Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 24.03.2019 o 21:22, nTomek napisał:

Ano - testu "białej rękawiczki" na pewno nie przejdziesz ? Póki nie ścigają za to na przeglądach, masz problem z głowy.

A i nawet takiej próby nie podejmę. Teraz spokój ale przy sprzedaży może być problem ?

A odnośnie tego czujnika temperatury spalin za dpf, mozna to cholerstwo jakos wyłaczyć? Moze jakoś oszukać?

 

Albo najlepiej wyłączyć dpf przez vcds?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwosci z poziomu vcds'a wyłączyć dpf 

 

Jak masz faktycznie pustą puchę to 50% kasy masz w kieszeni , bo sporo kosztuje demontaż i montaż przerobionego filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponad 700km aż poprosił o regenerację pod Tesco :)

Screenshot_2019-06-01-12-12-33-528_com.applagapp.vagdpf.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co czekałeś aż się wypali pod Tesco, pojechałeś się przejechać czy po prostu zgasiłeś silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usłyszałem wentylator jak się już zatrzymałem, spojrzałem na obroty, było prawie 1000rpm więc od razu wiedziałem że zaczął. Podpiąłem telefon aby sprawdź jak mu idzie i czekałem 10min jak skończy i zejdzie do 5gram

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas trwania regeneracji 22 minuty i 712km od ostatniej (ukończonej) - to oznacza, że poprzednim razem musiałeś mu przerwać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było aby zrobili ten program dla silnika cbab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że dla starszych sterowników (nie UDS) to raczej nie możliwe z uwagi na ograniczenia od strony ELM327. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz odkąd posiadam samochód zapaliła mi się kontrolka DPF z komunikatem Diesel particular filtrem see instruction.

Przepalilem auto na 2.5tys obrotów, zrobiłem tak ponad 40km na 4 i 5 biegu, kontrolka dalej nie zgasła. Myślę że dopalanie miało miejsce, ponieważ w pewnym momencie gdy pociągnąłem go pod czerwone pole obrotomierza zostawiłem za sobą wielka, czarna chmurę, później już nie kopcił przy takim przyspieszaniu. 

Jakieś pomysły, rady dlaczego kontrolka nie gaśnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to diagnostyka i sprawdzenie błędów, parametrów DPF. 

Po drugie spróbować wypalanie wymuszone kompem. Jak duże zapelnienie lub nie spełniony jakiś warunek to sam się nie wypali. 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem do diagnostyce komputerowej, czujnik przed katalizatorem pokazuje cały czas wartość 300 stopni C, przez to DPF nie moze sie wypalić. Czy zna ktoś z Was numer seryjny tego czujnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba czujnik przed DPFem....

numer czujnika temperatury za DPFem  03L906088HM

numer czujnika temperatury przed DPFem  03G906088

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na komputerze był on opisany jako czujnik przed katalizatorem ale mechanik faktycznie pokazywał jego umiejscowienie pod maską, koło DPF-a, więc myślę że to te które wkleiles :) dziekuje bardzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według której wartości ecu uruchamia wypalanie dpf 108.2 czy 108.3,czy obojętnie którą grupa przekroczy 24jednostek to się uruchamia wypalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.07.2019 o 14:53, rosol napisał:

chyba czujnik przed DPFem....

Katalizatorem. Dobrze napisał. DPF składa się z dwóch części (katalizator wstępny, a potem katalizator, będący w naszych autach filtrem DPF). DPF = katalizator.

Dnia 13.07.2019 o 12:51, studzien napisał:

ruchamia wypalanie dpf 108.2 czy 108.3

A która jest która?

Wypalanie DPF to zbiór kilku czynników, ale w głównej mierze - różnica ciśnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 7/13/2019 at 12:51 PM, studzien said:

Według której wartości ecu uruchamia wypalanie dpf 108.2 czy 108.3,czy obojętnie którą grupa przekroczy 24jednostek to się uruchamia wypalanie

Obojetne, z biegiem czasu to nie jest 24g tylko mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2019 o 23:29, Albercik napisał:

Katalizatorem. Dobrze napisał. DPF składa się z dwóch części (katalizator wstępny, a potem katalizator, będący w naszych autach filtrem DPF). DPF = katalizator.

no ja bym nie stawiał znaku równości pomiędzy katalizatorem (reaktor katalityczny) a DPFem... te rzeczy są za co innego odpowiedzialne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rosol napisał:

katalizatorem (reaktor katalityczny)

Ależ właśnie przed DPF'em (w tej samej puszce) znajduje się najprawdziwszy katalizator ;) Dalsza jego część (DPF) jak najbardziej, również spełnia definicję bycia katalizatora, z jednym wyjątkiem: w katalizatorze reakcja następuje w połączeniu z materiałem, z którego wytworzony jest katalizator, a w DPF'ie potrzebna jest dodatkowo wysoka temperatura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, kuebk napisał:

Obojetne, z biegiem czasu to nie jest 24g tylko mniej.

Tak pytam bo ostatnio pojechałem z laptopem na autostradę, w chwili  wyjazdu z domu zapełnienie zamierzone wynosiło 15.5g obliczone 16.7g .jak dojechałem do autostrady zamierzone spadło do 13.8 A obliczone stało w miejscu, po wjechaniu na autostradę zamierzone dalej spadło pomalutku i nagle włączyło się wypalanie, dla tego pytam od czego jest to zależne 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, studzien napisał:

dla tego pytam od czego jest to zależne 

Przede wszystkim od różnicy ciśnień przed i za filtrem. Jeśli różnica ciśnień przekracza 20mbar to jest już na wartości granicznej niezależnie od stopnia zapełnienia sadzą. Jeśli filtr jest zatkany popiołem to będzie duża różnica ciśnień nawet zaraz po wypaleniu. I wtedy auto coraz częściej będzie wypalało filtr, mimo prawie zerowego osadu sadzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności