bobie Zgłoś #101 Napisano 20 Września 2014 (edytowane) jest kolejny sposób na pozbycie się kontrolki przepalonej żarówki bez użycia rezystorów potrzebny jest sterownik elektryki 30bit highline 3C8, ja testowałem na 3C8370049 E i S, trzeba przełożyć dwa kabelki przy bordnetz, pierwszy kabelek z A4 (lewy halogen) do A3 (lewy DRL) drugi kabelek z D2 (prawy halogen) do D3 (prawy DRL) następnie kodowanie sterownika elektryki: Byte 2 Bit 5 Byte 8 Bit 7 Byte 11 Bit 0-6 - wartość 1% Byte 17 Bit 4 Byte 20 Bit 0-6 - wartość 100% Byte 25 Bit 3 tryb amerykanski drl mozna zostawic, ledy gasna po zaciagnieciu recznego, dodatkowo mamy przyciemniane swiatla dziennego gdy wlaczymy kierunkowskaz jak np w audi jesli powyzszy opis juz gdzies istnieje na forum to do kosza z nim To bardzo dobra wiadomość, ale czy możesz doprecyzować 2 rzeczy: - numer bordnetza to chyba 3C8937049 ? - piny A3 i D3 to piny kabli do świateł długich według tego opisu: http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=190 Moje pytanie zatem brzmi - czy to oznacza przełączenie "długich" gdzieś indziej? Bo ja mam w tych kostkach już piny w A3 i D3 Domyślam się, że to zadziała tylko w instalacji, gdzie są ksenony, bo u mnie przy normalnych lampach mam w tych pinach wyjście na długie. P.S: Czy ktoś ma najnowsze labele do VCDS-a pod ten bordnetz ? U mnie byte 8 bit 7 nie jest opisany Edytowane 20 Września 2014 przez bobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobie Zgłoś #102 Napisano 20 Września 2014 To bardzo dobra wiadomość, ale czy możesz doprecyzować 2 rzeczy:- numer bordnetza to chyba 3C8937049 ? - piny A3 i D3 to piny kabli do świateł długich według tego opisu: http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=190 Moje pytanie zatem brzmi - czy to oznacza przełączenie "długich" gdzieś indziej? Bo ja mam w tych kostkach już piny w A3 i D3 Domyślam się, że to zadziała tylko w instalacji, gdzie są ksenony, bo u mnie przy normalnych lampach mam w tych pinach wyjście na długie. P.S: Czy ktoś ma najnowsze labele do VCDS-a pod ten bordnetz ? U mnie byte 8 bit 7 nie jest opisany Mam sterownik 3c8937049E, więc powinien pasować. Nie mam ksenonów (jeszcze . Przełożyłem kable jak w opisie (wypinając chwilowo kable od drogowych), zakodowałem jak w opisie i DRL-e w halogenach nie włączają się. Mam zainstalowane DRL-e LED z Fabii w miejsce halogenów. Może zamieść zrzuty ekranów swojego kodowania całego Bordnetza albo chociaż sam ciąg 30 bajtów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukiloki Zgłoś #103 Napisano 20 Września 2014 (edytowane) auto ma fabryczne xenony z doswietlaniem w lampach kodowanie: Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl Part No SW: 3C8 937 049 S HW: 3C8 937 049 S Component: Bordnetz-SG H53 3101 Revision: 00H53000 Serial number: 00000004151267 Coding: F6A2AF0700191E00C70A00010F000000800F514364450120000800000000 Shop #: WSC 00259 040 00001 VCID: 418D413764AD Subsystem 1 - Part No: 3C1 955 419 A Component: Wischer 161007 003 0205 Coding: 00046997 Shop #: WSC 00259 Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AF Component: RLS 221107 046 0204 Coding: 00405541 Shop #: WSC 00259 a tu filmik jak to dziala, nie moj ale to samo rozwiazanie:https://www.youtube.com/watch?v=Q1cunna2Plo Edytowane 14 Grudnia 2014 przez ukiloki poprawiłem kodowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #104 Napisano 20 Września 2014 (edytowane) wystarczy dodatkowo w bordnezie odchaczyć ptaszka przy pozycji -"zainstalowane swiatła przeciwmgłowe" których już niema(u mnie to było jako pierwsza pozycja w długim kodowaniu). i wtedy błędy znikają,, "a światła dzienne led-drl działają tak jak powinny i to bez błędów i rezystorów".. niestety u mnie nie działa, jak odznaczę tą opcję to włączą się xenony a jak mam zaznaczoną opcję to wywala błąd. możesz powiedzieć jak masz dokładnie zakodowane światła ? ps. szkła nie pasują i nie da się ich przełożyć tak jak ktoś wcześniej pisał bo są mniejsze, ale oznaczenie RL jest tylko na odbłyśniku więc to bez znaczenia. ps2. przejściówkę można sobie zrobić kupując dodatkowo gniazdo HB4/9006 więc nie ma potrzeby ciąć oryginalnej wiązki przewodów. ps3. jedyna możliwość, w benzynie, na zmianę to odkręcenie kratki i wykręcenie halogenu z przodu auta (5min roboty), od strony nadkola nie ma dojścia (przynajmniej w PB), ja zmarnowałem 30min na to Edytowane 21 Września 2014 przez lopezpb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukiloki Zgłoś #105 Napisano 14 Grudnia 2014 sprawdź F6A2AF0700191E00C70A00010F000000800F514364450120000800000000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
madison2 Zgłoś #106 Napisano 10 Stycznia 2015 No i jak Panowie, działa to przełożenie kabelków i kodowanie wg. instrukcji z postu #103 Też się przymierzam do założenia LED i nie bardzo mi leżą te rezystory 50W. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukiloki Zgłoś #107 Napisano 10 Stycznia 2015 No i jak Panowie, działa to przełożenie kabelków i kodowanie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cholek Zgłoś #108 Napisano 11 Stycznia 2015 Panowie mam pytanka, bo chcę być pewny zanim kupię te drle... Czy w CC z 2009 przednie lampy przeciwmgielne są takie same jak w b6 i po zakupieniu tych ledowych od Skody ( z początku tego tematu) też będę mógł je sobie zainstalować przekładając uprzednio klosze od moich przeciwmgielnych? Drugie pytanie (jeśli odp na pierwsze jest tak): jeśli zakoduję sobie przeciwmgielne jako drl i wyłączę te przeciwmgielne w kodowaniu, to drl będą działały, ale nie będzie wywalało błędu spalonej żarówki od przeciwmgielnych (nie chcę żadnych rezystorów zakładać)... Po włączeniu przełącznikiem przednich przeciwmgielnych ledy się nie zaświeca? I czy gdzieś dodatkowo w kodowaniu należy zaznaczyć aby ściemniały się drle gdy włączony jest kierunkowskaz? Uważam, że to bardzo ważne, bo jeśli nie daj co ktoś mi furę rozwali wymuszając pierwszeństwo, bo nie widział kierunkowskazu oślepiony lampą drl - ubezpieczyciel myśle że nie będzie ze mną dyskutował w takim przypadku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzanm Zgłoś #109 Napisano 14 Stycznia 2015 działa działa ale jak robiłem znajomemu na 3C8370049f wyświetlał sie komunikat ze niesprawność drl ale wszytko działa i nie wyświetla komunikatu spalonej żarówki ale pyzatym wszytko jest ok oczywiście musi być ksenon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #110 Napisano 16 Stycznia 2015 Witam ma ktoś takie u siebie Led i jak to swieci i czy warte jest swojej ceny, proszę o opinie tych DRL dzięki http://allegro.pl/vw-passat-b6-led-d...963778173.html dział WARSZAT nie porady badziewia O tym co Pytasz, jest osobny temat na forum........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
madison2 Zgłoś #111 Napisano 2 Lutego 2015 działa Panowie po przełożeniu kabelków i zmianie kodowania wg. postu #100 DRL działają - potwierdzam. Ale jest mały problem tzn. świecą również przy włączeniu świateł pozycyjnych i mijania. Kolego ukiloki możesz sprawdzić czy po odznaczeniu Byte 2 Bit 5 te DRL nadal świecą jako pozycyjne przy włączonych światłach mijania. Będę bardzo wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukiloki Zgłoś #112 Napisano 3 Lutego 2015 Panowie po przełożeniu kabelków i zmianie kodowania wg. postu #100 DRL działają - potwierdzam. Ale jest mały problem tzn. świecą również przy włączeniu świateł pozycyjnych i mijania. Kolego ukiloki możesz sprawdzić czy po odznaczeniu Byte 2 Bit 5 te DRL nadal świecą jako pozycyjne przy włączonych światłach mijania. Będę bardzo wdzięczny. Wszystko się zgadza, z pozycyjnymi i mijania przyciemniają się DRL, dokladnie tak jak na wklejonym filmiku z youtube ja u siebie wyłączyłem pozycje w lampach i uzywam DRL jako pozycji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
madison2 Zgłoś #113 Napisano 3 Lutego 2015 No tak ale mnie chodzi o zupełne ich wyłączenie (DRL) gdy włączone są światła mijania, nie o przyciemnienie. Zatem pytanie brzmi czy da się je wyłączyć poprzez ustawienie Byte 2 Bit 5 na 0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukiloki Zgłoś #114 Napisano 4 Lutego 2015 (edytowane) No tak ale mnie chodzi o zupełne ich wyłączenie (DRL) gdy włączone są światła mijania, nie o przyciemnienie. Zatem pytanie brzmi czy da się je wyłączyć poprzez ustawienie Byte 2 Bit 5 na 0. da się prze ustawienie byte 11, bit 0-6 na wartość: 00 wtedy też zgaśnie zupełnie przy włączonym kierunkowskazie żeby nie gasł z kierunkiem odznacz byte 8, bit 7 Edytowane 4 Lutego 2015 przez ukiloki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
madison2 Zgłoś #115 Napisano 5 Lutego 2015 da się prze ustawienie byte 11, bit 0-6 na wartość: 00wtedy też zgaśnie zupełnie przy włączonym kierunkowskazie żeby nie gasł z kierunkiem odznacz byte 8, bit 7 Mnie nie chodzi o gaśniecie (przyciemnianie DRL) przy włączonym kierunkowskazie. Nie do końca mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o to że podczas jazdy na światłach "mijania" (krótkich) oraz "drogowych" (długich) DRL powinny automatycznie się wyłączać. Z tego co piszesz to DRL w tym momencie da się tylko przyciemnić. Zatem podczas jazdy na światłach mijania świecą Ci się mijania, pozycyjne i DRL. Już wiem że DRL można włączyć jako światła pozycyjne (ale to niezbyt dobrze wygląda w naszych autach). Podsumowując czy da się ustawić tym sposobem DRL aby gasły zupełnie przy załączonych światłach xenon a zapalały się DRL przy wyłączonych światłach xenon (dlatego pisałem wcześniej czy czasem Byte 2 Bit 5 tego nie załatwia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ukiloki Zgłoś #116 Napisano 5 Lutego 2015 Podsumowując czy da się ustawić tym sposobem DRL aby gasły zupełnie przy załączonych światłach xenon a zapalały się DRL przy wyłączonych światłach xenon (dlatego pisałem wcześniej czy czasem Byte 2 Bit 5 tego nie załatwia? da się zrobić kodowanie jak opisałem wyżej, działa dokładnie tak jak chcesz próbowałeś? u mnie działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabson7 Zgłoś #117 Napisano 16 Lutego 2015 (edytowane) Witam. Panowie taka porada. Jeśli któryś z was ma problem ze szczelnością DRL Hella po włożeniu ich w obudowę naszych halogenów (parowanie kloszy) to polecam uszczelnienie połączenia pomiędzy kloszem, a lampą uszczelniaczem butylowym. Nie napiszę jakiej firmy żeby nie reklamować (dostępny jest w sklepach internetowych), w każdym razie uszczelnienie jest cały czas plastyczne i rozbieralne, a przede wszystkim w końcu szczelne :marecek(bo ja męczyłem się z parowaniem kloszy kilka miesięcy). P.S. Nie uszczelniałem odpowietrzników. Uszczelniacz "łapie" sie wszystkiego jest bardzo lepki, wieć proponuję nakładać po małym odcinku i formować uszczelnienie palcem zamoczonym w wodzie z płynem do mycia naczyń. Edytowane 17 Lutego 2015 przez grabson7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojas Zgłoś #118 Napisano 19 Lutego 2015 Witam kolegów. I ja pokusiłem się o instalacje skodowskich DRL zgodnie z instrukcją kolegi ukiloki gdyż zależy mi na tym aby nie używać rezystorów oraz na przygaszaniu lub całkowitym gaszeniu lampy przy włączonym kierunku. Zaznaczę, że mam taki sam sterownik 3C8937049S oraz fabryczne ksenony. Wszystko niby pięknie działa ale mam jeden problem, z którym nie mogę się uporać. Przy odpalonych DRL świecą mi się też postojówki i nie wiem ja się ich pozbyć. Jedyne co przychodzi mi do głowy to odłączyć je i używać DRL jako postojówek jednak tego chciałbym uniknąć. Zależy mi aby DRL działały wyłącznie w pozycji 0 (nie mam czujnika zmierzchu i trybu AUTO) i ewentualnie wyłączały się przy włączonym kierunku. Dodatkowa kwestia to chwilowa informacja o defekcie DRL zaraz po odpaleniu auta (bez stałego błędy spalonej żarówki) ale jest to pewnie wynik braku rezystora. Może ma ktoś jakieś pomysły jak pozbyć się świecących postojówek przy włączonych DRL? Ostatecznie podłączę je na osobnym obwodzie z tym, że wtedy nie będą gasnąć/przygasać przy włączonym kierunkowskazie. Z góry dzięki za wszelkie sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojas Zgłoś #119 Napisano 21 Lutego 2015 (edytowane) No nic, odpuściłem sobie walkę bo nie udało mi się "zgasić" pozycji w głównym reflektorze przy działających DRL. Inna sprawa, że wnerwiał mnie komunikat o niesprawności DRLów przy odpalaniu auta. Dla osób chcących podłączyć DRL bez rezystorów i ciągnięcia pod maską jakichkolwiek przewodów i którym nie przeszkadza brak przeciwmgłowych(pewnie głównie posiadacze fabrycznych ksenonów) proponuję takie rozwiązanie jakie zastosowałem: a. odczepiamy przewody przeciwmgłowych z Bordnetz(wyżej kolega ukiloki napisał które), łączymy je i dolutowujemy kabel-przedłużenie (ja żeby nie ucinać oryginalnych pinów wykorzystałem pasujące konektory i zabezpieczyłem koszulkami termokurczliwymi), b. dokładamy dodatkowy bezpiecznik w puszcze C (napięcie po zapłonie) i wyprowadzmy ok 30cm przewodu, c. dolutowyjemy się przewodem (ok 30cm) do przewodu od któregoś ze świateł postojowych(np. A7 w bordnetz), d. podczepiamy nowy przewód do najbliższego punktu masy - też ok 30cm, e. instalujemy standardowy przekaźnik samochodowy z gniazdem, ja miałem jedno wolne miejsce w puszcze przekaźników, która znajduje się za otwieranym schowkiem nad lewym kolanem kierowcy więc wszystko wygląda jak fabryczne, f. łączymy przewody do przekaźnika: 86 i 85 to sterowanie czyli podłączamy masę i przewód od światła postojowego(pkt.c i d), 30 to wejściowy +, czyli podłączamy kabel dołożony do puszki C (pkt.b), 87a podłączamy połączone przewody od przeciwmgłowych, 87 zostawiamy niepodłączone. Plusy tego rowiązania: Wszystkie podłączenia robimy w rejonie Bordnetz i puszki bezpieczników C więc nie ma za dużo "ciągnięcia druta", światła działają automatycznie jak powinny, nie wyświetlają żadnych błędów, nie trzeba prowadzić żadnych przewodów do samych lamp, nie ma żadnych rezystorów, przy estetycznym wykonaniu nie odbiega od fabrycznej instalacji. Minusy: Tracimy funkcję przeciwmgielnych i doświetlania nimi zakrętów(więc to raczej rozwiązanie dla ksenonowców), nie ma funkcji przygaszania/gaszenia DRL kiedy włączamy kierunkowskazy, nie gasną światła po zaciągnięciu ręcznego(choć ja akurat nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania). Jutro postaram się wrzucić fotki instalacji EDIT ------------------------------------------------------------ Wrzucam fotki... w sumie po złożeniu to niewiele widać tej instalacji. Widoczny jest tylko nowy bezpiecznik (ja wrzuciłem w gniazdo nr 6 skrzynki C) oraz dołożony przekaźnik, który również wrzuciłem w wolne miejsce, jak widać ładnie mi podszedł do wolnego miejsca w fabrycznej skrzynce przekaźników. Nowych kabli łącznie jest góra z metr, w dodatku nie widać ich bo podczepiłem je do istniejących wiązek i zabezpieczyłem taśmą parcianą. Mam jeszcze jedno spostrzeżenie co do DRL Skody po dwóch dniach używania... Mają niestety dosyć ciepłą barwę w porównaniu z innymi światłami ledowymi widocznymi na ulicach, co średnio pasuje do barwy świateł ksenonowych (choć niby razem nigdy się nie świecą). Nie wiecie czy skoda robi te DRLe tylko w jednej barwie? Edytowane 22 Lutego 2015 przez wojas dodanie zdjęć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #120 Napisano 19 Marca 2015 Często palą się takie rezystory ?? Moje mają około 2 lat i mam błąd żarówki na desce .. komp pokazał że chodzi o lewy halogen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach