CargoHS Zgłoś #1 Napisano 14 Listopada 2012 Widziałem tu kiedyś temat o głośnej pracy hamulca ręcznego ale nie moge tego odszukać hmmm znalazł już ktoś może jaka jest tego przyczyna? wydaje mi się że tylko z lewej strony tak mam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #2 Napisano 14 Listopada 2012 Odpowiedź jest prosta. Silniczki w tylnych kołach powodują ten głośny hałas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #3 Napisano 14 Listopada 2012 tyle to ja jeszcze wiem...ale jeden jest cicho tylko drugi hałasuje...może by to popryskać jakimś WD-40 czy coś ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ciapciak Zgłoś #4 Napisano 15 Listopada 2012 WD-40 NA PEWNO NIE!!! To nie jest środek smarujący, a wypierający wodę i wypłukujący gęsty smar. Po takim czymś silniczki w moment by się zatarły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Romi21 Zgłoś #5 Napisano 15 Listopada 2012 (edytowane) Sprawdź czy obudowy silniczków nie mają pęknięć (najczęściej od dołu na wypłaszczeniu). Jeżeli jest choćby małe pęknięcie to silniczek jak najszybciej zdemontować i oczyścić (było na forum). W przeciwnym razie w niedługim czasie zablokowanie hamulca i laweta. Identyczną sytuację właśnie przerabiałem. Powodzenia. http://forum.vw-passat.pl/threads/47956-B6-Hamulec-reczny-Blad/page22 Edytowane 15 Listopada 2012 przez Romi21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #6 Napisano 15 Listopada 2012 dziękuję Ci kolego. Tak się jeszcze zastanawiam czy po złożeniu tego spowrotem bede musiał to na kompie ustawiać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #7 Napisano 15 Listopada 2012 Jeżeli jest choćby małe pęknięcie to silniczek jak najszybciej zdemontować i oczyścić (było na forum) Robił to bodajże Kuczlaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Romi21 Zgłoś #8 Napisano 18 Listopada 2012 Przy ponownym montażu radzę zwrócić uwagę na oring uszczelniający. Tam lubi dostawać się woda i następuje korozja aluminium (sproszkowanie) co jest powodem wypychania tego oringu i pękanie obudowy. Należy zdjąć oring i oczyścić ten rowek w którym siedzi. Dla pewności można dać tam trochę silikonu i założyć silniczek, załączyć ręczny z przycisku. Przy pojawieniu się komunikatów o błędach operację załączenia i wyłączenia ręcznego powtórzyć kilkukrotnie dla poprawnego skalibrowania. Jeżeli wszystko działa poprawnie komunikaty powinny zniknąć. Taką operację wykonywałem kilka dni temu u siebie z rozebraniem obudowy wyjęciem przekładni,oczyszczeniem, sklejeniem i ponownym montażem. Miałem komunikat uszkodzenia hamulca postojowego + kontrolka przekreślone P. Po zamontowaniu i wykonaniu czynności j.w komunikat i kontrolka skasowały się. Zaoszczędzone kilka stówek no i satysfakcja, bo wcześniej podczas wymiany klocków poinformowano mnie że ten jeden silnik głośniej pracuje i czasami się przycina i w niedługim czasie czeka mnie jego wymiana (mówili coś ok. 1200zł). Poszperałem na forum i sam to sobie naprawiłem za 20zł (klej) Pozdrawiam i życzę powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Spider93 Zgłoś #9 Napisano 18 Listopada 2012 Miałem też podobną sytuacje. Okazało się że problem był w kompie więc skasowanie błędów wszystko załatwiło. Może warto sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #10 Napisano 18 Listopada 2012 Przy ponownym montażu radzę zwrócić uwagę na oring uszczelniający. Tam lubi dostawać się woda i następuje korozja aluminium (sproszkowanie) co jest powodem wypychania tego oringu i pękanie obudowy. Należy zdjąć oring i oczyścić ten rowek w którym siedzi. Dla pewności można dać tam trochę silikonu i założyć silniczek, załączyć ręczny z przycisku. Przy pojawieniu się komunikatów o błędach operację załączenia i wyłączenia ręcznego powtórzyć kilkukrotnie dla poprawnego skalibrowania. Jeżeli wszystko działa poprawnie komunikaty powinny zniknąć. Taką operację wykonywałem kilka dni temu u siebie z rozebraniem obudowy wyjęciem przekładni,oczyszczeniem, sklejeniem i ponownym montażem. Miałem komunikat uszkodzenia hamulca postojowego + kontrolka przekreślone P. Po zamontowaniu i wykonaniu czynności j.w komunikat i kontrolka skasowały się. Zaoszczędzone kilka stówek no i satysfakcja, bo wcześniej podczas wymiany klocków poinformowano mnie że ten jeden silnik głośniej pracuje i czasami się przycina i w niedługim czasie czeka mnie jego wymiana (mówili coś ok. 1200zł). Poszperałem na forum i sam to sobie naprawiłem za 20zł (klej) Pozdrawiam i życzę powodzenia. więc twierdzisz że nie potrzeba kompa żeby potem kalibrować ten ręczny? tylko trzeba go kilkakrotnie załączyć i wyłączyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Romi21 Zgłoś #11 Napisano 18 Listopada 2012 więc twierdzisz że nie potrzeba kompa żeby potem kalibrować ten ręczny? tylko trzeba go kilkakrotnie załączyć i wyłączyć ? Tak, u mnie musiałem załączyć i wyłączyć ręczny 2x i ikonka oraz komunikat o awarii hamulca zniknęły.Wcześniej przed rozbieraniem byłem na kompie i miałem komunikat "hamulec postojowy usterka mechaniczna" Po naprawie brak błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robibobi Zgłoś #12 Napisano 18 Listopada 2012 U mnie jeden z silniczków się zatarł i pokazywało błąd. Po naprawie błąd znikną sam, nie musiałem podłączać pod kompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #13 Napisano 18 Listopada 2012 to ciekawy jestem czy klocki idzie odrazu zmienić w ten sposób Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #14 Napisano 19 Listopada 2012 to ciekawy jestem czy klocki idzie odrazu zmienić w ten sposób no jasne, przeciez zacisk bedziesz mial zdjety wiec klocki beda na wierzchu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sprytny1 Zgłoś #15 Napisano 5 Czerwca 2013 Witam, przepraszam że reaktywuje temat ale mam pytanie dotyczac hamulca recznego (elektronicznego). Czy przy nacisnięciu przycisku P odgłos zaciagania hamulca jest slyszalny czy raczej to wszystko powinno sie dziac ciszej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robibobi Zgłoś #16 Napisano 5 Czerwca 2013 U mnie ręczny rzęzi jak cholera, aż wstyd go zaciągać przy ludziach :wstyd ale działa :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #17 Napisano 5 Czerwca 2013 ja już go sprawdzałem...nie ma tam żadnych nieprawidłowosci a rzęzi mam wyjebke na to, wazne że działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #18 Napisano 6 Czerwca 2013 Jak jest cisza w aucie to słychać zaciąganie ręcznego ale tylko taki cichy dźwięk silniczków, w sensie żadne rzężenie, po prostu słychać że coś z tyłu zapracowało jak jakiś transformer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #19 Napisano 6 Czerwca 2013 no coś takiego własnie słyszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartex28 Zgłoś #20 Napisano 6 Czerwca 2013 u mnie też słychać ale nie rzęzi. słychać wewnątrz samochodu a na zew. cicho. słychać jak zaciski pracują..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach