Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

Super, dzięki. Też o tym słyszałem. Skopiowałem sobie na przyszłość. 

 

Witam.  

Wczoraj dostałem przesyłkę z Obd I pierwsze co zainstalowałem to DPF aplikacje. 

A tu niespodzianka.... Szykuje sie wypalanko. Miło wiedzieć. 

Tylko zaniepokoiło mnie 62.8 grama popiołu. Czy to dużo.....? 

, bo jak widział inni mają dużo mniej ?

I w innych jednostkach.  Jak to zmienić? 

Screenshot_20200926_134246_com.applagapp.vagdpf.jpg

Edytowane przez nTomek
wycięty cytat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypalanko samo sie zrobi... Inni moga miec mniej bo maja mniejszy przebieg.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz wypalanie z aplikacją do obserwacji DPF-a

Wnioski. 

Wypalił się tylko do 24% ? ( wy też tak macie?) 

Zostało 5.33g.  Niedopalone. 

Czy uważacie że do tyle jest zapchany. I zawsze tak już będzie. Auto ma 245k kilometrów. 

Zaznaczam że byłem na autostradzie.

Około 110km/h,  około 3k obrotów. Bodajże 4 bieg. 

 

 

Screenshot_20200927_120307_com.applagapp.vagdpf.jpg

Edytowane przez picia-sand

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Graniczna liczba według VW to 80g

Ty masz 63g przy przebiegu 245tys.km

Na tylko tych danych nie ma się co opierać.... Dodatkowo jeszcze trzeba zobaczyć co ile w trasie się wypala i jaka jest różnica ciśnień na jałowym i wzrastających obrotach....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, picia-sand napisał:

Zaznaczam że byłem na autostradzie.

Około 110km/h,  około 3k obrotów. Bodajże 4 bieg. 

 

Wypalanie na autostradzie potrafi zejść poniżej 10% (7..8) ale skąd twoje auto miało wiedzieć, że jesteś na autostradzie, jadąc 110 na 4. biegu? Taki stan nie zapowiada dłuższej jazdy. 

Następnym razem ustaw na tempomacie przepisowe 140 na ostatnim biegu i powinno zejść niżej niż 24%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi po ponad roku jazdy wskoczyło z 86 na 91 procent zapełnienia filtra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. 

Tylko tu w UK trochę problem z 140.  Dozwolone 110. I w sumie szczęście jak nie znajdziesz korków ??

Z reguły słyszałem obroty są ważniejsze jak prędkość. 

Na 6 biegu, 110km to jakieś nie pamiętam ......  2k obrotów. 

Ale dzięki za info. 

P. S.  Jest gdzieś info o tych ciśnieniach na jałowym. 

Bo od jakiegoś czasy na wolnych obrotach chodzi mi wysoko... Około 900-1100. Nie wiem co jest grane właśnie. 

I dlatego właśnie kupiłem OBD, co by rozeznać się w temacie. Bo nie wiem co mu się dzieje. Czy Dpf czy inne rzeczy ?

 

10 minut temu, jakbli napisał:

Mi po ponad roku jazdy wskoczyło z 86 na 91 procent zapełnienia filtra

To jeszcze mam chwilkę ?

Teraz będę obserwował. Zobaczę jak szybko u mnie  rośnie. 

Edytowane przez picia-sand

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.09.2020 o 16:44, jakbli napisał:

Mi po ponad roku jazdy wskoczyło z 86 na 91 procent zapełnienia filtra

Kto by pomyślał że równo po roku bo dziś zapchanie skoczyło na 97% co daje 6% przez ostatni rok. Chyba trzeba się zacząć rozglądać za usługą mycia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież ten sterownik nie podaje zapełnienia w procentach tylko w litrach, druga sprawa wartość ta ma się nijak do faktycznego zapełnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tylko sposób intrepretacji aplikacji dla wartości oil ash volume 0.17l i oil ash mass 68g czyli wychodzi tyle samo. Przy przebiegu 260tys km to raczej norma. Od 2 lat leje tylko Texaco premium i do tego zmiana oleju na topowy dwa razy w roku w tym dwudniowa jazda na Mannolu połączona z płukanką. Po takim  zabiegu ,olej jest złoty jeszcze kilka tygodni po wlaniu ostatecznie Millers EE więc śpię spokojnie

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

zwracam się do was z zapytaniem odnośnie mojego dpf. Poniżej przesyłam wyniki przed wypaleniem dpfa oraz zaraz po i chciałbym się dowiedzieć czy na chwilę obecną mój dpf "spełnia normy". Pokonuje odcinki około 10 km w jedną i drugą stronę, zdarza się że czasem że jadę kawałek dalej. Czy da się jakoś ustawić aby filtr wypalał mi się więcej niż 24 % oraz czy mogę zmienić jednostkę oil ash residue aby ta pokazywała mi w g a nie w l ?

Screenshot_20210930_075550_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_20210928_191003_com.applagapp.vagdpf.jpg

Edytowane przez Radovid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Radovid napisał:

czy na chwilę obecną mój dpf "spełnia normy"

~300km to wynik raczej normalny przy stylu miejskim, szczególnie że filtr nie jest już pierwszej młodości na co wskazuje poziom zapełnienia popiołem 109% teoretycznego limitu, który w praktyce bywa dużo większy. 

1 godzinę temu, Radovid napisał:

Czy da się jakoś ustawić aby filtr wypalał mi się więcej niż 24 %

Nie, no chyba że zmiana softu w ECU na to pozwala(?). Ewentualnie regeneracja w warunkach autostradowych potrafi zejść poniżej 10%.

2 godziny temu, Radovid napisał:

czy mogę zmienić jednostkę oil ash residue

Nie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W PD zapełnienie było podawane w gramach, w CR jest w ml.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czy warto dolewać jakiś preparatów które pozwalają lepiej wypalać dpf ? Jeśli tak to co polecacie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatki do paliwa Millers i/lub Penrite.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kuebk napisał:

W PD zapełnienie było podawane w gramach, w CR jest w ml.

To zależy od softu w ECU. Mój CFFB ma dostępne oba: https://forum.vw-passat.pl/topic/47138-dpf-filtr-zatkany-popiołem/?do=findComment&comment=1902653

U znajomego w CFFB ale innej wersji softu jest tylko w ml. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie, czy to normalne że u mnie regeneracja trwała 0 minut gdzie u innych pokazywało po kilka minut ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest czas od rozpoczęcia do skutecznego zakończenia regeneracji (wypalania). Jeśli sprawdzasz przed lub po to wartość jest 0 co jest zgodne z prawdą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, nTomek said:

To zależy od softu w ECU. Mój CFFB ma dostępne oba: https://forum.vw-passat.pl/topic/47138-dpf-filtr-zatkany-popiołem/?do=findComment&comment=1902653

U znajomego w CFFB ale innej wersji softu jest tylko w ml. 

To w takim razie inaczej.

Sterowniki w PD podaja ilość sadzy (czyli zapełnienie filtra) w gramach, ilość popiołu w procentach.

Sterowniki w CR podają ilość sadzy (czyli zapełnienie filtra) w mililitrach, ilość popiołu w gramach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez vcds widać zarówno w ml jak i w gramach w moim CFFB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności