Skocz do zawartości
Phoenix

Siłownik zamka tylnej klapy - regeneracja po zacięciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z racji że przebrnąłem przez problem z nie zamykającą się klapą postanowiłem podzielić się skromnym doświadczeniem, które może poprawi wątek.

Gdy pojawia się owy problem najczęściej głównym winowajcą jest nieszczęsny siłowniczek, który zacina się co jakiś czas. Próby zregenerowania tak jak to zrobił Phoenix zawiodły. Smarowanie i naciągnięcie sprężyny nie pomogło. Ciągłe zdejmowanie tapicerki żeby odblokować doprowadzały mnie do Q...icy :D nawet piwo mi przestało smakować. Dochodzę do wniosku że to zwykłe zmęczenie materiału, kolejna drobna przypadłość passka.

Nowa część w tutejszym ASO kosztowała zaledwie około 90 zł. Teraz mogę spać spokojnie.

O to krótki opis jak w nie całe 15 min pozbyłem się problemu przy pomocy śrubokreta i klucza nr 10 ;)

 

Pic 1

Klamka, oświetlenie tablicy i nieszczęsny siłowniczek trzyma się na jednej krótkiej szynie przykręconej czterema nakrętkami "10" Mała grzechotka, 5 min i...

Pic 2

...przekręcamy żeby z łątwością dostać się do dwuch śrubek o których wspomina Phoenix że są niedostepne :P

lub...

Pic 3

...wyciągamy, wcześniej rozpinając dwie kostki od oświetlenia.

Pic 4

Nowa część wedruje na miejsce starej i wkładamy szynę spowrotem na miejsce.

Pic 5

...zero drutu, opasek i dziwnie naruszonych mosiężnych śrubek w obudowie siłowniczka.

Pic 1.jpg

Pic 2.jpg

Pic 3.jpg

Pic 4.jpg

Pic 5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam podobny problem nie moge zamknac tylnej klapy dp tego po jakims czasie zaroweczka zgasla nie dziala zamykanie z pilota czyli i alarm tez sie nie wlancza nie dzialaja szyby nie ma oswietlenia w aucie nie dziala otwieranie wlewu paliwa czy ktos moze udzielic jakis wskazowek co dalej robic moj passat to 2002r dizel 130 konikow

pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie bezpieczniki były ok,akumulatora nie odłączałem.Potem doszła kolejna akcja: jak zamykałem auto na noc,alarm mi sie załaczał i tak co 15min,musiałem odłączyć czujki,czyli te przy oświetleniu.Zapomniałem napisać że jeszcze odłączyłem żarówkę w bagażniku,bo by palila się cały czas,teraz jak ją chciałem spowrotem załączyć to już nie działa,nawet próbowałem nową i nic.Ale jakoś mi samo się naprawiło,słuchajcie: Pojechałem umyć auto i potem na autostradę,cały czas piszczała informacja że mam otwarty bagażnik który tak naprawdę był zamknięty,doprowadzało mnie to do ku..... ,ale przejechałem tak z ponad 100km i ucichło,naprawdę niewiem co było przyczyną że wcześniej niemogłem otworzyć bagażnika,tylko z kluczyka szło to zrobić.Może coś przymarzło??Teraz została kwestia żarówki w bagażniku,jeszcze raz przejrzę bezpieczniki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie , jestem na ty forum od dzis, i mam właśnie problem w moim passcie z zamkiem tylnej klapy.

moze zaczne od początku,

jakis czas temu tylna klapa nie chciała mi sie zamykać, więc odkręciłem tapiceke cos dotknąłem i wszystko było oki.

jakis czas temu problem sie powtórzył i znów to samo - ruszyłem czymś i sie odblokowało.

a kilka dni temu zaczeła wariować instalacja centralnego zamka.

zamykałem auto a po jakis czasie auto otwierało sie i odsuwały sie wszystkie szyby. odkreciłem tapicerke i zacząłem sprawdzac . było sporo wody na siłowniku i na zamku. odpiołem wsuwki od siłownika i do mechanizmu zamka obok od wkładki(3żyłowy).

nie odpinałem tylko przewodu który znajduje sie przy samym zamku (2żyły). osuszyłem cześci, podpiołem przywody do silownika było- oki;

a kiedy podpiołem przewód do mechanizmu zamka - znów zaczęly mi sie odsuwać szyby.

siłownik nie dziła - sprawdziłem przewód doprowadzajacy i jest oki, prąd dopływa . chyba siłownik sie zablokował w pozycji otwartej i blokuje zamykanie centralnego zamka i otwiera i odsuwa szyby w zamknietym aucie.

chciałem go odkręcić ale bardzo cieżko jest sie dobrać do tych 2 śrubek mocujących siłownik.

próbowałem wykręcić cały mechanizm z zamkiem. nie chce wyjsć. nie wiem jak wyjąć zewnetrzna listwe z oswietleniem zeby nie pękla.

pomózcie ... moze ktos wykręcał cały zamek...

próbowałem podac prad bezposrednio do siłownika ale boje sie zebym go nie spalił jesli jest tylko zablokowany/

jesli ktoś potrafi mi pomóc . prosze napiszcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie problem jest wręcz odwrotny. Nie mogę otworzyć tylnej klapy używając klamki. Rozebrałem maskownice tylnej klapy, oczywiście klamka była zapieczona. Po dłuższej męczarni czyt. zregenerowaniu klamki nic się nie zmieniło. Zrobiłem także eksperyment łącząc plus z minusem idące do klamki, żadnego odzewu. Auto można otworzyć przyciskiem w drzwiach kierowcy przy pomocy drugiej osoby oraz kluczykiem, co bywa niezwykle uciążliwe. Co może być przyczyną takiej niesprawności? Siłownik w połączeniu z przyciskiem w drzwiach gada bez problemu, sprawa ma się odwrotnie w połączeniu z klamką.

 

Pozdrawiam Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam walczyłem ztym siłownikiem chyba piec razy i wywalczyłem po pierwsze żeby wyjąc zamek trzeba odkręcic dwie sruby 10klucz i przy wkładce zamka od srodka klapy jest taka zawleczka metalowa taki oring trzeba go wyjac tak jak by ku szybie i zamek cały ładnie sie w tedy wyjmuje. A naprawa polegała na tym iż widocznie z czasem srubki z siłownika sie poluźniały i silownik dostawał luzów skręciłem go normalnymi srubkami na nakrętki i teraz działa jak ta lala nic sie nie zacina pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze nie wyjmowałem tego zamka bo teraz zimno jak cholera ale juz chyba wszysto wiem co jest nie tak.

po pierwsze zaczeło sie to od spryskiwacza tylnej szyby. skurczybyk leje. (zamówiłem zestaw naprawczy ok 180zl) i przez to, było zwarcie gdzies dalej woda sie dostała do silownika. nie wiem czy jest całkowicie spalony. bo go nie wykrecilem ale na złaczce do siłownika z wtyczka wylała sie woda jak odkreciłem osłone klapy. zamowiłem nowy siłownik - 100zl. do tego przy zamku upierdzieliły sie styki przy krancówce. myslałem ze mozna wymienic sama krańcówke . ale nie znalazłem i zamówiłem nowy zamek 120zł. i teraz czeka mnie przeprawa z naprawianiem.

a moze panowie da sie gdzies dostac sama krancówke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! Mam problem z zamkiem centralnym! Wogole nie ma napięcia do siłownika. Dodam ze gdy otworze klapę to świeci się lampka i na liczniku widać ze klapa otwarta. Siłownik jest podłączony wtyczka z 2 kabelkami a co to jest takie obok siłownika podłączone wtyczka z 3 kabelkami?

Edytowane przez kusztyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam cały zamek używany kupiłem bo myślałem że to jego wina tak że wrazie czego 516545533

 

---------- Post added at 12:19 ---------- Previous post was at 12:17 ----------

 

Do kolegi kusztyk zobacz sobie czy czasem nie zalało ci albo nie zawilgło przy module komfortu zaraz pod twoimi nogami praktycznie pod wycieraczka kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie już coś bierze z tym zamkiem. Moduł jest suchym, kable do siłownika ok bo sprawdzałem przejście do modułu, ten mikro-styk jest sprawny bo mam już 2 i podmieniam, kable do mikro-styku są ok bo przejście sprawdzałem, ten mikrowylacznik jest ok bo lampka bagażnika gaśnie przy zamknięciu, siłownik ok bo jak podaje mu napięcie 12v to się otwiera i zamyka. Bo tam jeszcze może być nie tak ?? Bo już nie wiem. Wogole żadnej reakcji na siłownik. Gdy podpinam pod vaga nie ma żadnych błędów.

 

---------- Post added at 21:31 ---------- Previous post was at 13:58 ----------

 

nikt nie może pomoc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mialem rowniez problem z klapa bagaznika, zamykalem bez problemu, natomiast z otwarciem to juz roznie bylo, a po jakims czasie nie dawalo juz rady otworzyc w zaden sposob. Mechanik wyregulowal tylko ciegno-ten drut na koncu jest gwintowany i wchodzi w plastik. Wykrecil go z tego plastiku okolo pol centymetra i to pomoglo, od kilku miesiecy spokoj. Moze to komus pomoze.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w b4 mam problem z zamkiem że guzik wchodzi i wychodzi jest całkiem luźny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć , ja mam problem tylnej klapy nie rozwiązany. Założyłem zestaw naprawczy do spryskiwacza tylnej szyby bo lał i zalewał zamek i nie tylko. wymieniłem siłownik na nowy - teraz zamek zamyka, wymieniłem dolny zamek z krancówka działa oswietlenie.

(Wszystkie części nowe)

jednak w zamku jest popsuty czyjnik - fachowiec powiedział mi ze on odpowiada tylko za kontrolke zamknietych drzwi tylnych i ze mozna go spokojnie odłaczyć.

wiec tak zrobiłem. tylko ze mam problem teraz z uzbrajaniem sie centralnego zamka. tz.

dioda od imobilajzera nie chce sie załaczac od razu. po kilku próbach wreszcie migna mi swiatła i sie uzbraja. wogółe pilot raz łapie raz nie . baterie wymieniałem 4 tyg temu.

 

mysle ze to własnie o ten czujnik chodzi. pisałem juz ze nie wiedziałem co sie dzieje bo auto samo mi sie otwierało jak je zamknąłem . po jakis czasie otwierały sie wszystkie rygle i odsuwały szyby. po wypieciu wsuwki własnie z zamka przestało to sie dziać.

opisałem to troche chaotycznie ale mam nadzieje ze w miare zrozumiale.

juz nie wiem czy moze ktos cos kombinował mi z zamkami. czy mam badac na komputerze instalacje.czy wymienic jeszcze ten zamek ,czy to wina modułu. nie wiem co robic.

 

juz mnie szlag trafia .

pomózcie bo juz mam dość, bujam sie z tym 2ugi miesiac

Edytowane przez basterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmmmm ja miałem ten problem juz od 3 tygodni kupa straconego czasu w poszukiwaniu używanej częsci wizyta w serwisie okazało się że nowa część jest tania więc zamuwiłem pojechalem dzis kupić kilometry musiałem jechać po to wracam do domu zabieram się za wymiane a tu nagle jeb bagażnik dziwnym sposobem działa .heheheh nie wiem co robić czy zostawić narazie tak jak jest czy wymienić na nowy ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie jest problem tego typu że klapa nie otwiera sie ani z pilota (słychac przekaźnik gdzieś pod kierownicą ) ani z przycisku w drzwiach i za pomocą reki za klamke tylko i wyłącznie kluczem DENERWUJE MNIE TO OOHHH zdjołem tylną osłonę i próbowałem podpiąć inny siownik (coś na zasadzie tej żarówki jak wyżej ) i nic nie dział ani drgnie w dodatku gdy otwieram bagażnik komputer tego nie sygnalizuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli siłownik masz sprawny to moze masz gdzies uszkodzona instalacje.

Siłownik nowy nie jest wcale taki drogi do mojego modelu nie całe 100zl .wiec nie polecam jakies używki bo nie wiadomo co sie kupi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja właśnie jestem w trakcie walki z moją klapą. Dotychczas mogłem ją otworzyć wyłącznie kluczykiem. Podejrzewałem siłownik, kupiłem używkę dodatkowo przeczyściłem klamkę i zaczęło hulać ale nie do końca. Klapę mogę otworzyć albo ręcznie albo z pilota (jest otwarta ale nie odskakuje), nie działa jednak przycisk w drzwiach. Tapicerki specjalnie nie zakładałem jakby okazało się, że dalej będę musiał tam grzebać. Ma ktoś jakiś pomysł, na to co zrobić, żeby przycisk zaczał otwierać klapę?No i wydaję mi się że i pilot i przycisk w drzwiach powinien klapę fizycznie otworzyć, tak aby odskoczyła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiem że ostatnio dawno pojawiały się posty w tym temacie ale dziś i u mnie pojawił się problem z klapą bagażnika.

rano wszystko działało. wielokrotnie zamykałem i otwierałem bagażnik. po przejechaniu około 200 km chciałem dostać się do bagaznika aby wyciągnąć z niego graty i niespodzianka. po nacisnięciu przycisku pod listwą na klapie zupełny brak reakcji. uzycie kluczyka (3 przyciskowy) oraz przycisku na drzwiach kierowcy też nic nie daje. Jedyny sposób na otworzenie klapy to użycie kluczyka - włożenie go w zamek i przekręcenie w lewą stronę. Jutro mam zamiar zdjąć tapicerkę z drzwi aby zobaczyc co może być przyczyną. chciałbym również poznać waszą opinię oraz chciałbym dowiedzieć się o numer części tego siłownika bo mam zamiar kupić go w serwisie i przydał by się numer. widziałem jakieś numery na woreczku w poście AD41AN ale czy to są na 100% numery części pasującej do passata kombi z 2003 r.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mam problem z zamkiem :( W zime pare razy pokazywalo mi sie ze klapa nie zamknieta, klape moglem otworzyc tylko kluczykiem... Gdy zrobilo sie cieplo bagaznik otwieral sie juz z pilota ale do dzis jest maly problem z zamykaniem... Gdy otworze gabaznik to slychac jak po kilku sekundach powoli i z bolem silownik wraca na swoja pozycje, myslalem ze to moze z linka cos wiec ja odpialem ale silownik ani troche nie przyspieszyl, i jak nie domkne bagaznika to po ponownym otworzeniu musze czekac az laskawie sie nastawi spowrotem i dopiero moge zamknac :/ czy wystarczy nasmarowac ten silownik czy jest do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie problem jest taki że nie da sie otworzyć klapy inaczej niż za pomocą kluczyka. Chciałem zrobić tak jak kolega Phoenix radzi , zdjałem plastik i postanowiłem sprawdzić czy dochodzi napięcie do siłownika więc podpiąłem przewody od gniazda 12V w bagażniku do siłownika i ten w tym momencie zaskoczył. Wniosek więc taki że chyba z siłownikiem wszystko ok tylko brak napięcia. Próbowałem ruszać kabelkami we wtyczce od silownika i innymi wokół, nic nie pomogło. Kolega napisał żeby sprawdzić bezpieczniki i przewody, jak mam to zrobic? Dodam ze napięcie na podswietlenie tablicy rejestracyjnej dochodzi a slyszalem ze to ten sam bezpiecznik, wiec co robic? Dziwne jest jeszcze to że zanim mi się to zupelnie zepsuło to podczas otwierania przyciskami przy kluczyku zdarzało sie że czasem nie zalapalo ale potem otwieralo. potem bylo tak coraz czesciej az w koncu przestalo działać, więc podejrzewałem usterkę mechaniczną a tu wychodzi brak napięcia na siłowniku. czy to nie dziwne?

Edytowane przez jaco78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności