Skocz do zawartości
CargoHS

denerwujące tykanie w okolicy koła przedniego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W moim pasku słyszę wkurzające tykanie gdzieś w kole lub między skrzynią a kołem na półosi, a mianowicie objawia się jak zjeżdżam z górki i hamuje silnikiem a jeśli wysprzęgle lub całkowicie jade na luzie to jest cisza, pod obciążeniem tak samo nic nie słychać...co to może być ? dodam że jakieś dwa tyg temu wymieniałem zewnętrzny przegub po lewej stronie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

btw. wie ktoś jak mocno dokręca się śrubę od przegubu zewnętrznego? bo ja ją doje...łem bardzo mocno, może to w tym problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tykanie możesz równie dobrze słyszeć, z przegubu, jakiej firmy założyłeś? śrubę trzeba dobrze dokręcić, jakim momentem nie wiem, ale w każdym bądź razie dobrze, jak słabo dokręciłeś może przypadkiem być luz na wewnętrznym frezie, zmieniłem trochę w życiu przegubów ale nie miałem nigdy takiego przypadku. Niech wypowie się najlepiej ktoś kto na co dzień się mechaniką zajmuje.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruby dokręcasz z siłą 240 Nm. Zdejmij lewe koło na którym zmieniałeś przegub i sprawdź czy wszystkie połączenia ze śrubami są prawidłowe tzn. czy są dobrze dokręcone. Młotkiem za mocno nie potraktowałeś przegubu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Śruby dokręcasz z siłą 240 Nm. Zdejmij lewe koło na którym zmieniałeś przegub i sprawdź czy wszystkie połączenia ze śrubami są prawidłowe tzn. czy są dobrze dokręcone. Młotkiem za mocno nie potraktowałeś przegubu?

 

przegub założyłem firmy GSP, nie musiałem uźywać młotka aby nabić go na półoś bo wskoczył względnie gładko. Ciekawi mnie fakt że przy zjeździe na luzie nic nie słychać a na biegu takie terkotanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To by sie zgadzalo ze przegub. Po prostu jadac na luizie czy na wcisnietym sprzegle nie ma na przegubie obciazenia i jest cicho, za to przy przyspieszaniu jest jakas tam sila ale dziala w druga strone i moze wtedy nie slychac terkotania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm no też taką opcje obstawiam...w sobote odkręce koło i zobacze czy nie będzie wyczuwalnego luzu na półosi. Według mnie to zamontowałem wszystko prawidłowo, ciekawe czy uznają gwarancje w razie czego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmmm no też taką opcje obstawiam...w sobote odkręce koło i zobacze czy nie będzie wyczuwalnego luzu na półosi. Według mnie to zamontowałem wszystko prawidłowo, ciekawe czy uznają gwarancje w razie czego.

Jak już to koło zdejmiesz to sprawdź czy smar nie wypływa z pod osłony przegubu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro rano się biore za sprawdzenie tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noi sprawdziłem dzisiaj ten przegub w ten sposób że wykonywałem ruch kołem w przód i w tył, półośka stała w miejscu a przegub delikatnie się poruszał. Czy to może być powód tego terkotania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
noi sprawdziłem dzisiaj ten przegub w ten sposób że wykonywałem ruch kołem w przód i w tył, półośka stała w miejscu a przegub delikatnie się poruszał. Czy to może być powód tego terkotania?

 

Jeśli tak jest to na pewno przegub masz do wymiany. Przegub na frezie powinien być osadzony bez luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm ciekawe czy mi gwarancje uznają...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak btw. jakiej firmy polecacie przeguby? takie w miare żeby pochodziły a nie 500 km i się rozsypią :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szukałem na forum na temat mojego problemu ale nic nie znalazłem a mianowicie zmieniałem dzisiaj gumy na przegubah i teraz jak jade wolno i naciskam na hamulec lekko to słychac tak jak by abs sie włanczał i nawet drga pedałem ale po ponownym nacisnieciu cisza i jeszcze jak trzymam na hamulcu lekko to tak jak by cisz przeskakiwało co to moze byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, spróbuję odświeżyć temat gdyż nie udało mi się rozwiązać problemu. A mianowicie przy skręcie w prawo (prawie w max. przekręceniu kierownicy) występuje dziwne terkotanie, skrzypienie. Dziwne i denerwujące dźwięki nagrałem i umieściłem pod linkiem

. Może ktoś miał podobny przypadek i udało mu się z tym uporać lub zasugeruje jakieś rozwiązanie problemu. Proszę o sugestie związane z tym problemem. Mam wrażenie, że dźwięki dochodzą z lewej strony /lewe koło/ lub z konsoli środkowej. Czy jest możliwe, że w układzie kierowniczym w kabinie lub pod zegarami jest coś co może powodować przedmiotowe terkotanie. Zaznaczam, że prawidłowością jest to, że terkota gdy jest zimno na dworze. Jak jest ciepło /słoneczny dzień/ cisza jak makiem zasiał.

[video=youtube;zS-hPtL9hmY]

Edytowane przez major125

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś ten link nie chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
już działa

 

ło jezu, chyba przegub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz trudna sprawa, bo według mnie przegub terkotałby cały czas. A te dźwieki pojawiają się co jakiś czas, a szczególnie jak jest chłodno na zewnątrz. Nadmienię, że problemy zaczęły się zima na przełomie stycznia i grudnia. Potem zrobiło sie ciepło i samo zniknęło. Teraz jest tak, że rano jak wyjade z garażu to terkocze a gdy wracam popołudniu do domu /lub jak sie trochę wygżeje w słońcu/ to jest cisza. Poprostu czary z mleka, a mnie szlag chce trafić. To wygląda tak jakby może jakaś uszczelka, osło zmurszała, straciła swoje właściwości i to co osłaniala /izolowała/ daje popalić. Zabardzo nie wiem gdzie skubańca szukać bo przy kołach i nadkolu wszystko wygląda ok. Zastanawiałem sie czy może coś w desce rozdzielczej na wysokości kolumny kierowniczej tylko z drugiej strony tam chyba nic nie ma. Czy jest ewentualnie możliwe aby takie dźwięki dawało łożysko oznaczone nr 2 na rysunku?

beznazwy.jpg

Edytowane przez major125

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo możliwe miałem dziwne dzwięki ale cichsze po wymianie tych łożysk problem zniknął. czy na postoju też tak jest? jak kręcisz kierownicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności