Skocz do zawartości
diablo.xd

AVF jakie ciśnienie sprężania na cylindrach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mój mechanik zabrał się za zrzucanie głowicy celem wymiany uszczelki pod głowicą i jej regeneracji, ale wcześniej sprawdziłem z nim ciśnienie na cylindrach po przez wkręcenie zegarów w miejsca świeczek... wartości były następujące licząc od rozrządu:

1 - 25

2 - 27

3 - 27

4 - 27

 

AVF na liczniku ma jakieś 212kkm ale daję mu jakieś 100kkm więcej... powiedzcie mi jakie ciśnienie powinien mieć normalnie eksploatowany AVF z przebiegiem 300-350kkm

 

dodam, że pomiary robione na zimnym silniku

 

aaa i jeszcze jedno pytanie... czy po tulejowaniu i osadzeniu na nowo prowadnic od pompek ciśnienie może się poprawić...?? podejrzewam, że prowadnice mogą być wytarte bo odczuwam wzmożoną wibrację w przedziale 1900-2100 obr/min

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seria z fabryki ma 31-29 bar więc nie jest tak zle, różnica nie powinna być większa jak 5 bar pomiędzy cylindrami.

Pompowtryski nie maja prowadnic,są tam gniazda wyfrezowane w glowicy jak sie wytra to tylko druga glowica.

 

Jak sie mylę niech ktoś mnie poprawi ;)

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompowtryski nie maja prowadnic,są tam gniazda wyfrezowane w glowicy jak sie wytra to tylko druga glowica.

 

chodzi mi właśnie o te gniazda... słyszałem, że niektóre firmy podczas regeneracji dają większe oringi na pompkach, tam gdzie ja będę robił głowicę frezują i wsadzają nowe tuleje o nominalnym rozmiarze...

 

edit

 

http://www.polok.pl/galeria.php?dir=sposob_ naprawczy_ gniazd_ pompowtryska

 

tam właśnie będzie robiona głowica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi mi właśnie o te gniazda... słyszałem, że niektóre firmy podczas regeneracji dają większe oringi na pompkach, tam gdzie ja będę robił głowicę frezują i wsadzają nowe tuleje o nominalnym rozmiarze...

 

Tu Ci nie pomogę , ale osobiście wolał bym druga glowice niż ingerować aż tak w konstrukcje gniazd z uwagi na to ze wtryski nie siedzą tam sztywno tylko pracują. Ale powodem drgan nie muszą być wyrobione gniazda , najczęściej gdy gniazda sie wyrabiaja auto cieżko pali bo paliwo sie cofa.

Zrob logi i spr stan pompowtryskow.

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

270kkm - pomiar na zimnym silniku

1-28+bar

2-31bar

3-31+bar

4-30bar

Edytowane przez dommel
Uzupełnienie - pomiar na zimnym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam założoną głowicę z tulejowanymi gniazdami pompek właśnie w firmie Polok-Welding z Gliwic. I mam także problem z wibracjami silnika w przedziale 1900-2300 obr i sam już nie wiem co jest powodem. Ponadto po rozgrzaniu przy obrotach 1000-1500 i lekkim obciążeniu silnika słychać dziwny stukot, którego kiedyś chyba nie było... Pisze chyba bo głowice zmieniałem 2 lata temu i dokładnie nie pamiętam od kiedy ten stukot zacząłem zauważać. Słychać to tylko wewnątrz auta.

 

Na Twoim miejscu szukałbym głowicy z ostatnich 1.9 TDI z pasków B6, Golfów itd. Ja (choć nie wiem czy powodem wibracji i stukania jest głowica) teraz żałuje ale wtedy nie wiedziałem że te głowice są identyczne. Czytałem jeszcze że wytarty wałek rozrządu i/lub zużyte szklanki mogą powodować wibracje...

 

U mnie kompresja na ciepłym wynosi po 30-31 na wszystkich cylindrach...

 

270kkm

1-28+bar

2-31bar

3-31+bar

4-30bar

dommel na ciepłym czy na zimnym?

Edytowane przez Przemo286

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Przemo286 jaki przebieg masz w pasku i co robiłeś z głowicą, tylko gniazda pompek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki mam przebieg, sądząc po naprawach jakie już robiłem to przypuszczam że koło 400 tys. już ma, choć z drugiej strony jak na 400 tys. to kompresja całkiem ładna... (ale nie wiem jaka jest na zimnym) sam nie wiem co myśleć, na liczniku śmieszne 190 tys. Głowice robiłem bo był problem z dostawaniem się paliwa do oleju i okazało się że gniazda były już na tyle wytarte że wymiana samych uszczelek na pompkach nie pomogła. Oprócz gniazd była kompleksowa regeneracja czyli planowanie, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, itd. bo jak już jest zrzucona to lepiej zrobić komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie na zimnym silniku kompresja pokazała tak: 33 pierwszy 34/33,5 drugi 30/33 trzeci 32czwarty co sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności