Rozebrałem szczęki i nie wiedziałem jak wyjąć ten cylinderek da się go? Żeby go wyczyścić czy coś bo strasznie ciężko chodzi... A drugie pytanie odpinałem przewód hamulcowy i chyba się zapowietrzył mi układ bo po podpompowaniu pedałem ten twardnieje i hamuje po odpaleniu auta on idzie prawie do podłogi i też hamuje ale słabiej i prawie przy podłodze aż podpowie ktoś co zrobić? Odpowietrzałem tylko te szczęki co były rozkręcane a może trzeba wszystkie koła teraz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiedziałem jak wyjąć ten cylinderek da się go?

Oczywiście, najprościej wcisnąć pedał hamulca ale stopniowo aby przed całkowitym wypchnięciem zdjąć z niego osłonę gumową.

 

może trzeba wszystkie koła teraz?

Nie jeśli nie zleciał płyn ze zbiorniczka.

Jak już działasz przy hamulcach to kup nowy wężyk i tłoczek jesli stary jest mocno skorodowany-aż do uszczelki, jeśli rdza jest zjadliwa to można oczyścic papierem, tak samo sam wnętrze zacisku.

Warto spuścić z wężyka tyle płynu ile ona sam mieści (jakiś pół do centymetra stanu zbiorniczka), troszkę go to przewentyluje...lata robia swoje i w jego wnętrzu jest nie tylko płyn ale i inne niespodzianki.

Jak w zbiorniczku poziom płynu nie opadnie do zera to teoretycznie inne wężyki się nie powinny zapowietrzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności