Skocz do zawartości
nextus

leje wspomaganie co na to poradzić

Rekomendowane odpowiedzi

Kłaniam się, mam problem z moim passacikiem otóż ucieka mi duża ilość płynu do wspomagania i niestety muszę go dolewać co jakiś czas. Teraz zaczyna się zima i pasuje to zrobić. Płynu ubywa różnie raz więcej raz mniej doszedłem do wniosku że chyba zależnie od skręcania kierownicą kiedyś zrobiłem trase 500 km i był ostatnio 150 i już nie.

Co zauważyłem:

Zauważyłem że mam mokro pod kołem przednim od strony kierowcy i tylnym od strony kierowcy pozostałe wyglądają suche (ma to coś wspólnego? )

Gdy nie ma płynu pompa wspomagania "buczy" z każdym obróceniem kierownicy i na postoju tez gdy tylko doleje płynu wszystko chodzi cichutko i lekko bez problemów.

Rozmawiałem z moim mechanikiem ale mówił że to bardzo drogi zabieg, czy to prawda?

Od czego zaczęli byście diagnozowanie tej usterki, jaki mniej więcej koszt naprawy .

Dolewanie płynu staję się z czasem drogie (jedna butelka 28zł) jak by poskładać te butelki to pewnie niedługo była by naprawiona usterka. Czekam na sugestię i Pozdrawiam i rzecz jasna z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zajrzyj pod samochód . u mnie ciekło przy przednim kole , dokręciłem opaskę na przewodzie przy ic i po problemie - zero kosztów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zlokalizuj wyciek - jeżeli cieknie z osłony gumowej drążka kierowniczego to winna jest przekładnia. Pozostanie wymiana lub regeneracja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem troche laikiem w motoryzacji ale szybko się uczę, @merc czyli mam rozumieć mam odkręcić koło i dokręcić jakąś opaske?

kolego @serek co do lokalizacji wycieku wygląda mi to na wyciek z koła, przy felgach stalowych widać jak z nich się "leje" tak jak pisałem oba koła. Czyli może zacząć od zdjęcia tych kół?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlokalizuj gdzie ci płyn ucieka, przeglądnij układ wspomagania od zbiorniczka po pompę do samej maglownicy, Najlepiej to wjedź na kanał zdemontuj osłonę silnika i lukaj gdzie "leje" :D

 

---------- Dodano o 13:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:16 ----------

 

co do lokalizacji wycieku wygląda mi to na wyciek z koła, przy felgach stalowych widać jak z nich się "leje" tak jak pisałem oba koła. Czyli może zacząć od zdjęcia tych kół?

 

 

Zacznij od tego,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie interesuje mnie jeszcze cena Maglownicy, lub jej regeneracji? czy maglownica to przekładnia? Jaki koszt mniej więcej takiego zabiegu oraz co trzeba będzie zdemontować,

Pompa jest ok.

Ewentualnie czy jest ktoś w okolicy kto podjął by się tego za rozsądne pieniądze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj cieknie przekładnia (jak zdejmiesz gumy na dążkach to widać że leci ze środka i nie pomoże żadne dokręcanie uszczelek i gumek) - koszt regeneracji dość wysoki. W Słupsku 4 lata temu płaciłem 960 zł i oddajesz swoją . Firma LAUBER (zajmują się regeneracją cześci na dość dużą skale - robią też dla INTER CARS)- sprawdź w necie może ceny się zmieniły. Robią super - dostajesz przekładnię jak nową - do tej pory zrobiłem 50 tys km i zapomniałem że cos się z nią działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maglownica - potoczna nazwa jednej z typów przekładni kierowniczej (przekładnia zębatkowa)

 

http://www.volkswagen.maglownice.polskareklama.pl/cennik/maglownica-volkswagen-passat-b5.html?regeneracja=przekładnia-kierownicza

 

Kumpel regenerował w Rzeszowie i 850 PLN poleciało

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to pewnie taniej wyjdzie zamówić z alledrogo używke przekładnie bo cena ok 450 zł z gwarancją rozruchową...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe tylko kto będzie płacił za montaż/demontaż w razie zwrotu tej używki ? Średnio po 150-200 zł biorą za taką usługę, czyli 300-400 zł kolega będzie w plecy. Chyba, że sam będzie to robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja za używaną maglownice płaciłem 2 lata temu 450 i mechanik zaśpiewał 550 za wymianę ale na szczęście mój znajomy który zna się na autach wymienił mi ją za 150. Przejechałem na niej około 30000 i dalej jest ok a płynu już dawno nie dolewam, chociaż na początku jak moja się uszkodziła to tez dolewałem tak samo jak ty i te same miałem objawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie ... po wymianie (regeneracji) maglownicy w aucie pojawiają mi się (po wjechaniu w mniejszą czy większą dziurę) obie kontrolki od ABS i ESP.

Jak wyłączę stacyjkę i włączę ponownie kontrolki gasną.

Domyślam się że coś nie styka. Ale czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co mógł zahaczyć mechanior jak to robił - gdzie szukać / którędy lecą kable od czujników ABS ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem koło Torunia , koszt wymiany + regenerowana maglownica + ustawienie zbieżności =700 zł i gwarancja na rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ubywało jak krwi z nosa. Okazało się że gdzieś obluzowała się opaska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mieszkasz obok tarnowa, więc podjedz na ul cmentarna (przed smietniskiem) do firmy topicar. niedawno kupowałem tam maglownice do t4, myślę że do twojego samochodu też będą mieli w rozsądnej cenie. Zanim jednak zdecydujesz sie na wymianę maglownicy, sprawdź dokładnie wszystkie połączenia węży, chlodnice. Może pod zbiornikiem poluzowala sie opaska? obejrzyj sobie auto na spokojnie z kanału...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak tam kolego? poradziłes sobie z tą przekładnią? ja mam ten sam problem, leje mi przy lewym przednim kole a dokładnie spod gumy na przekładni, przekładnia do regeneracji lub wymiany. Spore koszta sie szykują patrzac na to ze w zachodniopomorskim na cale allegro sa moze ze 3 aukcje. mechanik mowil zeby nie dawac do "zbycha do garazu" zeby robił bo to po 3 miesiacach pada znowu to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie mam pytanie odnośnie układu kierowniczego, wiem że jestem na forum naszych passatów ale dostałem golfa 4 i mam do wymiany maglownice, i tu mam pytanie czy ktoś wie może jak zdemontować maglownice w golfie 4 czy trzeba zdejmować wahacze , koła itp? Ciężko w ogóle coś znaleźć na temat demontażu układu kierowniczego do golfa 4... Czy miał ktoś może do czynienia z golfem 4. Proszę o odpowiedź był bym bardzo wdzięczny:) No na pewno trzeba opuścić sanki ale właśnie z tym wiąże się moje pytanie...

Edytowane przez nico851

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności