Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

Oprogramowanie jest płatne ale mam za miesiąc za darmo za kupno  adaptera. Abonament lub rok za holendernie wysoką cenę ale ma możliwości jak nic innego w tym regulacja natężenia świateł LED czy inne tylko nic z tego mnie mnie przekonało poza tym że działa jako jedyny adapter z aplikacją na iOS

Screenshot_2019-03-02-01-59-12-968_com.prizmos.carista.png

Screenshot_2019-03-02-01-59-24-698_com.prizmos.carista.png

Screenshot_2019-03-02-01-53-29-778_com.prizmos.carista.png

Screenshot_2019-03-02-01-58-11-042_com.prizmos.carista.png

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga odnośnie rekordów dystansu między regeneracjami.

Przerwane wypalanie nie kasuje licznika "kilometers since last regeneration" ale redukuje ilość sadzy - no przynajmniej w moim CFFB - więc może się zdarzyć jakiś rekord.

Przykład:

Odczyt zrobiony po dłuższej trasie:

                Address 01: Engine  (03L 906 018 PS)

20:56:54
  417   Particle filter; fuel consumption since last regeneration 34.31 l
  418   Particle filter; kilometers since last regeneration 650291 m
  420   Particle filter; oil ash volume 0.13 l
  421   Particle filter; oil ash volume 54.9 g
  422   Particle filter; soot mass calculated 16.64 g
  423   Particle filter; soot mass measured 4.55 g
  424   Particle filter; time since last regeneration 29921 s
  425   Particulate filter ash load limit 70.00 g

Trzy dni później zaliczyłem przerwane wypalanie:

                Address 01: Engine  (03L 906 018 PS)

20:49:42
  417   Particle filter; fuel consumption since last regeneration 41.23 l
  418   Particle filter; kilometers since last regeneration 784930 m
  420   Particle filter; oil ash volume 0.13 l
  421   Particle filter; oil ash volume 54.9 g
  422   Particle filter; soot mass calculated 8.55 g
  423   Particle filter; soot mass measured -0.61 g
  424   Particle filter; time since last regeneration 39716 s
  425   Particulate filter ash load limit 70.00 g

Jak widać ilość sadzy spadła z 16.64g na 8.55g ale dystans od ostatniego wypalania tylko się powiększył.

Wnioski...?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

człowieku świat niektórym zburzyłeś  :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś w końcu doszedłem jak to wszystko działa i jak człowiek psuł silnik nie wiedząc co kiedy robi lub co chce robić. Specjalnie jeździłem Passatem do pracy kilka dni i kilka razy dziennie krótkie trasy. Sadza rosła i rosła. Dziś było 90% mówię poraz zagrzać w końcu olej i pojechać dalej. 

Screen 1

Doszło do 100% po przejechaniu ze 20km wychodzi na to że to nieco ponad 22g sadzy. Brak ikony na desce choć w aplikacji pojawiła się ikona nad grafiką filtra.

Screen 2

W tedy właśnie już parkowałem więc zaczął wypalanie. Wiedziałem w końcu kiedy chce robić. Wskoczył na obroty 1000rpm i podnosił temperaturę do ponad 600C.

 

Screen3

Najgorsze początki czyli zeszło 2% po w minutach

Screen 4

Po kolejnych dwóch minutach było już 90% i w tedy zaczął obniżać temperaturę. Naciskanie dodatkowo gazu nie pomaga nic a nic w czasie wypalania. Wypalanie wyłączył. Wysiadłem z auta po wyłączeniu silnika jak spadło do ponad 200C

 

Screen 5

Po 13 minutach postoju i przejechaniu 1km już podnosił temperaturę szybko i zaczął znów proces tym razem już jechałem do autostrady przez korki.

 

Screen 6

Po 6km zleciało do 42%

 

Screen 7

Po następnych 2km spadło do 22% czyli poniżej 5g sadzy i proces zakończył się. Spaliłem sporo więcej paliwa niż planowałem na tę wycieczkę dlatego kupiłem A3 2.0tdi bez DPFa na miasto zamiast Octavii 2FL 1.6tdi :)

imageproxy.php?img=&key=4ac350283c2c00a8imageproxy.php?img=&key=4ac350283c2c00a8

Screenshot_2019-03-06-15-48-06-948_com.applagapp.vagdpf.png

Screenshot_2019-03-06-15-48-28-441_com.applagapp.vagdpf.png

Screenshot_2019-03-06-15-50-08-582_com.applagapp.vagdpf.png

Screenshot_2019-03-06-15-52-02-757_com.applagapp.vagdpf.png

Screenshot_2019-03-06-16-18-48-585_com.applagapp.vagdpf.png

Screenshot_2019-03-06-16-27-18-064_com.applagapp.vagdpf.png

Screenshot_2019-03-06-16-29-23-187_com.applagapp.vagdpf.png

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z racji faktu że 90% używam auta w mieście  i mam świadomość z czym to się wiąże postanowiłem sprawdzić stan przepełnienia DPFa podpięliśmy samochód pod kompa. Komp pokazał: "filtr cząstek stałych, zawartość popiołu w oleju: 0,080 l (max. 0,175 l)
Dodam, że auto ma 135kkm przebiegu (przebieg z historią 100%) ja nim zrobiłem jakieś 25kkm (nigdy nie miałem najmniejszego problemu z dpf poza tym że czasem zdarzy mi się na mieście zaobserwować wypalanie). Byłem ciekaw w jakim stanie jest DPF dlatego sprawdziłem. Gość z ASO powiedział mi że przy tym wyniku spokojnie do 270kkm powinienem na tym filtrze pojeździć ... skoro przy 135kkm jest połowa to mówi drugie tyle zrobię. Ja jednak się zastanawiam ile zamuliłem ja miastem a ile od nowości poprzedni właściciel na trasach???  za jakiś czas pojadę sprawdzić czy i jak zwiększyło się zapełnienie.

 

Z tego co wyczytałem i się dowiedziałem każde wypalanie sadzy pozostawia popiół nie do usunięcia (niech mnie ktoś poprawi jeśli źle mówię) czyli mam rozumieć że jak znajomy ma 1.6tdi i w większości robi trasy i jak mówi nie zauważył od 2 lat ani razu wypalania to znaczy że u niego nie osadza się sadza (lub jest jej znacznie mniej co praktycznie powoduje że nie trzeba myśleć wówczas o dpf)???

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, zip_77 napisał:

czyli mam rozumieć że jak znajomy ma 1.6tdi i w większości robi trasy i jak mówi nie zauważył od 2 lat ani razu wypalania to znaczy że u niego nie osadza się sadza

W każdym silniku powstają cząstki stałe jako produkt (niepełnego) spalania, przy czym szczególnie dużo jest tego przy zmiennych parametrach pracy - częste przyspieszanie. To da się zauważyć w autach bez DPF. Kiedy najbardziej "kopcą" stare ale zdrowe diesle? Wiadomo. 

Jak kumpel jeździ w trasy, silnikiem 1.6 to raz że spala mniej "ropy" niż 2.0, a dwa że warunki pracy silnika są stabilne: stała prędkość, zagrzany silnik, dobry przelicznik Litr/km. Po trzecie, wychwycenie tych 5..7minut wypalania przy stałej prędkości >100km/h jest raczej niemożliwe, a na pewno się wypala. 

Warunki i styl jazdy zawsze mają wpływ na poziom emisji cząstek, więc to oczywiste, że jazda w mieście, na krótkich trasach filtrowi nie służy. 

Co do twojej prognozy zapełnienia popiołem to wydaje się być prawdziwa. 

Mam taki sam silnik i przekroczyłem właśnie 90% zapełnienia oraz 240kkm. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

średnie zapełnienie popiołem wynosi dla jazdy w trasach 5.5-6ml na 10000km a w mieście 7-7.5ml na 10000km

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rosol - Twoje wyliczenie idealnie by pasowało do mojego stanu i przebiegu.

Zastanawia mnie dlaczego komp podaje "zawartość popiołu w oleju" jak to rozumieć? To nie podaje przepełnienia w samym filtrze dpf tylko w oleju? Czyli częsta wymiana oleju silnikowego ma wpływ na żywotność dpf - sorki za pytanie.

 

PS. Dla mnie totalną głupotą jest to że dziś auta mając full kontrolek nie maja kontroli od dpf!? Jak dla mnie przydałoby się widzieć na desce aktualny stan przepełnienia by wiedzieć kiedy ew. w trasę pocisnąć by wypalić swoje oraz kontrolka sygnalizująca wypalanie dpf, aby nikt nie miał wątpliwości czy i kiedy nastąpiło wypalanie automatyczne. Choć to wiadomo jak rozpoznać ale nie zawsze człowiek się skupia na sprawdzaniu obrotów silnika na biegu jałowym czy chwilowym spalaniu - czasami się podjeżdża do celu i po prostu gasi auto a potem ZONK wentylatory na full no i już wiadomo że wtopiliśmy  ? a tak jakby na żółto by się zapaliło kontrolka człowiek by bardziej zwrócił uwagę uuu wypala no to chwile poczekam niech dokończy lub jadę dalej  (wiadomo o ile są takie możliwości bo czasami po prostu dojeżdżając do celu nie mamy możliwości).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zip_77 napisał:

"zawartość popiołu w oleju"

To jest polskie tłumaczenie. W angielskiej wersji jest "oil ash volume" co oznacza "objętość popiołu olejowego" a to już chyba nie budzi wątpliwości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie odczyt w Vaga dot. dpf wygląda tak?

czy jest ok? co wynika z odczytu poniżej? najbardziej zastanawia mnie wartość 0.32 g w poz. 238, jest to odczyt z wczoraj, dzis pokazało mi w poz. 238 - 0.21 a w poz. 239 4.00. po przejechaniu autostrada ok. 150km

229   Particle filter; difference pressure-DIP_PF 0.00 hPa
  231   Particle filter; field regeneration lock status-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000  
  232   Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0 
  233   Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 655.35 l
  234   Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 55743.3 km
  235   Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] 0.00 hPa
  236   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 103.1287474 g
  237   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF N/A
  238   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 0.32 g
  239   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 3.70 g
  240   Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 671088.63 s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

234   Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 55743.3 km

 

Mega dziwne 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez tak uważam, nie wiem o co chodzi a wartości pozostałe sa ok? 

Nie wyrzuca mi błędu od dpf, nic sie nie świeci na zegarach. 

Skoro nic nie swieciprzejmować sie? Wymuszać wypalanie?

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że nie jest wycięty? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie, ale został przywieziony z niemcowni tam robią takie rzeczy? Chyba że w PL ktoś cos zmajstrował i zrobił to dobrze. Jedyne co to wymieniałem niedawno czujnik za dpf od spalin, ale później znowu zaświecil i skasowalem zobaczymy jak dlugo będzie spokój

A skąd Twoje przypuszczenie nTomek? 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może jest emulator zamontowany???

Jeśli jest blizna na puszce dpfu to może wskazywać na wycięcie.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

55 tyś od ostatniego wypalania? Wartość ~100 razy za duża. 

Prosty test - zaglądnij do rury - nie ma prawa być tam czarno! 

Tu masz fotkę wydechu auta 2.0TDI z DPF z przebiegiem ~200 tyś. 

DSC_1138_800x450.JPG.3f7aeaea237c9b483055fb1867c2b81c.JPG

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, stefanj23 napisał:

Pierwsze o emulatorze słyszę

W poprzednim Pasku mialem tak zrobione.

Puszka po dpf została pusta i był podłączony emulator-u mnie skrzyneczka była zamontowana pod podszybiem po prawej stronie. 

Jak to się teraz spisuje to nie wiem, bo auto sprzedalem 5 lat temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ot i zdjęcie mojego wydechu, wyglada na brak dpf w takim razie ?

 

 

 

20190324_192011.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano - testu "białej rękawiczki" na pewno nie przejdziesz ? Póki nie ścigają za to na przeglądach, masz problem z głowy.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, stefanj23 napisał:


  235   Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] 0.00 hPa
 

Różnica ciśnień zerowa.... czyli pusta pucha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności