Skocz do zawartości
Blop

[Instrukcja] Okrągłe DRL - Światła do jazdy dziennej

Rekomendowane odpowiedzi

Fajną opcją jak ktoś montuje rezystory jest zastosowanie zarobionych rezystorów z gniazdem i wtyczką gb4, wówczas wystarczy przerobić wtyczkę- czyli zapinować na niej wtyczkę 3pinową i mamy rezystor montowany plug&play bez cięcia oryginalnych wtyczek

rezystor.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2018 o 00:18, ANDRIUBIKER napisał:

No niestety to nie jest prawda, owszem halogeny przeciwgielne nie sa obowiazkowym wyposazeniem, ale jesli sa zamontowane w samochodzie to musza byc sprawne i dzialac zgodnie z homologacja i przeznaczeniem, tak wiec jesli nie sa obowiazkowe to mozna je calkiem usunac z samochodu, ale jesli sa zamontowane to jak wyzej, nie moga byc zamontowane i np nie podlaczone wcale, tak samo nie moga byc uzywane niezgodnie z homologacja czyli np jak niektorzy jezdza na nich w dzien myslac ze maja swiatla do jazdy dziennej

To ja mam  pytanie z drugiej strony, mam  zamontowane u siebie te  pseudo led  halogeny. Są w aucie podłączone jako halogeny,ale moim zdaniem nie spełniają podstawowych wymogów dla halogenów. Czyli raz to  nie dają charakterystycznego cienia od  góry jaki  daje każdy halogen, dwa nie mają regulacji wysokości. I teraz ciekawe jak  będzie wyglądała sprawa na przeglądzie technicznym. Pomijam już fakt, że pożytku z tych świateł żadnego po  za kolorem wiązki światła jaką widać z zewnątrz. Świecą dużo słabiej niż  zwykłe halogeny,zwykła ozdoba dla miłośników zimnego światła. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeznaczenie lamp zależy od tego co na lampie (kloszu). Jeżeli masz oznaczenie DRL to są to światła do jazdy dziennej , jeżeli natomiast nie mają tego oznaczenia a wyłącznie E4, E11 to w tym miejscu są to światła przeciwmgielne które można włączać w określonych warunkach, Jeżeli nie ma żadnego oznaczenia to przy kontroli - utrata dowodu, a w czasie przeglądu - badanie z wynikiem negatywnym.

Świadomość drogówki i diagnostów cały czas rośnie, prędzej czy później wyeliminują wszelkie "nieprawidłowości"

Edytowane przez mkpol
Nie cytujemy posta, pod którym bezpośrednio odpisujemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na lampie i w lampie mam  to  co  trzeba czyli  klosz od  b6 a więc halogen, tył od  Skody z homologacją w środku na  led. Czyli  w teorii jest wszystko ok. W praktyce jednak typowy halogen świeci inaczej, czyli daje wyraźny cień co  doskonale widać podczas kontroli na  urządzeniu. Natomiast ten  LED  świeci jak  typowe  światło dzienne,a nie jest światłem dziennym tylko niby halogenem. No i przeciwmgielne ma  regulację wysokości czego tutaj brak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiadasz, klosz od halogenu wnętrze inne... Trafisz na zorientowanego i masz problem. Policjant też człowiek i umie czytać, również i to forum ?, a budżet trzeba czymś uzupełniać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, konrad.p napisał:

Sam sobie odpowiadasz, klosz od halogenu wnętrze inne... Trafisz na zorientowanego i masz problem. Policjant też człowiek i umie czytać, również i to forum ?, a budżet trzeba czymś uzupełniać...

Kolego wszystko jest jak w oryginale. Na kloszu o Skody są te same oznaczenia,a to że led Hella zrobiła na  odbłyśniku. Więc wg  homologacji i znaczków jest ok. Ja piszę o czym  innym. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, gdyby było jak w oryginale to byś nie miał wątpliwości. Każda homologacja to nie oznaczenie na kloszu a pełna dokumentacja podparta wieloma sprawdzeniami i badaniami. Przekładając wnętrze innej lampy do obudowy innej nie uzyskasz formalnej homologacji tylko jej iluzję. 

Edytowane przez mkpol
Nie cytujemy posta, pod którym bezpośrednio odpisujemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wystarczy zrobić polerkę znaków na oryginalnym kloszu i zostawić te ze Skody (na odbłyśniku) - wtedy można mieć cień szansy na przychylne spojrzenie podczas ewentualnej kontroli.

Nie rozumiem tylko tej dyskusji o funkcjonalności świateł ze Skody Fabii RS jako świateł przeciwmgielnych - to nie jest ich zadanie, nawet w Fabii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, sylmicha napisał:

Kolego wszystko jest jak w oryginale. Na kloszu o Skody są te same oznaczenia,a to że led Hella zrobiła na  odbłyśniku. Więc wg  homologacji i znaczków jest ok. Ja piszę o czym  innym. 

Potwierdzam bo ma te światła zamontowane. Na kloszu z fabii są identyczne znaki jak na kloszu od przeciwmgielnych z b6. Hella dała oznaczenie RL na odbłyśniku tych lamp a ja w tej sprawie napisałem swego czasu do Hella Polska i otrzymałem dokument homologacyjny na te lampy. Nawet wrzuciłem na forum ten dokument w pdf dla potomnych. Poniżej link do dyskusji, na str. 5, w poście #87 w załączniku jest do pobrania homologacja.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałeś homologację? W niej jest mowa o Skodzie RS, słowa natomiast nie ma o innych samochodach. Lampy zostały dopuszczone do konkretnego modelu auta. Przekładając bebechy do innego homologacji już nie ma. Trochę to można porównać do przyczepek typu "SAM" , złożysz takie urządzenie od zera z elementów które mają homologację, wykonasz dokumentację i jedziesz do diagnosty, on to sprawdza, wpuszcza w system i daje decyzję o spełnieniu warunków dopuszczenia do ruchu. Przynajmniej tak było kiedyś bo teraz już to chyba nie przechodzi Tak samo jest że światem mijania i przeróbką z halogenu na ksenon, nawet jak włożysz Ori ksenon to lampa (obudowa) choć podobna  nie będzie tą dedykowaną... Przykłady można mnożyć... Wniosek dla upartego sprawdzacza może być taki że było mieszane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, ANDRIUBIKER napisał:

nie możesz natomiast zamontować lamp typu 2w1 czyli drl/halogen, bo takowych do b6 nikt nie przewidział i nikt nie homologował

Ale uniwersalne można: https://www.osram.pl/am/ecat/LEDriving FOG PL-Przeciwmgłowe światła LED-Samochody-Automotive Lighting/pl/pl/GPS01_1471042/PP_EUROPE_PL_eCat/ZMP_4053278/

Nie tanie, ale lepsze niż kombinowanie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat podczyszczony i ostrzegam, za off top i wycieczki personalne będę wysyłał na wakacje.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.01.2019 o 17:51, sylmicha napisał:

To ja mam  pytanie z drugiej strony, mam  zamontowane u siebie te  pseudo led  halogeny. Są w aucie podłączone jako halogeny,ale moim zdaniem nie spełniają podstawowych wymogów dla halogenów. Czyli raz to  nie dają charakterystycznego cienia od  góry jaki  daje każdy halogen, dwa nie mają regulacji wysokości. I teraz ciekawe jak  będzie wyglądała sprawa na przeglądzie technicznym. Pomijam już fakt, że pożytku z tych świateł żadnego po  za kolorem wiązki światła jaką widać z zewnątrz. Świecą dużo słabiej niż  zwykłe halogeny,zwykła ozdoba dla miłośników zimnego światła. 

Odpowiem na to pytanie bo jestem kilka dni po przeglądzie. Otóż pan diagnosta oczywiście sprawdzał ustawienie świateł i jak tutaj to jest także halogenów. Na moje pytanie czy światło nie jest za bardzo rozproszone odpowiedział, że nie bo to charakterystyczne dla halogenów led. Sprawdził też jasność tych halogenów i jest taka jaka być powinna. Oczywiście też bardzo dokładnie sprawdzał homologację i stwierdził, że wszystko jest w porządku. Miał zastrzeżenia czy to nie przeróbka i nawet zdemontował kratkę żeby wymontować halogen. Po dokładnym sprawdzeniu nie miał najmniejszych wątpliwości na  temat ingerencji w lampę. Auto przeszło przegląd bez zająknięcia. Teoretycznie macie rację i przeróbek nie wolno robić, tylko w tym przypadku nikt nie jest w stanie stwierdzić, że to przeróbka. Lampy nie są cięte, sklejane, szlifowane itd. Oznaczenia homologacyjne mają takie same i w tym samym miejscu jak te od  Skody. 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie i panewki jakie dokładnie rezystory musza być ?? 50w 6ohm czy 2 czy 4 czy 8 czy może 10 ohm. Dzięki i pozdro. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności