wojas Zgłoś #1 Napisano 5 Września 2012 (edytowane) Części: 1x 3C9 861 703 A - kątownik mocujący - 94zl 1x 3C9 861 704 A - kątownik mocujący - 94zl 4x N 906 841 03 - śruba M6x20 - 0,9zl 2x 3C9 867 261 - rozeta- 3,5zl 1x 3C9 861 821 A - element mocujący(lewy tył) - 27,92zł 1x 3C9 861 822 A - element mocujący(prawy tył) - 28,56zł 4x N 909 891 02 - śruba M8x16 - 2,32zł 2x 1T0 861 303 M Y20 - rama - 26zl (Y20 to kolor więc niech każdy sobie dopasuje do siebie) 2x 1T0 861 304 M Y20 - rama - 26zl 2x N 106 567 02 - śruba 4,2x16 - 0,5zł 1x 3C0 853 437 C Y20 - blenda z napisem AIRBAG(na wypadek zniszczenia starych, ja zniszczyłem 1 szt) - 8,44zł 1x 3C9 861 821 - element mocujący(lewy przód) - 55,05zł 1x 3C9 861 822 - element mocujący(prawy przód) - 55,95zł 4x N90989102 - śruba - 2zł 2x 3C9 861 848 9B9 listwa mocująca 2x 8E9 861 712 płytka uchwytu 4x N 106 068 02 - śruba (trzy ostatnie pozycje kosztowały łącznie ok 200zł) Mam nadzieję, że niczego nie przeoczyłem... łączny koszt części do montażu pionowej rolety to 700zł (ASO AUTO VIVA Warszawa, bez rabatów) + koszt samej rolety, tą jednak zakupiłem na allegro za ok 100zł. Jak ktoś ma czas i ochotę to napewno uda mu się wyrwać trochę używanych gratów na szrocie lub allegro za sporo mniejszą kasę. W szczególności warto poszukać kątowników mocujących roletę w tylnym położeniu oraz elementów mocujących siatkę do dachu wraz z plastikowymi ramkami, reszta to już grosze. Odebrałem dziś większość części z VW. Czekam jeszcze na jeden z przednich uchwytów (jedzie z niemiec) i na domówione wczoraj części do montażu rolety za kanapą. Dodatkowo oczekuję na samą roletę zamówioną na allegro Parę zdjęć części: Na pierszy ogień poszła instalacja wsporników siatki(3C9 861 703 A i 3C9 861 704 A) w bagażniku. Operacja nie jest szczególnie ciężka dla kogoś przeciętnie uzdolnionego technicznie Trwało to ok 3 godziny ale robiłem to pierwszy raz i bardzo powoli. Zamieszczam szybki opis ze zdjęciami, przepraszam za jakość fotek ale były robione telefonem. Aby zainstalować wsporniki siatki (3C9 861 703 A i 3C9 861 704 A) należy zdjąć całe boczki. By to zrobić należy w pierwszej kolejności wykręcicć chromowane uchwyty w boczkach (po dwa przy podłodze i jeden na górze przy słupku tylnym) Następnie należy zdmontować tylną wewenętrzną listwę progu załadunkowego - w tym celu należy odkręcić 2 śruby torx (rozmiaru nie pamietam) i odczepić zatrzaski. Teraz trzeba dostać się do przedniej spinki, znajdującej się w okolicach słupka za tylnymi drzwiami. Jest tu trochę zabawy bo należy zdjąć "boczek kanapy". Trzeba odkręcić nakrętke na dole (rozmiar 10) i następnie wysunąć "boczek kanapy" do góry. W mojej wersji nie ma tam poduszki powietrznej więc nie odłączałem nawet akumulatora przy tej operacji. Po zdjęci spinki boczek bagażnika trzyma się wyłącznie na zatrzaskach. 2 zatrzaski znajdują się z tyłu oraz 4 na górze przy oknie. Przy wyczepianiu zatrzasków, te górne lubią zostać przy boczku, więc trzeba je przed składaniem założyć na swoje miejsce. Przykręcamy wsporniki rolety. Przy okazji widać wspomniane wcześniej wyczepione zatrzaski. Pozostaje nam złożenie auta, ale najpierw trzeba wyciąć dziury w plastiku boczka. Nie jest to trudne ponieważ kształt ten jest delikatnie nacięty na boczku. Wystarczy nożykiem ciąć po zaznaczonej linii. Skłądamy wszystko w odwrotnej kolejności. Większych problemów przy składaniu nie odnotowałem. Efekt końcowy mało rzuca się w oczy Na koniec pozostaje nam zdjąć plastikową zaślepkę z rolety poziomej, w której miejscu będzie nasza zainstalowana siatka. Operacja prosta, wystarczy odkręcić parę śrubek z jednego boku rolety i wysunąć listwę-zaślepkę. Następnie zająłem się mocowaniem rolety na tylnej kanapie. 1. Najpierw zdemontowałem oparcie fotela i zaniosłem go do domu aby było mi wygodniej. Tu pierwsza niespodzianka. Do odkręcenia go potrzebujemy specjalnych kluczy, które ja pomyliłem początkowo z torxami, a tak naprawde są to klucze spline. Zakupiłem zestaw takich kluczy, pownieważ przy montażu siatki klucze te w różnych rozmiarach przydadzą się kilkukrotnie. Wracając do fotela, żeby go zdemontować musimy odkręcić śrubę torx między połówkami tylnej kanapy, by zdjąć metalową osłonkę trzymającą uchwyt oparcia. Potem oparcie trzymają już tylko pasy, które trzeba odkręcić kluczem spline m10. 2. Następnie trzeba oderwać materiał przyklejony od tyłu do fotela. Ciężko idzie więc pomocny jest jakiś nożyk. Po odsłonięciu tylnej blachy fotela zauważamy, że... nic tam nie widać, jest tylko blacha. Jedyne co widać to na krawędziach fotela, na wysokości montażu uchwytów są jakieś dziury w blaszanym obiciu. Wygląda to tak: 3.Ja postanowiłem zaryzykować (najwyżej będę miał dziurę pod tą wykładziną ) postanowiłem wyciąć trochę blachy aby zajrzeć co jest pod spodem. Zacząłem od strony zewnętrznej kanapy tzn tej od strony boczka bagażnika. Kolejne negatywne zaskoczenie - brak pod spodem gwintów na śrubu od uchwytów. Zauważyłem jednak, że w szynie idącej pod ciętą blachą, są wyraźne wgłębienia w miejscu gdzie powinnien być uchywt. Dlatego też wyciąłem całą dziurę na uchwyt, z założeniem, że jakiś sposób montażu tych uchwytów raczej wykombinuję. Dziura powinna mieć wymiar 11x4cm. Środek prostokątnej dziury powinien znajdować się na wysokości środka okrągłego otworu widocznego na foto. 4. Następnie zabrałem się za otwór z drugiej strony (przy uchwycie na narty). Najpier sobie otwór narysowałem i zacząłem ciąć. Jakież było moje zdziwienie, gdy po tej stronie ujrzałem dziury z gwintem przygotowane do montażu uchwytów na siatkę! 5. Gdy mamy wycięte dziury zaczynamy sklejanie. Trzeba przykleić spowrotem oderwany materiał obiciowy do fotela. Ja użyłem do tego kleju na ciepło z pistoletu. 6.Następnie wycinamy dziury w materiale. 7. Zakładamy uchwyty i przykręcamy(tutaj znów klucz spline potrzebny, tym razem m5). Tak jak wspomniałem, tylko jeden uchwyt (ten przy otworze na narty) ma gwint i da się go przykręcić. W przypadku drugiego, od tyłu przykręciłem zwykłe nakrętki i zamontowałem go na wcisk. Dziure wyciąłem na tyle małą, że uchwyt jak narazie ani nie drgnie nawet gdy dość mocno go szarpie. Myślę, że ma to szansę działać, ponieważ ten przykręcony uchywt jest na środku siatki, przez co główne siły będą działać na niego. Jak to się nie sprawdzi, to założę tam nitonakrętki. Dam znać. Aha jeszcze jedna cenna uwaga, jakby ktoś się za to zabierał radzę zaczynać od strony dziury na narty, tam pod blachą jest pełny montaż do fotela i przez to łatwiej ustalić dokładne miejsce wycinania dziury. Na podstawie pierwszej wyciętej dziury i dziur w blaszanym obiciu z foto 1 i 2 łatwo ustalić miejsce wycięcia drugiej dziury. Druga uwaga. Za uchwyty do tylnej kanapy zaplaciłem w ASO prawie 200pln, narzeźbiłem się jak głupi, zainwestowałem w nożyce do cięcia blachy, a za niewiele większą kasę pewnie da się kupić używane oparcie już z uchwytami Jakbym wiedział ile będzie z tym roboty, to bym pewnie poszukał Teraz pozostała mi walka z dachem. Dziś instalowałem górne uchwyty siatki. W tym celu niestety trzeba zrzucić całą podsufitkę. Aby to zrobić trzeba zdjąć boczki bagażnika (dlatego jak ktoś się będzie za to zabierał, radzę to robić za jednym razem z instalacją wsporników siatki, ja robiłem to na raty i miałem podwójną robotę), a następnie tapicerki wszystkich słupków. Na koniec pozostaje nam odkręcić "cykorłapki", przednie osłony przeciwsłoneczne i dwie śruby w przednim, górnym oświetleniu. Aby zdjąć słupki należy podważyć zaślepki z napisem AIRBAG (od dołu śubokrętem) i odkręcić śrubki torx. Tylko słupek B (ten z pasami kerowcy i pasażera) nie wymaga odkręcania żadnych śrub pomimo posiadania zaślepki. Poza wspomnianymi śrubami słupki trzymają się na zatrzaskach. Gdy wszystko odkręcimy podsufitka spadnie na dół. Ja nie wyciągałem jej z auta ponieważ byłem sam. Położyłem ją na dole na zagłówkach foteli. Dach posiada nagwintowane otwory do przykręcenia uchwytów siatki. Z tyłu są bardzo łatwo dostępne, natomiast z przodu są pod kurtynami i aby je założyć, trzeba odkręcić uchwyt kurtyn i je lekko przesunąć na czas montażu. Dlatego polecam wszystkim odłączyć akumulator przed taką zabawą. Dziury z tyłu wyglądają tak: Przód i tył już z założonym uchwytem, do przykręcenia śrub potrzebny jest klucz typu spline - tym razem rozmiar m8: Jak to przykręcimy to pozostaje nam założenie podsufitki. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Najwięcej problemów sprawiło mi przy tym przykręcenie podsufitki na przodzie. Są tam 4 blaszki, w które wkręca się śruby (od osłon przciwsłonecznych i od panelu oświetlenia). Blaszki są skonstruowane z 2 części i ta środkowa część, w która wkręca się śruba jest ruchoma i lubi wypadać. Bimbasz doradził mi, żeby te ruchome blaszki skleić, ja się niestety nie zastosowałem(zapomniałem kupić kleju ) i miałem z tym przez to dużo walki. Pozwolę sobię wstawić foto Bimbasza ze sklejoną blaszką: Kolejnym wyzwaniem jest wycięcię dziur. Bardzo ciężko wycelować w dobre miejsce. Ja gdy podsufitkę miałem już pod dachem i została jedynie mała szpara, nakłuwałem cieńką, długą igłą podsufitkę i patrzyłem czy trafiam. Nie zostawiało to śladów na podsufitce, a w miarę łatwo udało mi się wycelować. Dziury stopniowo powiększałem, aż zmieściły się zaślepki. Po instalacji zaślepek muszę przyznać, że efekt jest super. Nic nie uszkodziłem i wygląda jak farbyczne. A na koniec kilka słów podsumowania! Instalacja zajęła mi w sumie 2 popołudnia (po ok 4 godzny) + dziś 7godzin. Wykonałem ją sam i w sumie najwięcej czasu zajęło mi dochodzenie do tego jak rozebrać auto aby niczego nie zepsuć. Raczej nie polecam tego zabiegu osobom, które nie są ogarnięte w technicznych tematach Jeśli kogoś interesuje instalacja siatki tylko w tylnym położeniu, to operacja ta jest znacznie prostsza do wykonania! Odchodzi konieczność upierdliwego rzeźbienia w tylnej kanapie oraz nie trzeba zciagać całej podsufitki, w zupełności można zostawić najbardziej uciążliwy w składaniu przód przykręcony do dachu. Wystarczą odkręcone cykorłapki i słupki od B do końca i po opuszczeniu tyłu podsufitki w dół uzyskamy wystarczającą ilość miejsca do przykręcenia uchwytów (oczywiście podsufitki nie wolno za mocno szarpać aby jej nie połamać). Polecam też dobrze myć ręce przed macaniem podsufitki, ja i tak pomimo częstego mycia trochę ją pobrudziłem przy montażu/demontażu i będę musiał ją nieco podczyścić (i tak już był czas). Edytowane 6 Listopada 2012 przez wojas Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #2 Napisano 23 Września 2012 Bardzo dobra instrukcja Tak się zastanawiałem, że to foto jakieś podobne do mojego. A mówiłem aby kleić nie było by problemu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojas Zgłoś #3 Napisano 3 Listopada 2012 (edytowane) Wczoraj ze szwagrem (Kurcziława) walczyliśmy z instalacją siatki w jego B7 więc zamieszczam parę info dotyczących montażu w tym modelu. W Be-siódemce zakładaliśmy siatkę tylko w tylnej pozycji. Auto ma dach panoramiczny i zdjęcie podsufitki nie jest takie proste, jednak gdy zakładamy tylko tylne uchwyty spokojnie da się odgiąć podsufitkę i zainstalować uchwyty. Jedyna różnica w instalacji w stosunku do B6 to nieco inny sposób demontażu boczków bagażnika. W przypadku B7 musimy zdemontować uchwyty umożliwiające składanie tylnej kanapy z bagażnika i odkręcić śruby torx pod nimi(pod każdym uchwytem jedna śruba). Aby zdemontować uchwyt wyciągamy plastikową spinkę (miejsce zaznaczyłem na żółto, sam zaczep znajduje się pod rączką do składania foteli). Pod uchwytem widzimy śrubę (kolor niebieski). Resztę wykonujemy tak samo jak dla B6. Z różnic między autami to jedyne co rzuca się w oczy to więcej mat-wygłuszeń w B7. Parę fotek z instalacji: Operacja instalacji siatki wyłącznie dla tylnego położenia zajęła nam(2osoby) ok 4 godziny, osobom które nigdy tego wcześniej nie robiły pewnie zajmie 2x tyle czasu. Edytowane 3 Listopada 2012 przez wojas Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #4 Napisano 5 Listopada 2012 Odnośnie mat wygłuszających w B7 - potwierdzam, jest ich znacznie więcej niż w B6. Z moich obserwacji dodam, ze takie wygłuszenia znajdują się dodatkowo za zegarami oraz nad pedałami. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maestro_max Zgłoś #5 Napisano 5 Listopada 2012 Słuchajcie, mam mega lamerskie pytanie. Jak zdjąć tą ch... siatkę w B5 fl?? Mogę ją przesunąć w prawo, a potem ni huhu ani w górę, ani w dół. Przez to nie idzie fotela położyć. Sorry za tak prostackie pytanie, ale kombinowałem już chyba na wszystkie sposoby, łącznie z groźbą Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #6 Napisano 5 Listopada 2012 Słuchajcie, mam mega lamerskie pytanie. Jak zdjąć tą ch... siatkę w B5 fl?? Mogę ją przesunąć w prawo, a potem ni huhu ani w górę, ani w dół. Przez to nie idzie fotela położyć. Sorry za tak prostackie pytanie, ale kombinowałem już chyba na wszystkie sposoby, łącznie z groźbą te chromowane końcówki, na których wisi siatka, wciskasz do środka siatki, wchodzą w tuleje. tak jest w B6 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maestro_max Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2012 Sorka, może źle się wyraziłem. Nie mogę jej zdemontować z siedzenia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojas Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2012 W b6/b7 trzeba ją przesunąć o ok 3cm w bok i wyciągnąć z fotela. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
datos Zgłoś #9 Napisano 3 Kwietnia 2015 mocowanie rolety.pdf w załączniku podobny opis dla B6 mocowania z tyłu z wykazem części i cenami - w języku producenta Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach