Skocz do zawartości
wemb

Prośba o ocenę ustawień LPG - 1.8t, KME Diego G3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Gorąca prośba o wgląd w załączone screeny z aktualnymi parametrami LPG.

 

1 W skrócie:

Passat B5 FL 1.8t AWT 2000rok,

komputer LPG - KME Diego G3,

reduktor - KME,

listwa wtryskowa - Valtek czerwone.

 

2 Problem: ponad 2 lata temu miałem zamontowane LPG - do tej 0 problemów. Jeden mankament wg mnie - za wysoka temperatura przełączania na gaz - 35stopni. Dlatego zakupiłem interfejs, zmniejszyłem temperaturę - na razie do 30stopni, no i właśnie - próbowałem zrobić autokalibrację, ale nie było żadnych postępów - przerwany proces.

 

3 Po tym zajściu zauważyłem, że komputer pokładowy samochodu pokazuje wyższe spalanie - około 30% podczas jazdy. Na biegu jalowym jest ok-po staremu, 1.2l/h.

 

 

4 Komputer samochodu nie pokazuje 'poważnych' błędów. Dodam tylko, że w tym samym czasie zbiegło się wymiana zaworu DV, ale to chyba nie ma wplywu?

 

Bardzo proszę o spojrzenie na te parametry i uwagi, czy wg Was wszystko jest 'w normie'. Wszystkie uwagi cennie widziane.

 

pozdrawiam

Bogdan

lpg_7mapa.jpg

lpg_1ogolny.jpg

lpg_2errors.jpg

lpg_3gazibenzyna.jpg

lpg_4benz.jpg

lpg_5params.jpg

lpg_6models.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Problem chyba się rozwiązał.

 

Okazuje się, że w LPG nic nie rozregulowałem, ponieważ praca między benzyną a LPG jest podobna (osiągi,spalanie,etc.).

 

Natomiast ten nieszczęsny zawór DV, którego wymiana zbiegła się w czasie - najwidoczniej jest nieszczelny i popuszcza ciśnienie (bo kupiłem używkę). Miałem konieczność w weekend pokonania 500km i co się okazało - silnik pracował bardzo słabo - niedostatek mocy. Co do spalania LPG - komputer w aucie wskazywał około 11,5l/h, tymczasem auto zużyło dokładnie tyle samo gazu, co zawsze, czyli 10l/100km (trasa). Oczywiście zapaliła się kontrolka check engine.

 

Po zmianie zaworu na poprzedni - auto wróciło do starego życia - silnik ciągnie prawidłowo i wydaje się być wszystko w normie.

 

Błędy, które były to (cytuję z pamięci): 'system to lean'.

 

pzdr

Bogdan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

System to lean - to znaczy że czasami jest za ubogo , czyli niedobrze .

Poza tym na sreenach widać że masz uszkodzony czujnik temperatury - taka temperatura chyba mówi że jest przerwa w obwodzie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam zaczepie sie w temacie . mam 1.8 t instalacja KME diego G3 problem polega na szarpaniu ,braku mocy przy 2,5 do 4 tys obr i tylko na lpg. Na PB nawet sie nie zajaknie... Ostatnio miałem regenerowany reduktor ale to nie pomogło na kompie brak błedow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki reduktor , jakie wtryski , po wymianie reduktora ustawiane było wszystko na nowo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

reduktor kme red 1 wtryski bail albo valtek czerwone gaziarz ustawiał niby i mowi ze z gazem jest wszystko dobrze. niedawno wymieniłem tez swiece ale to nie pomogło jest troche zwawszy co prawda ale szarpanie nie znikneło

Edytowane przez lolek1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czerwone valteki... zmien lepiej gazownika, jesli nie chcesz miec problemow... zapewne zrobil tylko autokalibracje czy jezdzil z Toba i ustawial na kompie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezdził i ustawiał , katy wtryskow sa takie same jak od benzyny .wczesniej jak go kupiłem były ustawione na ubogo co prawda wtedy zamulał ale nie szarpał a teraz to sie boje wyprzedzac jak mam mocno wcisnac gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież te pseudo wtryski potrafią się rozkalibrować po 10 tys. km. Jeśli gazownik ustawiał to auto tylko na mapy i nie widzi problemów w wtryskach to tylko mu pogratulować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co zmienic gazownika czy wtryski od razu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa też ustawić Valteki i na jakiś czas będzie OK. Wiadomo, że wymiana wtrysków to są koszty i nie każdemu się od razu uśmiecha, ale czasami lepiej wydać kasę i jeździć dłużej spokojnie. Jeżeli na PB jest OK, a na LPG lipa to ewidentnie problem leży po stronie instalacji, a gazownik tego nie ogrania.

Masz dwa wyjścia:

1. Zmienisz wtryski i jedziesz na regulację instalacji do kogoś ogarniętego.

2. Jedziesz tylko na regulację i ewentualnie diagnozę do kogoś ogarniętego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to poszukam kogos kto to pozadnie zdiagnozuje i zobaczymy a jakie wtryski beda najlepiej wspołpracowac z ta instalacja i jakie to koszty...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość wtryskiwaczy podejdzie. Ja polecam takie, które można zamontować pojedynczo bo akurat w tym silniku jest na to miejsce. Np. Barracuda, Hana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jednak problem nie lezal po stronie instalacji szarpanie powodowała walnieta cewka zapłonowa wymieniłem jedna i jest duzo lepiej mysle ze jak wymienie pozostałe to rozwiaze problem całkowicie podobno te cewki czesto siadaja a gaz zaraz wyłapuje i nie chce jechac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności