Skocz do zawartości
wojta

passat b6 1.9 BXE POTEZNE STUKI

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM mam problem passacina 1.9 bxe 2006 rok w czasie jazdy stoimy na swiatlac ruszamy powoli auto nagle szarpie traci moc na desce pelna choinka ABS,KONTROLKA SILNIKA itd silnik napier.....silnik zgaszony moment , sprawdzam rozrzad okazuje sie ze jest przestawiony jeden zab , wymieniam na nowy odpalam silnik ladnie pracuje po dodaniu gazu ale na wolnych lupie dalej tak ze ludzie gapie odchodza od auta :) Dzwiek dochodzi z dolu okolice miski ale podejzewam tez dwu mase ciezko wyczuc dosc poteznie wali no i teraz pytanie czy ktos mial z was podobny przypadek i czy stawial by na korby na wale lub dwu mase ? korby po dodaniu gazu powiny dalej walic a silnik milknie no i skad te bledy zwiazane z abs i swiecami zarowymi z gory dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatarta panewka na wale... najczęściej 3 cylindra... zrzuć miskę i zobacz. Miałem identyczny silnik z 2007 roku z przebiegiem coś około 110 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze i tak jest ale panewka tak nagle sie nie zaciera i nie powoduje choinki na desce rozdzielczej , skad bledy abs i zatarta panewka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwalone koło dwumasowe i warujący czujnik położenia wału ten na wale, pierścień. Padło to u kolegi i miał identyczne objawy, choinka z esp abs i świece żarowe + szarpanie ale nie zawsze. Sprawdź błędy bo u kumpla jak wyskoczyła choinka to łapało błąd, który dawał się skasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam podobny problem tylko nie jest to takie straszne, coś telepie z przodu auta w zakresie obrotów od 800 do 1200.Dodam ze na każdym biegu. Niedawno wymieniałem turbo i mam zrobionego wiruska miałem wymieniony wałek i szklanki plus uszczelnienie wszystko w jednym czasie. Podejrzewam ze może mi coś niedokręcili albo co , pozatym jutro jade do magika go kase mi wisi za stare turbo więc bedzie dłubał dam znać co będzie, oby obyło się bez kłopotów i udało się usunąć usterke. Jeśli ktoś zoże pomóc to czekamy

Edytowane przez SZOGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w zakresie obrotów od 8 do 12tys.

 

W dieslu? :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dieslu? :zeco

 

ta jak sie człowiek pomyli to szybka riposta a w temacie cisza

 

---------- Dodano o 16:53 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:55 ----------

 

byłem u magika i nic ztego mówi ze wszystko ok pozatym nawet ja nic niesłyszałem ale za jakieś 0,5 godz na parkiagu było słychać, troszke postał i powrót do domu 20min jazdy i cisza. Magik powiedział ze moze troszke za wolno i że to zamałe obroty.Pozaty śmiał sie ze to sobie wymyślam żeby kase mu pakować i że jak jest wszystko ok to ja zawsze coś wymyśle

Do tematu raz słychać a raz nie jak ktoś zna temat to prosze o info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam usunołem usterke, dręczylo mmnie to tak że we wigilje załatwiłem to. Sprawa była błacha jak się okazało. Po wiechaniu na kanał zdięciu osłon i sprawdzeniu wszystkiego pod spodem, błąd powinienem zacząć od gory. Bo wtedy znalazłem, zaczołem od (famfary) dolotu powietrza z grila. I to właśnie ta część odpowiadała za te stuki i brzęczenie, magik który robi serwis passka, jak ostatnio grzebał ułamał jeden mały zaczep. To ta puszka która jest dokręcona do grila a doniej dochodzi rura która idzie do filtra. Naprawa, silikon dwa małe kleksy polewej i prawej stronie zaczepu. Teraz jest jak powinno, więc polecam zakasać rękawy wziążć kogoś do pomocy i poświęcić chwile bo może to być błachostka którą sami naprawicie

Czas naprawy 10 min czas poświęcony na całość razem z dołem rozkręcanie, sprawdzanie, skręcanie 40 min czas w którym się wk.....łem ok 1,5 miesiąca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zakresie obrotów od 800 do 1200.Dodam ze na każdym biegu. Niedawno wymieniałem turbo i mam zrobionego wiruska

 

to już wiesz czemu padło ci turbo

jesli jeździsz na takich obrotach to po co ci ten wirus

 

chyba że sie pomyliłeś w opisie samochodu i jest to jelcz

 

ps. z jakiego materiału masz ten "dolot powietrza z grila" że takie potężne stuki były:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje pomocy.

Pacjent passat b6 1.9 BXE 2006

Na wolnych obrotach na filmiku słychać delikatne stuki z przedniej części silnika, o strony sprzęgła. O dodaniu gazu strasznie coś rzęz nie mam pojęcia co to może być. Może ktoś miał podobny przypadek

http://vocaroo.com/i/s15u8zKeZdRs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie stukająca panewka.Sciągaj miskę natychmiast póki korba nie wyszla bokiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w komorze ci się silnik zachowuje po zapaleniu ? rzuca się czy normalnie w miarę w miejscu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika stwierdził że to pompowtrysk, klekot przy dodaniu gazu inaczej brzmi jak stanie się od przodu auta, bardziej jak by jeden garczek nie palił dobrze. Jutro muszę podpiąć się pod komputer i sprawdzić pompki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem dzisiaj u mechanika stwierdził że to pompowtrysk, klekot przy dodaniu gazu inaczej brzmi jak stanie się od przodu auta, bardziej jak by jeden garczek nie palił dobrze. Jutro muszę podpiąć się pod komputer i sprawdzić pompki.

 

Ciekawe co tam wyjdzie u Ciebie. Ogólnie to na wolnych obrotach ładnie i równo pracuje, w tle trochę stukot słychać. Na wyższych obrotach słychać jak puka. Robiłem z kolegą silnik 115 PD i też pukał i trochę kopcił. Na kompie strasznie pompowtryski rozjechane a 4 na maxa. Zamienialiśmy miejscami i nadal to samo, zmieniliśmy na inne dobre używki i nadal to samo. Zdjęta głowica a tam sworzeń z tłoka się wysunął i rowek w cylindrze zrobił. Ogólnie drugi silnik przyszedł ale pompki stare pierwsze co btły rozjechane na tamtym silniku. Poprawki na wszystkich bliskie zeru. Czyli nie zawsze duża korekta oznacza zużycie pompowtrysku, komp poprawkami próbuje nadrobić zużycie silnika aby równo pracował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompki pomierzone i wszycho ok. Głowica musi zlecieć bo wstępna diagnoza to wypalony zawór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popychacze, wałek i 2 zawory do wymiany :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Popychacze, wałek i 2 zawory do wymiany :/

 

Czyli zużycie mechaniczne. No niestety, ostatnie 1.9 to jak nie dół to góra. Choć ostatnio czytałem u fryzjera w kolejce czasopismo gdzie opisywano skodę fabię 1.9 tdi z udokumentowanym przebiegiem 1250000 km. i jeszcze jeździ... olej wymieniany co 30 tysi. Dziennie robiła ponad 300km. No cóż, cofnąć się w czasie, kupić takich kilka i dbać... starczyły by do końca życia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

Nie wierz w to... szczególnie, że olej wymieniany co 30. czyli 20 lat temu zalewał już Long Live 3 ...

Edytowane przez motocyklista

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej w tdi przy wiekszych przebiegach należy zmieniać co 10 tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w silniku AJM wymieniałem co 15 tysięcy - przelatałem prawie 450 tys. i sprzedałem - koleś lata do tej pory i pewnie już z kolejne set nakręcił.

Przy około 380 tys. padła turbina (jedyna "duża" awaria) - kupiłem regenerowaną za 599 zł i śmiga do tej pory.

 

To już se ne wrati....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności