Skocz do zawartości
StefanTG

Skrzynia FHN z AWX do AFN'a

Rekomendowane odpowiedzi

Sagon mnie wyprzedził :D Ale jak już policzyłem to napiszę ;)

 

Skrzynia ARX (np Audi C4 2.5 TDI)

 

Główne 3,875

6-ka 0,5609

 

2 tys obr >> 110 km/h

2,5 tys obr >> 137 km/h

3 tys obr >> 164 km/h

3,5 tys obr >> 192 km/h

4 tys obr>> 219 km/h

4,5 tys obr >> 247 km/h

 

opony 205/55 R16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

R 17 . 45 profil

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Moja skrzynia to Dhf. Ruznica jest przy 4000 rpm 189 a 219 km / h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podaj rozmiar opon,bo bez tego nie obliczy się dokładnej prędkości,ma bardzo krótkie przełożenie główne 31/8=3.875,ale nadrabia to przełożeniami biegów

3ka 1.230

4ka 0.870

5tka 0.666

6tka 0.560

 

Przykładowo dla 5tki dla 3000rpm,koła 205/55/16 masz 138km/h,czyli bardzo względnie.Dla 4000rpm na 5tce będzie 184km/h.

Dla 6tki przy 3000 będzie 164km/h,a przy 4000rpm złapie 219km/h.

 

To bardzo przyjemnie by było na tej skrzyni w poruwnaniu z moja DHF . U mnie 5 bieg 4000 tys 189 a w tej ARX 5 bieg i 184 km . A jeszcze jest 6 i 219km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jak zalozylem skrzynie to FHN to musialem sie nia nauczyc jezdzic

na poprzedniej to w miescie spokojnie moglem na 5 jechac i przyspieszac

 

teraz niestety w miesie 4ka a dopiero na trasie okolo 80tki dopiero 5tka:gwizdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam 2 grosze od siebie jako ze mialem 5 ggu/fhn i 2 lata temu zmienilem na 6dqs

Jak Wasza fura ma zpierdalac do 220 to tylko ggu/fhn i nic innego zadna 6 bo z v-max i tak nie bedziecie kozystac za czesto

a wzrosnie spalanie i to sporo ,zaperd... nawet do 3l wiecej przy bardzo spokojnej jezdzie nigdy nie mialem ponizej 6,3l , sporo wiecej wajchowania biegamii , krotsze przelozenia ,i najwazniejsze duze straty mocy i nm , jak juz jest cos pogrzebane .u mnie na dqs stracil 32konie i70nm

 

minusem 5 ggu/fhn jest tylko to ze od 150 jest glosno i brakowalo zawsze tego 6 biegu

gdyby nie koszt juz wpakowane z checia bym wrocil do 5

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak może mieć strate mocy jak przrlozenia 5 b sa prawie identyczne . 6 skrzyna tylko na 5 b jest 5km wolniejszy . To do miasta jeszcze lepiej. . A 6 i juz o 30 km więcej .. na trasę jak znalazł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawie robi wielki różnice ,główne przełożenie jest lipne .skoro miałem 224konie a po zmianie na dqs wyszło ledwo 189 ta sama hamowania a po poprawkach ledwo 211 to jak mi to wytłumaczysz ze to nie strata ...ogólnie głupoty wypisujesz bo nie miałeś z tym doświadczenia - tez kiedyś myślałem jak ty i się pokusiłem na 6dqs i lipa jak dla mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam 2 grosze od siebie jako ze mialem 5 ggu/fhn i 2 lata temu zmienilem na 6dqs

 

Zaraz,zaraz ggu to skrzynia od poprzeczniaka :nie.

Zastanawia mnie,jak można stracić na mocy po zmianie skrzyni.Podejrzewam,że klient który obsługiwał hamownię,źle ją skalibrował i tyle.

 

Możesz stracić na dynamice,bo dłużej się będzie wkręcał,ale żeby moc spadła o 32 konie,niedorzeczne jak dla mnie.

To ja w takim układzie miałbym dobrze ponad 240 koni,skoro mam przerobioną skrzynię,czwórkę mam od ggu 0.903,było 0.967,a będę wsadzał 3 i 4 od kbla.

 

Brat ma dqs'a w avf'ie i szczerze powiem zapier...a mu toto jak wściekłe.Tak naprawdę dqs ma takie przełożenia 1-5 jak każda cyp z poprzecznego afna.

Sprawdzaliśmy to kilka razy,jedyny plus tej dqs to szósty bieg,który ma to samo,co obecnie moja 5 tka 0.658/3.157.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się tłumaczyć i udowadniać co i jak , nie o dziś mam trochę tych koni i km nalatanych przed i po zmianie na dqs (3 sztuka w tym aucie bo padały synchronizatory) wiec jebniecie ma ale dupohamownia i odczucia nie kłamia i mam z 2 rożnych hamowni jak i u Darona potwierdzenie ze są straty .i tak jak napisałeś rozpędza się znacznie dłużej i dopiero ta 6 coś tam rekompensuje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sagon a moze da sie zmienic przełozenia w mojej skrzyni zebym nie musiał zmienac na 6 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sagon a moze da sie zmienic przełozenia w mojej skrzyni zebym nie musiał zmienac na 6 ??

 

taniej wyjdzie jak puszukasz FHN i wlozysz ja

 

tryby sa dosc drogie,roboty full no chyba ze ktos ma dojscia do skrzyn

ja dostalem skrzynie za 300zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

misiek Twoja DHF ma długie przełożenia biegów

 

trójka 38:31-1.225,najdłuższa poprzeczna KBL ma 1.250

czwórka 31:37-0.837,KBL ma 0.843

piątka 28:41-0.700,czyli piątka jest taka,jak w ggu.

 

Niestety,jak w każdej wzdłużnej piątce robotę pier...i przełożenie główne,w przypadku DHF jest to 37:10-3.700,mega krótkie.

W porównaniu z tym,co mają poprzeczne,czyli 60/19-3.157,to jest tragedia.

Wystarczy zmienić przełożenie główne.Nie wiem dokładnie z jakiej skrzyni podchodzi,ale koleś który przerabiał moja skrzynię wspominał coś o głównym od jakieś benzyny 2.3,albo 2.5.

Chcesz to zadzwoń i zapytaj 608 406 723,OSTOJÓW k/Skarżyska Kamiennego.

 

LADA cytaty z jednego z opiniotwórczych for.

Nie,żebym się czepiał,ale nie mogę w coś takiego uwierzyć.

 

"Uzasadnienie jest proste... tam gdzie wychodzą dziwne wyniki zazwyczaj wyznacza się przełożenie ze wskazówkowego obrotomierza samochodowego, który nie jest narzędziem pomiarowym więc ma ograniczoną dokładność."

 

"W moim aucie jest zamontowone finalowe przelozenie 4.57, orginalnie w s2000 sa 4.10.

Tego samego dnia (mam 2 dyferencjaly jeden z 4.10, jeden z 4.57 i staly dostep do hamowni), sprobowalem obydwa przelozenia i moc wyszla podobna, roznica byla w granicach 2 hp.

Wiec nie sadze zeby to mialo jakis dramatyczny wplyw na moc."

 

Moim zdaniem źle zostało dobrane przełożenie zarówno główne,jak i przełożenie biegu,typowe dla dynometów,stąd takie różnice w wynikach.

Mapi też ma dziwną hamownię,bo nie jest to obciążeniówka,tylko coś ala stacjonarny dynomet.Tam też trzeba wklepywać masę rolek i inne cuda.

 

Nie chce mi się wierzyć,że mogłeś stracić ponad 30 koni.Sorki ale jak pisałem,to jest niedorzeczne.

Dupohamownia faktycznie odczuje jakieś "straty",ale jest to spowodowane wydłużeniem czasu potrzebnego do zamknięcia obrotomierza.Moc i moment nie mogą ulec zmianie,zmieni się jedynie czas potrzebny do rozpędzenia auta.

 

Prosty przykład,taki ciągnik siodłowy którym jeżdżę na co dzień na oponach 315/80 r 22.5 w porównaniu z oponami 275/70 r 22.5(niższymi) będzie pomimo tej samej mocy i momentu dłużej się rozpędzał,będzie też na danych biegach odczuwalnie słabszy.

Innymi słowy,na niższych oponach ciągnik będzie odczuwalnie mocniejszy,pomimo tej samej mocy.Ale niestety będzie więcej spalał.

 

Podjedź na typową obciążeniówkę i wówczas sam się przekonasz.Te same obliczają przełożenia i nie ma opcji,żeby po zmianie skrzyni było więcej,niż zakłada granica błędu pomiarowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok bemde próbował cps wymyślić . Po dzwonie zobacze co soe da zrobić .. :) wtedy podejmę decyzję czy 6 czy 5 zostaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sagon az takiej wiedzy i teori nie mam zeby z Toba sie tu rozpisywac ,,, wiem jak bylo i co doswiadczylem oprocz skrzyni nic sie nie zmienilo w aucie ,, zaraz po zmianie bylem mega wkor...ony bo spodziewalem sie ze bedzie pocisk a tu letwo jakiej corsie dawalem rady ,gdzie kiedys za amg i temu podobnych ganialem i siedzialem na tylku do 240 ,,,, mialem wsumie robione 4 razy pomiary w uk , w klodzku po 3 razy na 4 i 5 biegu i 4 razy z wtryskiem metanolu i kolejne po poprawkach + metanol u Darona ze 6 pomiarow na 3 biegu + metanol i wszystkie wyniki byly bardzo zblizone w granicy bledu do 5 koni ,,, wiec ile jeszcze potrzeba zeby dotarlo ze sa straty

pol roku od zmiany mialem race z ziomka pasatem combi awx jak moj z jakims program gotowcem z golfa na 180koni ja myslac ze nadal mam te 220 ,powinienem go zmiazdzyc a realia byl takie ze z 3biegu 2000rpm wyjebal mnie na dlugos auta zaraz po starcie i do 170 jak wzucalem 6 to dopiero go dochodzilem przy 210 ,,, juz dawno sie z tym pogodzilem ze kazdy bieg jest krotszy o te 5km i przyspieszanie trwa dluzej i nie czuc tak jebniecia nm jak kiedys .. na dzien dzisiejszy jest ok 240hp i 450 nm na hybrydzie gtb vzk i tylko wtryski ba/al , wytarty walek i przedmuch na usczelce ogranicaja mnie od dalszych modow z moca .tak pozaty to teraz dopiero to jezdzi przywoicie , koniec w temacie i tyle w dyskusji z mojej strony ,kto chce niech nie wiezy i ROBTA CO CHCECIE .pozder Lada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ty chyba czegoś nie rozumiesz ... noe ważne jakie przełożenie silnik i tak ma taka sama moc !! Zmienia się przełożenie co za tym max predkosc i przyspieszenie !! Zrozum ze moc silnika nie może się zmienić .. a straty robi ci dmuchnie ta uszczelka i wytarty wałek ... i inne czynniki kture wpływają na moc w chipowanym aucie. . Sam miałem dużo przeciwności po przerubkach kture wpływały nw strate mocy . Teraz mam tylko problem ze sprzęgło i za krotka skrzynia

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Sagon na jakim sprzęgło jeździe ze daje rade ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro takis Mądry i wiesz co I jak to instaluj 6 dqs i nie zapomnij się pochwalić odczuciami i kreskami przed i po .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wychodzę z takiego samego założenia,że moc na silniku jest stała,bez względu na przełożenia i rodzaj skrzyni.Od tych drugich zależy czas,vmax i przyśpieszenie,ale moc nie powinna się zmieniać wraz ze zmianą skrzyni.

Owszem straty mogą nieco ulec zmianie,ale to wartości rzędu max 5 koni przy +4000rpm.

Nie wiem dlaczego aż tak furka Ci osłabła,ale powtórzę raz jeszcze,w brata avfie na dqs nie było żadnych odczuwalnych strat w mocy,inaczej już dawno by się jej pozbył,a zmienił najkrótszą 6tkę na dqsa,który jak pisałem pierwsze 5 biegów ma takie same,jak mój seryjny cyp ...+-2km/h.

 

Sprawdź sobie 011/004,bo może coś niedomaga.

 

Co do mojego sprzęgła,to nowy sachs od g60/t4 2.4d-3000 332 001.

Niedługo się trochę dopompuje i myślę,że ponad 450 niuta będzie bez najmniejszego,moc też powinna dobić do +-225.Na tej turbinie raczej więcej już nie zrobię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzeglo g 60 /t4 nie podchodzi przciesz do pasata. Ja mam zamach i sprzęgło z audi 80 ,1 z Sachs i nie daje rady.

Wiec szukam rozwiązania

Edytowane przez misiek 19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem,że pytałeś jakie u mnie siedzi sprzęgło.

To jaki masz moment?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz to nie wiem. Było 177 km i 380 nm. Ale po tym wpadły jeszcze 0.230 i podbite ciśnienie na pompie i nowe turbo. . To teraz coś koło 400 nm bd pewnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności