Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

Przebieg 156 000 km, spalanie na poziomie 7,2 - 7,8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@saviola10 a zapchany jakbyś miał około 250tys. km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo jeżdżony po mieście, częste gaszenie i zapalanie silnika też może dać ten efekt , w moim sharanie DPF jest zapchany na poziomie 0.16 l popiołu a przebieg 225 tyś km ale jazda 3/4 trasa reszta miasto. Tak jak pisałem wyżej martwią mnie te duże korekcje na wtryskach, spalanie też trochę duże, chyba że auto użytkowane głównie miasto.

Tak u mnie to wyglądało przy przebiegu 180 tyś km

 

IMG_20170713_201004.jpg

Edytowane przez sylwek1972

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0.16 litra na 225 tys.km jest prawidłowym zapełnieniem.

w jego przypadku raczej coś jest nie tak.... no chyba, że jeździ non stop po mieście na krótkich dystansach....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem i adaptowałem nowy czujnik różnicy ciśnień, ale zmierzona masa sadzy także b.szybko rośnie. Po około 50km następuje kolejne wypalanie dpf-a. Wtryski na rozgrzanym silniku max 0,35 korekty, więc wydają się OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@saviola10 a sprawdziłeś czy przewody od czujnika różnicy ciśnień są drożne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzimy. Audi polift, więc tylko jeden przewód.

 

Przewód sprawdzony i drożny.

 

Rozwiązaniem problemu okazała się wymiana czujnika spalin przed turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

mam pytanie odnośnie filtra DPF, samochód to Passat B6 z 2006 roku. Silnik 2.0 TDi-PD BMP, czyli ma 8 zaworów, pompowtryski bosch, sterownik EDC16, przebieg 270 tyś. km.

robiłem ostatnio diagnozę DPF z uwagi na błędy i wymianę czujnika G450, i wszyły mi następujące parametry:

grupa 068.2 ilość popiołu 94.0 (bez jednostki).
Różnica ciśnień na biegu jałowym, grupa 067.3: od 5 do 15 w zależności od zapełnienia dpf.
Gdy filtr był wypalony samoczynnie, to na logach dynamicznych, 4-bieg przy 3500 RPM miałem różnicę ciśnienień około 230 mbar.

Czy po tych parametrach jest mi ktoś w stanie powiedzieć czy ten DPF jest jakkolwiek jeszcze dobry, czy raczej już wystawić auto na olx? Auto mam 10 lat, do tej pory nigdy nie zapaliła się kontrolka DPF.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 
Proszę o ocenę stanu filtra.
Poniżej foto przed i po wypalaniu. Dodam że wypalanie zaczęło się 2 min po wyruszeniu w drogę na zimnym silniku.

 

20200210_152552.jpg

20200210_153357.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wartości typowe dla tego przebiegu. Lać i jechać... 

Zaczął wypalać 2 minuty po starcie bo mu wcześniej nie dałeś szansy. Miałeś 100% sadzy. Jeszcze chwila i byłaby żółta kontrolka. 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Tomku za info. Od paru dni mam OBD i sprawdzam temat bo nie zawsze udawało mi się złapać moment wypalania.
Samochód myślę że szanse ma często, bo codzień dojeżdzam 25 km ekspresówką do pracy 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj błędy z modułu silnika. Może coś mu przeszkadza? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@no010 jaki masz przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.02.2020 o 12:22, nTomek napisał:

Poczytaj błędy z modułu silnika. Może coś mu przeszkadza? 

Błędów brak, może to że nie mam ciężkiej nogi, aczkolwiek nie jeżdżę na niskich obrotach. To już kolejny TDI z grupy VAG którym jeżdżę. 
Może akurat tak wyszło, zaobserwuję następnym razem. Apka działa jak należy  :)

Edytowane przez no010

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,prosze o poradę

Mam 310ml popiołu i 377tys km przebiegu. 2.0 CR 2009

Za regenerację chcą 700-1000 jedni że bedzie efekt na 99% inni że nie obiecują. Co robić? Mechanik mój mówi a żeby zakładac zamiennik nowy.... 1600? ;/

Co proponujecie?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A coś ci się dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypala co tydzień długo. Codziennie jadę 10km w jedną 10km z powrotem,wiec na weekend staram sie rozbujac z 40km i zaczyna się wypalanie.

Pytam bo na komputerze u mechanika pisało że alarm przy 175ml a Ja mam 310ml...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopóki nie zobaczysz kontrolki dpf-a i nie zaczną się problemy z mocą albo wypalaniem to nic nie ruszaj

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji lektury o swoim silniku znalazłem taki oto wykres

 

dpf.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności