Skocz do zawartości
caro444

[Instrukcja] Montaż przetwornicy napięcia 230V

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowiłem zaprezentować montaż przetwornicy napięcia 12V na 230V.

Potrzebne elementy:

- 3C0 907 155 C przetwornica napięcia

- 3C0 907 815 uchwyt przetwornicy

- 3C0 919 565 wtyczka przetwornika

- 1J0 972 753 wtyczka 3 pinowa+ 2x 000 979 227 zestaw przewodów

- 3C0 864 376 G ramka (panel) przystosowana pod przetwornicę napięcia

- N106 603 01 4szt śrub M4x6

- 3C0 863 365 A przesłona

- przewód 2x2,5mm2 długość około 3m

-przewód 0,5mm2 długość około 3m

- końcówka oczkowa pod przewód 2,5mm2

2.jpg

 

Wszystkie powyższe elementy można nabyć w ASO. Lepiej jest poszukać cierpliwie całego tylnego panelu z zamontowaną przetwornicą niż kupić samą przetwownicę. Koszty panelu, uchwytu itp. jest większy niż koszt kupna całości od jednego sprzedawcy, a starego panelu nie można wykorzystać.

Aby zamontować nagrzewnicę wygodnie jest zdemontować cały panel środkowy, wtedy jest dużo łatwiej z pociągnięciem instalacji elektrycznej. Na początku należy odkręcić śrubę z przodu panelu.

5.jpg

Zsunąć panel w dół powinien bez problemu wyjść. Po demontażu panelu należy odsunąć fotel w kierunku tyłu samochodu aby uzyskać łatwiejszy dostęp do śruby znajdującej się pod panelem.

7.jpg

Następnie fotel przesuwamy maksymalnie do przodu samochodu po czym podnosimy fotel do góry (regulacja wysokości) ukazuje się nam zaślepka a pod nią kolejna śruba.

7.jpg

 

Takie same czynności wykonujemy po drugiej stronie panelu środkowego. Demontaż panelu tylnego wygląda następująco, podważamy zaślepkę pod nią ukazują się dwie śruby, odkręcamy, panel delikatnie ciągniemy do tyłu i góry powinien wyjść bez większych problemów. Gdy mamy zdemontowany tylny panel odkręcamy dwie nakrętki kluczem 10. (na zdjęciu widać dwie wtyczki- zdjęcie zrobione po położeniu instalacji)

9.jpg

Teraz należy zdemontować ramkę radia, ramkę w moim przypadku climatronika. Należy odkręcić 4 śruby panelu climatronik.

10.jpg

Wyjmujemy panel, pod nim kolejne dwie śruby które należy odkręcić.

11.jpg

Następnie należy wyciągnąć wkład popielniczki pod nim znajdują się 2 śruby odkręcamy. Energicznym ruchem podważamy ramkę drążka zmiany biegów podnosimy do góry, odłączamy wyczkę w zależności od wyposażenia ESP itp. gniazdo zapalniczki. Po tych wszystkich czynnościach tunel środkowy należy pociągnąć w kierunku tyłu samochodu i można go już bez problemu wyciągnąć.

Do wtyczki 3 pinowej wkładamy piny: pin 1- masa (przewód 2,5mm2, pin 2- bezpiecznik 22 w skrzynce bezpieczników D (po stronie pasażera) przewód 2,5mm2, pin 3- wtyczka 8 pinowa F Bordnetz J519 przewód 0,5mm2. Taka instalacja obowiązuje do kwietnia 2008.

Przygotowaną instalację należy położyć pod tunelem środkowym, ja przeciągnąłem instalację pod wykładziną.

12.jpg

 

Instalację ciągniemy w kierunku deski rozdzielczej, za aluminiowym wspornikiem znajduje się punkt masowy pod który podłączamy za pomocą końcówki oczkowej przewód z pinu 1. Można również podłączyć się pod inny punkt z tego co pamiętam pod tunelem środkowym są chyba dwa punkty.

13.jpg

Przewód z pinu 2podłączamy do skrzynki bezpieczników po stronie pasażera pod bezpiecznik 22. Aby to wykonać należy zdemontować schowek pasażera wtedy możemy przewód ładnie poprowadzić.

14.jpg

Pozostał nam ostatni kabel, który należy poprowadzić do bordnetz do wtyczki F pin 4 (sygnał z alternatora).

15.jpg

Osobiście kabel pociągnąłem pod wykładziną w tym celu zdemontowałem osłonę za pedałami

16.jpg

Kabel izolujemy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Wkładamy bezpiecznik 30A w gniazdo 22 odpalamy samochód, tylko na pracującym silniku nasza przetwornica przemówi i pozostaje tylko cieszyć się efektem pracy.

20.jpg

4.jpg

1.jpg

8.jpg

18.jpg

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Należy jeszcze dodać że w autach od maja 2008 w których nie ma już skrzynki bezpieczników D, zasilanie do przetwornicy idzie z skrzynki bezpieczników SC 31. Natomiast w samochodach z układem start stop jest to SC 21. Masę najlepiej podłączać do punktu masy na tunelu środkowym, wtedy nie trzeba ciągnąć długiego przewodu. Do punktu masy na tunelu środkowym wystarczy przewód ok 30cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla tych którzy mają inny rok produkcji niż ja poniżej schemat podłączenia.

230V-page-002.jpg

Długości przewodów są zawyżone, zgadzam się z kolegą Bimpasz że do masy starczy około 30cm. Ja osobiście wolę wiązkę zrobić od razu dłuższą i przyciąć w aucie a nie łączyć z kawałów jak wyjdzie że jest za krótka.

Edytowane przez caro444

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy bordnetz wtyczka F pin 4 (sygnał z alternatora) jest wolny ??? czy nalezy do lutowac do kabla ktory jest tam podlaczony ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Należy podłączyć się pod istniejący kabel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie którzy macie to cudo u siebie w aucie powiedzcie mi na jakiej zasadzie to działa Tzn kiedy przetwornica działa Czy jest to jakoś osobno załanczane czy może zawsze z odpalonym silnikiem(tak obstawiam czytając wątek gdzie jeden z przewodów idzie pod sygnał altka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziala tylko i wylacznie na odpalonym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżeli mamy zapalniczkę już w samochodzie to musimy ciągnąć całą instalację czy wystarczy się podłączyć pod zapalniczkę ? Czy taka przetwornica naładuje laptopa/tablet/telefon ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jeżeli mamy zapalniczkę już w samochodzie to musimy ciągnąć całą instalację czy wystarczy się podłączyć pod zapalniczkę ?

trzeba ciągnąć całą instalacje, czytaj dokładnie 1 i 3

 

Czy taka przetwornica naładuje laptopa/tablet/telefon ?

telefon TAK

tablet TAK

laptop zależy jaką masz wtyczkę od zasilacza, jak masz płaską to TAK (ja takiej nie widziałem w zasilaczu laptopa), a jak okrągłą (standard w większości) to NIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(ja takiej nie widziałem w zasilaczu laptopa)

 

np. samsung q210 (wiem bo używam) a acer już lipa :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sony vaio ma, muszę się zastanowić czy warto prowadzić to gniazdko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi ładuje laptopa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlodziejka-potrojne.gniazdo.europejskie.jpg

 

A może takie coś wam się przyda?

Edytowane przez Astro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]111005[/ATTACH]

 

A może takie coś wam się przyda?

 

chyba nie wejdzie,klapka od gniazdka otwiera się do góry :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

06m6.jpg

 

Ta wydaje się "niższa" i powinna się zmieścić.

 

a6dk.th.jpg

Edytowane przez Astro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a6dk.th.jpg

 

Witam.

 

Czy mógłbym prosić o zdjęcie powyższej klapki zasłaniającej gniazdo 230V - z bliska tak żeby było widać tą spreżynkę, która podtrzymuje tą klapkę - jeżeli w tej wersji takowa występuje. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mógłbym prosić o zdjęcie powyższej klapki zasłaniającej gniazdo 230V - z bliska tak żeby było widać tą spreżynkę, która podtrzymuje tą klapkę -

 

Znalazłem zdjęcie takiej klapki na OLX i jest widoczna sprężynka, która Cię interesuje:

 

http://olx.pl/oferta/przetwornica-napiecia-vw-passat-b6-CID5-ID3afaD.html

 

Nawiasem mówiąc to cała ta klapka kosztuje około 30zł w serwisie. Sam kupowałem bo sprężynka cały czas zeskakiwała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki. Spróbuję ją założyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawiasem mówiąc to cała ta klapka kosztuje około 30zł w serwisie. Sam kupowałem bo sprężynka cały czas zeskakiwała.

A kojarzysz jaki jest nr tej klapki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kojarzysz jaki jest nr tej klapki?

 

Jest nr oryginału dla czarnego koloru:

3C0863289 i kosztuje od 37,39zł do 45,69zł. w ASO

 

A tu mała wizualna ściągawka:

http://www.partsbase.org/vw/magotan-mag-vw-2011-86360-centre-console/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności