Skocz do zawartości
Blop

[Instrukcja] Okrągłe DRL - Światła do jazdy dziennej

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, radekrp90 napisał:

Wychodzę z założenia, że nie po to mam Bordnetz aby nie wykorzystać jego możliwości :D

Zgodziłbym się, gdyby nie rodziło to dodatkowych problemów, których sam się obawiasz. Jedyny plus, to złączanie świateł po zwolnieniu ręcznego, ale podłączając bez borda można pokusić się z kolei o załączanie dopiero po uruchomieniu silnika. Zresztą steerowanie ręcznym też można wykonać.

Edytowane przez jihad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, przekaźnikami to żaden problem. Zwyczajnie chcę uniknąć dodatkowych układów, kabelków, przełączników, etc.

Edit:

Podbiję temat - dziś przetestowałem "edytowany" label do Bordnetz'a z opcją uruchomienia DRL przez wybrane wyprowadzenia:

LC,01,5~6,00,separate DRL inaktive,Audi
LC,01,5~6,20,separate DRL over connector Side indicator lights
LC,01,5~6,40,separate DRL over connector Xenonshutter
LC,01,5~6,60,separate DRL over connector High beam

Daje to następujące możliwości:
- wykorzystanie wyjścia świateł bocznych w lusterkach (w Passacie są one obsługiwane w modułach drzwi),
- wykorzystanie wyjścia przesłony świateł ksenonowych (dla wersji z reflektorami halogenowymi) - wyjście A5 i D6,
- wykorzystanie wyjścia świateł drogowych (dla wersji z reflektorami ksenonowymi) - wyjście A3 i D3.

Według pozyskanych informacji, jeśli mamy moduł 3C8 30Byte Highline, uruchomimy odpowiednią opcję (przesłona ksenon lub światła długie) i podepniemy światła dzienne pod odpowiednie niewykorzystane w danym aucie konektory (tj. w aucie z ksenonami pod światła długie, a w aucie z halogenami, pod wyjście ksenonów) światła dzienne będą sterowane tymi właśnie wyjściami niezależnie od świateł przeciwmgielnych.

Można wtedy wykorzystać jednocześnie przeciwmgielne oraz DRL w dołożonej lampie (jak np: montowane w kratkach czy zintegrowane z kierunkowskazami).

Jednocześnie ewentualna awaria jest sygnalizowana odpowiednim komunikatem - nie o uszkodzeniu świateł przeciwmgielnych, a świateł do jazdy w dzień.

Właśnie ten komunikat jest jedną z opcji (według niemieckojęzycznego forum) potwierdzenia zgodności Bordnetz z obsługą tego rozwiązania - jeśli mamy na zegarach i VCDS błąd, to znaczy że będzie działać. Ja zakodowałem jako "High beam", ksenony zgasły i pojawił się komunikat. Przy nadarzającej się okazji dostanę się do wtyczek Bordnetza i sprawdzę miernikiem wraz z żarówką co się wydarzy. Opcja ta jest wykorzystywana fabrycznie w Passacie CC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam - dziś sprawdziłem. Żarówka H7 zapaliła się i zgasła - wykryto zwarcie więc wszystko ok (bo moc H7 dwukrotnie przekracza moc P21W). Podłączone więc powinno być obciążenie 21W na światło lub trzeba by zmienić rezystor w samym Bordnetz.

Całość sprawdzona na 3C8 937 049 E - H54 2602.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro w ich miejscu są DRL-e to jest równoznaczne z tym, że halogeny są zdemontowane. Andrzej to omawiamy bardzo konkretny przypadek, kiedy w dziurach po halogenach są założone identyczne w kształcie lampy z homologacją RL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę to w odniesieniu do po pierwsze poprawnego dzialania świateł dziennych (bez trybów USA lub skandynawia).

To czy ktoś zamontuje homologwane lampy to już kwestia danego właściciela. Ja wiem, że będę montował jakieś "paski" raczej obok halogenów.

Natomiat to co wyżej napisano o działaniu świateł zgodnie z przeznaczeniem itp.: podobnie jest w tej sytuacji z montażem świateł Skody w miesce halogenów - chyba wszyscy zauważają homologację wewnątrz lamp (RL) ale juz pomija się inne rzeczy:

- oznaczenie dotyczące świateł przeciwmgielnych na kloszu pozostającym z lamp Passata,

- inny kraj homologacji (numer przy "E"),

- pozostawienie włącznika świateł przeciwmgielnych przednich.

Trzeba by więc usunąć oznaczenia z klosza lub kupić jakiś chiński bez oznaczeń oraz wymienić przełącznik, bo diagnosta sprawdzając światła ma obowiązek sprawdzić wszystkie położenia. Wtedy moim zdaniem można uznać, że taka modyfikacja jest zgodna z przepisami.

Jeśli chodzi o ich położenie to bym się nie martwił: Skoda Octavia II i Passat B7 maja chyba nawet niżej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek, to ten bordnetz można byłoby podpiąć pod dodatkowe DRL LED i wszystkim sterować z poziomu bordnetz, łącznie z przygaszeniem swiatła przy włączonym kierunkowskazie :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie chcę to zrobić ;) W ten sposób jedynym dodatkowym modułem może być przetwornica dla LED (takie są dołączane do lamp NSSC).
Ale nie zaśmiecajmy tematu o lampach z Fabii - opisałem to jako metodę podłączenia każdych świateł DRL. W przypadku tych z Fabii możemy przepiąć przewód od halogenów do styków "DRL" i zakodować nie reflektory przeciwmgielne jako DRL, a oddzielne lampy DRL tak jak fabrycznie. W 3C8 jak widać - działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie o Fabii piszę.

Mam u siebie osobne DRL LED, to te mógłbym sobie docelowo przepiąć pod Borda :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale zasada jest taka sama - trzeba tylko wstrzelić się w 21W obciążenia lub zmienić rezystor w sterowniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 20 do 150cm powyzej asfsltu, nie wiecej niż 40cm od boku auta i musi być między nimi 60cm odległości.

Czyli wszystkie DRL monowane w kratkę zderzaka w Passacie w omolicy świateł p/mgielnych spelniają ten warunek.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepis to przepis - nie wiem po co o tym dyskutować. Nie sądzę aby te przepisy nie dotyczyły homologacji dla nowych aut. Zaraz dojdziemy do tematu jak na motor-talk gdzie kierowcy jadąc na TUV podnoszą gwint, żeby się wymiary trzymały. 25 cm od ziemi to naprawdę sporo, nie chcę mi się mierzyć ale wydaje mi się, że to właśnie dolna krawędź kratki w przypadku zarówno B6 jak i B7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pitolisz... w nowych autach ta sama lampa homologację na kilka świateł wyjściowych - dzienne, pozycyjne lub kierunkowskaz. Zaraz powiesz, że dynamiczne to również zapewne przez jakąś łapówkę. Przepis jest jasny i nie widziałem jeszcze auta (poza chyba Renault Clio IV), w którym światła dzienne byłyby rażąco w innym miejscu niż wynika to z przepisów.

Światła obrysowe są dozwolone w UE tylko w Volvo, a wynika to z przepisów Skandynawskich. Nie ma tu żadnej ulgi etc. Volkswagen czy inne Renault jest homologowane w krajach kontynentalnych i tutaj takie lampy są tylko dla aut ciężarowych (czy raczej o znacznej masie i długości).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal piszesz bzdury - w kontekście malucha:
- gdy wszedł obowiązek pasów na tylnych miejscach, to auta je posiadały fabrycznie,
- gdy wszedł obowiązek katalizatorów, to PF 126p go posiadał...

Homologacji nie dostanie światło jeśli nie spełnia przepisów. Jeśli masz takie zdanie to podaj konkretny przypis, który na to pozwala, bo w tej kwestii będę "niewiernym Tomaszem" i nie uwierzę póki nie zobaczę.

I nie będę czytał tego kilka razy, bo to nic nie zmieni - według mnie mylisz się i zdania nie zmienię póki nie zobaczę twardego dowodu w Dyrektywie, że dozwolone jest stosowanie specyficznych rozwiązań innych niż w regulacji dotyczącej świateł dziennych. Nie przeczę, że mogę się mylić ale to co opisujesz byłoby sprzeczne z ogólnymi zasadami homologowania produktów.

Tak samo było z czynnikiem R134a - producenci przeciągali przejście na r1234yf stosując te same elementy układu w nowych autach (parownik, kompresor, skraplacz) ale to działało tylko do czasu. Nie da się homologować czegoś co jest nie zgodne z przepisami i koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, ANDRIUBIKER napisał:

(...)chocby passat b7 z xenonem swiatla drl ma przy samej krawedzi auta, a powinno byc 40cm od niego(...)

Według tego co sam wrzuciłeś, to MAX 400 mm od krawędzi, a to różnica.

Z miarką nie będę latał. Wczoraj sobie poczytałem dyrektywę i pisze jasno - musi być w zgodzie z przepisami, chyba, że auto jest małoseryjne.

Mercedesa E W213 w sumie jeszcze nie obadałem aż tak dokładnie ale w innych autach działało to tak jak powinno - LED zmniejsza delikatnie intensywność świecenia. Tak też to wygląda na filmikach na YT (W213 z Mulitbeam LED czy jakoś tak), które właśnie sobie odpaliłem więc kolejny argument upadł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Takie pytanko mam bo jakoś nie mogę doszukać się numeracji pinów w mojej wtyczce ani w DRL

Który to Pin 1?

s-l300.jpg

Edytowane przez let_me_b3
Z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, ANDRIUBIKER napisał:

A czemu ona ma 3 piny? 2 powinny byc, sa opisane albo na bocznych sciankach albo od czola, wygrawerowana cyfra

To jest ta wtyczka 1J0973723

Ja kupiłem z przewodami i nie mam żadnych oznaczeń ani na lampie drl że skody ani na wtyczce

Dwa piny ma przeciwmgielny od paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na aucie

Pin1 to ten z prawej(półokrągłej) strony że zdjecia

 

Edytowane przez let_me_b3
Mój błąd, biorę na klatę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, let_me_b3 napisał:

Pin1 to ten z prawej(półokrągłej) strony że zdjecia

Chyba nie ?:

obraz.png.dac737751d4c225db6c37d1555dc4957.png

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, nTomek napisał:

Chyba nie ?:

obraz.png.dac737751d4c225db6c37d1555dc4957.png

Masz rację @nTomek

Halogeny miałem ustawione na 50procent swiecenia i to mnie zmyliło.

Dziękuje za poprawę ?

Coby nie było z przebojami ale drl'e Helli mam w aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, ANDRIUBIKER napisał:

Dokladnie, mialem wlasnie pisac ze oznaczenie jest z tylu obudowy wtyczki ;)

Ja kupiłem wtyczki wraz z wyprowadzonymi kablami ok 30cm i wtyczka miała taką jakby  osłonę na cały kabel i nie widziałem oznaczeń,

jak zobaczyłem  zdjęcie to ściągnąłem osłonę i faktycznie są oznaczenia

A żeby tego było mało to później przejrzałem grafikę googla i faktycznie zdjęcia są z oznaczeniami tak jak wstawił       @nTomek

Edytowane przez let_me_b3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności