Jump to content
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Recommended Posts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, pyzdra1 napisał:

Ten moduł masz podpięty cały czas do gniazda diagnostycznego? 

tak, na okrągło tam siedzi. Jak trzeba sprawdzić dpf to wystarczy wyjąć komórkę i uruchomić VAG DPF - wersja free pokazuje wyłącznie ilość popiołu, bieżący stan regeneracji ("0" oznacza, że się nie wypala) oraz ilość kilometrów od ostatniego wypalenia. MZ w zupełności wystarcza do sprawdzenia co i jak w danym momencie z filtrem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, czernobyl napisał:

tak, na okrągło tam siedzi. Jak trzeba sprawdzić dpf to wystarczy wyjąć komórkę i uruchomić VAG DPF - wersja free pokazuje wyłącznie ilość popiołu, bieżący stan regeneracji ("0" oznacza, że się nie wypala) oraz ilość kilometrów od ostatniego wypalenia. MZ w zupełności wystarcza do sprawdzenia co i jak w danym momencie z filtrem

A pełna płatna wersja więcej ma funkcji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, sw6 napisał:

A pełna płatna wersja więcej ma funkcji?

Z tego, co widziałem w sklepie - tak: więcej wyświetlanych parametrów z możliwością dostosowania pod siebie, oraz zdaje się automatyczne łączenie oraz jakieś powiadomienia. Nie zgłębiałem tematu, bo do parkingowego sprawdzenia, czy DPF się wypala/nie wypala wersja free mi wystarczy, a do znęcania się nad dokładniejszymi danymi filtra mam VCDSa

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, czernobyl napisał:

tak, na okrągło tam siedzi. Jak trzeba sprawdzić dpf to wystarczy wyjąć komórkę i uruchomić VAG DPF - wersja free pokazuje wyłącznie ilość popiołu, bieżący stan regeneracji ("0" oznacza, że się nie wypala) oraz ilość kilometrów od ostatniego wypalenia. MZ w zupełności wystarcza do sprawdzenia co i jak w danym momencie z filtrem

Co ile srednio km wypala sadze? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rosol napisał:

Co ile srednio km wypala sadze? 

tak jak pisałem, jestem 2 tygodnie po zrobieniu czyszczenia, programu i downgrade. Jak dotąd mało mam danych, ale:

- pierwsze wypalanie po ~260-280km w mieście

- drugie wypadłoby (nie sprawdziłem, obliczam z przebiegu) po ok. 550km przy 20% miasto/80% trasa

- trzecie przede mną - wczoraj sprawdziłem po zaparkowaniu i wskazywało mi 10g zapełnienia i 370km od ostatniego wypalenia (na podstawie tego podałem wypalenie nr 2); 

Także dalsze dane jak trochę pojeżdżę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś dostałem moduł Carista, chyba najlepszy na rynku w cenie około 100PLN do tego pełne wersję zainstalowałem DPF i pierwszy odczyt na zimno ?

Screenshot_2019-02-11-19-52-21-817_com.applagapp.vagdpf.png

Screenshot_2019-02-11-19-45-53-111_com.ebay.mobile.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dla silnika cbab jaki sprawdzony  by pokazywał stan DPF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze proszę o ekspertyzę wyników zanim przeczytam cały ten wątek aby sam wiedzieć co czytać :)

 

update.

przejechałem się 30mil teraz. Pasywne wypalanie włączyło się po przekroczeniu 300C potem włączyło się drugi raz przy niżej temperaturze . Ilona w aplikacji zmienia się na czerwoną według instrukcji VAG DPF

Screenshot_2019-02-11-21-29-47-602_com.applagapp.vagdpf.png

Screenshot_2019-02-11-20-52-08-359_com.applagapp.vagdpf.png

Edited by jakbli

Share this post


Link to post
Share on other sites

idę na rekord km pomiędzy regeneracjami:D tryb 65% miasto/podmiejskie/35% trasa. 

przypominam, że jestem po piecowym wypaleniu DPF i downgrade programu (9979=po dieselgate->9973=jeden z ostanich przed dieselgate) oraz programie - wykres w dużym profilowym; poziom zapełnienia filtra olejem to obecnie nieco powyżej 1%

przez chwilę zacząłem się martwić, że coś tu nie gra, ale zarówno G450 pokazuje realne wartości, a doczytałem też, że dodatkową obliczoną masę sadzy wylicza system na podstawie oporności czy jakoś tak; nie ma oczywiście żadnych gwarancji, że skoro mam teraz 1000km przy ~11g, to zrobię ~2400km do 24g, czyli masy oznaczającej wyzwolenie regeneracji - jak dotąd po reanimacji dpf wskazania zawsze były niskie i ciach- nagle wypalanko. Ale i tak o niebo lepsze to, niż co 200km w mieście i 350 na trasie

dpf.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, to idź dalej na rekord-trzymam kciuki ?

Filtr u mnie oryginalny, bez jakiejkolwiek ingerencji typu czyszczenie, wymiana itp. Auto nie przeszło akcji dieselgate.

20180827_210308.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

270tkm. Pomiar na postoju, z tego co pamiętam. Kontrolowałem, jaki dystans mogę pokonać po wypaleniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie czy probowal sie na tym dystansie wypalac.... 21mbar na jalowym to juz troche jest.... Po wypaleniu powinno byc okolo 3mbar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejechany dystans od ostatniego wypalania (1340 km) to raczej po trasie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy