Skocz do zawartości
caro444

[Instrukcja] Montaż przetwornicy napięcia 230V

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jeśli u mnie była zamontowana przetwornica tylko pali bezpiecznik co może być przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn ze ma zwarcie. Wykrec ja. Zobacz czy nie jest mechanicznie uszkodzona. Jak nie to pewno wewnatrz sie cos spalilo i wywala przez to bezpiecznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pochwale się że jestem po montażu przetwornicy.

Dobre info dla tych którzy nie mają obsadzonych gniazd SC29/30/31 (to zależy od wyposażenia)

Ja podłączyłem sie pod SC33, grubości kabli z E-box są ok dlatego spokojnie można się podłączać.

Użyłem urządzenia do przeciągania kabli i nie musiałem nic rozkręcać, polecam taki sposób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie mam. Kabel, który wpinam w skrzynkę bezpieczników ma być zakończony pinem tak? Tylko jakim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O takim: 000 979 227 E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziala tylko i wylacznie na odpalonym silniku

Mam taką 800W, dość spora i też jest b. wymagająca co do napięcia zasilania. Jeżeli na akumulatorze spadnie poniżej 12V piszczy i się wyłącza.

Pewnie zapobiega to wyładowaniu aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O takim: 000 979 227 E

 

super, wielkie dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję trochę temat.... montuję właśnie przetwornicę, położyłem instalację, ale mam mały problem z jej wpięciem. Chciałbym podpiąć się pod wolny/dedykowany bezpiecznik, w moim wypadku nr 31. Wszystkie wolne miejsca pod bezpieczniki są pozbawione zasilania. Skąd wziąć prąd? Ciągnąć linię z aku czy coś zmostkować? Jeśli mostkować to co najlepiej, żeby później nie było niespodzianki? Linia gniazd zapalniczek ma bezpiecznik 15A vs. 30A przetwornicy, więc trochę strach.

 

PS

W uzupełnieniu info autora postu:

- najbliższy punkt masy znajduje się ok 20 cm od panelu przetwornicy, zaraz przed sterownikiem ręcznego, wystarczy spokojnie kabel 40 cm

- dostęp do wtyczek bordnetz jest słaby i nie widać czerwonej blokady na korpusie modułu, którą trzeba przesunąć poza pstryczkiem na kostce, żeby wyjąć wtyczkę, bez wiedzy o tym niuansie człowiek może zwątpić w swoje zdolności :)

- cena żeńskiej części wtyczki przetwornicy (16 PLN w ASO AUDI) jest niższa niż na alg z kosztami przesyłki, piny natomiast na alg są po 1 PLN vs. 13 w ASO /o ile dobrze pamiętam/; wtyczki na alg są ucinane, dolutowywanie kabli jakoś tak moim zdaniem nie koniecznie fajnie wygląda.

 

Edytowane przez PeterX
Doszczegolowienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W uzupełnieniu dla potomnych. Montaż zakończony, przetwornica działa aż miło. Zasilanie pod wolny bezpieczenik optymalnie jest wziąść z którejś ze zmostkowanych fabrycznie linii, zasilanych grubym kablem 2,5 mm dla prądożernych urządzeń. Jeśli auto nie jest na maksa dobawione bajerami, to pod gąszczem kabli w skrzynce bezpieczników znajdziesz na mostku wolny pin pęski 6,3 do pociągniecia prądu pod dedykowany bezpiecznik lub nawet wolne miejsce do bezpośredniego wpięcia konektora pod mostkiem . Żeby wpiąć konektor pod nowy bezpiecznik koniecznie trzeba choć trochę unieść kratkę zabezpieczająca na tyle skrzynki, co wymaga uprzednio wyjęcia wszystkich bezpieczników - kratka jest mega delikatna i b. łatwo ją ukruszyć. Wypinanie konektorów ze skrzynki przy pomocy wyimaków DYI /szpilek, druty/ to koszmar, lepiej od razu kupic na A najprostszy zestaw za 30 zeta.

Edytowane przez PeterX
Uszczegolowienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie bo moja przetwornica nie chce ruszyć.

Wszystko podłączyłem ale nie podaje napięcia , czy na kablu tym cienkim który idzie do bordnetz jest jakieś napięcie?  bo na reszcie masa i ten drugi kabel z bezpiecznika jest ok bo mam 12 V, zastanawiam się czy na tym cienkim kablu tez jakies napiecie powinno być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłeś 3 przewód pod sygnał alteratora do bordnetz?

Przetwornica działa tylko na odpalonym silniku.

Masz sprawną przetwornice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no jeden przewód pod sygnał alternatora, jeden masa i jeden pod bezpiecznik

Czy  sprawna... to własnie chce sprawdzić. Niby wszystko podłączone a nie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz instalke dobrze zrobioną i podłączoną, to winna jest przetwornica.

W bordnetz napewno nie pomyliłeś kostki? Wpiąłeś się w obsadzony przewód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję trochę, w B7 gdzie znaleźć pin od alternatora ? Tam bordenz ma wtyczki A B C.

EDIT

Wyszukałem, prawdopodobnie jest to wtyczka C, PIN 32.

Edytowane przez zima18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schemat z podłączenia przetwornicy dla roku 2014. Jeżeli mamy układ start/stop to nie ciągnięmy przewodu z Bordnetza tylko z SC1, czyli przetwronica zaczyna nam działać po zapłonie, a nie w momencie odpalenia silnika. 

opis.jpg

schemat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś schemat do Tiguana.

Walczę już 3 dzień namierzeniem sygnału dla przetwornicy.

Szukałem złącza B163 jak w pasat -pojęcia nie mam jak to znaleźć.

Pomoże ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Vsdmtp napisał:

A ma ktoś schemat do Tiguana.

Z którego roku ten tiguan? Z BCM czy bordnetzem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Przeoczyłem komentarz :(

Mam Tiguan II 2016 (BCM).

Temat ogarnięty - trzeba było wpiąć go w LIN. :)

A dzisiaj kończę kamerę cofania :) nawet działa :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności