Skocz do zawartości
Beni0

Kolektor dolotowy - objawy, budowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dziś zadzwoniło ASO, przy okazji zdjęcia głowicy okazało się, że mam uszkodzoną jakąś klapkę w kolektorze dolotowym, czy może ktoś mi udzielić więcej informacji co to za niby plastikowe klapki i jakie mogą być objawy uszkodzeń tego? Jak to jest w B6 zbudowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie im chodzi o przepustnicę . Objawy ? Szarpanie , trudności z odpaleniem , słabszy motor itp .

 

---------- Dodano o 22:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:59 ----------

 

Pewnie im chodzi o przepustnicę . Objawy ? Szarpanie , trudności z odpaleniem , słabszy motor itp . A przepustnica wygląda tak (od piątego zdjęcia)

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/118593-Czyszczenie-EGR-a-i-przepustnicy-2-0-TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno jakaś klapka na ostatnim kanale kanału dolotowego. Hmm objawów jeszcze nie było .. ale ... dobrze, że wyszło teraz i zrobią to :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o te klapki :

kolktor z klapami kierującymi.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie klapy wirowe we wcześniejszym samochodzie. To jest lipa jak nie wiem bo one się obrabiają na wału a dokładnie ich plastikowe mocowanie. Moja rada pogadać z kumatym mechanikiem i je wywalić.

 

Moje objawy były takie:

-szarpanie

- bardziej kopcił

- spadek mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem takie klapy wirowe we wcześniejszym samochodzie. To jest lipa jak nie wiem bo one się obrabiają na wału a dokładnie ich plastikowe mocowanie. Moja rada pogadać z kumatym mechanikiem i je wywalić.

 

Moje objawy były takie:

-szarpanie

- bardziej kopcił

- spadek mocy

 

Jak wywalisz je w tym BMRze to nie masz zupełnie dołu.Lag że szkoda gadać!A na dodatek błąd przy przspieszaniu "nieosiągnięta zadana wartość ciśnienia doładowania"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wywalisz je w tym BMRze to nie masz zupełnie dołu.Lag że szkoda gadać!A na dodatek błąd przy przspieszaniu "nieosiągnięta zadana wartość ciśnienia doładowania"

 

Tak może być we wcześniejszym moim aucie nie miałem z tym problemów po wywaleniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak może być we wcześniejszym moim aucie nie miałem z tym problemów po wywaleniu

 

no tak nie dokońca... w seaciorze kombinowalismy z tym i była padaka... bledy silnika o doladowaniu itd. Wywalic to latwo ale zeby pozniej pozbyc sie tych bledow to masakra. Trzeba oszukiwac czujniki itd..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedział inżynier w VW tyle lat i zaprojektował coś co Polak uważa za zbyteczne, dobrze że Polacy nie projektują aut VW, bo byśmy koniem z wozem jeździli. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten sam inżynier zrobił też tak, żeby przy 200 000 km samochód zaczynał się psuć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podszyję się trochę pod temat, kończąc tylko wątek klapek, mialem ten sam problem u siebie. Tylo u mnie zawinił mechanizm odpowiadajacy za otwieranie - dokladnie mówiąc ułamał się kawalek... Ale udało się zastosować domowy sposób, drucik, plomba i działa od 30 tyś km... ;)

 

Jednak dążę do czegoś innego,

 

Czy ktoś wie, czy do silnika ADR można dokupić same gumy łączące część plastikową kolektora dolotowego z metalową, w której zamontowane są wtryski? Tosą 4 gumy każda średnicy ok. 3 cm i długości może 4...

 

PS.

No to już wiem :-) Są dostępne gumki ok. 30zł/szt. oraz obejmy, koszt ok. 20zł/szt. w ASO. Po wymianie zobaczymy na ile pomogą :-)

Edytowane przez stevenpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kolektor ssący w tdi z B6 ma takie same rozmieszczenie otworów co kolektor w b5? Chodzi mi o same kanały to że jest odwrócony to wiem....

Edytowane przez kamil_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra zapytam inaczej.... Ktoś może zmierzyć odległość miedzy kanałami kolektora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B6 1.9 uszczelka kolektora jest identyczna jak w 1.9 tdi pd z b5 i taka sama jak w 1.9 na pompie wtr. Więc powinien pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd P2017 - 2014-02-13-022.jpg

Objawy:

- miga kontrolka świec żarowych,

- po dłuższym czasie dołącza świecąca się kontrolka silnika /niesprawność w układzie wydechowym/,

- na 3 dzień dołączyła kontrolka DPF

- trudności z uruchomieniem ale tylko wówczas, gdy nie odczekałem na wyświetlenie wszystkich komunikatów. Po odczycie komunikatów zawsze uruchomienie OK.

 

W rzeczywistości spowodowała powyższe usterka czujnika położenia w przepustnicy. Wymiana przepustnicy na sprawną i wszystko OK.

 

2014-02-13-021.jpg

 

Widok po demontażu pokrywy - tu, niestety :dolamam, nie ma możliwości ingerencji.

Edytowane przez PogromcaT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś czy kolektor dolotowy w B6 najpierw był plastikowy a później aluminiowy czy odwrotnie? Mam silnik BMR 2007 rok, modelowo 2008, mam plastikowy kolektor i trochę puszcza olej przy siłowniku podciśnienia, myślę żeby go wymienić na aluminiowy a dokładnie 03G 129 713H, będzie pasował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wykonywałem testy elektryczne silnika w VCDS i trafilem tam na pozycję otwarcia klapek w kolektorze, po włączeniu tego pokazało mi cykl pracy 50,5% czy to narmalne ? nie powinno być to na 100 % ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wcale demontować kolektora czy usuwać klapek dla eksperymentów , wystarczy zdjąć wężyk przy gruszce sterującej klapkami i go zaślepić . Następnie tak pojeździć i dla porównania potem przekręcając gruszkę zdemontować ją z tego metalowego gniazda (wspornika) , odciągnąć i zabezpieczyć przed zmianą położenia , wypróbować w którym przypadku odczucia z jazdy są lepsze po czym wrócić do odpowiadających kierowcy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw były montowane aluminiowe kolektory a potem wprowadzili plastiki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie mogłem znaleźć nic podobnego a ten wątek jest najbardziej podobny. SAMOCHÓD: VW Passat 2009 r. 2.0TDI 170KM

Mam następujący problem: Jadę normalnie i zapala mi się CHECK ENGINE i naturalnie komunikat ENGINE FOUL WORKSHOP( na kompie) i po około 1-2 sekund gaśnie. Ja dla mnie jest tylko lekkie szarpnięcie i auto jedzie normalnie tylko trzyma 1000 obrotów a nie 700. Spalanie od razu wchodzi na 1.1 a nie 0.6 na biegu jałowym. Taka sytuacja potrafi się powtarzać co chwila i znika na dłuży czas ( ostatnio zrobiłem 2000 tys. km i nic) Naturalnie byłem na kompie i serwis stwierdził że nic się nie dzieje. Nie ma błędów, nic nie znaleźliśmy. Powiedzieli tylko że DPF na 130 g nagaru ale jest ok. Ostatnio problem się nasilił i już mnie wku...a ASO nic nie może poradzić bo komputer nie zapisuje błędu. JAk dla mnie silnik chodzi normalnie nie ma szarpania czy dziwnych drgań. Proszę o pomoc albo jakiegoś mechanika który sobie poradzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności