Skocz do zawartości
aj27

DPF - filtr zatkany popiołem

Rekomendowane odpowiedzi

a powiedzcie mi czy przy włączaniu zapłonu wiadomo na chwilę pokazują się wszystkie kontrolki. Czy jak się pojawia na chwilkę kontrolka od DPF to znaczy że DPF jest czy nie musi. Ja jeżdżę po mieście raz na tydzień pojadę ok. 40 km za miasto, narobiłem już od momentu zakupu 10000 km i ani razu jeszcze mi się DPF nie załączył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poziom oleju ok, dużo jeżdżę w trasie, a wypalanie wydaje mi się że co jakieś 400km czyli dość często. I wydaje mi się że powinien trochę mniej palić, w trasie przy spokojnej jeździe wychodzi 7,2-7,5l. A odnośnie wcześniejszych pytań czy dpf i katalizator jest w jednej puszce, i jak usuwaliście to tylko dpf, czy dpf+katalizator?

 

Dosyć często się wypala i to z pewnością jest spowodowane dużą ilością popiołu, jak zaczniesz jeździć w mieście to regeneracja będzie występowała co 200-300km-ów i poziom oleju może się wtedy zacząć delikatnie podnosić

Jest tylko jedna puszka z DPFem, nie ma osobnego KATa i nie ma KATa w puszce z DPF, jak wywalasz do wszystko...inaczej jest w CRach, tam KAT zostaje

 

a powiedzcie mi czy przy włączaniu zapłonu wiadomo na chwilę pokazują się wszystkie kontrolki. Czy jak się pojawia na chwilkę kontrolka od DPF to znaczy że DPF jest czy nie musi. Ja jeżdżę po mieście raz na tydzień pojadę ok. 40 km za miasto, narobiłem już od momentu zakupu 10000 km i ani razu jeszcze mi się DPF nie załączył.

 

Kontrolka od DPF zapali się tylko wtedy jak cos nie tak będzie z regeneracją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kmink dzięki za info. boletto ja w poprzednim aucie miałem wywalony dpf programowo i mechanicznie ale jak przekręcałem kluczyk na zapłon to kontrolka od dpf pojawiała się normalnie jakby dpf był

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli są dwa wyjścia na sprawdzenie czy DPF jest??.

1. Zajrzeć pod samochód - ale to nie znaczy że działa

2. Podłączenie pod komputer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie prościej zajrzeć do wydechu i zobaczyć czy jest sadza w rurze wydechowej. Jeżeli jest jej sporo to DPF'u nie ma. Jeżeli rura jest czysta lub względnie czysta to DPF jest.

 

Czyli są dwa wyjścia na sprawdzenie czy DPF jest??.

1. Zajrzeć pod samochód - ale to nie znaczy że działa

2. Podłączenie pod komputer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kmink dzięki za info. boletto ja w poprzednim aucie miałem wywalony dpf programowo i mechanicznie ale jak przekręcałem kluczyk na zapłon to kontrolka od dpf pojawiała się normalnie jakby dpf był

 

W BMRze i CRach po wyłączeniu DPF kontrolka zapala się na chwilke przy włączeniu zapłonu, w PD 140KM nie zapala się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mi właśnie po włączeniu zapłonu na chwilę kontrolka się zapala. A mam kod silnika BUZ. Ponadto sprawdziłem palcem w wydechu i palec czarny. Więc pewnie bim sarabim amba fatima i DPF nima

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No mi właśnie po włączeniu zapłonu na chwilę kontrolka się zapala. A mam kod silnika BUZ. Ponadto sprawdziłem palcem w wydechu i palec czarny. Więc pewnie bim sarabim amba fatima i DPF nima

 

Byc może nie do końca jest to dobrze zrobione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, prosiłbym o rzucenie okiem na dpf u mnie na zdjęciu. Popiół 26g, rozumiem że max to 60g czyli do końca żywota jeszcze drugie tyle tak? Natomiast jak to jest z sadzą w moim przypadku że jest mierzona na -0,94g?

 

Pytam bo po wgraniu w ASO nowego softu (szwindel z emisją spalin) zauważyłem, że na luzie obroty często oscylują wokół 1000 i wydaje mi się że wypalanie dpf załącza się samo też częściej.

 

Dodatkowo żeby było tego mało, po tym jak zaczęła cieknąć pompa wody co wiązało się z wymianą rozrządu przy (!) 90k pojawił się też problem z temperaturą cieczy. Silnik wolniej się rozgrzewa a jak złapie 90 stopni to wskazówka na postoju opada. Przy lekkim mrozie i nawiewie na 23 stopnie zdażyło się, że od 90 spadło na 70 a obroty dalej na 1000. Nie wiem czy wtedy dpf sie dopala czy można spokojnie auto gasić.

 

Wszystkie te symptomy dają mi sporo do myślenia bo nie wiem gdzie szukać problemu (i czy w ogóle jakiś jest) bo samochód troszke inaczej się zachowuje po tym jak wgrali nowy soft w ASO a następnie w odstępie miesiąca robili tam też rozrząd i nie wiem czy któraś z tych operacji miała wpływ na to że inaczej zachowuje się mi dpf (scan nie daje żadnych błędów)

 

Dzięki za zainteresowanie, poniżej fotka.

 

image1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem tez mam minus u siebie na sadzy faktycznej, dziwne ale nie za bardzo wiadomo co to. Czujnik roznicy cisnien wypada sprawdzic, ale na razie brak czasu. Te wachania obrotow jak jest zimno sa zwiazane z ogrzewaniem wnetrza. To normalne tez tak mam i nie jest to wypalanie. Daj na off ogrzewanie podbij obroty, opadna do 800.

 

Wysłane z redmi note 3 pro Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest jakieś rozwiązanie a moją przypadłość DPF-a po aktualizacji. a jak w waszych pojazdach filtr się wypala po aktualizacji ?

DPF wypalony do 1,2.jpg wypaliłem do dpf do 1,2.

DPF połowa.jpg troche po mieście jeździłem

dpf pełen.jpg a reszt była w trasie zrobiona kilometrów.

wychodzi że jest jakiś przelicznik wstawiony że 1l. paliwa wychodzi 1% zapełnienia dpf. jakaś pomyłka no i więcej niż 300time nie przekroczy.

a kiedyś

WP_20160111_002.jpg po mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daje coś stosowanie środków np ligui miły do paliwa w celu obniżenia temp wypalania i około 100 stop?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]151491[/ATTACH] troche po mieście jeździłem .

 

Wydaje mi się że masz dość mocno zawalony dpf popiołem, przy 175ml vw chyba zaleca wymianę a u Ciebie jest 219ml więc pojemność filtra znacznie spadła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest jakieś rozwiązanie a moją przypadłość DPF-a po aktualizacji

 

Wrocic do poprzedniej wersji softu.

 

Wydaje mi się że masz dość mocno zawalony dpf popiołem, przy 175ml vw chyba zaleca wymianę a u Ciebie jest 219ml więc pojemność filtra znacznie spadła.

 

Patrzac po "logach" akurat nie ma to znaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Daje coś stosowanie środków np ligui miły do paliwa w celu obniżenia temp wypalania i około 100 stop?

 

Dają efekt placebo ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Woocach obroty masz też związane z dojrzewaniem wnętrza przez grzałkę poniżej plus 5 stopni.

 

Matek też miałem takie zapełnienie, wypalone podwójnie serwisowo i teraz jest ok 1g. Wypalanie chwilowe nadal z podobną częstotliwością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów,

Prośba o ocenę stanu mojego DPF-a Pasek B7 2013r. 2.0 TDi CR, 149tyś km

20170220_222409_resized.jpg

Z góry serdeczne dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam szanownych kolegów,

Prośba o ocenę stanu mojego DPF-a Pasek B7 2013r. 2.0 TDi CR, 149tyś km

[ATTACH=CONFIG]151534[/ATTACH]

Z góry serdeczne dzięki

Wygląda bardzo dobrze, 0,10l popiołów to zgodnie z przebiegiem, aby tak dalej. Dużo jeździsz w trasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za info. Właśnie wczesniej był w Niemcowni i tam jeździł głównie w trasie, stąd takie parametry. Niemiec robił 50tyś km rocznie, to raczej wypalal się prawidłowo DPF. Natomiast teraz to się diametralnie zmieniło i ja zrobiłem autem 1000km dotychczas, tylko w zasadzie miasto i to 2-3km do pracy, przedszkola i z powrotem. Tak więc katorga dla DPF-a się zapowiada, ale chociaż dobrze że parametry wyjściowe ma dobre:) tyle pocieszenia i trzeba będzie zraz w miesiącu przegonić auto poza miasto...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy pomoże mi ktoś zinterpretować te wartości/parametry dotyczące DPF? Gdzie odczytać zapełnienie sadzą? Umie ktoś rozszyfrować wartość bez opisu lub bez jednostek i przy okazji stwierdzić, czy te parametry są w porządku?

 

Przebieg mojego Paska to 260 tys.

 

Nowy obraz mapy bitowej (2).jpg

 

Nowy obraz mapy bitowej (3).jpg

 

Nowy obraz mapy bitowej (4).jpg

 

Nowy obraz mapy bitowej.jpg

Edytowane przez Kamill

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności