Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie 2.0cbab , 248tys 

 

20190127_173540.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się na to nie patrze dla mnie ważne lub najważniejsze jest objętość sadzy w filtrze :) U mnie średnio jest 4-10g a druga wartość -2.91g 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak wychodzi, że przy przebiegu 250 tys.km jest około 170-190ml

2 minuty temu, KLICHO napisał:

Ja tam się na to nie patrze dla mnie ważne lub najważniejsze jest objętość sadzy w filtrze :) U mnie średnio jest 4-10g a druga wartość -2.91g 

sadza to jest wypalana jak dochodzi do 24g (soot mass, carbon mass)

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To u mnie wypadala się przy 12-15g :) Ale raz na 3 miesiące sobie robie wymuszana wypalanie podczas jazdy i jest cisza i spokój. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaką masz wartość w oil ash i jaki przebieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ? Nigdy mega na to nie zwracałem uwagi ale 265 tys autentycznego przebiegu a tam była wartość z tego co pamietam 12x ml CFFB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, KLICHO napisał:

Ja tam się na to nie patrze dla mnie ważne lub najważniejsze jest objętość sadzy w filtrze :) U mnie średnio jest 4-10g a druga wartość -2.91g 

A mnie właśnie ilość sadzy nie interesuje , ważniejsza  jest ilość popiołu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, MucikV napisał:

A mnie właśnie ilość sadzy nie interesuje , ważniejsza  jest ilość popiołu 

Masz rację to  jest najważniejszy parametr, oznacza zbliżający się koniec DPF, bo popiołu już nie wypalisz, w moim aucie jest przebieg 210 tyś km i zapełnienie na poziomie 150 ml.

7 godzin temu, KLICHO napisał:

To u mnie wypadala się przy 12-15g :) Ale raz na 3 miesiące sobie robie wymuszana wypalanie podczas jazdy i jest cisza i spokój. 

Jak robisz te wymuszenia, komputerem? Jeśli tak to nie jest za zdrowe dla silnika i nie potrzebne bo system ma sobie sam poradzić, jeżeli sam sobie nie radzi to coś jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymuszenie komputerem? Może to sposób ale rozumiem, że wymuszasz normalne wypalanie a nie nie to serwisowe? Sam nie wiem czy lepiej zgasić silnik na początku wypalania kiedy podjeżdżam do domu czy czekać aż się dokończy? Jak wy robić?  Ja zawsze czekałem! (powoli mnie to zaczyna irytować). Najgorzej jak pod robotą mnie spotka wypalanie DPF.  Jak wczoraj pochodził 15 min wypalając DPF i dodałem mu gazu na 2,5 tys. piękna chmurę puścił ♻️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wymusza na zasadzie jazdy ciągłej na wysokich obrotach.

Robie tak często (taka mam akurat droge do pracy).

Jeśli zawartość sadzy nie kwalifikuje jeszcze do wypalania na postoju itp, to dopala częściowo podczas jazdy i przestaje jak sie zatrzymamy. ~ tak mniej wiecej :D

Godzinę temu, sylwek1972 napisał:

Masz rację to  jest najważniejszy parametr, oznacza zbliżający się koniec DPF, bo popiołu już nie wypalisz, w moim aucie jest przebieg 210 tyś km i zapełnienie na poziomie 150 ml.

 

168ml miałem przy 240tyś 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, marekmoleda napisał:

Wymuszenie komputerem? Może to sposób ale rozumiem, że wymuszasz normalne wypalanie a nie nie to serwisowe? Sam nie wiem czy lepiej zgasić silnik na początku wypalania kiedy podjeżdżam do domu czy czekać aż się dokończy? Jak wy robić?  Ja zawsze czekałem! (powoli mnie to zaczyna irytować). Najgorzej jak pod robotą mnie spotka wypalanie DPF.  Jak wczoraj pochodził 15 min wypalając DPF i dodałem mu gazu na 2,5 tys. piękna chmurę puścił ♻️

I tu jest właśnie pies pogrzebany, bo auto z DPF nie nadaje się do miasta, taka jest prawda. Ja dziennie robię 50km do pracy i z powrotem autostradą ,potem miasto i rzadko mi się zdarzy bym widział wypalanie DPF, praktycznie nie zauważam kiedy się to dzieje. Poprzednio też miałem passata b6 i ta sama sytuacja jak go sprzedawałem to miał 340 tyś km i nie miałem problemów z DPF.

12 minut temu, MucikV napisał:

168ml miałem przy 240tyś 

Czyli mój przebieg się zgadza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak nie działa :D ale wygląda na to ,ze mamy/mieliśmy auto użytkowane w podobnych warunkach 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze jest to do czego sa czujniki, czyli cisnienie. Nie ma sie co podniecac zapelnieniem bo tam nie ma wagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robię codziennie ok 75 km no i diesel jednak wychodzi taniej na paliwie. Całe szczęście, że Ad Blue nie mam. Jak zacznie sprawiać kłopoty to się dziada wykastruje - i miejmy nadzieję, że przepisów rygorystycznych nie będzie które będą to mierzyły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, kuebk napisał:

Nie ma sie co podniecac zapelnieniem bo tam nie ma wagi.

Zgadza się, tam nie ma wagi, to komputer sobie wylicza,  tylko u jednego zapcha się szybciej, bo układ DPF/EGR nie działa prawidłowo lub auto użytkowane  tylko w mieście nie pozwoli dokończyć procedury wypalania  , a w drugim przypadku auto będzie sprawować się bezproblemowo do 300 tyś km, bo jeździ głównie w trasie.

.

 

47 minut temu, marekmoleda napisał:

Całe szczęście, że Ad Blue nie mam.

No w moim sharanie niestety ten system jest, wymieniłem ostatnio zestaw z grzałką  800 zł własnymi rękami, poza tym system adblue  jest bezobsługowy (dopóki jakiś czujnik nie nawali hehe).

Edytowane przez sylwek1972

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sylwek to mówisz, że Ad Blue nie ma co się bać? Chodzi mi po głowie Passat B8 2.0 TDI a tam to już prawie zawsze Ad Blue występuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MucikV napisał:

168ml miałem przy 240tyś 

U mnie jest teraz 168 ml przy przebiegu 245k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymasz podczas jazdy np vcds :) To akurat nic nie szkodzi silnikowi a dosc dobrze niweluje sadze w filtrze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często na forum można przeczytać "...przyjeżdżam  przed dom i wtedy zaczyna się wypalać DPF..." itp. historie, a nie potrzeba wielkich wydatkow, aby być "świadomym" użytkownikiem diesla VW z DPF-em.Polecam VGATE iCAR ODB2 na BT (tańszy i nie sprawia żadnych problemów z połączeniem ) oraz aplikację VAG DPF (ja po testach wersji free kupiłem wersję  pro) ze sklepu Googla i praktycznie w ciągu chwili jednym kliknięciem znamy aktualny stan filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, JurekW napisał:

Często na forum można przeczytać "...przyjeżdżam  przed dom i wtedy zaczyna się wypalać DPF..." itp. historie, a nie potrzeba wielkich wydatkow, aby być "świadomym" użytkownikiem diesla VW z DPF-em.Polecam VGATE iCAR ODB2 na BT (tańszy i nie sprawia żadnych problemów z połączeniem ) oraz aplikację VAG DPF (ja po testach wersji free kupiłem wersję  pro) ze sklepu Googla i praktycznie w ciągu chwili jednym kliknięciem znamy aktualny stan filtra.

tak uczyniłem kilka tygodni temu - bardzo się przydaje w razie wątpliwości, czy podbite obroty pod blokiem to właśnie wypalanie DPF czy może akurat sterownik stwierdził, że doładujemy szybciej akumulator, bo akurat u mnie podpowiedzi zmiany biegów niezależnie od stanu wypalania DPF zawsze każą zmieniać przy tych samych obrotach. Osobiście trafiłem w jeden z najtańszych OBD/BT z aliexpress - kosztował ~3USD i działa poprawnie z VAG DPF. Mogę się oczywiście podzielić linkiem do aukcji, ale w przypadku tego typu zakupów raczej nie ma pewności, że kolejny zakupiony egzemplarz też zadziała.

a jeśli chodzi o główną część tematu - czyli poziom zawalenia filtra, to przy 210k przebiegu miałem wskazania 68g oleju popiołowego i wskazania czujnika G450 na poziomie ~230hPa przy butowaniu, gdzie wg materiałów VW wartość 250=śmierc DPF. Zleciłem czyszczenie filtra - wykonawca poinformował mnie przy odbiorze auta, że filtr autentycznie był bardzo mocno zawalony. Na razie zrobiłem ledwie ~500km po czyszczeniu+downgrade softu+program, więc na opinie na temat skuteczności wypalania DPF w piecu musicie poczekać ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności