Skocz do zawartości
Blop

[Instrukcja] Okrągłe DRL - Światła do jazdy dziennej

Rekomendowane odpowiedzi

jest kolejny sposób na pozbycie się kontrolki przepalonej żarówki bez użycia rezystorów

 

potrzebny jest sterownik elektryki 30bit highline 3C8, ja testowałem na 3C8370049 E i S,

trzeba przełożyć dwa kabelki przy bordnetz,

pierwszy kabelek z A4 (lewy halogen) do A3 (lewy DRL)

drugi kabelek z D2 (prawy halogen) do D3 (prawy DRL)

 

następnie kodowanie sterownika elektryki:

 

Byte 2 Bit 5

Byte 8 Bit 7

Byte 11 Bit 0-6 - wartość 1%

Byte 17 Bit 4

Byte 20 Bit 0-6 - wartość 100%

Byte 25 Bit 3

 

tryb amerykanski drl mozna zostawic, ledy gasna po zaciagnieciu recznego,

dodatkowo mamy przyciemniane swiatla dziennego gdy wlaczymy kierunkowskaz jak np w audi

 

jesli powyzszy opis juz gdzies istnieje na forum to do kosza z nim

 

To bardzo dobra wiadomość, ale czy możesz doprecyzować 2 rzeczy:

- numer bordnetza to chyba 3C8937049 ?

- piny A3 i D3 to piny kabli do świateł długich według tego opisu: http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=190

 

Moje pytanie zatem brzmi - czy to oznacza przełączenie "długich" gdzieś indziej? Bo ja mam w tych kostkach już piny w A3 i D3

Domyślam się, że to zadziała tylko w instalacji, gdzie są ksenony, bo u mnie przy normalnych lampach mam w tych pinach wyjście na długie.

P.S: Czy ktoś ma najnowsze labele do VCDS-a pod ten bordnetz ? U mnie byte 8 bit 7 nie jest opisany ;-)

Edytowane przez bobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To bardzo dobra wiadomość, ale czy możesz doprecyzować 2 rzeczy:

- numer bordnetza to chyba 3C8937049 ?

- piny A3 i D3 to piny kabli do świateł długich według tego opisu: http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=190

 

Moje pytanie zatem brzmi - czy to oznacza przełączenie "długich" gdzieś indziej? Bo ja mam w tych kostkach już piny w A3 i D3

Domyślam się, że to zadziała tylko w instalacji, gdzie są ksenony, bo u mnie przy normalnych lampach mam w tych pinach wyjście na długie.

P.S: Czy ktoś ma najnowsze labele do VCDS-a pod ten bordnetz ? U mnie byte 8 bit 7 nie jest opisany ;-)

 

Mam sterownik 3c8937049E, więc powinien pasować. Nie mam ksenonów (jeszcze ;-)). Przełożyłem kable jak w opisie (wypinając chwilowo kable od drogowych), zakodowałem jak w opisie i DRL-e w halogenach nie włączają się.

Mam zainstalowane DRL-e LED z Fabii w miejsce halogenów.

Może zamieść zrzuty ekranów swojego kodowania całego Bordnetza albo chociaż sam ciąg 30 bajtów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto ma fabryczne xenony z doswietlaniem w lampach

 

kodowanie:

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl

Part No SW: 3C8 937 049 S HW: 3C8 937 049 S

Component: Bordnetz-SG H53 3101

Revision: 00H53000 Serial number: 00000004151267

Coding: F6A2AF0700191E00C70A00010F000000800F514364450120000800000000

Shop #: WSC 00259 040 00001

VCID: 418D413764AD

 

Subsystem 1 - Part No: 3C1 955 419 A

Component: Wischer 161007 003 0205

Coding: 00046997

Shop #: WSC 00259

 

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AF

Component: RLS 221107 046 0204

Coding: 00405541

Shop #: WSC 00259

 

a tu filmik jak to dziala, nie moj ale to samo rozwiazanie:https://www.youtube.com/watch?v=Q1cunna2Plo

Edytowane przez ukiloki
poprawiłem kodowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wystarczy dodatkowo w bordnezie odchaczyć ptaszka przy pozycji -"zainstalowane swiatła przeciwmgłowe" których już niema(u mnie to było jako pierwsza pozycja w długim kodowaniu). i wtedy błędy znikają,, "a światła dzienne led-drl działają tak jak powinny i to bez błędów i rezystorów"..

 

niestety u mnie nie działa, jak odznaczę tą opcję to włączą się xenony :( a jak mam zaznaczoną opcję to wywala błąd.

 

możesz powiedzieć jak masz dokładnie zakodowane światła ?

 

ps. szkła nie pasują i nie da się ich przełożyć tak jak ktoś wcześniej pisał bo są mniejsze, ale oznaczenie RL jest tylko na odbłyśniku więc to bez znaczenia.

 

ps2. przejściówkę można sobie zrobić kupując dodatkowo gniazdo HB4/9006 więc nie ma potrzeby ciąć oryginalnej wiązki przewodów.

 

ps3. jedyna możliwość, w benzynie, na zmianę to odkręcenie kratki i wykręcenie halogenu z przodu auta (5min roboty), od strony nadkola nie ma dojścia (przynajmniej w PB), ja zmarnowałem 30min na to :(

 

20140920_123553.jpg

Edytowane przez lopezpb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź F6A2AF0700191E00C70A00010F000000800F514364450120000800000000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak Panowie, działa to przełożenie kabelków i kodowanie wg. instrukcji z postu #103

Też się przymierzam do założenia LED i nie bardzo mi leżą te rezystory 50W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i jak Panowie, działa to przełożenie kabelków i kodowanie

 

działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanka, bo chcę być pewny zanim kupię te drle...

Czy w CC z 2009 przednie lampy przeciwmgielne są takie same jak w b6 i po zakupieniu tych ledowych od Skody ( z początku tego tematu) też będę mógł je sobie zainstalować przekładając uprzednio klosze od moich przeciwmgielnych?

Drugie pytanie (jeśli odp na pierwsze jest tak): jeśli zakoduję sobie przeciwmgielne jako drl i wyłączę te przeciwmgielne w kodowaniu, to drl będą działały, ale nie będzie wywalało błędu spalonej żarówki od przeciwmgielnych (nie chcę żadnych rezystorów zakładać)... Po włączeniu przełącznikiem przednich przeciwmgielnych ledy się nie zaświeca? I czy gdzieś dodatkowo w kodowaniu należy zaznaczyć aby ściemniały się drle gdy włączony jest kierunkowskaz?

Uważam, że to bardzo ważne, bo jeśli nie daj co ktoś mi furę rozwali wymuszając pierwszeństwo, bo nie widział kierunkowskazu oślepiony lampą drl - ubezpieczyciel myśle że nie będzie ze mną dyskutował w takim przypadku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
działa

 

działa

ale jak robiłem znajomemu na 3C8370049f wyświetlał sie komunikat ze niesprawność drl ale wszytko działa i nie wyświetla komunikatu spalonej żarówki

ale pyzatym wszytko jest ok

oczywiście musi być ksenon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ma ktoś takie u siebie Led i jak to swieci i czy warte jest swojej ceny, proszę o opinie tych DRL dzięki http://allegro.pl/vw-passat-b6-led-d...963778173.html

 

dział WARSZAT nie porady badziewia :wmorde O tym co Pytasz, jest osobny temat na forum........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
działa

 

Panowie po przełożeniu kabelków i zmianie kodowania wg. postu #100 DRL działają - potwierdzam. Ale jest mały problem tzn. świecą również przy włączeniu świateł pozycyjnych i mijania.

Kolego ukiloki możesz sprawdzić czy po odznaczeniu Byte 2 Bit 5 te DRL nadal świecą jako pozycyjne przy włączonych światłach mijania. Będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie po przełożeniu kabelków i zmianie kodowania wg. postu #100 DRL działają - potwierdzam. Ale jest mały problem tzn. świecą również przy włączeniu świateł pozycyjnych i mijania.

Kolego ukiloki możesz sprawdzić czy po odznaczeniu Byte 2 Bit 5 te DRL nadal świecą jako pozycyjne przy włączonych światłach mijania. Będę bardzo wdzięczny.

 

Wszystko się zgadza, z pozycyjnymi i mijania przyciemniają się DRL, dokladnie tak jak na wklejonym filmiku z youtube

 

ja u siebie wyłączyłem pozycje w lampach i uzywam DRL jako pozycji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale mnie chodzi o zupełne ich wyłączenie (DRL) gdy włączone są światła mijania, nie o przyciemnienie. Zatem pytanie brzmi czy da się je wyłączyć poprzez ustawienie Byte 2 Bit 5 na 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak ale mnie chodzi o zupełne ich wyłączenie (DRL) gdy włączone są światła mijania, nie o przyciemnienie. Zatem pytanie brzmi czy da się je wyłączyć poprzez ustawienie Byte 2 Bit 5 na 0.

da się prze ustawienie byte 11, bit 0-6 na wartość: 00

wtedy też zgaśnie zupełnie przy włączonym kierunkowskazie

 

żeby nie gasł z kierunkiem odznacz byte 8, bit 7

Edytowane przez ukiloki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
da się prze ustawienie byte 11, bit 0-6 na wartość: 00

wtedy też zgaśnie zupełnie przy włączonym kierunkowskazie

 

żeby nie gasł z kierunkiem odznacz byte 8, bit 7

 

Mnie nie chodzi o gaśniecie (przyciemnianie DRL) przy włączonym kierunkowskazie. Nie do końca mnie zrozumiałeś.

Chodzi mi o to że podczas jazdy na światłach "mijania" (krótkich) oraz "drogowych" (długich) DRL powinny automatycznie się wyłączać. Z tego co piszesz to DRL w tym momencie da się tylko przyciemnić. Zatem podczas jazdy na światłach mijania świecą Ci się mijania, pozycyjne i DRL. Już wiem że DRL można włączyć jako światła pozycyjne (ale to niezbyt dobrze wygląda w naszych autach).

Podsumowując czy da się ustawić tym sposobem DRL aby gasły zupełnie przy załączonych światłach xenon a zapalały się DRL przy wyłączonych światłach xenon (dlatego pisałem wcześniej czy czasem Byte 2 Bit 5 tego nie załatwia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podsumowując czy da się ustawić tym sposobem DRL aby gasły zupełnie przy załączonych światłach xenon a zapalały się DRL przy wyłączonych światłach xenon (dlatego pisałem wcześniej czy czasem Byte 2 Bit 5 tego nie załatwia?

 

da się zrobić kodowanie jak opisałem wyżej, działa dokładnie tak jak chcesz

 

próbowałeś?

u mnie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie taka porada. Jeśli któryś z was ma problem ze szczelnością DRL Hella po włożeniu ich w obudowę naszych halogenów (parowanie kloszy) to polecam uszczelnienie połączenia pomiędzy kloszem, a lampą uszczelniaczem butylowym. Nie napiszę jakiej firmy żeby nie reklamować (dostępny jest w sklepach internetowych), w każdym razie uszczelnienie jest cały czas plastyczne i rozbieralne, a przede wszystkim w końcu szczelne :marecek(bo ja męczyłem się z parowaniem kloszy kilka miesięcy). P.S. Nie uszczelniałem odpowietrzników. Uszczelniacz "łapie" sie wszystkiego jest bardzo lepki, wieć proponuję nakładać po małym odcinku i formować uszczelnienie palcem zamoczonym w wodzie z płynem do mycia naczyń.

Edytowane przez grabson7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

I ja pokusiłem się o instalacje skodowskich DRL zgodnie z instrukcją kolegi ukiloki gdyż zależy mi na tym aby nie używać rezystorów oraz na przygaszaniu lub całkowitym gaszeniu lampy przy włączonym kierunku. Zaznaczę, że mam taki sam sterownik 3C8937049S oraz fabryczne ksenony.

Wszystko niby pięknie działa ale mam jeden problem, z którym nie mogę się uporać. Przy odpalonych DRL świecą mi się też postojówki i nie wiem ja się ich pozbyć. Jedyne co przychodzi mi do głowy to odłączyć je i używać DRL jako postojówek jednak tego chciałbym uniknąć. Zależy mi aby DRL działały wyłącznie w pozycji 0 (nie mam czujnika zmierzchu i trybu AUTO) i ewentualnie wyłączały się przy włączonym kierunku.

Dodatkowa kwestia to chwilowa informacja o defekcie DRL zaraz po odpaleniu auta (bez stałego błędy spalonej żarówki) ale jest to pewnie wynik braku rezystora.

 

Może ma ktoś jakieś pomysły jak pozbyć się świecących postojówek przy włączonych DRL?

 

Ostatecznie podłączę je na osobnym obwodzie z tym, że wtedy nie będą gasnąć/przygasać przy włączonym kierunkowskazie.

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic, odpuściłem sobie walkę bo nie udało mi się "zgasić" pozycji w głównym reflektorze przy działających DRL. Inna sprawa, że wnerwiał mnie komunikat o niesprawności DRLów przy odpalaniu auta.

 

Dla osób chcących podłączyć DRL bez rezystorów i ciągnięcia pod maską jakichkolwiek przewodów i którym nie przeszkadza brak przeciwmgłowych(pewnie głównie posiadacze fabrycznych ksenonów) proponuję takie rozwiązanie jakie zastosowałem:

 

a. odczepiamy przewody przeciwmgłowych z Bordnetz(wyżej kolega ukiloki napisał które), łączymy je i dolutowujemy kabel-przedłużenie (ja żeby nie ucinać oryginalnych pinów wykorzystałem pasujące konektory i zabezpieczyłem koszulkami termokurczliwymi),

b. dokładamy dodatkowy bezpiecznik w puszcze C (napięcie po zapłonie) i wyprowadzmy ok 30cm przewodu,

c. dolutowyjemy się przewodem (ok 30cm) do przewodu od któregoś ze świateł postojowych(np. A7 w bordnetz),

d. podczepiamy nowy przewód do najbliższego punktu masy - też ok 30cm,

e. instalujemy standardowy przekaźnik samochodowy z gniazdem, ja miałem jedno wolne miejsce w puszcze przekaźników, która znajduje się za otwieranym schowkiem nad lewym kolanem kierowcy więc wszystko wygląda jak fabryczne,

f. łączymy przewody do przekaźnika: 86 i 85 to sterowanie czyli podłączamy masę i przewód od światła postojowego(pkt.c i d), 30 to wejściowy +, czyli podłączamy kabel dołożony do puszki C (pkt.b), 87a podłączamy połączone przewody od przeciwmgłowych, 87 zostawiamy niepodłączone.

 

Plusy tego rowiązania:

Wszystkie podłączenia robimy w rejonie Bordnetz i puszki bezpieczników C więc nie ma za dużo "ciągnięcia druta", światła działają automatycznie jak powinny, nie wyświetlają żadnych błędów, nie trzeba prowadzić żadnych przewodów do samych lamp, nie ma żadnych rezystorów, przy estetycznym wykonaniu nie odbiega od fabrycznej instalacji.

Minusy:

Tracimy funkcję przeciwmgielnych i doświetlania nimi zakrętów(więc to raczej rozwiązanie dla ksenonowców), nie ma funkcji przygaszania/gaszenia DRL kiedy włączamy kierunkowskazy, nie gasną światła po zaciągnięciu ręcznego(choć ja akurat nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania).

 

Jutro postaram się wrzucić fotki instalacji

 

EDIT

------------------------------------------------------------

Wrzucam fotki... w sumie po złożeniu to niewiele widać tej instalacji. Widoczny jest tylko nowy bezpiecznik (ja wrzuciłem w gniazdo nr 6 skrzynki C) oraz dołożony przekaźnik, który również wrzuciłem w wolne miejsce, jak widać ładnie mi podszedł do wolnego miejsca w fabrycznej skrzynce przekaźników. Nowych kabli łącznie jest góra z metr, w dodatku nie widać ich bo podczepiłem je do istniejących wiązek i zabezpieczyłem taśmą parcianą.

bezp1.jpg

przek1.jpg

 

Mam jeszcze jedno spostrzeżenie co do DRL Skody po dwóch dniach używania... Mają niestety dosyć ciepłą barwę w porównaniu z innymi światłami ledowymi widocznymi na ulicach, co średnio pasuje do barwy świateł ksenonowych (choć niby razem nigdy się nie świecą). Nie wiecie czy skoda robi te DRLe tylko w jednej barwie?

drl1.jpg

drl2.jpg

Edytowane przez wojas
dodanie zdjęć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często palą się takie rezystory ?? Moje mają około 2 lat i mam błąd żarówki na desce .. komp pokazał że chodzi o lewy halogen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności