Albercik Zgłoś #841 Napisano 16 Sierpnia 2019 11 godzin temu, mkpol napisał: Jeśli komputer wykryje jednostajną jazdę to też otworzy egr Zależy jakie będzie obciążenie silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekmoleda Zgłoś #842 Napisano 28 Sierpnia 2019 Noszę się z zamiarem usunięcia DPF-a już dłuższy czas ale co chwilę słyszę, że na przeglądach spaliny będą badać itd.... Myślicie, że jeszcze chwilę pojeździ? Poniżej logi: Adres 01: Silnik (03L 906 018 PR) 17:01:10 12 hPa Filtr cząstek stałych; różnica ciśnienia 236 353668 m Filtr cząstek stałych; kilometry od ostatniej regeneracji 241 0.08 l Filtr cząstek stałych; zawartość popiołu w oleju 243 0 hPa Filtr cząstek stałych; offset różnicy ciśnienia 244 17.85 g Filtr cząstek stałych; obliczona masa sadzy 245 17.24 g Filtr cząstek stałych; zmierzona masa sadzy 246 Przebieg 135 tys. km. (oryginales ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #843 Napisano 28 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, marekmoleda napisał: Noszę się z zamiarem usunięcia DPF-a już dłuższy czas Pytanie poco skoro naprawa kosztuje dziś poniżej tysiaka?A z tego co widzę to daleko temu filtrowi do zapełniena.Ale niech fachowcy się jeszcze wypowiedzą. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #844 Napisano 28 Sierpnia 2019 @marekmoleda chłopie.... jeździć i się nie przejmować przez najbliższe 100 tys.km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekmoleda Zgłoś #845 Napisano 28 Sierpnia 2019 1 minutę temu, rosol napisał: @marekmoleda chłopie.... jeździć i się nie przejmować przez najbliższe 100 tys.km Dzięki za odpowiedz. To na razie dam sobie spokój z wycinaniem. Bardzo dziękuję za informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #846 Napisano 28 Sierpnia 2019 Jeśli te dane na postoju to ciśnienie różnicowe za wysokie. Bardzo dobry filtr to jest 3hPa na postoju (nie z książek tylko z doświadczenia). Należy pamiętać, że czujnik różnicy ciśnień jest najważniejszy, to na jego podstawie są obliczane wszystkie inne parametry. PS. Wycinać DPF nie mając z nim problemów... Hmm bezsens.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #847 Napisano 28 Sierpnia 2019 3hPa to jak wypalona sadza i zaczyna na nowo zbierać..... tu jest 17g sadzy to i ciśnienie różnicowe wyższe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawcio21 Zgłoś #848 Napisano 3 Września 2019 (edytowane) Witam Mam pytanko o dpf w passacie b6 2.0 tdi 170 koni .A więc tak dpf wypala się mniej więcej co około 400/500 km czasami wystarczy ze przyjadę autostrada około 20 km i się elegancko wypali A czasami jeżdżę i filtr się nie może dopalic przejade np 40 km i dalej się wypala Dodam że kontrolka od dpf nigdy sie nie paliła. Jeszcze jedno jak np wypalam filtr na postoju po okolo 15 minutach niby sie wypalil ale przejade kawałek filtr zaczyna się wypalac na nowo.Czy to normalne że tak się robi czy coś jest nie tak? Jezdze tym passatem 4 rok i od zawsze tak było Edytowane 3 Września 2019 przez Pawcio21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #849 Napisano 3 Września 2019 Skoro wypala się co 400..500km (prawidłowo) i jest tak od ponad 3 lat to wszystko gra. Przecież nie każde podniesienie obrotów to dopalanie DPF'a. Jak sprawdzasz, że właśnie wypala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawcio21 Zgłoś #850 Napisano 3 Września 2019 Podwyższone obroty większe chwilowe spalanie no i ogólnie słychać silnik inaczej chodzi czasami dymek poleci z rury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #851 Napisano 4 Września 2019 Witam. Posiadam passata b6 z silnikiem CBAB 140KM CR. Sprawdziłem bloki pomiarowe silnika 107 i 108 wyświetliło mi coś takiego : 107 brak opisu - 3 167 126 brak opisu - 3 133 126 brak opisu - 3 74 126 brak opisu - - - - 108 objętość popiołu - 150.00 ml brak opisu - 3 17 126 brak opisu - 3 0 126 brak opisu - - - - powinno być coś takiego : Grupa 107: 1) Granica stopnia wypełnienia sadzy. filtr (blokowanie regeneracji usług), <45; 2) Granica stopnia wypełnienia sadzy. filtr (możliwa tylko regeneracja usług), <40; 3) Progowa aktywacja regeneracji sadzy. filtr - podczas jazdy,> 20 Grupa 108: 1) Filtr cząstek stałych, objętość popiołu ciekłego paliwa, 0-200 ml; 2) Filtr cząstek stałych, oblicza się masę sadzy, 0-50; 3) Filtr cząstek stałych, zmierzona masa sadzy, 0 - 50 Nasuwa mi się takie pytanie czy ktoś naprawił DPFa grzebiąc w programie - "zmieniając mapę" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #852 Napisano 5 Września 2019 8 godzin temu, [email protected] napisał: Nasuwa mi się takie pytanie czy ktoś naprawił DPFa grzebiąc w programie Fantazja cię ponosi... Zmień VCDS'a bo najwyraźniej ten nie ogarnia twojego rocznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #853 Napisano 5 Września 2019 Mam nadzieję :), też miałem takie podejrzenie. Odczyty były robione ręcznym skanerem. Aby pozbyć się popiołu z DPF'a będzie potrzebna regeneracja - jakieś czyszczenie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #854 Napisano 5 Września 2019 W końcu jakiś normalny przebieg po ostatnim wypalaniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #855 Napisano 6 Września 2019 8 godzin temu, jakbli napisał: W końcu jakiś normalny przebieg po ostatnim wypalaniu... I widzę auto masz po aktualizacji softu w związku z aferą dieselegate?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #856 Napisano 6 Września 2019 9 godzin temu, Grucha... napisał: I widzę auto masz po aktualizacji softu w związku z aferą dieselegate?? Ja nic nie robiłem odkąd mam auto. Może poprzedni właściciel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saviola10 Zgłoś #857 Napisano 8 Września 2019 Witam Potrzebuję pomocy w sprawie mojego DPF (silnik 2.0 TDI CGLC ). Bardzo często załącza się procedura jego wypalania. Zazwyczaj co 40-50km Samochód użytkowany jest na krótkich odcinkach. Po skanowaniu 0 błędów. Poniżej wartości z vcds-a: Po przejechaniu 10km ma już 12g sadzy. Z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
disciples Zgłoś #858 Napisano 9 Września 2019 Witam, Rozumiem, że zaolejenie filtra nie da się wyczyścić tylko wymiana? Mam 70ml na 370. Wypalanie sadzy jest ok: wartość obliczona 5g, zmierzona 0. Co po otrzymaniu 370 zaolejenia filtra tylko wymiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #859 Napisano 10 Września 2019 (edytowane) @disciples teoretyczna graniczna to 180ml.... ale spokojnie do 200-220ml dociągniesz ..... o ile wszystko będzie sprawne w silniku @saviola10 jeszcze niby zapchany nie jest... możliwe, że masz coś trafione z układem paliwowym lub wydechowym.... Edytowane 10 Września 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #860 Napisano 13 Września 2019 Dnia 8.09.2019 o 08:39, saviola10 napisał: Witam Potrzebuję pomocy w sprawie mojego DPF (silnik 2.0 TDI CGLC ). Bardzo często załącza się procedura jego wypalania. Zazwyczaj co 40-50km Samochód użytkowany jest na krótkich odcinkach. Po skanowaniu 0 błędów. Poniżej wartości z vcds-a: Po przejechaniu 10km ma już 12g sadzy. Z góry dzięki za pomoc Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie ,ale jeśli te pomiary są robione na rozgrzanym silniku, to wtryski masz do czyszczenia 1.00 mg/stroke to na ciepłym za dużo, w moim CFFA jest jest ok 0.05 mg/stroke do 0,25 mg/stroke ,chyba że w tym silniku tak norma przewiduje, takie wartości to mogą być na zimnym silniku. Może tu leży przyczyna że wtryski leją i szybko zapełnia się DPF, jaki ma przebieg twoje auto i ile pali? Tak jak pisałem nie jestem ekspertem i mogę się mylić, może ktoś inny się wypowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach