wemb Zgłoś #1 Napisano 29 Października 2012 Witam. Gorąca prośba o wgląd w załączone screeny z aktualnymi parametrami LPG. 1 W skrócie: Passat B5 FL 1.8t AWT 2000rok, komputer LPG - KME Diego G3, reduktor - KME, listwa wtryskowa - Valtek czerwone. 2 Problem: ponad 2 lata temu miałem zamontowane LPG - do tej 0 problemów. Jeden mankament wg mnie - za wysoka temperatura przełączania na gaz - 35stopni. Dlatego zakupiłem interfejs, zmniejszyłem temperaturę - na razie do 30stopni, no i właśnie - próbowałem zrobić autokalibrację, ale nie było żadnych postępów - przerwany proces. 3 Po tym zajściu zauważyłem, że komputer pokładowy samochodu pokazuje wyższe spalanie - około 30% podczas jazdy. Na biegu jalowym jest ok-po staremu, 1.2l/h. 4 Komputer samochodu nie pokazuje 'poważnych' błędów. Dodam tylko, że w tym samym czasie zbiegło się wymiana zaworu DV, ale to chyba nie ma wplywu? Bardzo proszę o spojrzenie na te parametry i uwagi, czy wg Was wszystko jest 'w normie'. Wszystkie uwagi cennie widziane. pozdrawiam Bogdan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wemb Zgłoś #2 Napisano 6 Listopada 2012 Hej Problem chyba się rozwiązał. Okazuje się, że w LPG nic nie rozregulowałem, ponieważ praca między benzyną a LPG jest podobna (osiągi,spalanie,etc.). Natomiast ten nieszczęsny zawór DV, którego wymiana zbiegła się w czasie - najwidoczniej jest nieszczelny i popuszcza ciśnienie (bo kupiłem używkę). Miałem konieczność w weekend pokonania 500km i co się okazało - silnik pracował bardzo słabo - niedostatek mocy. Co do spalania LPG - komputer w aucie wskazywał około 11,5l/h, tymczasem auto zużyło dokładnie tyle samo gazu, co zawsze, czyli 10l/100km (trasa). Oczywiście zapaliła się kontrolka check engine. Po zmianie zaworu na poprzedni - auto wróciło do starego życia - silnik ciągnie prawidłowo i wydaje się być wszystko w normie. Błędy, które były to (cytuję z pamięci): 'system to lean'. pzdr Bogdan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3 Napisano 10 Listopada 2012 System to lean - to znaczy że czasami jest za ubogo , czyli niedobrze . Poza tym na sreenach widać że masz uszkodzony czujnik temperatury - taka temperatura chyba mówi że jest przerwa w obwodzie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek1985 Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2013 witam zaczepie sie w temacie . mam 1.8 t instalacja KME diego G3 problem polega na szarpaniu ,braku mocy przy 2,5 do 4 tys obr i tylko na lpg. Na PB nawet sie nie zajaknie... Ostatnio miałem regenerowany reduktor ale to nie pomogło na kompie brak błedow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #5 Napisano 3 Listopada 2013 Jaki reduktor , jakie wtryski , po wymianie reduktora ustawiane było wszystko na nowo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek1985 Zgłoś #6 Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) reduktor kme red 1 wtryski bail albo valtek czerwone gaziarz ustawiał niby i mowi ze z gazem jest wszystko dobrze. niedawno wymieniłem tez swiece ale to nie pomogło jest troche zwawszy co prawda ale szarpanie nie znikneło Edytowane 16 Listopada 2013 przez lolek1985 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HuMaX Zgłoś #7 Napisano 18 Listopada 2013 czerwone valteki... zmien lepiej gazownika, jesli nie chcesz miec problemow... zapewne zrobil tylko autokalibracje czy jezdzil z Toba i ustawial na kompie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek1985 Zgłoś #8 Napisano 18 Listopada 2013 jezdził i ustawiał , katy wtryskow sa takie same jak od benzyny .wczesniej jak go kupiłem były ustawione na ubogo co prawda wtedy zamulał ale nie szarpał a teraz to sie boje wyprzedzac jak mam mocno wcisnac gaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #9 Napisano 18 Listopada 2013 Przecież te pseudo wtryski potrafią się rozkalibrować po 10 tys. km. Jeśli gazownik ustawiał to auto tylko na mapy i nie widzi problemów w wtryskach to tylko mu pogratulować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek1985 Zgłoś #10 Napisano 20 Listopada 2013 to co zmienic gazownika czy wtryski od razu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #11 Napisano 20 Listopada 2013 Jest szansa też ustawić Valteki i na jakiś czas będzie OK. Wiadomo, że wymiana wtrysków to są koszty i nie każdemu się od razu uśmiecha, ale czasami lepiej wydać kasę i jeździć dłużej spokojnie. Jeżeli na PB jest OK, a na LPG lipa to ewidentnie problem leży po stronie instalacji, a gazownik tego nie ogrania. Masz dwa wyjścia: 1. Zmienisz wtryski i jedziesz na regulację instalacji do kogoś ogarniętego. 2. Jedziesz tylko na regulację i ewentualnie diagnozę do kogoś ogarniętego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek1985 Zgłoś #12 Napisano 20 Listopada 2013 no to poszukam kogos kto to pozadnie zdiagnozuje i zobaczymy a jakie wtryski beda najlepiej wspołpracowac z ta instalacja i jakie to koszty...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #13 Napisano 21 Listopada 2013 Większość wtryskiwaczy podejdzie. Ja polecam takie, które można zamontować pojedynczo bo akurat w tym silniku jest na to miejsce. Np. Barracuda, Hana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marekkme Zgłoś #14 Napisano 25 Listopada 2013 Najpierw wymień cz,t.gazu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolek1985 Zgłoś #15 Napisano 5 Grudnia 2013 a jednak problem nie lezal po stronie instalacji szarpanie powodowała walnieta cewka zapłonowa wymieniłem jedna i jest duzo lepiej mysle ze jak wymienie pozostałe to rozwiaze problem całkowicie podobno te cewki czesto siadaja a gaz zaraz wyłapuje i nie chce jechac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach