Skocz do zawartości
CargoHS

głośna praca hamulca ręcznego

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem tu kiedyś temat o głośnej pracy hamulca ręcznego ale nie moge tego odszukać hmmm znalazł już ktoś może jaka jest tego przyczyna? wydaje mi się że tylko z lewej strony tak mam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź jest prosta. Silniczki w tylnych kołach powodują ten głośny hałas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle to ja jeszcze wiem...ale jeden jest cicho tylko drugi hałasuje...może by to popryskać jakimś WD-40 czy coś ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WD-40 NA PEWNO NIE!!! To nie jest środek smarujący, a wypierający wodę i wypłukujący gęsty smar. Po takim czymś silniczki w moment by się zatarły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy obudowy silniczków nie mają pęknięć (najczęściej od dołu na wypłaszczeniu). Jeżeli jest choćby małe pęknięcie to silniczek jak najszybciej zdemontować i oczyścić (było na forum). W przeciwnym razie w niedługim czasie zablokowanie hamulca i laweta. Identyczną sytuację właśnie przerabiałem. Powodzenia.

http://forum.vw-passat.pl/threads/47956-B6-Hamulec-reczny-Blad/page22

Edytowane przez Romi21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję Ci kolego. Tak się jeszcze zastanawiam czy po złożeniu tego spowrotem bede musiał to na kompie ustawiać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli jest choćby małe pęknięcie to silniczek jak najszybciej zdemontować i oczyścić (było na forum)

 

Robił to bodajże Kuczlaw. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy ponownym montażu radzę zwrócić uwagę na oring uszczelniający. Tam lubi dostawać się woda i następuje korozja aluminium (sproszkowanie) co jest powodem wypychania tego oringu i pękanie obudowy. Należy zdjąć oring i oczyścić ten rowek w którym siedzi. Dla pewności można dać tam trochę silikonu i założyć silniczek, załączyć ręczny z przycisku. Przy pojawieniu się komunikatów o błędach operację załączenia i wyłączenia ręcznego powtórzyć kilkukrotnie dla poprawnego skalibrowania. Jeżeli wszystko działa poprawnie komunikaty powinny zniknąć. Taką operację wykonywałem kilka dni temu u siebie z rozebraniem obudowy wyjęciem przekładni,oczyszczeniem, sklejeniem i ponownym montażem. Miałem komunikat uszkodzenia hamulca postojowego + kontrolka przekreślone P. Po zamontowaniu i wykonaniu czynności j.w komunikat i kontrolka skasowały się. Zaoszczędzone kilka stówek no i satysfakcja, bo wcześniej podczas wymiany klocków poinformowano mnie że ten jeden silnik głośniej pracuje i czasami się przycina i w niedługim czasie czeka mnie jego wymiana (mówili coś ok. 1200zł). Poszperałem na forum i sam to sobie naprawiłem za 20zł (klej) Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem też podobną sytuacje. Okazało się że problem był w kompie więc skasowanie błędów wszystko załatwiło. Może warto sprawdzić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy ponownym montażu radzę zwrócić uwagę na oring uszczelniający. Tam lubi dostawać się woda i następuje korozja aluminium (sproszkowanie) co jest powodem wypychania tego oringu i pękanie obudowy. Należy zdjąć oring i oczyścić ten rowek w którym siedzi. Dla pewności można dać tam trochę silikonu i założyć silniczek, załączyć ręczny z przycisku. Przy pojawieniu się komunikatów o błędach operację załączenia i wyłączenia ręcznego powtórzyć kilkukrotnie dla poprawnego skalibrowania. Jeżeli wszystko działa poprawnie komunikaty powinny zniknąć. Taką operację wykonywałem kilka dni temu u siebie z rozebraniem obudowy wyjęciem przekładni,oczyszczeniem, sklejeniem i ponownym montażem. Miałem komunikat uszkodzenia hamulca postojowego + kontrolka przekreślone P. Po zamontowaniu i wykonaniu czynności j.w komunikat i kontrolka skasowały się. Zaoszczędzone kilka stówek no i satysfakcja, bo wcześniej podczas wymiany klocków poinformowano mnie że ten jeden silnik głośniej pracuje i czasami się przycina i w niedługim czasie czeka mnie jego wymiana (mówili coś ok. 1200zł). Poszperałem na forum i sam to sobie naprawiłem za 20zł (klej) Pozdrawiam i życzę powodzenia.

 

więc twierdzisz że nie potrzeba kompa żeby potem kalibrować ten ręczny? tylko trzeba go kilkakrotnie załączyć i wyłączyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
więc twierdzisz że nie potrzeba kompa żeby potem kalibrować ten ręczny? tylko trzeba go kilkakrotnie załączyć i wyłączyć ?

 

 

 

 

Tak, u mnie musiałem załączyć i wyłączyć ręczny 2x i ikonka oraz komunikat o awarii hamulca zniknęły.Wcześniej przed rozbieraniem byłem na kompie i miałem komunikat "hamulec postojowy usterka mechaniczna" Po naprawie brak błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeden z silniczków się zatarł i pokazywało błąd. Po naprawie błąd znikną sam, nie musiałem podłączać pod kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ciekawy jestem czy klocki idzie odrazu zmienić w ten sposób :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to ciekawy jestem czy klocki idzie odrazu zmienić w ten sposób :D

 

 

no jasne, przeciez zacisk bedziesz mial zdjety wiec klocki beda na wierzchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przepraszam że reaktywuje temat ale mam pytanie dotyczac hamulca recznego (elektronicznego). Czy przy nacisnięciu przycisku P odgłos zaciagania hamulca jest slyszalny czy raczej to wszystko powinno sie dziac ciszej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ręczny rzęzi jak cholera, aż wstyd go zaciągać przy ludziach :wstyd ale działa :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja już go sprawdzałem...nie ma tam żadnych nieprawidłowosci a rzęzi :D mam wyjebke na to, wazne że działa :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest cisza w aucie to słychać zaciąganie ręcznego ale tylko taki cichy dźwięk silniczków, w sensie żadne rzężenie, po prostu słychać że coś z tyłu zapracowało jak jakiś transformer. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no coś takiego własnie słyszę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też słychać ale nie rzęzi. słychać wewnątrz samochodu a na zew. cicho. słychać jak zaciski pracują.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności