Skocz do zawartości
eldo

Czujnik położenia wału G28 [036906433E] wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie.

 

Czy posiada może ktoś zdjęcie, jakiś manual, cokolwiek co by pomogło wymienić czujnik położenia wału G28 ?

 

Pytanie nr 2. Czy błąd tego czujnika jest powiązany z pracą tempomatu aktywnego ?

Edytowane przez eldo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1033969321vy1.jpg

036906433E.JPG

Edytowane przez Robcyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik to ja wiem jak wyglada bo kupiłem nowy i wiem że jest zamontowany w pobliżu wału ;-)

 

Rozchodzi mi się o dokładną lokalizacje (w pobliżu wału) to trochę mało precyzyjna podpowiedz. Nie wiem z której strony sie do niego dobrać (z pod spodu czy z pod maski) ?. I czy błąd tego czujnika ma wpływ na brak pracy ACC ?. Może ma ktoś aktualną ELSE z foto i opisem wymiany ?

 

Z rysunku niżej wnioskuje że powinien być gdzies w okolicy dwu masy = skrzyni DSG ?

 

b75a9479c46e2f0amed.jpg

Edytowane przez eldo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli czujnik polozenia walu zle pracuje to auto moze gasnac na wolnych obrotach, przy jego calkowitej awarii wylaczy Ci silnik....juz to przezylem. W serwisie mieli problem z jego demontazem i musieli wyciagac skrzynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje normalnie, wszystko wydaje sie być ok. Nawet po wizycie na hamowni tydzień temu (usunięcie DPF + CHIP) nie wykazało żadnych objawów uszkodzenia tego czujnika, poza błedem którego sie nie da wykasować = przestał działać aktywny tempomat ( ACC / OFF) który też sypie błedami co jest zrozumiałe po samoczynnym wyłączeniu po uruchomieniu silnika. Auto odpala normalnie itp. Mówisz że tak ciężko z wymianą ? wrrr

 

Żeby się choc dogrzebać do wtyczki, może tam coś nie łączy... pytanie jak to zrobić jak tego czujnika nie widać po ściagnięciu osłony silnika i z pod maski ;P

Edytowane przez eldo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś mi tu nie pasuje ...

jakim programem sprawdzałeś błędy ???

Daj cały opis.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VCDS 11.2.0

 

000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 3

Reset counter: 30

Mileage: 232746 km

Time Indication: 0

Date: 2012.12.20

Time: 22:09:53

 

 

Freeze Frame:

RPM: 128 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Time: 0.01 s

Angle: 0.0 °

Bin. Bits: 00000000

Bin. Bits: 00000001

 

Tak jak wspomniałem wcześniej, samochód nie ma żadnych negatywnych objawów. Pali od tgzw. "kopa", przyspiesza rewelacyjnie i ani raz nie zgasł podczas jazdy. Na hamowni wyciskali z niego 7 poty (192ps/410nm) ani raz nie "zakaszlał" ;-) problemem jest za to świadomość że błąd się pojawia i trochę się obawiam dalszych wypadów samochodem.

Edytowane przez eldo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też przerabiałem wymianę czujnika g28 i niestety trzeba demontować skrzynię biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja też przerabiałem wymianę czujnika g28 i niestety trzeba demontować skrzynię biegów

 

jakie były objawy ? pomogła wymiana czujnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie były objawy ? pomogła wymiana czujnika ?

objaw był taki że nie mogłem uruchomić silnika stało to sie nagle,po wymianie wszystko wróciło do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o generator impulsów to trzeba zdjąć podstawę filtra oleju i chłodnicę oleju.Zdejmowanie skrzyni to naciąganie przez mechaników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chodzi o generator impulsów to trzeba zdjąć podstawę filtra oleju i chłodnicę oleju.Zdejmowanie skrzyni to naciąganie przez mechaników.

 

tylko zauważ że klucz imbusowy nie wchodzi ci prostopadle do śruby od czujnika i jest problem z odkręceniem,przerabiałem to na własnej skórze wiem co piszę, ale tym co sie uda to gratuluję bo pare stówek w kieszeni:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z odczytu (bład czujnika G28) są powody do obaw że padnie lada dzień ? Ewentualna wymiana we własnym zakresie wchodziła by w gre na wiosnę. Obecnie nie mam warunków na takie akcje niestety. Czy demontaż filtra oleju wraz z chłodnicą wymaga demontażu zderzaka ? Można ten zabieg podciagnać pod samodzielna wymiane oleju ? (potrzebny bedzie kanał) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z odczytu (bład czujnika G28) są powody do obaw że padnie lada dzień ? Ewentualna wymiana we własnym zakresie wchodziła by w gre na wiosnę. Obecnie nie mam warunków na takie akcje niestety. Czy demontaż filtra oleju wraz z chłodnicą wymaga demontażu zderzaka ? Można ten zabieg podciagnać pod samodzielna wymiane oleju ? (potrzebny bedzie kanał) ?

kanał jak najbardziej zderzaka nie trzeba demontować trzeba zdjąć podstawę filtra oleju wraz z chlodnicą oleju i wąż od intercoolera delikatnie zdjąć wtyczkę i próbować odkręcać śrubę na imbus nie pamiętam rozmiaru jeżeli sie nie uda to tylko demontaż skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bede próbował jak się cieplej zrobi, dzięki artekdzg za podpowiedz. Tymczasem strzeliłem dzisiaj trase (snowboard) w sumie deczko ponad 200km i najmniejszego problemu. Sam nie wiem jak ten błąd sie ma do pracy silnika...na chwile obecną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wariował po przegrzaniu. Jak jechałem wolno to było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ten czujnik jest zlokalizowany (jak patrzy jego wtyczka) w Touranie (rozrząd z boku) skrzynia DSG.

 

Wstępnie zdemontowałem filtr powietrza ale dalej nic nie widzę. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć kolego mam też paska 2.0 BMR DSG dokładam do niego różne żeczy ale z ACC plus Front Assist mam problem poprostu żadnych błędów ale komunikat że ACC niedostępny

 

widzę że Ty piszesz że masz Front Assist proszę o kontakt mój nr tel 512 752 999

 

może obaj czegoś więcej się dowiemy na inne tematy

 

Bartek

 

---------- Dodano o 10:35 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:32 ----------

 

wcześniejszą Wiadomość kieruję do kolegi eldo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć. Mam paska 2.0 fsi 150KM. rok 2005. Przy ostrym przyspieszaniu auto przestaje ciągnąć przy ok 5000 obrotów. Pojawia się szarpanie i brak mocy. Na kompie wyskakuje błąd: SAE P0321 :21 Czujnik prędkości obrotowej silnika Niewiarygodny sygnał Górna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny . Czy te objawy wskazują na ten czujnik? Nie mogę namierzyć tego czujnika w ETCE... Czy mógłby mi ktoś podać numer katalogowy tej części?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często pada ten czujnik?

Bedę robił sprzęgło i się zastanawiam czy nie wymienić przy okazji tego czujnika. W sumie jedna robota.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności