Skocz do zawartości
Gość hha

Przygotowanie Passata do zimy. Co warto zrobić?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko....Mam paska 2001 na pompowtryskach kombiaka 1.9 tdi 102km.Chcę samemu zmienić mu oliwe i filtry.Gdzie jest filtr paliwa w nim?Jeśli ktoś może mi podpowiedzieć to z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie jest filtr paliwa w nim?

Zaznaczony na czerwono. U ciebie może troszkę inaczej wyglądać.

b62d412d2a09680am.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.Mam taki sam jak na tym zdjęciu.Żeby go wymienić trzeba wykręcić tego imbusa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żeby go wymienić trzeba wykręcić tego imbusa?

Tak, inbus 13, a z boku filtra jest śrubka na śrubokręt krzyżakowy którą luzujesz opaskę trzymającą filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie jest jakis sposob zeby aku sprawdzic? rozladowalem dwukrotnie tego lata zostawiajac lampy wlaczone na caly dzien, nie wiem czy aku da rade jeszcze tej zimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do elektryka powinien mieć przyżąd do sprawdzania akumulatorów pod obciążeniem, minuta pracy i wiesz w jakiej kondycji jest akumulator.:manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegow,postanowilem przed zima wymienic filtr paliwa,po wyprawie do najbliższych sklepow motor.moj zapal troche minal z powodu braku mozliwosci kupienia na miejscu.Wszyscy sprzedawcy musza dopiero sprowadzic,maja dostep tylko do Boscha lub Manna i kazdy podaje inne numery katalogowe od tych ktore tu znalazlem.Potrzebuje prawidlowe numery katalogowe na te dwa rodzaje filtrow.Wielkie dzieki,auto jak w opisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kazdy podaje inne numery katalogowe od tych ktore tu znalazlem
Bo te które tu znalazłeś są numerami przeważnie z ETKI i na ich podstawie są dobierane numery indywidualne producenta. Jeśli posiadasz filtr tego typu jak na fotce to masz numer samego filtra Mann. Numer tego filtra w ETCE to 1J0 127 401 A

 

obraz7403.th.jpg obraz7404.th.jpg obraz7405.th.jpg obraz7406.th.jpg

 

---------- Post added at 18:18 ---------- Previous post was at 18:15 ----------

 

A tu masz jeszcze zrzut z ETKI

 

bfi1287332265y.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ,wiem ktore numery sa z ETKI,chodzilo mi ,ze w sklepie podawali mi numery Manna WDK-725,dlatego mnie to zaniepokoilo,moze jeszcze masz numery Boscha,bardzo prosze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie znalazłem innego tematu więc podpinam się tu, mam paska z 2002 130KM na pompo wtryskach , czy na zime do ropy wolno dolewać jakieś specyfiki zeby nie zamarzała bo gdzieś wyczytałem że się nie powinno, wujek zalał mi już do pełna ropki z jakimś właśnie środkiem na zime i sie zastanawiam czy trzeba je spuścić czy można dojeździć do końca i zalać normalne, wy coś stosujecie na zime? to pierwszy mój diesel i pierwsza zima przed nami:)

i jeszcze jedno pytanie z innej beczki, jad długo mniej więcej zagrzewają sie wasze silniki mój (AVF) dzisiaj przy temp 2,5 st na zewnątrz po przejechaniu 15km w około 30min miał niecałe 80 stopni czy to normalne? od momentu zapalenia na klimatroniku miałem ustawiane 24 stopnie jeśli to ma jakieś znaczenie:) z góry dziękuje za odpowiedzi

 

pomoze ktoś??

Edytowane przez matriks87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy akumulator 400 zł musiałem już kupić filtr 80 zł nowy płyn chłodzący pewnie ze 100 zł świece około 400 zł tylko jak to żonie wytłumaczyć ????

 

i jeszcze jedno oczywiście najlepiej jest wszystko powyżej wykonać ale wyczytałem że niektóre filtry mają na dole korek do spuszczania wody i syfu i gdy nic się nie dzieje to nie trzeba go wymieniać, tylko zlać ten syf.

 

Poza tym zamiast wymieniać płyn może wystarczy tylko G 12 dodać aby poprawić gęstość ???? choć zastanawiam się czy nie będzie on szkodliwy dla układu tak niewymieniany

 

ano i świece można sprawdzić bez wykręcania wystarczy dotknąć plusa w aku i jednym włoskiem z przewodu do świecy jak się stopi to świeca działa jak nie to do wymiany --- tak u siebie sprawdziłem .

Edytowane przez rzegus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam kilka pytań odnośnie zabezpieczenia auta przed zimą :P

 

1. Jak najlepiej zabezpieczyć podwozie? Czyli jak i czym wyczyścić i pozniej jakimi srodkami zabezpieczać? wiem że np. środki BOLL są bardzo nie trwałe i sie zastanawiam czy warto inwestować w wyroby firmy WURTH ?Tym boll'em były malowane wachacze w fiacie sc i po zimie znów całe rude wiec boll odpada

 

2. Daje coś używanie środków do konserwacji uszczelek, opon ? I tu znów sie natknąłem na środki firmy WURTH które również do tanich nie należa, warto?

 

np. http://allegro.pl/wurth-spray-do-kon...264155866.html

 

3. Lakier da sie jakoś zabezpieczyć?

 

Ma ktoś jakieś dobre rady , szczeże nigdy nie używałem ani nic na uszczelki ani nie zabezpieczałem podwozia... może dlatego miałęm całą rudą podłoge w golfie mk3 czy może są jakieś inne tańsze środki i równie dobre?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przed każdą zimą zmieniam olej, filtr oleju i paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość patalex

witam wszystkich

 

Jezeli nie chcecie miec wody pod dywanikami i uniknac problemow z modulem komfortu , to radze sprawdzic pod akumulatorem czy nie macie zatkanych otworow odprowadzajacych wode ,szczegolnie teraz w deszczowe dni .

Nie dawno kupilem passata i odrazu przeczyscilem te otwory ,pelno szlamu lisci i stojoca woda pod akumulatorem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak co roku czeka nas gorszy okres, w którym szczególnie musimy dbać o swoje autko.

Pewnie każdy z was zadaje sobie pytanie co zrobić żeby bezawaryjnie i bezproblemowo przejeździć zimę?

 

Troszkę z mojej strony

-pierwszą podstawową rzeczą są oponki ( tutaj wiele mówić nie trzeba),

-płyn do spryskiwaczy , niby drobnostka, a często o tym zapominamy,

-nasmarowanie uszczelek najlepiej jakimś silikonem , jeśli ktoś już coś przetestował proszę o opinię,

-warto również wymienić zasyfiony filtr kabinowy i powietrza , często przyczyna zaparowanych szyb.

 

Ode mnie to tyle , czkam na wasze zabiegi, które pomogą przetrwać zimę:provw:

Mam nadzieję, że uda się zebrać coś więcej i sklepać w całość, żeby przed zimą móc tu zerknąć.

 

Pozdrawiam.:tdi2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze biorę i smaruje tłumiki smarem grafitowym i metalowe części podwozia. Do tego wymiana wycieraczek przednich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie klemy od akku pomalować specjalnym szprajem :D dzięki czemu będą lepiej przewodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wycieraczki przednie ja wymieniam na wiosnę

przez zimę i tak się zniszczą od zararzniętej szyby

a jak wymienione na wiosnę to rok spokoju

 

a co do przygotowania na zimę to jeszcze wymiana dywaników z weluru na gumę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze przed zima zmieniam filtr paliwa, filtr kabinowy, sprawdzam akumulator, zmiana opon i to wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie co roku:

 

-oponki zimowe;

-płyn do spryskiwacza zimowy (najlepiej do -22 bo te niby -17 i tak zamarzaja szybciej :) );

-przesmarowanie uszczelek specjalnym preparatem;

-kontrola, ew uzupełnienie smaru na połączeniach na klemach;

-kontrola płynu chłodniczego (o ile na wodzie da się jeżdzić w lato tak w zimie nie bardzo :) );

-zmiana dywaników z welurków na gumowe

-na koniec pryśnięcie WD w zamki i ew. przesmarowanie zamknięcia wlewu paliwa smarem, aby nie było niespodzianki ;)

-jak da radę to nawoskować, ale wiadomo w tym okresie nie zawsze mogą być do tego warunki

 

Bez zmiany opon wszystkie te punkty to powiedzmy 15-20 minut, a przynajmniej spokojna będzie moja głowa. Tym bardziej, że w okresie zimowym samochód niestety stoi na dworze

Edytowane przez piotereq21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności