Skocz do zawartości
bbbb

Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) problem

Rekomendowane odpowiedzi

No i mi przytrafiła się ta sama usterka, ale po obejrzeniu filmu od kolegi magnum666 przed zakupem nowego postanowiłem rozebrać stary i okazało się że nie ma przejścia między pinami wtyczki, a płytką drukowaną. Po przylutowaniu nowych przewodów i skasowaniu błędu wszystko wróciło do normy, a w kieszeni zostało troszkę kasy:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

 

Przy naprawie elementu grzejnego ogrzewania dodatkowego i po podłączeniu do vcds-a pojawił mi się błąd w silniku - czujnik ciśnienia spalin (G450)

WP_20151126_13_58_33_Pro.jpg

 

Błąd nie daje się wykasować. Pomimo tego na desce wskaźników nie pojawił się żaden komunikat, żadnej kontrolki ani od dpf-u, ani mrugająca od świec żarowych, auto nie zamula, normalnie jeździ, niby wszystko ok.

Zapalona kontrolka od filtra dpf zapaliła mi się 3 lata temu, a po procesie wupalania w czasie jazdy zgodnie z instrukcją wypalania zgasła. Od tamtej pory nic.

Rozumiem, że to uszkodzenie czujnika i trzeba go wymienić na nowy. Sądzę, że czujnik ten miałem już wymieniany przez poprzedniego właściciela, bo ten ma nr 076 906 051A, a pierwsze miały 03G ... Zastanawia mnie jednak ten brak zapalonej kontrolki lub objaw słabszej pracy silnika jak to opisywane jest na forum przy tego typu uszkodzeniach (wewnętrzny licznik błędu - 255 razy).

Może ktoś z Was miał taki przypadek lub coś wie o tym?

 

Może rozebrać ten czujnik i sprawdzić czy nie ma uszkodzenia jak to opisane w poście wyżej? Jak się jego rozbiera, jest klejony czy skręcany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i ja mam problem.  Pojawila sie kontrolka silnika . Podłączyłem i wywalilo blad 00139. Uznalem ze to czujnik więc pojechalem do sklepu i kupilem boscha czujnik , podlaczylem i kontrolka czujnika nie zniknela sama wiec pojechalem na komputer i skasowalem blad. Po kilku odpaleniach kontrolka powróciła wraz z bledem , niestety bledu nie dalo sie skasować, pomyślałem ze moze czujnik walniety kupilem wiec pojechalem do serwisu VW i kupilem nowy z tym nowym oznaczeniem, podłączyłem i powrotka z rozrywki , check ciągle swieci i nie da sie usunac bledu z komputera..  kostka i przewody sa całe , gdzie szukac przyczyny ?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.08.2019 o 10:54, kamil1993 napisał:

Uznalem ze to czujnik więc pojechalem do sklepu i kupilem boscha czujnik

A który czujnik wymieniłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Albercik napisał:

A który czujnik wymieniłeś?

G450 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.08.2019 o 10:54, kamil1993 napisał:

Podłączyłem i wywalilo blad 00139

Ale to jest błąd z regulatora niskiego ciśnienia paliwa...

Chyba, że popełniłeś literówkę pisząc i chodziło Ci o 01139. Ten błąd to chyba jest zbyt niskie ciśnienie spalin, więc proponuję zacząć od wydmuchania/przeczyszczenia przewodów idących do czujnika (rurek).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Albercik napisał:

Ale to jest błąd z regulatora niskiego ciśnienia paliwa...

Chyba, że popełniłeś literówkę pisząc i chodziło Ci o 01139. Ten błąd to chyba jest zbyt niskie ciśnienie spalin, więc proponuję zacząć od wydmuchania/przeczyszczenia przewodów idących do czujnika (rurek).

Tak , zrobiłem literówkę i chodziło mi o 001139. Tyle ze te przewody sa krotkie wiec co najwyżej moge dmuchnac w nie sprezonym powietrzem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, kamil1993 napisał:

Tyle ze te przewody sa krotkie wiec

Zawsze możesz je odpiąć od strony filtra również ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i dalej walczę z bledem. Udało sie usunac blad 01139 ale jest inny blad a mianowicie 009299 - czujnik roznicy cisnien filtra cząsteczek diesla , niewiarygodny sygnal . Po usunięciu tego bledu po 4-5 odpaleniach blad powraca. Gdzie szukac przyczyny?? Czujniki byly podmieniane i ciagle to samo

Edytowane przez kamil1993
Pomyłka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kamil1993 napisał:

Czujniki byly podmieniane i ciagle to samo

to pewnie trzeba czujnik wymienić. te czujniki często padają jak się nie zadba o czystość przewodów idących od filtra do czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Albercik napisał:

to pewnie trzeba czujnik wymienić. te czujniki często padają jak się nie zadba o czystość przewodów idących od filtra do czujnika.

Pisałem wyzej ze kupiłem 1 czujnik boscha i dalej byl błąd, stwierdzilem ze moze walniety jest i kupiłem oryginalny z vw i dalej jest to samo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, kamil1993 napisał:

Pisałem wyzej ze kupiłem 1 czujnik boscha i dalej byl błąd, stwierdzilem ze moze walniety jest i kupiłem oryginalny z vw i dalej jest to samo 

a wyczyściłeś te rurki, co mówiłem, porządnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Albercik napisał:

a wyczyściłeś te rurki, co mówiłem, porządnie?

Dmuchnalem do sroda sprezonym powietrzem ale po weekendzie bede je chyba calkiem wyciagac bo moze jest gdzies nieszczelnosc. Duzo roboty zeby je wyciągnąć? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli CBBB jest podobne do CBAB to nie powinno Ci to sprawić problemu :)

Rurki wchodzą jakby pomiędzy silnik i DPF i tam są spięte z rurkami metalowymi. Na pewno je odpinałeś jak wyjmowałeś filtr.

Jeśli chodzi o kupno rurek to jest problem, bo występują one jedynie w komplecie z czujnikiem różnicy ciśnień i mają numer 3C0131552N (14 na obrazku niżej). Koszt to ok. 350 zł.

image.thumb.png.020f277546d193292a093034af246f86.png

Aaaa czekaj, bo Tym masz 2009 rok - nie zwróciłem uwagi. U Ciebie zestaw rurek z czujnikiem to numer 1K0131552B (14A na obrazku wyżej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Albercik napisał:

Jeśli CBBB jest podobne do CBAB to nie powinno Ci to sprawić problemu :)

Rurki wchodzą jakby pomiędzy silnik i DPF i tam są spięte z rurkami metalowymi. Na pewno je odpinałeś jak wyjmowałeś filtr.

Jeśli chodzi o kupno rurek to jest problem, bo występują one jedynie w komplecie z czujnikiem różnicy ciśnień i mają numer 3C0131552N (14 na obrazku niżej). Koszt to ok. 350 zł.

image.thumb.png.020f277546d193292a093034af246f86.png

Aaaa czekaj, bo Tym masz 2009 rok - nie zwróciłem uwagi. U Ciebie zestaw rurek z czujnikiem to numer 1K0131552B (14A na obrazku wyżej).

Dzieki wielkie. I jeszcze jedno pytanie. Czy musze wchodzic pod auto zeby je odpiac czy zrobię wszystko z góry?? Filtra dpf nie wyciągalem ani razu.  Odpinalem tylko przewody od czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, kamil1993 napisał:

Czy musze wchodzic pod auto zeby je odpiac czy zrobię wszystko z góry??

tak, z góry.

7 minut temu, kamil1993 napisał:

Filtra dpf nie wyciągalem ani razu. 

porąbało mi się z innym wątkiem, gdzie ktoś wyciągał DPF i go mył...

7 minut temu, kamil1993 napisał:

Odpinalem tylko przewody od czujnika

czyli już masz wprawę w ściąganiu tych wspaniałych cybantów (opaska sprężynowa) - takie same są na końcu przewodów. Jak zdejmiesz rurki - przedmuchaj porządnie te przewody sztywne przyspawane do filtra. najlepiej potraktuj je jakimś wyciorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Albercik napisał:

tak, z góry.

porąbało mi się z innym wątkiem, gdzie ktoś wyciągał DPF i go mył...

czyli już masz wprawę w ściąganiu tych wspaniałych cybantów (opaska sprężynowa) - takie same są na końcu przewodów. Jak zdejmiesz rurki - przedmuchaj porządnie te przewody sztywne przyspawane do filtra. najlepiej potraktuj je jakimś wyciorem.

Dzieki Wielkie za pomoc. Jutro sie za to zabieram. Takich ludzi to ja cenie , fachowa pomoc wraz rysunkami :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dalej u mnie jest problem z czujnikiem G450 , przewody i rurki sa drożne a blad dalej wywala... jedyna rzecz jaka zauważyłem to mocno śmierdzi spalinami , sadzą w komorze silnika. Ktos ma jakies pomysły co mozna jeszcze sprawdzic ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności