Jump to content
Bimbasz

[Instrukcja] - Podświetlane klamki wewnętrzne

Recommended Posts

.

 

 

Taki to mały manual, jak wykonać fajny bajer, powodujący że nasze klamki w passatach będą widoczne w nocy :)

 

 

 

7L6 819 774 ( 7L6819774 ) - element świetlny, zwany przez ASO oprawa żarówek

 

podswietlanaklamka12.jpg

 

 

podswietlanaklamka11.jpg

 

 

 

7L6 919 063 ( 7L6919063 ) - dioda w oprawce

 

podswietlanaklamka9.jpg

 

 

 

4B0 971 832 ( 4B0971832 ) - wtyczka do oprawy diody

 

podswietlanaklamka10.jpg

 

 

 

000 979 009 EA ( 000979009EA ) - piny do wtyczki 4B0971832

000 979 009 EA ( 000979009EA ) - piny do wtyczki 32 pinowej modułu w drzwiach

 

 

 

Do zamontowania podświetlenia w klamce wewnętrznej jest niezbędny jej demontaż z boczku tapicerki drzwiowej. Gdy już klamkę mamy wyjętą odrysowujemy na niej kontury prostokąta elementu świetlnego. Idealnie mieści się miedzy elementy zatrzaskujące klamkę w boczku. Narysowałem otwór tak, że jego dolna krawędź jest w linii górnej krawędzi okienka elementu zatrzaskującego. Gdy mamy już naniesiony obrys na klamkę, można przystąpić do jego wycięcia. Ja w środku prostokąta wierciłem otwory w linii takim wiertłem aby po każdej stronie zostało ok 0,5mm odstępu od linii. Następne pilnikiem iglakiem piłujemy z zegarmistrzowską precyzją otwór. Należy uważać, aby nie zrobić otworu za dużego, najlepiej co chwilę przymierzać element świetlny czy pasuje już idealnie w otwór.

 

 

 

podswietlanaklamka15.jpg

 

 

podswietlanaklamka14.jpg

 

 

podswietlanaklamka13.jpg

 

 

 

Jak już mamy idealnie wypilnikowany otwór przez który będzie nam piknie świecić światełko, możemy przystąpić do przyklejenia elementu świetlnego do klamki. Krzywizna tego elementu nie pasuje do krzywizny obudowy klamki, dlatego niezbędne jest jego wyprofilowanie tak aby pasował do krzywizny klamki. Profilować można na ciepło, odpowiednio podgrzewając ciepłym powietrzem i na bieżąco formować jego krzywiznę (trzeba tą krzywiznę bardziej wyprostować, coś jak na foto poniżej)

 

 

 

podswietlanaklamka8.jpg

 

 

 

Do przyklejenia elementu świetlnego do klamki można użyć kleju na ciepło, dobrze trzyma i jest szybki w wiązaniu.

 

 

 

podswietlanaklamka6.jpg

 

 

 

podswietlanaklamka7.jpg

 

 

 

podswietlanaklamka4.jpg

 

 

 

podswietlanaklamka5.jpg

 

 

 

podswietlanaklamka3.jpg

 

 

 

podswietlanaklamka2.jpg

 

 

 

Podłączenie elektryczne do oświetlenia klamki (duża 32 Pinowa wtyczka w module drzwi) zrobiłem pod PIN 21 (-) brązowy przewód (był już we wtyczce) do niego został dolutowany przewód z klamki, a drugi pod PIN 26 (+) odpowiadający właśnie za podświetlenie klamki wewnętrznej. Nie wiem czy w każdym sterowniku tak będzie (raczej tak). Ale gdyby tak nie było, śmiało można podpiąć oświetlenie klamki np pod oświetlenie przycisku otwierania szyb.

 

 

 

podswietlanaklamka1.jpg

 

 

 

Kodowanie modułu komfortu Bajt 17 Bit 1

 

 

kodowaniepodswietlanekl.jpg

 

 

 

Kodowane modułu w drzwiach, do bieżącego kodowania dodajemy 8

 

 

kodowaniepodswietlanekl.jpg

 

 

 

kodowaniepodswietlanekl.jpg

 

 

 

Przy podłączeniu pod oświetlenie jakiegokolwiek przycisku w tapicerce drzwi powyższego kodowania nie trzeba wykonywać.

 

 

 

 

A efekt końcowy jest taki :)

 

 

passatb6podswietlanekla.jpg

 

 

 

 

Sami oceńcie czy warto poświęcić trochę czasu na osiągniecie takiego efektu.

 

 

 

 

 

 

 

PS.

Blop zostaw ją trochę tutaj, a jak się upowszechni to do warsztatu potem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozpowszechnianie powyższej instrukcji, jej części, zdjęć, bez mojej pisemnej zgody jest zabronione i podlega ochronie prawnej ;)

To tak jakby Ktoś wpadł na pomysł czerpania korzyści majątkowych z mojej pracy

Modyfikacje w samochodzie na podstawie tej instrukcji wykonujecie na własną odpowiedzialność, za jakiekolwiek straty/uszkodzenia nie borę odpowiedzialności :)

.

Edited by Bimbasz
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pełna profeska z tymi kodowaniami... ;)

A klamoty zliczyłem na prawie 60,- na 1 klamkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde Marcin, przez ciebie moja kobieta mnie kiedyś zabije :P bo lista modów się wydłuża :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
pieknie opisane i wyjasnione, chwala panu ponownie
świetna instrukcja (zresztą jak zwykle)
Pełna profeska z tymi kodowaniami...

dzięki, dzięki :)

a że z obietnic wywiązać się musiałem, więc instrukcja jest

 

 

Pikopiko, mówiłem po weekendzie a jest w weekend. A te 60 na klameczkę jakoś przebolejesz, przecież zadowolenie z posiadana takiego bajeru bezcenne :D

 

 

Kurde Marcin, przez ciebie moja kobieta mnie kiedyś zabije bo lista modów się wydłuża

Zaczekaj jak machnę instrukcję podłączenia bixenona, to wtedy będziesz się mógł bać :lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ode mnie 2 pytania: skoro w VCDSie jest kodowanie podświetlenia klamki, to czy oryginał jest podobny/inny?

Czy "element świetlny" jest widoczny z pozycji kierowcy, gdy jest nieoświetlony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

instrukcja jest :ok :D

 

Jeszcze Marcinie proszę mi obczaić jak mam podpiąć lampki na tyle, jeśli mam korby w drzwiach :(

Edited by wozny83

Share this post


Link to post
Share on other sites
skoro w VCDSie jest kodowanie podświetlenia klamki, to czy oryginał jest podobny/inny?

oryginał ma wykonanie bardzo podobne

 

Czy "element świetlny" jest widoczny z pozycji kierowcy, gdy jest nieoświetlony?

Nie, jest tak umieszczony że kierowca widzi tylko czerwoną poświatę, a samego źródła światła nie widzi. Tak jest u mnie, a wszystko zależy jak się ma ustawiony fotel i jakiej postury jest kierowca.

 

Jeszcze Marcinie proszę mi obczaić jak mam podpiąć lampki na tyle, jeśli mam korby w drzwiach

 

Bardzo prosto :)

pociągniemy do nich nowe przewody z kabiny, przez gumową harmonijkę łączącą drzwi z słupkiem która zakrywa wtyczkę. A zasilanie porwiemy np z oświetlenia autoholda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo prosto

pociągniemy do nich nowe przewody z kabiny, przez gumową harmonijkę łączącą drzwi z słupkiem która zakrywa wtyczkę. A zasilanie porwiemy np z oświetlenia autoholda

 

Dzieki wielkie za krótką i konkretną odpowiedz na temat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakby zapodać oprawkę w dolnej części klamki to też trzeba dopasowywać krzywiznę?

 

Tak z ciekawości... w jakim modelu w oryginale to występuje? w B7?

czy są dostępne też białe diody?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak z ciekawości... w jakim modelu w oryginale to występuje? w B7?

W B7 dioda LED podświetlenia klamki ma numer 3AA 947 355 , sprawdziłem w swoich listwach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo. Piękny mod. Ładnie to wygląda lecz mod nie dla mnie. Niestety nie lubię modów które wymagają aż takiej ingerencji. Szkoda, że w Bee7 zmienili mocowanie boczków, bo można by mieć ten bajer w ORI :) Ale gratulacje za cierpliwość i pomysł. Wykonanie naprawdę pro. Wiązka jak ORI. Gdyby nie ten klej, pomyślał bym, że z fabryki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam opis bardzo fajny prosze o instrukcje na tyl bo wyszukalem tylko ze nie elektrycznych szyb a ja mam czy cos sie zmienia i jak mozesz to podaj mi jaki pin w slupku at auto hold

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Profilować można na ciepło, odpowiednio podgrzewając ciepłym powietrzem i na bieżąco formować jego krzywiznę
Malutki suplement. Podgrzewać można też w gorącej wodzie. Wrzucamy oprawy na 7-10 minut do wrzącej wody, a następnie wyciągamy na ściereczkę, i spłaszczamy przytrzymując przez kilkadziesiąt sekund aż plastik wystygnie. Kolejne wrzucenie do wrzątku spowoduje, że oprawa wrócić do pierwotnego kształtu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szkoda, że w Bee7 zmienili mocowanie boczków, bo można by mieć ten bajer w ORI

 

Zawsze możesz dodać kilka otwotrów pod boczki i wszystko będzie ci pasowało :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zawsze możesz dodać kilka otwotrów pod boczki i wszystko będzie ci pasowało :)

 

Nie trzeba. Wkrótce będę miał całe wnętrze z b7 z działającym zegarkiem na gatewayu 3c0 a nie 7n0 hehe. Czekam na graty bo chcę drewno a nie alu a to ciężko dostępne. Wiele można zrobić fajnych rzeczy. W wolnej chwili się pochwalimy. Auto Hold z licznika też moze dzialac bez cudowania reczny kolo lewarka itp ale to takie *******y. Boczki b7 maja podswietlane listwy w boczkach w opcji. To jest bajer. Tylko ich cena powala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boczki b7 maja podswietlane listwy w boczkach w opcji. To jest bajer. Tylko ich cena powala.
W B6 też mogą być podświetlane. Nie tak ładnie jak w B7, ale przy odrobinie wysiłku jest to do ogarnięcia. Problemem jest tylko zasilanie do źródła światła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mkpol mowisz o klamkach czy listwach w drzwiach. W b6 nie ma list w drzwiach sa tylko w cc starym i nowym i b7. Nawet stare sterowniki maja kodowanie klamek itp. Duzo mozna zrobić kodowaniem. Vcds vas itp jest glupi. Nie pokazuje wszystkich opcji. Trzeba się trochę zagłębić. A w sterownikach od b7 wszystko jest juz jak na dloni. Ale jak to pewne osoby na tym forum piszą. Co ja mogę wiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy