Jump to content
bbbb

Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450) problem

Recommended Posts

Zapaliła mi się kontrolka silnika, a kabelek wypluł takie coś:

Znaleziono 1 błąd:

001139 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450)

P0473 - 000 - sygnał za wysoki

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01100000

Priorytet błędu: 2

Częstość błędu: 1

Przebieg: 72677 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2012.12.18

Czas: 18:38:15

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 0 /min

Prędkość: 0.0 km/h

Obciążenie: 0.0 %

Napięcie: 12.46 V

Przebieg: 260 km

Temperatura: 66.0*C

Ciśnienie rzecz.: 958.8 mbar

 

Po przetłumaczeniu translatorem opisu błędu ze stronki: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html wyszło mi takie coś:

Możliwe objawy:

Błąd lampy (MIL) świeci

Możliwe przyczyny:

Okablowanie i / lub wadliwe połączenia

Czujnik ciśnienia 1 (G450) wadliwe

Moduł sterujący uszkodzony (mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe)

Możliwe rozwiązania:

Sprawdzić / naprawić okablowanie i połączenia

Przewody ciśnieniowe czyszczenie

Sprawdź (pomiar bloków) / Wymiana czujnika ciśnienia spalin 1 (G450)

Sprawdź, czy jest aktualizacja oprogramowania

Sprawdzić / wymienić moduł sterujący

Dodatkowe info:

Czujnik ciśnienia spalin (G450) jest dość często łamane

Zapisać nowy czujnik ciśnienia spalin (G450)

Zignorować ten błąd, bo ciśnienie spalin i temperaturę spalin odgrywać rolę w automatycznej regeneracji filtra DPF

 

Postanowiłem zatem najpierw przegonić auto na autostradzie. Fakt, kontrolka zagasła ale po chwili znów zapaliła się. Błędu niestety nie da się skasować.

Sprawdziłem zapełnienie DPF przed autostradą i wynosił 19%, a po przegonieniu(ok. 20 min i obroty ok. 3 tys.) zapełnienie spadło zaledwie do 15%. Dodam, że kontrolka DPF gaśnie, a świeci się tylko silnik.

Doszedłem do wniosku, że chyba faktycznie strzelił ten czujnik(sonda) i zamówiłem używką na Allegro, tylko nie jestem do końca przekonany czy dobrze zrobiłem. Zresztą nie mam pojęcia ile może kosztować nówka w serwisie skoro na aukcji stoi za 120-150 PLN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

mnie też czujnik padł właśnie i zamówiłem nowy w salonie VW Rzeszów z 2 letnią gwarancją za 159 zł. Koszt u mnie we Wrocławiu 250 zł :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, a może coś bliżej. Tzn. jak to coś wygląda i gdzie to jest usytuowane. Ja sugerowałem się tm, że jest o czujnik ciśnienia spalin 1 i jest to usytuowane przed filtrem DPF i zamówiłem takie cośSonda.jpg

Problem w tym, że wgłębiając się w temat znalazłem coś takiego

Dodam jeszcze, że w zaprzyjaźnionym warsztacie po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd czujnika ciśnienia spalin "zwarcie do plusa".

dpf.jpg

Edited by bbbb

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi się też dziś pokazał ten błąd ja go zczytalem diagunem kasowanie nie pomaga ale Lanka mil mi nie świeci objawy jak juz wcześniej czytale ja mu gaz a on traci obroty a najciekawsze jest to ze 2 godziny przed pierwsza przerwa w gazie wróciłem z trasy Kraków - rybnik-Bielsko wszystko na autostradzie i nic się nie dzalo choć od jakiś 2-ów m-cy czasem gdy mu deplem to tak około 2tys dławik się na ułamek sekundy moze mam taka nadz ze to były objawy padającego czujnika jutro go się postaram wymienić .mam nadz ze to to .chyba ze maja koledzy jakiś inny pomysł choć wcześniej mi nie wywalalo żadnych błędów.atko ma tylko 65tys przebieg pewny bo auto od wuja a on z salonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy, jestem po wymianie czujnika i jest OK.

Miałem to samo, dosłownie kilka dni temu, testowałem, bawiłem się z czujniczkiem i lipa, ..

wymieniłem (162 pln), i po problemie :)

schowek02vi.jpg

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paweł, u mnie wszystko działało jakby nigdy nic. Tylko świecąca kontrolka silnika i niekasowalny błąd. Nie potrafiłem wytrzymać, bo po świętach kupiłbym też za ok. 160-170 zł, ale pojechałem do ASO(Rybnik) i kupiłem bagatela za prawie 240 PLN taki czujnik jak pokazuje @makeć@(076 906 051A). Gdy zapytałem ile kosztowała by wymiana to zaśpiewali, że 180 PLN!!!!!!!!! Grzecznie powiedziałem co o tym myślę, żeby za 5-10 min pracy tyle kasować i na bezczelnego stojąc autem na wprost wejścia głównego i na oczach pracowników ASO sam sobie wymieniłem w 8 min(trochę ciężko było ze sunięciem z wężyków opasek zaciskowych). Odpaliłem i wnerw. Kontrolka dalej się świeciła. Ale gdy przyjechałem do domu błąd udało się skasować(tym razem pokazało, że błąd jest "sporadyczny") i póki co jest dobrze(na razie ok. 50 km) i kontrolka zgasła.

 

Sama wymiana jest banalnie prosta, a czujnik jest przykręcony do pokrywy zaworów od strony podszybia i "owinięty" srebrną okładziną(zapewne osłonka termiczna) zapinaną na zatrzask. Nawet jest widoczny przy krawędzi osłony silnika.

 

Jak wymienić zawór G450 nr fabryczny 076 906 051A błąd nr P0473:

Objawy:

1. zapalona kontrolka silnika

2. pojawiający się(niekasowalny) błąd:

"1. 001139 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450)

P0473 - 000 - sygnał za wysoki"

Stopień trudności-łatwy

 

1. dla wygody zdjąć osłonę silnika(jest na kołki w narożnikach) szarpnięciem do góry

2. zdjąć z czujnika srebrną osłonkę - odpiąć zatrzask taki jak w kurtce czy płaszczu

3. odłączyć wtyczkę i aby to zrobić trzeba małym płaskim śrubokrętem odblokować zaczep(włożyć w szparę w zatrzasku)

4. odkręcić śrubę mocującą czujnik do pokrywy klawiatury-zaworów(gwiazdka chyba 4 mmm)

5. zdjąć blaszane zaczepy(obejmy)-wystarczy podważyć

6. i teraz najtrudniejsze(przynajmniej dla mnie) - najwygodniej małymi płaskimi kombinerkami(szczypcami), zsunąć metalowe opaski zaciskowe z wężyków(ścisnąć wystające "uszy"-wtedy rozszerzą się opaski i starać się zsunąć w dół)

No i zawór mamy w rękach

Zakładamy w odwrotnej kolejności

Mi to zajęło 8 min na mrozie(na szczęście silnik był ciepły więc ręce nie marzły). Dla wprawnych rąk to nie więcej niż 5 min, a dla kompletnego laika to może 10-15 min

 

Ponieważ nie mam możliwości moderator może wrzuci część instruktażową do warsztatu? Komuś się może przydać.

Edited by bbbb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybyś go odpalił z 5 razy, to błąd sam by się skasował...Podobno jeszcze ten element się adoptuje, ale jak i po co nie wiem...Ja nie adoptowałem i jest git od roku. Do Skody miałbyś bliżej i troche taniej -199 złociszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obdzwoniłem wszystkie możliwe serwisy koncernu WAG w okolicy. Skoda miała taniej o 3 zł. Nic nie adoptowałem i na razie jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koledzy, a może coś bliżej. Tzn. jak to coś wygląda i gdzie to jest usytuowane.

W trzecim poście podałem temat, gdzie wszystko opisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja natomiast zdemontowalem czujnik i przeplukalem zmywaczem do hamulców - pól dnia chodził i nie ma błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie pojawił się p0473 z opisem - "zwarcie do plusa"

Przejrzałem kabelki bezpośrednio przy czujniku, okazało się, że osłona (folia aluminiowa?) przetarła izolację kabelków.

Kabelki zaizolowałem , odseparowałem, ale błędu nie udało się skasować - zwarcie do plusa.

Na tyle ile mogłem sprawdziłem kabelki w peszlu, nie widzę więcej uszkodzeń.

Czy możliwe że zwaracie następuje w czujniku lub kostce?

Czy zwarcie przewodów uszkodziło czujnik i wystarczy go wymienić czy nadal gdzieś są zwarte przewody?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy możliwe, że zwarcie następuje w czujniku lub kostce?

Czy zwarcie przewodów uszkodziło czujnik i wystarczy go wymienić, czy nadal gdzieś są zwarte przewody?

Z prądem nie ma żartów, a zwarcie to najgorsza rzecz jak może się przytrafić w elektryce. I o ile chwilowe zwarcie nie zawsze pociąga za sobą konsekwencje, to jeżeli zwarcie jest "ciągłe" to może wypalić co nieco i zrobić niezłe spustoszenie. Czy przewody nie są dalej walnięte to sprawdzisz tylko wymieniając je albo na obu końcach mierząc jakimś miernikiem, ale nie sądzę żeby jeszcze w innym miejscu się wysmażyły. Możesz jeszcze na próbę zamienić sam czujnik i wtedy będziesz wiedział wszystko. Tylko musiałbyś zdobyć taki sprawny czujnik do testowania(z tym może być problem). Chyba, że uznasz iż przewody są OK i wymienisz czujnik. Sama wymiana czujnika to kilka minut roboty. U mnie również ten sam błąd był niekasowalny i wymiana zaworu(G450) załatwiła problem i jedynie po wymianie musiałem skasować błędy gdyż kontrolki i tak się świeciły. Daj znać jak się skończyła przygoda. Sprawdź jeszcze jaki masz nr zaworu G450 gdyż ten starszego typu(03G 906 051A) podobno był zawodny. Nowy ma nr 076 906 051A.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z prądem nie ma żartów, a zwarcie to najgorsza rzecz jak może się przytrafić w elektryce. I o ile chwilowe zwarcie nie zawsze pociąga za sobą konsekwencje, to jeżeli zwarcie jest "ciągłe" to może wypalić co nieco i zrobić niezłe spustoszenie. Czy przewody nie są dalej walnięte to sprawdzisz tylko wymieniając je albo na obu końcach mierząc jakimś miernikiem, ale nie sądzę żeby jeszcze w innym miejscu się wysmażyły. Możesz jeszcze na próbę zamienić sam czujnik i wtedy będziesz wiedział wszystko. Tylko musiałbyś zdobyć taki sprawny czujnik do testowania(z tym może być problem). Chyba, że uznasz iż przewody są OK i wymienisz czujnik. Sama wymiana czujnika to kilka minut roboty. U mnie również ten sam błąd był niekasowalny i wymiana zaworu(G450) załatwiła problem i jedynie po wymianie musiałem skasować błędy gdyż kontrolki i tak się świeciły. Daj znać jak się skończyła przygoda. Sprawdź jeszcze jaki masz nr zaworu G450 gdyż ten starszego typu(03G 906 051A) podobno był zawodny. Nowy ma nr 076 906 051A.

 

Jeszcze raz dokładnie sprawdziłem i zaizolowałem przewody.

Wymieniłem czujnik 03G 906 051A na 076 906 051A.

Po 4 odpaleniu kontrolka przestała sygnalizować błąd.

Rozebrałem stary czujnik i okazało się to samo co na filmie poniżej:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie mozecie mi powiedziec co to jest za błąd i co z tym zrobić??

16857 Czujnik ciśnienia gazów wydechowych wysokie napięcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co mówi ten błąd masz tu: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16857.html

Tłumaczenie(translatorem) masz tu: https://translate.google.com/#nl/pl/Deze%20foutcode%20is%20%27Generic%20OBD%27%20%28voor%20elke%20autofabrikant%20dezelfde%20omschrijving%20en%20betekenis%29.%20De%20onderstaande%20verschijnselen%20%2F%20oorzaken%20%2F%20oplossingen%20zijn%20specifiek%20voor%20VAG-auto%27s%3B%20voor%20andere%20automerken%20kunnen%20die%20in%20detail%20afwijken.%0Anl%20%09Druksensor%201%20uitlaatgas%20%28G450%29%20%20%20%20signaal%20te%20sterk%0Adu%20%09Drucksensor%201%20f%C3%BCr%20Abgas%20%28G450%29%20%20%20%20Signal%20zu%20gro%C3%9F%0Aen%20%09Exhaust%20Pressure%20Sensor%201%20%28G450%29%20%20%20%20Signal%20too%20High%0A%0AExtra%20info%20bij%20de%20foutcodes.%0ALet%20op%3A%20onderstaande%20gegevens%20zijn%20niet%20afkomstig%20van%20het%20VAG%20concern%2C%20wel%20uit%20talloze%20andere%20bronnen.%20Volledig%20en%20foutloos%20kan%20dus%20niet%20worden%20gegarandeerd.%20Blijf%20kritisch%20nadenken.%0A%0AMogelijke%20verschijnselen%3A%0A%0A%20%20%20%20Storingslampje%20%28MIL%29%20brandt%0A%20%20%20%20Noodloop%0A%20%20%20%20Regeneratie%20beperkt%20of%20niet%20mogelijk%0A%0AMogelijke%20oorzaken%3A%0A%0A%20%20%20%20Zekering%28en%29%20maken%20slecht%20contact%20of%20zijn%20defect%0A%20%20%20%20Bedrading%20en%2Fof%20aansluitingen%20van%2Fnaar%20%28G450%29%20defect%0A%20%20%20%20Drukverschil-sensor%20%28G450%29%20defect%0A%20%20%20%20Regelmodule%20defect%20%28onwaarschijnlijk%2C%20maar%20niet%20onmogelijk%29%0A%0AMogelijke%20oplossingen%3A%0A%0A%20%20%20%20Check%20%2F%20vervang%20zekering%28en%29%0A%20%20%20%20%20%20%20%20haal%20de%20zekering%28en%29%20er%20uit%0A%20%20%20%20%20%20%20%20maak%20de%20uiteinden%20van%20de%20zekering%28en%29%20schoon%20%28heel%20licht%20opschuren%20met%20fijn%20schuurpapier%2C%20daarna%20heel%20klein%20beetje%20contactspray%20er%20op%29%0A%20%20%20%20%20%20%20%20zekering%28en%29%20doormeten%20met%20een%20multimeter%20%28de%20zekering%28en%29%20ziet%20er%20soms%20prima%20uit%2C%20maar%20schijn%20kan%20bedriegen%29%0A%20%20%20%20%20%20%20%20zekering%28en%29%20terugplaatsen%20%2F%20vervangen%0A%20%20%20%20%20%20%20%20soms%20is%20aan%20de%20buitenkant%20van%20de%20zekeringkast%20niets%20zichtbaar%2C%20maar%20inwendig%20is%20zekeringkast%20defect%0A%20%20%20%20%20%20%20%20is%20het%20gedeelte%20waar%20je%20de%20zekeringen%20indrukt%20geoxideerd%20of%20gesmolten%3F%0A%20%20%20%20Check%20%2F%20repareer%20bedrading%20en%20aansluitingen%20van%2Fnaar%20Drukverschil-sensor%201%20%28G450%29%0A%20%20%20%20Check%20%28meetwaardeblokken%2C%20onderdeelnummer%29%20%2F%20vervang%20Drukverschil-sensor%201%20%28G450%29%0A%20%20%20%20Check%20of%20er%20een%20software%20update%20is%0A%20%20%20%20Check%20%2F%20vervang%20Regelmodule%0A%0AExtra%20info%3A%0A%0A%20%20%20%20Uitlaat-druk%20sensor%20%28G450%29%20gaat%20nog%20al%20eens%20stuk%2C%20vooral%20bij%20Skoda%20%283U%29%20en%20VW%20Passat%20%283B%29%20motorcodes%20BGW%2C%20BSS%2C%20BWW.%20Het%20resultaat%20is%20dan%20onvolledige%20regeneratiecycli%0A%20%20%20%20Als%20%28G450%29%20moet%20worden%20vervangen%2C%20haal%20dan%20een%20originele%20VAG%20sensor%20en%20geen%20imitatie%20%28te%20vaak%20problemen%20mee%29%0A%20%20%20%20Inleren%20nieuwe%20Drukverschil-sensor%20%28G450%29%0A%20%20%20%20Negeer%20deze%20fout%20niet%2C%20want%20Uitlaatgasdruk%20en%20Uitlaattemperatuur%20spelen%20een%20belangrijke%20rol%20bij%20de%20automatische%20regeneratie%20van%20de%20DPF%0A%0ADeze%20pagina%20is%20voor%20het%20laatst%20bijgewerkt%20op%2001%20december%202014.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli z tego co tu rozumie najlepiej wymienic ten czujnik g450??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie brzmi co powoduje zbyt wysokie ciśnienie? Czy wadliwy zawór G450, czy inna przyczyna? Jeżeli sam zawór to faktycznie wymiana powinna załatwić sprawę, ale jeżeli coś innego wytwarza zbyt wysokie ciśnienie, a zawór jedynie to "wychwycił" to należałoby szukać przyczyny. Może spróbuj założyć sprawny zawór i porównaj czy błąd dalej wyskakuje. Choć wątpię aby ktoś zdemontował swój sprawny zwór i dał do testowania.

Spróbuj wrzucić w wyszukiwarkę(Allegro, E-Bay) nr katalogowy 03G 906 051A(starszy model) lub 076 906 051A. Koszt używki nie zwala z nóg, bo w ASO to cena może przyprawizawał. Upewnij się jedynie czy sprzedawca daję jakąś gwarancję, choćby rozruchową.

Edited by bbbb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam czy po wymianie G450 stary typ na nowy może zwiększyć się spalanie w/g komputera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście nie wiem, ale jeżeli zmieniło Ci się spalanie wg komputera to skoryguj je VAG'iem, albo VCDS'em.

Robi się to takk:

Wybierasz Select i wchodzisz do sterownika 17-Instruments, dalej 10-Adaptation

Wybierasz kanał 3 i domyślnie masz w polu Stored value 100. Teraz musisz policzyć o ile Cię komputer "oszukuje", jak to zrobić jest to opisane w chmurce pojawiającej się jako podpowiedź. Łopatologicznie: jeżeli komputer pokazuje np. 6,5tr a Tobie z tankowania wyszło 6,8ltr, to liczysz:

100*6,8/6,5 = 104,6 czyli zaokrąglajac 105.

Tę wartość wpisujesz w pole New value, wciskasz Test a potem Save i zrobione. W polu Stored value pojawi się nowa wartość. Teraz proponuję znów przy tankowaniu wyzerować wskazania i po wyjeżdżeniu całego baku (najbardziej miarodajnie) sprawdzić odczyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy