Jump to content
piotrek870918

radio w spoczynku pobiera za duży prąd

Recommended Posts

witam.ostatnio zaczoł padać mi aku.i dzisiaj po pomiarach wyszlo 0.5A.a po wyłączeniu bezpiecznika radio spadło do 0.02A.i pyt.gdzie może być przyczyna?dodam że ostatnio wymieniałem tylko przewòd antenowy a radio to sony ma 2 lata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak sprawdzałem u mnie kiedyś (wprawdzie w B4 ale pewnie będzie podobnie) to radio też brało prąd 'na lewo'. Gość u którego robiłem pomiar polecił wypinanie panelu za każdym razem jak wysiadałem z auta także może i u ciebie to zadziała jeśli masz zdejmowany panel oczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja jak sprawdzałem u mnie kiedyś (wprawdzie w B4 ale pewnie będzie podobnie) to radio też brało prąd 'na lewo'. Gość u którego robiłem pomiar polecił wypinanie panelu za każdym razem jak wysiadałem z auta także może i u ciebie to zadziała jeśli masz zdejmowany panel oczywiście.

 

Też tak mam teraz w passku, na noc panel zdejmuje. Pomiary były robione i jak panel siedzi to tak się właśnie dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jest jeden kabelek który za to odpowiada, nie pamiętam który, ale któryś trzeba uciąć bo właśnie pobiera z radyjka prąd w czasie spoczynku jest poza zapłonem i podaje dodatkowe stałe zasilanie. Weź kostkę mierniki i rozpiskę pinów dojdziesz szybciutko. Tak mi kiedyś w moim starym oplu naprawił ten problem kolega ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba to był niebieski.

A weź podłącz oddzielnym kablem "na krótko" do AKU i zobacz, czy coś się zmieni.

 

Panel nic nie będzie miał do rozładowywania akumulatora, bo przecież po wyjęciu kluczyka - gaśnie :fajny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale jak wyjełem panel spadło do 0.28A czyli troche lepiej.sprubuje dzisiaj radio podłączyć pod stacyjke zobaczymy co to da

Share this post


Link to post
Share on other sites

kostka1504.jpg

Zamien miejscami w kostce ISO od radia kabelek zolty z czerwonym.

I pochwal sie rezultatem.

Przerabialem to ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

anteny nie mam elektrycznej.a kabelek żółty z czerwonym wchodza w jedno gniazdo do kostki.są zmostkowane to jak zamienić?jak wyjmuje panel to spada z 0.28 na 0.16A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radyjko pewnie masz wpięte z pominięciem stacyjki, zmień na zasilanie po stacyjce i problem zniknie, nie trzeba będzie panela wyciągać. A niebieski przewód to zasilanie elekt. anteny lub rem na wzmacniacz, nie podaje napięcia po wyłączeniu radia

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez mialem zmostkowane i tez mi aku siadal. Musisz podlaczyc do kostki zolty w pin 4 a czerwony w pin 7. Jezeli radio nie bedzie mialo pamieci to musisz te dwa kabelki podlaczyc odwrotnie - zolty pin 7 a czerwony pin 4.

Do dziela! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzilem wszystko.pociaglem nowe przewody. i doszłem że pamieć radia pobiera uwaga 0.4A.na innym radiu jeszcze wiecej.a niedawno bylo 0.16A.teraz jest dopiero zagrycha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Mam problem otóż kupiłem już z 2 Lata temu Passata B5 1,9TDI 115 Km

i było w nim nie fabryczne radio Pioneer DEH-2200UBB wszystko ładnie pięknie niebieskie podświetlenie

ale zachciało się czegoś nowego zakupiłem sobie wysuwane radio Peiying py9909 wszystko super zadowolony bajer fajny

telewizja nawigacja telefon wszystko normalnie rarytas lecz po kilku miesiącach zauważyłem że gdy codziennie jeżdżę samochodem to tego problemu nie ma ale gdy samochód postoi z dwa trzy dni to akumulator jest rozładowany do zera

tak mi to rozwaliło akumulator więc kupiłem drugi nowy i znowu to samo się zaczęło robić akumulator nowy po dwóch dniach padał do zera wiec zadzwoniłem do elektryka. Elektryk przyjechał posprawdzał jakie jest napięcie na postoju i wyszło że radio na postoju peiying py9909 wpierdziela 0,35 A z pamięcią a z odłączoną pamięcią 0,28 A co świadczy definitywnie za dużo .

Włożyłem poprzednie radio pioneera i ponownie zmierzyliśmy pobór prądu i pokazywał 0,04 A czyli w normie tak jak powinno być

Radio peiying py9909 wysłałem na gwarancję i opisałem jaki jest problem a oni odesłali radio z powrotem opisując że żadnej usterki nie stwierdzono że oni mierzyli pobór to wynosiło im 0,08 A - do Max 0,10 A to i tak po mojemu dużo

W tej chwili już od dwóch miesięcy jeżdżę z tym poprzednim radiem pioneerem i jest wszystko w porządku samochód pali bez problemu tydzień postoju i bez problemu odpala. Salon od radia kazał mi dzwonić na infolinię od radia i oni mi powiedzieli że radio jest źle podłączone że takie radio inaczej się podłącza więc dla mnie ręce opadają radio kosztuje 1000 zł i jeszcze takie podejście dziwne firma ma do klienta że mają to po prostu za przeproszeniem w dupie. Dla nich tylko aby towar sprzedać reszta ich nie obchodzi.

 

Więc Moje pytanie Do was czy takie Radio trzeba jakoś inaczej podłączyć

no już tyle pieniędzy w to żeby te radio działało z normalnym poborem prądu wsadziłem że normalnie się odechciewa.

Akumulator nowy elektryk nerwy.

Może jakoś faktycznie inaczej te radio należy podłączyć żeby nie pobierało 0,35 A prądu może coś doradzicie

Mam nadzieję że pomożecie :respect

Edited by rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącz radio czarny i żółty ma wtedy prawie nic nie pobierać, czerwony pod stacyjkę. Jeśli po wyłączeniu stacyjki radio pobiera więcej niż 0,02A jest złe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich :] Posiadam Passata b5 z 98r, problem który chciałem wam przybliżyć to CAR AUDIO. Ostatnimi czasy zainwestowalem w nowy sprzed grajacy. Zakupiłem radio Pioneer MVH-180UI 4x50w, Skrzynia basowa Blaupunkt GTB 1200 DE 850W, WZMACNIACZ BLAUPUNKT EMA 255, Dałem cały sprzęt mechanikowi i został zamontowany, grało całkiem dobrze lecz miałem lekki niedosyt bo głośniki były seryjne passata. Więc postanowiłem zakupić coś nieco lepszego od seryjnych i wybrałem GŁOŚNIKI BLAUPUNKT BGX 663 165mm 210W, kupiłem 4 takie głośniki i tu zaczął sie mój problem. Mianowicie po odebraniu auta z warsztatu głośniki grały dużo gorzej od tych seryjnych, grały ciszej od starych oraz przy podgłośnieniu zaczeły "pierdzieć" Nie wiem co może być przyczyną, bo przecież głośniki nie są z najwyższej półki ale napewno nie są gorsze od tych seryjnych.. Może ktoś z was spotkał sie z podobnym problemem, będe bardzo wdzieczny za jakiekolwiek informacje. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
coś nieco lepszego od seryjnych
BLAUPUNKT BGX 663
głośniki nie są z najwyższej półki ale napewno nie są gorsze od tych seryjnych..

no niewiem...

głośniki podpiete pod radio? bo o wzmacniaczu nie wspomniałeś

drzwi wygłuszone?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabryczne mają lekką cienką papierową membranę więc nic dziwnego że pod radiem grają głośniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy