jakbli Zgłoś #781 Napisano 1 Marca 2019 (edytowane) Oprogramowanie jest płatne ale mam za miesiąc za darmo za kupno adaptera. Abonament lub rok za holendernie wysoką cenę ale ma możliwości jak nic innego w tym regulacja natężenia świateł LED czy inne tylko nic z tego mnie mnie przekonało poza tym że działa jako jedyny adapter z aplikacją na iOS Edytowane 2 Marca 2019 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #782 Napisano 1 Marca 2019 Jedna uwaga odnośnie rekordów dystansu między regeneracjami. Przerwane wypalanie nie kasuje licznika "kilometers since last regeneration" ale redukuje ilość sadzy - no przynajmniej w moim CFFB - więc może się zdarzyć jakiś rekord. Przykład: Odczyt zrobiony po dłuższej trasie: Address 01: Engine (03L 906 018 PS) 20:56:54 417 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 34.31 l 418 Particle filter; kilometers since last regeneration 650291 m 420 Particle filter; oil ash volume 0.13 l 421 Particle filter; oil ash volume 54.9 g 422 Particle filter; soot mass calculated 16.64 g 423 Particle filter; soot mass measured 4.55 g 424 Particle filter; time since last regeneration 29921 s 425 Particulate filter ash load limit 70.00 g Trzy dni później zaliczyłem przerwane wypalanie: Address 01: Engine (03L 906 018 PS) 20:49:42 417 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 41.23 l 418 Particle filter; kilometers since last regeneration 784930 m 420 Particle filter; oil ash volume 0.13 l 421 Particle filter; oil ash volume 54.9 g 422 Particle filter; soot mass calculated 8.55 g 423 Particle filter; soot mass measured -0.61 g 424 Particle filter; time since last regeneration 39716 s 425 Particulate filter ash load limit 70.00 g Jak widać ilość sadzy spadła z 16.64g na 8.55g ale dystans od ostatniego wypalania tylko się powiększył. Wnioski...? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #783 Napisano 2 Marca 2019 człowieku świat niektórym zburzyłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #784 Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) Dziś w końcu doszedłem jak to wszystko działa i jak człowiek psuł silnik nie wiedząc co kiedy robi lub co chce robić. Specjalnie jeździłem Passatem do pracy kilka dni i kilka razy dziennie krótkie trasy. Sadza rosła i rosła. Dziś było 90% mówię poraz zagrzać w końcu olej i pojechać dalej. Screen 1 Doszło do 100% po przejechaniu ze 20km wychodzi na to że to nieco ponad 22g sadzy. Brak ikony na desce choć w aplikacji pojawiła się ikona nad grafiką filtra. Screen 2 W tedy właśnie już parkowałem więc zaczął wypalanie. Wiedziałem w końcu kiedy chce robić. Wskoczył na obroty 1000rpm i podnosił temperaturę do ponad 600C. Screen3 Najgorsze początki czyli zeszło 2% po w minutach Screen 4 Po kolejnych dwóch minutach było już 90% i w tedy zaczął obniżać temperaturę. Naciskanie dodatkowo gazu nie pomaga nic a nic w czasie wypalania. Wypalanie wyłączył. Wysiadłem z auta po wyłączeniu silnika jak spadło do ponad 200C Screen 5 Po 13 minutach postoju i przejechaniu 1km już podnosił temperaturę szybko i zaczął znów proces tym razem już jechałem do autostrady przez korki. Screen 6 Po 6km zleciało do 42% Screen 7 Po następnych 2km spadło do 22% czyli poniżej 5g sadzy i proces zakończył się. Spaliłem sporo więcej paliwa niż planowałem na tę wycieczkę dlatego kupiłem A3 2.0tdi bez DPFa na miasto zamiast Octavii 2FL 1.6tdi Edytowane 6 Marca 2019 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zip_77 Zgłoś #785 Napisano 20 Marca 2019 Z racji faktu że 90% używam auta w mieście i mam świadomość z czym to się wiąże postanowiłem sprawdzić stan przepełnienia DPFa podpięliśmy samochód pod kompa. Komp pokazał: "filtr cząstek stałych, zawartość popiołu w oleju: 0,080 l (max. 0,175 l) Dodam, że auto ma 135kkm przebiegu (przebieg z historią 100%) ja nim zrobiłem jakieś 25kkm (nigdy nie miałem najmniejszego problemu z dpf poza tym że czasem zdarzy mi się na mieście zaobserwować wypalanie). Byłem ciekaw w jakim stanie jest DPF dlatego sprawdziłem. Gość z ASO powiedział mi że przy tym wyniku spokojnie do 270kkm powinienem na tym filtrze pojeździć ... skoro przy 135kkm jest połowa to mówi drugie tyle zrobię. Ja jednak się zastanawiam ile zamuliłem ja miastem a ile od nowości poprzedni właściciel na trasach??? za jakiś czas pojadę sprawdzić czy i jak zwiększyło się zapełnienie. Z tego co wyczytałem i się dowiedziałem każde wypalanie sadzy pozostawia popiół nie do usunięcia (niech mnie ktoś poprawi jeśli źle mówię) czyli mam rozumieć że jak znajomy ma 1.6tdi i w większości robi trasy i jak mówi nie zauważył od 2 lat ani razu wypalania to znaczy że u niego nie osadza się sadza (lub jest jej znacznie mniej co praktycznie powoduje że nie trzeba myśleć wówczas o dpf)??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #786 Napisano 20 Marca 2019 32 minuty temu, zip_77 napisał: czyli mam rozumieć że jak znajomy ma 1.6tdi i w większości robi trasy i jak mówi nie zauważył od 2 lat ani razu wypalania to znaczy że u niego nie osadza się sadza W każdym silniku powstają cząstki stałe jako produkt (niepełnego) spalania, przy czym szczególnie dużo jest tego przy zmiennych parametrach pracy - częste przyspieszanie. To da się zauważyć w autach bez DPF. Kiedy najbardziej "kopcą" stare ale zdrowe diesle? Wiadomo. Jak kumpel jeździ w trasy, silnikiem 1.6 to raz że spala mniej "ropy" niż 2.0, a dwa że warunki pracy silnika są stabilne: stała prędkość, zagrzany silnik, dobry przelicznik Litr/km. Po trzecie, wychwycenie tych 5..7minut wypalania przy stałej prędkości >100km/h jest raczej niemożliwe, a na pewno się wypala. Warunki i styl jazdy zawsze mają wpływ na poziom emisji cząstek, więc to oczywiste, że jazda w mieście, na krótkich trasach filtrowi nie służy. Co do twojej prognozy zapełnienia popiołem to wydaje się być prawdziwa. Mam taki sam silnik i przekroczyłem właśnie 90% zapełnienia oraz 240kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #787 Napisano 20 Marca 2019 (edytowane) średnie zapełnienie popiołem wynosi dla jazdy w trasach 5.5-6ml na 10000km a w mieście 7-7.5ml na 10000km Edytowane 20 Marca 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zip_77 Zgłoś #788 Napisano 21 Marca 2019 rosol - Twoje wyliczenie idealnie by pasowało do mojego stanu i przebiegu. Zastanawia mnie dlaczego komp podaje "zawartość popiołu w oleju" jak to rozumieć? To nie podaje przepełnienia w samym filtrze dpf tylko w oleju? Czyli częsta wymiana oleju silnikowego ma wpływ na żywotność dpf - sorki za pytanie. PS. Dla mnie totalną głupotą jest to że dziś auta mając full kontrolek nie maja kontroli od dpf!? Jak dla mnie przydałoby się widzieć na desce aktualny stan przepełnienia by wiedzieć kiedy ew. w trasę pocisnąć by wypalić swoje oraz kontrolka sygnalizująca wypalanie dpf, aby nikt nie miał wątpliwości czy i kiedy nastąpiło wypalanie automatyczne. Choć to wiadomo jak rozpoznać ale nie zawsze człowiek się skupia na sprawdzaniu obrotów silnika na biegu jałowym czy chwilowym spalaniu - czasami się podjeżdża do celu i po prostu gasi auto a potem ZONK wentylatory na full no i już wiadomo że wtopiliśmy ? a tak jakby na żółto by się zapaliło kontrolka człowiek by bardziej zwrócił uwagę uuu wypala no to chwile poczekam niech dokończy lub jadę dalej (wiadomo o ile są takie możliwości bo czasami po prostu dojeżdżając do celu nie mamy możliwości). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #789 Napisano 21 Marca 2019 1 godzinę temu, zip_77 napisał: "zawartość popiołu w oleju" To jest polskie tłumaczenie. W angielskiej wersji jest "oil ash volume" co oznacza "objętość popiołu olejowego" a to już chyba nie budzi wątpliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefanj23 Zgłoś #790 Napisano 24 Marca 2019 Panowie u mnie odczyt w Vaga dot. dpf wygląda tak? czy jest ok? co wynika z odczytu poniżej? najbardziej zastanawia mnie wartość 0.32 g w poz. 238, jest to odczyt z wczoraj, dzis pokazało mi w poz. 238 - 0.21 a w poz. 239 4.00. po przejechaniu autostrada ok. 150km 229 Particle filter; difference pressure-DIP_PF 0.00 hPa 231 Particle filter; field regeneration lock status-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000 232 Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0 233 Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 655.35 l 234 Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 55743.3 km 235 Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] 0.00 hPa 236 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 103.1287474 g 237 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF N/A 238 Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 0.32 g 239 Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 3.70 g 240 Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 671088.63 s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #791 Napisano 24 Marca 2019 234 Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 55743.3 km Mega dziwne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefanj23 Zgłoś #792 Napisano 24 Marca 2019 (edytowane) Tez tak uważam, nie wiem o co chodzi a wartości pozostałe sa ok? Nie wyrzuca mi błędu od dpf, nic sie nie świeci na zegarach. Skoro nic nie swieciprzejmować sie? Wymuszać wypalanie? Edytowane 20 Kwietnia 2019 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #793 Napisano 24 Marca 2019 Jesteś pewien, że nie jest wycięty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefanj23 Zgłoś #794 Napisano 24 Marca 2019 (edytowane) Dobre pytanie, ale został przywieziony z niemcowni tam robią takie rzeczy? Chyba że w PL ktoś cos zmajstrował i zrobił to dobrze. Jedyne co to wymieniałem niedawno czujnik za dpf od spalin, ale później znowu zaświecil i skasowalem zobaczymy jak dlugo będzie spokój A skąd Twoje przypuszczenie nTomek? Edytowane 20 Kwietnia 2019 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #795 Napisano 24 Marca 2019 (edytowane) A może jest emulator zamontowany??? Jeśli jest blizna na puszce dpfu to może wskazywać na wycięcie. Edytowane 24 Marca 2019 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #796 Napisano 24 Marca 2019 55 tyś od ostatniego wypalania? Wartość ~100 razy za duża. Prosty test - zaglądnij do rury - nie ma prawa być tam czarno! Tu masz fotkę wydechu auta 2.0TDI z DPF z przebiegiem ~200 tyś. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #797 Napisano 24 Marca 2019 3 minuty temu, stefanj23 napisał: Pierwsze o emulatorze słyszę W poprzednim Pasku mialem tak zrobione. Puszka po dpf została pusta i był podłączony emulator-u mnie skrzyneczka była zamontowana pod podszybiem po prawej stronie. Jak to się teraz spisuje to nie wiem, bo auto sprzedalem 5 lat temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefanj23 Zgłoś #798 Napisano 24 Marca 2019 Ot i zdjęcie mojego wydechu, wyglada na brak dpf w takim razie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #799 Napisano 24 Marca 2019 Ano - testu "białej rękawiczki" na pewno nie przejdziesz ? Póki nie ścigają za to na przeglądach, masz problem z głowy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #800 Napisano 24 Marca 2019 4 godziny temu, stefanj23 napisał: 235 Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] 0.00 hPa Różnica ciśnień zerowa.... czyli pusta pucha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach