caro444 Zgłoś #1 Napisano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Witam Postanowiłem zaprezentować montaż przetwornicy napięcia 12V na 230V. Potrzebne elementy: - 3C0 907 155 C przetwornica napięcia - 3C0 907 815 uchwyt przetwornicy - 3C0 919 565 wtyczka przetwornika - 1J0 972 753 wtyczka 3 pinowa+ 2x 000 979 227 zestaw przewodów - 3C0 864 376 G ramka (panel) przystosowana pod przetwornicę napięcia - N106 603 01 4szt śrub M4x6 - 3C0 863 365 A przesłona - przewód 2x2,5mm2 długość około 3m -przewód 0,5mm2 długość około 3m - końcówka oczkowa pod przewód 2,5mm2 Wszystkie powyższe elementy można nabyć w ASO. Lepiej jest poszukać cierpliwie całego tylnego panelu z zamontowaną przetwornicą niż kupić samą przetwownicę. Koszty panelu, uchwytu itp. jest większy niż koszt kupna całości od jednego sprzedawcy, a starego panelu nie można wykorzystać. Aby zamontować nagrzewnicę wygodnie jest zdemontować cały panel środkowy, wtedy jest dużo łatwiej z pociągnięciem instalacji elektrycznej. Na początku należy odkręcić śrubę z przodu panelu. Zsunąć panel w dół powinien bez problemu wyjść. Po demontażu panelu należy odsunąć fotel w kierunku tyłu samochodu aby uzyskać łatwiejszy dostęp do śruby znajdującej się pod panelem. Następnie fotel przesuwamy maksymalnie do przodu samochodu po czym podnosimy fotel do góry (regulacja wysokości) ukazuje się nam zaślepka a pod nią kolejna śruba. Takie same czynności wykonujemy po drugiej stronie panelu środkowego. Demontaż panelu tylnego wygląda następująco, podważamy zaślepkę pod nią ukazują się dwie śruby, odkręcamy, panel delikatnie ciągniemy do tyłu i góry powinien wyjść bez większych problemów. Gdy mamy zdemontowany tylny panel odkręcamy dwie nakrętki kluczem 10. (na zdjęciu widać dwie wtyczki- zdjęcie zrobione po położeniu instalacji) Teraz należy zdemontować ramkę radia, ramkę w moim przypadku climatronika. Należy odkręcić 4 śruby panelu climatronik. Wyjmujemy panel, pod nim kolejne dwie śruby które należy odkręcić. Następnie należy wyciągnąć wkład popielniczki pod nim znajdują się 2 śruby odkręcamy. Energicznym ruchem podważamy ramkę drążka zmiany biegów podnosimy do góry, odłączamy wyczkę w zależności od wyposażenia ESP itp. gniazdo zapalniczki. Po tych wszystkich czynnościach tunel środkowy należy pociągnąć w kierunku tyłu samochodu i można go już bez problemu wyciągnąć. Do wtyczki 3 pinowej wkładamy piny: pin 1- masa (przewód 2,5mm2, pin 2- bezpiecznik 22 w skrzynce bezpieczników D (po stronie pasażera) przewód 2,5mm2, pin 3- wtyczka 8 pinowa F Bordnetz J519 przewód 0,5mm2. Taka instalacja obowiązuje do kwietnia 2008. Przygotowaną instalację należy położyć pod tunelem środkowym, ja przeciągnąłem instalację pod wykładziną. Instalację ciągniemy w kierunku deski rozdzielczej, za aluminiowym wspornikiem znajduje się punkt masowy pod który podłączamy za pomocą końcówki oczkowej przewód z pinu 1. Można również podłączyć się pod inny punkt z tego co pamiętam pod tunelem środkowym są chyba dwa punkty. Przewód z pinu 2podłączamy do skrzynki bezpieczników po stronie pasażera pod bezpiecznik 22. Aby to wykonać należy zdemontować schowek pasażera wtedy możemy przewód ładnie poprowadzić. Pozostał nam ostatni kabel, który należy poprowadzić do bordnetz do wtyczki F pin 4 (sygnał z alternatora). Osobiście kabel pociągnąłem pod wykładziną w tym celu zdemontowałem osłonę za pedałami Kabel izolujemy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Wkładamy bezpiecznik 30A w gniazdo 22 odpalamy samochód, tylko na pracującym silniku nasza przetwornica przemówi i pozostaje tylko cieszyć się efektem pracy. Edytowane 3 Maja 2013 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #2 Napisano 16 Grudnia 2012 Należy jeszcze dodać że w autach od maja 2008 w których nie ma już skrzynki bezpieczników D, zasilanie do przetwornicy idzie z skrzynki bezpieczników SC 31. Natomiast w samochodach z układem start stop jest to SC 21. Masę najlepiej podłączać do punktu masy na tunelu środkowym, wtedy nie trzeba ciągnąć długiego przewodu. Do punktu masy na tunelu środkowym wystarczy przewód ok 30cm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caro444 Zgłoś #3 Napisano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Dla tych którzy mają inny rok produkcji niż ja poniżej schemat podłączenia. Długości przewodów są zawyżone, zgadzam się z kolegą Bimpasz że do masy starczy około 30cm. Ja osobiście wolę wiązkę zrobić od razu dłuższą i przyciąć w aucie a nie łączyć z kawałów jak wyjdzie że jest za krótka. Edytowane 16 Grudnia 2012 przez caro444 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navi16 Zgłoś #4 Napisano 16 Grudnia 2012 Czy bordnetz wtyczka F pin 4 (sygnał z alternatora) jest wolny ??? czy nalezy do lutowac do kabla ktory jest tam podlaczony ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caro444 Zgłoś #5 Napisano 17 Grudnia 2012 Należy podłączyć się pod istniejący kabel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maaju Zgłoś #6 Napisano 3 Maja 2013 Panowie którzy macie to cudo u siebie w aucie powiedzcie mi na jakiej zasadzie to działa Tzn kiedy przetwornica działa Czy jest to jakoś osobno załanczane czy może zawsze z odpalonym silnikiem(tak obstawiam czytając wątek gdzie jeden z przewodów idzie pod sygnał altka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #7 Napisano 3 Maja 2013 Dziala tylko i wylacznie na odpalonym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trasek Zgłoś #8 Napisano 22 Listopada 2013 Czy jeżeli mamy zapalniczkę już w samochodzie to musimy ciągnąć całą instalację czy wystarczy się podłączyć pod zapalniczkę ? Czy taka przetwornica naładuje laptopa/tablet/telefon ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #9 Napisano 22 Listopada 2013 Czy jeżeli mamy zapalniczkę już w samochodzie to musimy ciągnąć całą instalację czy wystarczy się podłączyć pod zapalniczkę ? trzeba ciągnąć całą instalacje, czytaj dokładnie 1 i 3 Czy taka przetwornica naładuje laptopa/tablet/telefon ? telefon TAK tablet TAK laptop zależy jaką masz wtyczkę od zasilacza, jak masz płaską to TAK (ja takiej nie widziałem w zasilaczu laptopa), a jak okrągłą (standard w większości) to NIE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #10 Napisano 22 Listopada 2013 (ja takiej nie widziałem w zasilaczu laptopa) np. samsung q210 (wiem bo używam) a acer już lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trasek Zgłoś #11 Napisano 22 Listopada 2013 Sony vaio ma, muszę się zastanowić czy warto prowadzić to gniazdko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vaio Zgłoś #12 Napisano 4 Grudnia 2013 mi ładuje laptopa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Astro Zgłoś #13 Napisano 4 Grudnia 2013 (edytowane) A może takie coś wam się przyda? Edytowane 4 Grudnia 2013 przez Astro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #14 Napisano 5 Grudnia 2013 [ATTACH=CONFIG]111005[/ATTACH] A może takie coś wam się przyda? chyba nie wejdzie,klapka od gniazdka otwiera się do góry :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Astro Zgłoś #15 Napisano 5 Grudnia 2013 (edytowane) Ta wydaje się "niższa" i powinna się zmieścić. Edytowane 5 Grudnia 2013 przez Astro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawkoW Zgłoś #16 Napisano 19 Listopada 2014 Witam. Czy mógłbym prosić o zdjęcie powyższej klapki zasłaniającej gniazdo 230V - z bliska tak żeby było widać tą spreżynkę, która podtrzymuje tą klapkę - jeżeli w tej wersji takowa występuje. Z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #17 Napisano 19 Listopada 2014 Czy mógłbym prosić o zdjęcie powyższej klapki zasłaniającej gniazdo 230V - z bliska tak żeby było widać tą spreżynkę, która podtrzymuje tą klapkę - Znalazłem zdjęcie takiej klapki na OLX i jest widoczna sprężynka, która Cię interesuje: http://olx.pl/oferta/przetwornica-napiecia-vw-passat-b6-CID5-ID3afaD.html Nawiasem mówiąc to cała ta klapka kosztuje około 30zł w serwisie. Sam kupowałem bo sprężynka cały czas zeskakiwała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawkoW Zgłoś #18 Napisano 19 Listopada 2014 Wielkie dzięki. Spróbuję ją założyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawkoW Zgłoś #19 Napisano 22 Listopada 2014 Nawiasem mówiąc to cała ta klapka kosztuje około 30zł w serwisie. Sam kupowałem bo sprężynka cały czas zeskakiwała. A kojarzysz jaki jest nr tej klapki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #20 Napisano 23 Listopada 2014 A kojarzysz jaki jest nr tej klapki? Jest nr oryginału dla czarnego koloru: 3C0863289 i kosztuje od 37,39zł do 45,69zł. w ASO A tu mała wizualna ściągawka: http://www.partsbase.org/vw/magotan-mag-vw-2011-86360-centre-console/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach