Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

Mogę się z Tobą zgodzić - w caddy BLS też nie miałem pojęcia kiedy dpf wypala. W 2.0 jest jednak różnica - inna reakcja na gaz, bardziej basowy dźwięk silnika, no a w CR dochodzą wyraźnie wyższe obroty na postoju i wentylator chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiej sadzy? Chyba popiołu...którego nie dopalisz,bo przecież to pochodna procesu spalania.

Wymień filtr i po problemie, ewentualnie regeneracja ale większość tych filtrów jej nie przechodzi

 

 

Po co wymieniać filtr? Przecież on nic nie daje a wręcz dużo szkód może spowodować. Jak jest to już trudno ale nie rozumiem po co kupować nowy. To trochę tak jakby wsadzić koc gaśniczy w kolektor wydechowy i wysikać się do oleju - podobny efekt dla samochodu, a o ile taniej taniej.

Edytowane przez fury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, obserwuje wypalanie dpf od 2tys km. Praktycznie non stop wypala się równo co 340km. Zobaczcie na bloki pomiarowe bo mam wrażenie że ktoś już wcześniej grzebał przy tym., Wartości w czerwonych prostokątach zawsze jak podpinam kompa są takie same jak na screenie(od kupna jedynie wartość popiołu podskoczyła do góry o kilka jednostek). Jak to wygląda u Was, po usunięciu programowo dpf macie jeszcze podgląd na bloki? Dpf odziwo fizycznie jest na swoim miejscu.

 

dpf_25.11.2017.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam pytani, noszę się z zamiarem usunięcia DPF. Znalazłem dwie firmy jedna to AutoMaster a druga to Rogalotti na Mineralnej w Warszawie czy ktoś u nich coś robił są godni polecenia ?? Ewentualnie czy ktoś może regenerował ??

Tutaj są dwie firmy które to robią 

ta akurat ultradźwiekami

http://www.dpf-technologies.com/oferta.html

a ta znowu jakimiś specyfikami chemicznymi

http://bodych.pl/regeneracja-filtrow-czastek-stalych-fap-dpf.html

 

Możecie pomóc, doradzić ??

Edytowane przez urbinio
dopisane pytania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2012 o 19:53, Radoo napisał:

 

Jaki koszt usunięcia DPF

Taki sam jak regeneracji. Regeneracja DPF FAP to koszt około 500-600zł a usunięcie na trwałe powoduje wadę ukrytą samochodu. W nadchodzącym 2018r dodatkowo inspekcja transportu prawdopodobnie będzie miała możliwość kontroli emisji spalin. Przeglądy rejestracyjne będą również sprawdzały emisję i w przypadku braku będzie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o info... mianowicie czy w Passatach również trzeba uzupełniać jakiś płyn niezbędny do wypalania DPF (tak jak to ma np. miejsce w Peugeocie 407)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Silver napisał:

Panowie, proszę o info... mianowicie czy w Passatach również trzeba uzupełniać jakiś płyn niezbędny do wypalania DPF (tak jak to ma np. miejsce w Peugeocie 407)?

W Passacie B6  BlueTDI  jest stosowany katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) i wtryskiwany płyn na bazie mocznika do układu wydechowego.

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, JurekW napisał:

W Passacie B6  BlueTDI  jest stosowany katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) i wtryskiwany płyn na bazie mocznika do układu wydechowego.

 

22 godziny temu, Silver napisał:

Panowie, proszę o info... mianowicie czy w Passatach również trzeba uzupełniać jakiś płyn niezbędny do wypalania DPF (tak jak to ma np. miejsce w Peugeocie 407)?


Ad.1 W ostatnim wypuście Passata B5FL czy Skodzie Superb, montowany był tzw. mokry filtr i tam dolewało się podobnego płynu katalicznego, jaki dolewa się w samochodach grupy PSA
Ad. 2 W Passacie B6 NIE MA i  NIE BYŁO filtrów mokrych i nie trzeba było dolewać płynu katalicznego, NIE BYŁO również nigdy dotrysku Adblue.
Jeśli chodzi o silniki 2.0TDI to pierwsze układy AdBlue były dokładane w Sharanie Euro5 177KM, czy np. Audi Q5 2.0 170/177KM, czyli tylko w "dużych" modelach

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, kmink napisał:

W Passacie B6 NIE MA i  NIE BYŁO filtrów mokrych i nie trzeba było dolewać płynu katalicznego, NIE BYŁO również nigdy dotrysku Adblue.

A możesz wytłumaczyć artykuł z tej strony?

http://www.motofakty.pl/artykul/volkswagen-passat-2005-2010.html

"W przypadku wersji Blue oprócz elementów technologii BlueMotion zastosowano niezwykle nowoczesny katalizator SCR, zapewniający bardzo wysoki poziom czystości spalin. Passat 2.0 TDI Blue wymaga jednak stosowania specjalnego płynu AdBlue."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, kmink napisał:

 


Ad.1 W ostatnim wypuście Passata B5FL czy Skodzie Superb, montowany był tzw. mokry filtr i tam dolewało się podobnego płynu katalicznego, jaki dolewa się w samochodach grupy PSA
Ad. 2 W Passacie B6 NIE MA i  NIE BYŁO filtrów mokrych i nie trzeba było dolewać płynu katalicznego, NIE BYŁO również nigdy dotrysku Adblue.
Jeśli chodzi o silniki 2.0TDI to pierwsze układy AdBlue były dokładane w Sharanie Euro5 177KM, czy np. Audi Q5 2.0 170/177KM, czyli tylko w "dużych" modelach

Mylisz sie! W Passacie B6 BlueTDI (od MY 2009) 2.0 Tdi CR 105kW/143KM kod silnika CBAC był stosowany SCR z dodatkiem AdBlue.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kilkaset B6 jakie u mnie były jeszcze nigdy nie trafił się B6 z AdBlue...sprawdzę to w wolnej chwili

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow,

mam passata b6 2,0 140koni 2008 CBAB juz raz filtr dpf byl regenerowany. Po dwoch latach i przejechaniu okolo 50 tys km  w gruipie 108 Patricle filter oil ash volume mam 30ml.  Pol roku temu  mialem 19, z rok temu 12ml. 

Moje pytanie brzmi czy jak osiagne skale 99 to filtr bedzie musial przejsc regeneracje? Kiedys mialem awarie klapy gaszoncej, egr to wtedy byla awaria dpf i auto bylo w trybie awaryjnym. Cos mi sie zdaje ze wtedy mialem wlasnie 99ml popiolu. Czy jak zapodam mu przez czujnik przy dpf srodek do czyszczenia dpfu, zbije ten popiol do zera?

 

 

Drugie pytanie, to passat b7 2,0 140koni 2014, nie wiem jak wejsc w grupy pomiarowe przez vcds zeby sprawdzic stan dpfu. W bloki pomiarowe nie da rady wejsc tak jak w b6.

Czy ktos podpowie?

 

Mam vcds 17.8

 

dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vcds 01 Engine / Advanced Measuring Values  i z rozwijanej listy zaznaczysz numery bloków  które  Cię  interesują. U mnie dotyczące Particle Filter..... to nr od 375 do 380. Zapełnienie filtra popiołem można usunąć tylko mechanicznie żadna "chemia" tego nie ruszy,wypalić  można tylko sadzę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, JurekW napisał:

Vcds 01 Engine / Advanced Measuring Values  i z rozwijanej listy zaznaczysz numery bloków  które  Cię  interesują. U mnie dotyczące Particle Filter..... to nr od 375 do 380. Zapełnienie filtra popiołem można usunąć tylko mechanicznie żadna "chemia" tego nie ruszy,wypalić  można tylko sadzę. 

Który to od ilości popiołu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Zioolko00 napisał:

Który to od ilości popiołu? 

U mnie 377 i 378.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie softowe (serwisowe) wypalanie - mi zbiło z 0,225 na 0,01.

W sumie pora zajrzeć do niego i sprawdzić stan zapełnienia po roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli mowisz o zapelnieniu filtra w mililitrach to nie da sie tego "zbic" zadnym wypalaniem - ktos po prostu u Ciebie przeprowadzil procedura ktora resetuje te wartosci do 0. Ale to nie ma nic wspolnego z wypalaniem serwisowym, to jest po prostu oszukanie sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale własnie nie zresetowało do 0 tylko do bardzo małej wartości. Dwa razy wypalanie serwisowe i mniej wiecej pierwszy raz o połowe zmniejszone a drugi raze prawie do zera.

Moze uda mi sie dzisiaj sprawdzic stan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w measuring block nie mogę wejść (kod dostępu? czy wina kabla) w advanced mogę wejść :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalne w Twoim silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności