eldo Zgłoś #1 Napisano 20 Grudnia 2012 (edytowane) Witam, jak w temacie. Czy posiada może ktoś zdjęcie, jakiś manual, cokolwiek co by pomogło wymienić czujnik położenia wału G28 ? Pytanie nr 2. Czy błąd tego czujnika jest powiązany z pracą tempomatu aktywnego ? Edytowane 20 Grudnia 2012 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #2 Napisano 20 Grudnia 2012 (edytowane) Edytowane 20 Grudnia 2012 przez Robcyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #3 Napisano 20 Grudnia 2012 (edytowane) Czujnik to ja wiem jak wyglada bo kupiłem nowy i wiem że jest zamontowany w pobliżu wału Rozchodzi mi się o dokładną lokalizacje (w pobliżu wału) to trochę mało precyzyjna podpowiedz. Nie wiem z której strony sie do niego dobrać (z pod spodu czy z pod maski) ?. I czy błąd tego czujnika ma wpływ na brak pracy ACC ?. Może ma ktoś aktualną ELSE z foto i opisem wymiany ? Z rysunku niżej wnioskuje że powinien być gdzies w okolicy dwu masy = skrzyni DSG ? Edytowane 20 Grudnia 2012 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #4 Napisano 20 Grudnia 2012 Jesli czujnik polozenia walu zle pracuje to auto moze gasnac na wolnych obrotach, przy jego calkowitej awarii wylaczy Ci silnik....juz to przezylem. W serwisie mieli problem z jego demontazem i musieli wyciagac skrzynie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #5 Napisano 20 Grudnia 2012 (edytowane) Silnik pracuje normalnie, wszystko wydaje sie być ok. Nawet po wizycie na hamowni tydzień temu (usunięcie DPF + CHIP) nie wykazało żadnych objawów uszkodzenia tego czujnika, poza błedem którego sie nie da wykasować = przestał działać aktywny tempomat ( ACC / OFF) który też sypie błedami co jest zrozumiałe po samoczynnym wyłączeniu po uruchomieniu silnika. Auto odpala normalnie itp. Mówisz że tak ciężko z wymianą ? wrrr Żeby się choc dogrzebać do wtyczki, może tam coś nie łączy... pytanie jak to zrobić jak tego czujnika nie widać po ściagnięciu osłony silnika i z pod maski ;P Edytowane 20 Grudnia 2012 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #6 Napisano 21 Grudnia 2012 coś mi tu nie pasuje ... jakim programem sprawdzałeś błędy ??? Daj cały opis. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #7 Napisano 22 Grudnia 2012 (edytowane) VCDS 11.2.0 000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal P0321 - 006 - Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 3 Reset counter: 30 Mileage: 232746 km Time Indication: 0 Date: 2012.12.20 Time: 22:09:53 Freeze Frame: RPM: 128 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 0.0 km/h Time: 0.01 s Angle: 0.0 ° Bin. Bits: 00000000 Bin. Bits: 00000001 Tak jak wspomniałem wcześniej, samochód nie ma żadnych negatywnych objawów. Pali od tgzw. "kopa", przyspiesza rewelacyjnie i ani raz nie zgasł podczas jazdy. Na hamowni wyciskali z niego 7 poty (192ps/410nm) ani raz nie "zakaszlał" problemem jest za to świadomość że błąd się pojawia i trochę się obawiam dalszych wypadów samochodem. Edytowane 22 Grudnia 2012 przez eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artekdzg Zgłoś #8 Napisano 22 Grudnia 2012 ja też przerabiałem wymianę czujnika g28 i niestety trzeba demontować skrzynię biegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #9 Napisano 22 Grudnia 2012 ja też przerabiałem wymianę czujnika g28 i niestety trzeba demontować skrzynię biegów jakie były objawy ? pomogła wymiana czujnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artekdzg Zgłoś #10 Napisano 23 Grudnia 2012 jakie były objawy ? pomogła wymiana czujnika ? objaw był taki że nie mogłem uruchomić silnika stało to sie nagle,po wymianie wszystko wróciło do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo-o3 Zgłoś #11 Napisano 23 Grudnia 2012 Jeżeli chodzi o generator impulsów to trzeba zdjąć podstawę filtra oleju i chłodnicę oleju.Zdejmowanie skrzyni to naciąganie przez mechaników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artekdzg Zgłoś #12 Napisano 23 Grudnia 2012 Jeżeli chodzi o generator impulsów to trzeba zdjąć podstawę filtra oleju i chłodnicę oleju.Zdejmowanie skrzyni to naciąganie przez mechaników. tylko zauważ że klucz imbusowy nie wchodzi ci prostopadle do śruby od czujnika i jest problem z odkręceniem,przerabiałem to na własnej skórze wiem co piszę, ale tym co sie uda to gratuluję bo pare stówek w kieszeni:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #13 Napisano 23 Grudnia 2012 z odczytu (bład czujnika G28) są powody do obaw że padnie lada dzień ? Ewentualna wymiana we własnym zakresie wchodziła by w gre na wiosnę. Obecnie nie mam warunków na takie akcje niestety. Czy demontaż filtra oleju wraz z chłodnicą wymaga demontażu zderzaka ? Można ten zabieg podciagnać pod samodzielna wymiane oleju ? (potrzebny bedzie kanał) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artekdzg Zgłoś #14 Napisano 23 Grudnia 2012 z odczytu (bład czujnika G28) są powody do obaw że padnie lada dzień ? Ewentualna wymiana we własnym zakresie wchodziła by w gre na wiosnę. Obecnie nie mam warunków na takie akcje niestety. Czy demontaż filtra oleju wraz z chłodnicą wymaga demontażu zderzaka ? Można ten zabieg podciagnać pod samodzielna wymiane oleju ? (potrzebny bedzie kanał) ? kanał jak najbardziej zderzaka nie trzeba demontować trzeba zdjąć podstawę filtra oleju wraz z chlodnicą oleju i wąż od intercoolera delikatnie zdjąć wtyczkę i próbować odkręcać śrubę na imbus nie pamiętam rozmiaru jeżeli sie nie uda to tylko demontaż skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldo Zgłoś #15 Napisano 23 Grudnia 2012 Bede próbował jak się cieplej zrobi, dzięki artekdzg za podpowiedz. Tymczasem strzeliłem dzisiaj trase (snowboard) w sumie deczko ponad 200km i najmniejszego problemu. Sam nie wiem jak ten błąd sie ma do pracy silnika...na chwile obecną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo-o3 Zgłoś #16 Napisano 24 Grudnia 2012 U mnie wariował po przegrzaniu. Jak jechałem wolno to było ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vowo Zgłoś #17 Napisano 10 Kwietnia 2013 Jak ten czujnik jest zlokalizowany (jak patrzy jego wtyczka) w Touranie (rozrząd z boku) skrzynia DSG. Wstępnie zdemontowałem filtr powietrza ale dalej nic nie widzę. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baseler Zgłoś #18 Napisano 11 Maja 2013 cześć kolego mam też paska 2.0 BMR DSG dokładam do niego różne żeczy ale z ACC plus Front Assist mam problem poprostu żadnych błędów ale komunikat że ACC niedostępny widzę że Ty piszesz że masz Front Assist proszę o kontakt mój nr tel 512 752 999 może obaj czegoś więcej się dowiemy na inne tematy Bartek ---------- Dodano o 10:35 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:32 ---------- wcześniejszą Wiadomość kieruję do kolegi eldo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasand Zgłoś #19 Napisano 7 Lipca 2013 cześć. Mam paska 2.0 fsi 150KM. rok 2005. Przy ostrym przyspieszaniu auto przestaje ciągnąć przy ok 5000 obrotów. Pojawia się szarpanie i brak mocy. Na kompie wyskakuje błąd: SAE P0321 :21 Czujnik prędkości obrotowej silnika Niewiarygodny sygnał Górna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny . Czy te objawy wskazują na ten czujnik? Nie mogę namierzyć tego czujnika w ETCE... Czy mógłby mi ktoś podać numer katalogowy tej części? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #20 Napisano 7 Lipca 2013 Często pada ten czujnik? Bedę robił sprzęgło i się zastanawiam czy nie wymienić przy okazji tego czujnika. W sumie jedna robota. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach