Skocz do zawartości
m13

Po odślepieniu EGR nie działa turbo :(

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Rok temu zaślepiłem w swoim Pasku zawór EGR poprzez wstawienie blaszek przy zaworze i bloku silnika. Zaślepiłem również wężyk podciśnienia wychodzący z EGR. Teraz postanowiłem go odślepić. Po całej operacji okazało się że nie ma przyspieszenia. Turbina jakby nie działała. Poza EGR-em nie ruszałem nic więcej. Podpiąłem jedynie przewód podciśnienia do obudowy filtra powietrza (chyba jakiś czas temu coś robiłem i zapomniałem go podpiąć). Poza tym nic więcej nie ruszałem a do tego czasu z autem było wszystko ok. Sprawdzałem już węże podciśnieniowe i wszystkie wyglądają ok. Te których nie byłem pewien wymieniłem. Dolot przejrzałem ale nie znalazłem nieszczelności. Podłączyłem nowy zawór N75 i dalej to samo. Sprawdziłem już chyba wszystko o czym było napisane na forum i nic. Pomóżcie proszę bo już nie mam żadnego pomysłu. Załączam logi dynamiczne. Mam nadzieję że dobrze je zrobiłem bo to moje pierwsze.

Widać na nich wyraźnie że nie ma ciśnienia doładowania ale nie wiem co jest przyczyną.

 

http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105248.html

http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105249.html

http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105250.html

http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105251.html

http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105252.html

 

Dodam jeszcze że robiłem Output Tests i zawór N75 pykał cicho, N239 dosyć głośno pykał a przy N18 słychać było tylko ciche bzyczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień N18 (napisałeś, że wymieniałeś N75, więc zapas jest na podmiankę).

Sprawdź też czy wężyki nie są źle podpięte.

Ewentualnie zaślep sam wężyk egr, jak było wcześniej i zrób loga 011BS.

Na koniec zró 011BS i 003BS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy N75 wyjąłem bo jeśli stary działa to nowy mogę zwrócić. Ale jeszcze go nie oddałem więc nowy zapodam zamiast N18 i zobaczę czy coś się zmieniło. A czy N18 nie jest odpowiedzialny wyłącznie za EGR? Jeśli chodzi o ciśnienie powietrza to chyba tylko N75 ma coś do tego ewentualnie czujnik ciśnienia doładowania ale ten wymieniałem jakieś pół roku temu.

 

Aha zapomniałem dodać że wywaliło mi błąd:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

 

Pojawia się ten błąd jakoś na wyzszych obrotach lub wyższym biegu bo po krótkiej przejażdżce do 3 biegu nie pojawia się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem zawór N18 na nowy N75 i dalej to samo. Sprawdziłem też większość przewodów podciśnieniowych i wszystko wygląda dobrze. Sprawdziłem też palcem jak zasysa pompa VACUM i nie wiem jak powinno być ale zasysa z siłą mniej więcej odkurzacza. Palec trzeba oderwać od króćca. Jutro porównam z innym Paskiem. Gruszka turbiny wygląda też dobrze. Po odpaleniu samochodu cięgno płynnie podciąga się maksymalnie i utrzymuje w tej pozycji.

 

Niestety nie miałem możliwości zrobienia nowych logów ale czy te które już zamieściłem nie pomogą w zdiagnozowaniu gdzie szukać?

 

Pomóżcie proszę bo już kończą mi się pomysły

 

Czy na ten problem może mieć wpływ zawór N239 (niby słychać jak działa), przepływomierz lub czujnik ciśnienia doładowania? Innych niż opisany w poprzednim poście VAG nie pokazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi 003 BS, 011BS oraz dynamiczne 011 i 003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram się jutro zrobić. Jakbyś mógł jeszcze napisać jak zrobić logi BS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4091tba.jpg

Widzisz przycisk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam logi. Może teraz uda się coś powiedzieć.

 

BS - Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105482.html

BS - Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105480.html

 

Dynamiczne - Grupy: 003,011,003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/michcio1313_105481.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem z logów wynika, jakby podciśnienie sterujące zaworem egr, jak i zmienna geometria było zbyt słabe.

Zauważ, że zmiana wartości idzie bardzo wolno - patrząc na egr.

Sugerowałbym sprawdzić/ przejrzeć wszystkie wężyki podciśnieniowe w układzie, ewentualnie wykręcić zawór EGR i dokładnie przeczyścić grzybek, który otwiera i domyka kanał spalin, jak również jego trzpień.

Należałoby również sprawdzić czy sam egr nie gubi podciśnienia - sprawdzić jego membranę, czy nie jest dziurawa.

Sprawdź też łącznik gumowy w ścianie grodziowej pomiędzy komorą silnika a podszybiem - podciśnienie idzie tamtędy do serwa.

Ta guma czasem pęka i będziesz miał utratę podciśnienia.

Kolejną rzeczą jest sprawdzenie, czy nie pomyliłeś jakiegoś wężyka w całym tym schemacie podciśnienia.

Może tu znajdziesz odpowiedź na swój p[roblem:

2ukladturbotdi6zj.jpg

 

http://images37.fotosik.pl/578/ae06ada4c8491a2b.jpg

ae06ada4c8491a2b.jpg

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdziłem już wszystkie wężyki podciśnieniowe każdy pojedynczo przy grodzi (do N18) i co się dało przy N239. Jutro tak samo zrobię z wężykami przy N75. Ale wątpię żeby w tym leżał problem. Porównywałem zasysanie powietrza na wężu od turbiny i od EGRu w moim Pasku i Pasku ojca i w moim pasku była większa siła zasysania. Mimo to ojca Pasek śmiga a mój nie. W związku z tym raczej odpada łącznik gumowy w grodzi ale jeszcze go sprawdzę.

 

Membrana w EGR nie jest dziurawa bo zasysałem ustami powietrze z niego i po zablokowaniu podciśnienie nie uchodziło. Poza tym robiłem jazdę próbną z zaślepionym wężykiem.

 

Połączeń węzyków podciśnieniowych na pewno nie pomyliłem bo żadnych nie rozpinałem przy odślepianiu EGRu. Schemat który zamieściłeś jest chyba do innego TDI bo do mojego wygląda tak:

http://imageshack.us/photo/my-images/177/b5avfukadpodcinienia.png/

 

Spróbuję z tym łącznikiem w grodzi a następnie ponownie zaślepię EGR.

 

Mam pytanie. Czy zanieczyszczony grzybek w EGR miałby wpływ na brak przyspieszania? Czyściłem go i rozruszałem więc wszystko powinno być ok. Co jeśli grzybek by się nie domykał?

Edytowane przez m13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, twój schemat jest właściwy.

Jeśli grzybek by się nie domykał spaliny będą leciały przez egr do silnika. Będzie to częsciowo obieg zamknięty.

Rurka idąca od kolektora do egr jest przed wirnikiem, więc tyle ile zdoła przelecieć tyle wleci przez grzybek.

Trzeba odciąć jeszcze raz mechanicznie egr (zaślepić wężyk, wstawić blaszkę pod grzybek), aby być pewnym czy to jego wina.

 

---------- Dodano o 20:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:53 ----------

 

Pomyślałem jeszcze o czymś - napisałeś że podłączyłeś wężyk upustowy do obudowy filtra powietrza.

Sprawdź czy jest on drożny od zaworu aż do obudowy i czy w obudowie nie jest zatkany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po powtórnym zaslepieniu EGRu turbina zaczęła pracować jak wcześniej. Sprawdziłem cały układ podcisnienia i okazalo sie ze byl szczelny. Nie wiem czemu turbo nie chcialo dzialac. Opcje jak dla mnie: cos jest z podcisnieniem (pompa vacuum daje za niskie) i po odslepieniu EGRu bylo za slabe zeby obsluzyc razem turbine z EGRem a po zaslepieniu cale podcisnienie poszlo na turbo i jest ok. Druga opcja to ze EGR sie zastał i trzpień wewnątrz nie pracował płynnie przez co, zeby otworzyc zawor do odpowiedniej pozycji wiekszosc podcisnienia szlo na EGR a za malo do sterowania turbiną. Ale to tylko gdybanie laika. Dzięki za pomoc Banshee.

Edytowane przez m13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz jak być powinno, ale wężyk podciśnieniowy do egr zaślep jakimś kawałkiem pręta. Jeśli będzie poprawne doładowanie to egr ma wadę. Jeśli nadal będzie to samo to zaślep podciśnienie przed n18 - wówczas on będzie wadliwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka mam pytanko

Jesli wypne kostke z egr-u to jak silnik sie zachowa ?

Jesli jest tak samo jak przed odlaczeniem , to co jest grane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli jest tak samo jak przed odlaczeniem , to co jest grane ?

Tak samo czyli jak ? Opisz jakie masz obecnie objawy np. kontrolka/komunikat na zegarach, przymulenie silnika itd.

Podawaj zawsze kod swojego silnika albo raz uzupełnij o te dane swój profil bo może się okazać, że EGR masz sterowany podciśnieniowo a odpinasz wtyczkę od modułu elektrycznego sterowania klapą gaszącą bo niestety nie wiem na ile znasz swój silnik i jego osprzęt. Jeśli odłączy się wtyczkę od modułu sterowania zaworem EGR to w żaden sposób nie wpłynie to na dynamikę silnika - nadal będzie jeździł jak przedtem (jeśli zawór EGR znajduje się w pozycji zamkniętej) z tą tylko różnicą, że w nowszych silnikach skończy się to sygnalizowaniem błędu przez kontrolkę i/lub komunikat "emission workshop" i oczywiście błędem w sterowniku silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak samo czyli jak ? Opisz jakie masz obecnie objawy np. kontrolka/komunikat na zegarach, przymulenie silnika itd.

Podawaj zawsze kod swojego silnika albo raz uzupełnij o te dane swój profil bo może się okazać, że EGR masz sterowany podciśnieniowo a odpinasz wtyczkę od modułu elektrycznego sterowania klapą gaszącą bo niestety nie wiem na ile znasz swój silnik i jego osprzęt. Jeśli odłączy się wtyczkę od modułu sterowania zaworem EGR to w żaden sposób nie wpłynie to na dynamikę silnika - nadal będzie jeździł jak przedtem (jeśli zawór EGR znajduje się w pozycji zamkniętej) z tą tylko różnicą, że w nowszych silnikach skończy się to sygnalizowaniem błędu przez kontrolkę i/lub komunikat "emission workshop" i oczywiście błędem w sterowniku silnika.

 

Siemka nie podawalem kodu bo to nie ma znaczenia pytanie bylo ogolne ale i tak polowicznie odpowiedziales na moje pytanko dzieki.

Zadnej kontrolki nie ma na zegarach .

Dolega mi to http://forum.vw-passat.pl/threads/127389-Wibracje-powyzej-2000-obr-min i sugestie mile widziane .

Mialem tez maly problem silnik chodzil glosno zero bledow wiec sobie wymienilem przeplywke i ...alleluja zadzialalo silnik cichy .

Przy odlaczaniu przeplywki silnik chodzil tak samo ( przyspieszenie takie samo ) i zero sygnalizacji na zegarach wiec z tad moje pytanie o EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mialem tez maly problem silnik chodzil glosno zero bledow wiec sobie wymienilem przeplywke i ...alleluja zadzialalo silnik cichy .

Opisz bardziej szczegółowo ten przypadek jeśli masz chwilę - czy stara przepływka zaniżała wartości na vagu? głośno to znaczy jak chodził i co się zmieniło po wymianie przepływki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic na vagu nie widziałem i tez nie było błędów. Po odlaczeniu kostki od przepływki nie było nic, tylko short to ground (standard) był głośny jak traktor. Po zmianie przepływki ucichl . Nie było żadnej różnicy jak była podłączona czy nie, rwal do przodu jak głupi.

Mam w robocie Sprintera i w ramach testu odlaczylem przepływke mul totalny, dwa tygodnie do setki. I jeszcze jedno były wymiany softu w b6 a propo psujących się egrow stąd mój wniosek jest taki wymienili soft żeby nie pokazywał błędów przepływki i egra. Ja w tym tygodniu wymienię egra i zobaczę o co kaman. Pozdro:)

Edytowane przez Mr Wilq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co odpina się przewody. Ja kupiłem passata z nie działającą turbiną i się okazało ze 4 przewody ciśnieniowe są odłączone i ani ja ani mój mechanik nie wiemy co z tym robić. zna ktoś może prawdopodobną przyczyne?

Dodam że auto kupiłem w Anglii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź podobnego passata i podepnij tak jak w nim jak nie umiesz czutac wyzej zamieszczonych schematów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności