Skocz do zawartości
Gość luka

Felgi 17" jakie opony

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.netcar.pl/x_C_X__P_SAS__P2_3714PZTA_0.html

 

 

Może i szkoda czasu, ale podobno sporo firm nie korzysta z oznaczenia np 205/50ZR15 tylko R15 a indeks prędkości i nośność jest podawany na końcu. Jak Ci szkoda czasu to nie pisz i poświęć czas np. rodzinie, albo przewertuj pare katalogów.

Dla Twojej informacji w Pasku mam opony Avon ZZR - niestety tylko z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam letnie gumki 225/45 na 17 calowych felach i uważam, ze są za szerokie jak na polskie koleiny. Mam je zamiar zmienić na 205 tyle, ze nie wiem czy na moje fele da się takie założyć. Jakoś nie widzę żadnych zalet jazdy na 225. Owszem na autostradzie się toczy, ale przy mocy mojego paska 101 KM to lekka przesada. Wady: hałas, gorsze osiągi, większe spalanie, cena no i chyba ta najbardziej odczuwalna: byle koleina powoduje, ze auto chce uciec do rowu. Jak ktoś ma 180 KM i sportowe (nie napiszę pseudo :) ) ambicje, to pewnie taką szerokość wykorzysta. Dla kogoś kto tylko do pracy i czasem na grzybki to bez sensu. Muszę natomiast powiedzieć, ze pozytywnie jestem zaskoczony komfortem (oprócz hałasu) przy profilu 45. Jeżdżę już ponad rok, i jakoś jeszcze nigdzie felgą nie przywaliłem, a nie jestem specjalnie uważny. Resorowanie jest wystarczająco dobre, by tego niskiego profilu nie czuć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luka

Witam

Jak już pisałem, po przeczytaniu waszych odpowiedzi miałem mentlik w głowie i już sam nie wiedziałem jakie felgi powinienem mieć w pasku. W końcu się zdecydowałem i od dzisiaj, narazie w moim garażu, leżą sobie felgi razem z oponami 225/45/17. Nie wiem jeszcze jak samochodzik będzie się prowadzić, ale w sobote mam zamiar to sprawdzić. Kupiłem używane felgi przez allegro ale bardzo dobrze trafiłem - są idealnie proste, bez żadnych rys i zadrapań.

Dzięki za wszystkie wypowiedzi.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam letnie gumki 225/45 na 17 calowych felach i uważam, ze są za szerokie jak na polskie koleiny. Mam je zamiar zmienić na 205 tyle, ze nie wiem czy na moje fele da się takie założyć. Jakoś nie widzę żadnych zalet jazdy na 225. Owszem na autostradzie się toczy, ale przy mocy mojego paska 101 KM to lekka przesada. Wady: hałas, gorsze osiągi, większe spalanie, cena no i chyba ta najbardziej odczuwalna: byle koleina powoduje, ze auto chce uciec do rowu. Jak ktoś ma 180 KM i sportowe (nie napiszę pseudo :) ) ambicje, to pewnie taką szerokość wykorzysta. Dla kogoś kto tylko do pracy i czasem na grzybki to bez sensu. Muszę natomiast powiedzieć, ze pozytywnie jestem zaskoczony komfortem (oprócz hałasu) przy profilu 45. Jeżdżę już ponad rok, i jakoś jeszcze nigdzie felgą nie przywaliłem, a nie jestem specjalnie uważny. Resorowanie jest wystarczająco dobre, by tego niskiego profilu nie czuć.

 

wrzuć 205 /50 zobacz jeszcze symbol na feldze...ja też nie widze przyjemności z jazdy na 225 ani na 215 , zdaje sie że "17j" można wrzucić 205 ale się upewnij...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam letnie gumki 225/45 na 17 calowych felach i uważam, ze są za szerokie jak na polskie koleiny. Mam je zamiar zmienić na 205 tyle, ze nie wiem czy na moje fele da się takie założyć. Jakoś nie widzę żadnych zalet jazdy na 225. Owszem na autostradzie się toczy, ale przy mocy mojego paska 101 KM to lekka przesada. Wady: hałas, gorsze osiągi, większe spalanie, cena no i chyba ta najbardziej odczuwalna: byle koleina powoduje, ze auto chce uciec do rowu. Jak ktoś ma 180 KM i sportowe (nie napiszę pseudo :) ) ambicje, to pewnie taką szerokość wykorzysta. Dla kogoś kto tylko do pracy i czasem na grzybki to bez sensu. Muszę natomiast powiedzieć, ze pozytywnie jestem zaskoczony komfortem (oprócz hałasu) przy profilu 45. Jeżdżę już ponad rok, i jakoś jeszcze nigdzie felgą nie przywaliłem, a nie jestem specjalnie uważny. Resorowanie jest wystarczająco dobre, by tego niskiego profilu nie czuć.

 

wrzuć 205 /50 zobacz jeszcze symbol na feldze...ja też nie widze przyjemności z jazdy na 225 ani na 215 , zdaje sie że "17j" można wrzucić 205 ale się upewnij...

Można wrzucić 205/50/17 ale po co,fabryczny rozmiar to 225/45,auto ma też się tzrzymać na zakręcie a nie jeździć na wąskich kartoflach,do 16'' to jak najbardziej 205/55 ale 17'' najlepiej 225,gratuluję zakupu Luka. :ok:i wrzuć foty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki...ale na 225/45/17 wcale takie miodzio nie jest....Ja mam-chętnie się ich pozbęde !!!!!Ba nawet 215 mam....

 

205/50/17 -nie dość ,że zmniejszą zużycie paliwa to jeszcze ich nie będzie rzucać na koleinach na polskich drogach-nawiasem mówiąc!!!!

 

niepowiem ,jestem chory na te:

http://www.allegro.pl/item154434095_chrom_18_audi_vw_skoda_seat_toyota_5x100_112.html

 

niech ktoś je kupi przedemną :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje zdanie jak wiesz,ja jeździłem 2 sezony na takich gumach,a ostatnio miałem 235/40/17,teraz 225/40/18 i poprostu w/g mnie jest ok.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie mam w swoim Passacie felgi 16 alessio acion z oponami 205/55 fuldy carat progresso i nie narzekam a zrobilem na nich juz 10 tys km. Co do 17 to jednak nie sa one na nasze drogi chyba ze ktos jezdzi ostrozniej odemnie i omija kazda dziure :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luka

Witam

Dzisiaj nareszcie założyłem felgi!!! Pomijąc fakt, że samochodzik prezentuje się super, :] to wrażenia z jazdy są niesamowite. Samochód trzyma się na drodze jak przyklejony, a jeśli chodzi o dziury w jezdni to nie jest tak źle jak myślałem, amortyzatory radzą sobie bez problemu. Jestem bardzo zadowolony z zakupu, teraz wypadało by go jeszcze troche obniżyć bo wygląda troche dziko. :padam: 225/45ZR17 :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie chcesz hardcoru i chcesz dalej mieć komfort to zakładaj Eibach-30mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luka

Ile kosztuje taki zawias?

Możesz mi dać jakiś namiar, jakby sie dało to gdzieś na śląsku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem 3 lata temu to chyba 600-700zł ,w Poznaniu w Firmie Prince,wyślą Tobie.Teraz jeżdże zimą na nim,bo na lato mam FK -55mm i tył -40mm,ale ja lubię nisko i twardo.A poza tym to możesz jeździć na ori amorach,bo ja wymieniłem na Koni po 100kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luka

Spoko tylko mi zależy żeby wymienić wszystko na raz. Worze dużo towaru w bagazniku i po wymianie samych spręzyn amory padły by w moment.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te springi są do orginalnych amorów i nic ci nie padnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MarcelTDI

Jak to jest Panowie ze strata osiagow przy zmianie opon z 195 na 225? Mam AWX-a ktory troche kuni i Nm jednak ma wiec czy odczuje roznice w osiagach? Poprzednio mialem 98-konne Clio i po zamianie oryginalnych 165 na 195 raczej strat w osiagach nie odczuwalem.

Pytam bo mam podobny dylemat jak kolega autor tego watku. Na pewno felgi beda 17tki (teraz mam 15tki i opony 195/65 - w szybszych zakretach prowadzi sie zalosnie....), tylko zastanawiam sie nad opona 205 czy 225? Chodzi mi tylko o to zeby nie stracic osiagow, rzucanie w koleinach jakos przezyje bo juz to przerabialem w Clio na 195tkach :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz nie stracić osiągów,przecież nie jesteśmy w próżni są opory i koniec,chyba że zastosujesz bardzo lekkie felgi,wtedy osiągi się niepogorszą,opona 205 jest wąska do takiego auta jak passat i producent nie przewiduje,ja powiem z przykładu swojego,jak miałem w tamtym roku alu ATS z oponami 235/40/17 to nie czułem spadku mocy,ale koła były lżejsze od innych 17'',a teraz mam 18'' orginalne od Audi A8 i są cholernie ciężkie,ale za to mocne i powiem że 4 kg waży 1 szt więcej niż ATS 17'',osiągi spadły jak cholera,ale coś za coś ,nie ma tak łatwo.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawelb6 jestem nowy i chcialbym sie dowiedziec jakie ET masz w tych 18 bo znalazlem naprawde ladne felgi teraz tylko szukam z rozstawem do passata mam b5 2000 ale nie fl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pawelb6 jestem nowy i chcialbym sie dowiedziec jakie ET masz w tych 18 bo znalazlem naprawde ladne felgi teraz tylko szukam z rozstawem do passata mam b5 2000 ale nie fl

siemka najlepiej wyslij mu prywatna wiedomosc bedziesz to wiedzial w miare szybko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności