Skocz do zawartości
Dival

Proszę o analizę : 1.9 TDI 130 KM AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego też zawsze piszę aby w trakcie logowania statycznego grupy 003 wcisnąć na ułamek sekundy (w połowie logu) pedał gazu by aktywować zawór EGR jeśli w momencie rozpoczęcia logu wysterowanie N18 wskazuje 4,8%. Wtedy widać czy zawór EGR działa sprawnie czy też nie lub czy jest fizycznie zaślepiony lub odłączone od niego podciśnienie i wtedy już nawet nie trzeba logować 003 w trybie Basic Settings.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS. Byłeś na warsztacie ws. tego wkładu przepływomierza?

 

Witam. Jutro jadę oddać samochód do mechanika ( Olkusz ). Mam nadzieję, że powie, co mu dolega i na pewno to napiszę na forum ..... może komuś się przyda. Prawda jest taka, że nie da się jeżdzić tym samochodem, pali teraz ok 8-10l ( po wymianie przepływki ) i nie ma tego przyśpieszenia :/

 

 

 

 

Zastanawia mnie jednak dlaczego On nie chce iść tak jak powinien. N75 wymieniony, turbo czyszczone ( tak powiedział mechanik ) wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione przepływka nowa, a on dalej robi swoje :/

Edytowane przez Dival

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Mój problem w pewien sposób się rozwiązał, a problemem była przepływka. Moc wróciła...... samochód ciągnie, ale problem jest taki, że czasami w okolicach 2200 - 2400 obr. coś go hamuje, czyli jadę, czuje szarpnięcie i potem znowu ciągnie. Drugi problem, to duże spalanie, nadal w ok 10 - 11 l/100. Czy może mi ktoś doradzić, co jeszcze sprawdzić ?. Mechanik, który to robił mówi, że można podmienić czujnik ciśnienia doładowania, który znajduje się z tyłu silnika ( obok zbiorniczka wyrównawczego ). Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A coś sugerowało, że ten czujnik świruje i czy mechanik logował ten samochód w czasie jazdy jakimś interfejsem diagnostycznym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nic nie mówił, że czujnik świruje, ale powiedział, że można go sprawdzić. Wczoraj był u mnie Biszczan i podmieniliśmy ten czujnik, ale wydaje mi się, ze samochód chodził gorzej. Nie wiem czy sprawdzał go podczas jazdy, ale wydaje mi się, że nie. Używa programu VCDS. Biszczan wczoraj ustawiał mi kąt synchronizacji i wydaje mi się, że chodzi jak by szybciej, ale spalanie nadal na postoju jest 1.1. Nie wiem o co dokładnie chodziło, ale powiedział, że moja dawka paliwa jest za duża/mała, bo na postoju pokazuje mi 8 - 10 ( nie wiem dokładnie czego ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie i proszę o analizę logów trzech przepływomierzy. Pompki są po regeneracji i wskazania według mnie są bardzo dobre. Problem w tym, że samochód w okolicach 2200-2600 przerywa.....tzw czkawka

 

 

 

przepływka 1

 

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121051.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121052.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121053.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121054.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121055.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121056.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121057.html

 

przepływka 2

 

 

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121058.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121059.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121060.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121061.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121062.html

 

 

przepływka 3

 

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121063.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121064.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121065.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121066.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121067.html

Edytowane przez Dival

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, doradzi ktoś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nikt nie pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3-cia przepływka może być , te 2 to już kończą żywot. Swoją drogą geometria Ci siada lub n75 szwankuje, warto podmienić n75 i zrobić ponownie logi, jak nie będzie efektu turbo powoli do czyszczenia albo możesz spróbować metody kolegi z forum

http://forum.vw-passat.pl/threads/126815-Srodek-do-czyszczenia-turbin-i-egr-prawda-i-mity, siak czy owak nie zaszkodzi a roboty nie ma za dużo.

 

No i bym zapomniał synchro zmieniaj koniecznie , wychodzi nawet ponad skale ... log 004, optymalnie to na 0 , pewnie ma niezłego muła auto. W twoim przypadku robisz kreskę widoczną (by mieć punkt odniesienia) , luzujesz 3 śruby, bieg 4 , i pchasz auto do tyłu co się przestawi z 1 mm. I robisz loga statycznego. Silnik rozgrzany. potem dynamiczny jak statyczny ustawisz na 0.

 

 

ps. I po co się było tak pieklić tylko roboty sobie narobiłeś :P w końcu sobota jest trzeba też posprzątać a nie na forum siedzieć :P

ps.2 mogłeś jeszcze temp. silnika zlogować, może by wyszło że termostat też do wymiany - mały żarcik ale kto wie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić, ale pisze to z własnego doświadczenia. U mnie w jednym pasku był problem dużego spalania spowodowany wytartymi szklankami, auto zaczęło kopcić i wzrosło spalanie. Mechanik obstawiał uszkodzone pompowtryski, a okazały się hydrauliczne popychacze. Na VAG-u wartości były kulawe. Regulowaliśmy pompki, kąt synchronizacji, ale to nic nie dawało. Statycznie w logu 04 synchro masz ok, waha się 0 do -0,6, wiec bym nic nie ruszał.

Edytowane przez szneider

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bateria w lapku nie wytrzymała dlatego nie zrobiliśmy statycznych, oraz dynamicznych po ustawieniu kąta. (Wartości w grupach 013, 018 i 023 w normie).

Z temperaturą w aucie nie ma problemu - podczas logów dochodziła do 99C.

Kąt synchronizacji ustawiony na -2.2, ale skacze pomiędzy tą wartością, a -1.7/-1.1.

N75 jest nowy, a co do geometrii to Krzysiek rozbierał turbo i czyścił; twierdzi, że jest ok, a geometria chodzi płynnie.

Po ustawieniu kąta synchro dawka paliwa w grupie 001 waha się pomiędzy 6.6/7 mg na postoju.

Porównując do mojego auta (A4 AWX) Passat nadal nie ma pełnej mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co koledze radzisz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po ustawieniu kąta synchro dawka paliwa w grupie 001 waha się pomiędzy 6.6/7 mg na postoju.

Porównując do mojego auta (A4 AWX) Passat nadal nie ma pełnej mocy.

 

nie wiem brzydko pisząc czy ja jestem ślepy czy co ale jak ma mieć moc jak zobacz sobie w dynamicznym synchronizacje

http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121057.html

to log który jest wstawiony parę postów wyżej

Jak statycznie jest na -2,2 a skacze -1,1 do -1,7 ( co piszesz) a w dynamicznym wychodzi na +4,4 a nawet 5! to masz napinacz na rozrządzie do wymiany i tego nie przeskoczysz choćbyś chciał. Więc się nie ma co dziwić że auto mocy nie ma.

Co do doładowania skoro n75 nowy to tylko geometria, nieudolne czyszczenie albo już się zasyfiło, log nie kłamie i jest przeładowanie jak i nie trzyma.

 

Statycznie w logu 04 synchro masz ok, waha się 0 do -0,6, wiec bym nic nie ruszał.

 

Patrz cały temat a nie logi zrobione dawno temu ...

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zacznę może od synchronizacji..... problem polega na tym, że śruba się odkręca jadąc kluczem w lewo (+). Co do turbo, to było czyszczone u mechanika, ale jakoś nie wierzyłem i rozebrałem je jeszcze raz i okazało się, że było czyszczone, bo było czyste, a geometria chodziła płynnie. Z tego, co wiem, to grucha od turbo powinna się ruszać pod oporem ręki, a muszę użyć sporej siły by ją ruszyć. Martwi mnie niestety dźwięk turbiny podczas włączania się jej ( nie zawsze )..... nie potrafię tego opisać ( może Biszczan to opisze ). Jeśli chodzi o wypowiedz DEV14, że auto ma muła....... nie idzie tak jak powinien, ale nie jest mułowate. Jeśli chodzi o napinacz to auto miało wymieniany rozrząd jak miało 176000, a teraz ma 227000, robiony w serwisie. Uważasz, że coś jest nie tak ?...... ja sie na tym nie znam, więc pytam

Edytowane przez Dival

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

log statyczny grupy 004 i log dynamiczny grupy 004 , i wychodzi czy się rozjeżdża, synchro prościej ustawić wbijając bieg 4 i auto albo do tyłu pchać albo do przodu 1 osoba robi to spokojnie na płaskim terenie. Do przodu idziesz na + do tyłu idziesz na -, kręcąc śrubą od wałka jest bardzo prawdopodobne że ją odkręcisz, dokręć potem z odpowiednim momentem ją. póki co na tym logu dynamicznym nie wygląda tragicznie napinacz tylko synchronizacja jest źle ustawiona , w skrócie za późno podaje mieszankę i nie ma auto mocy takiej jak powinna być. ustaw to by było -0,6 do 0 ( może skakać) na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. A potem logi robić.

Właśnie w tej synchronizacji bym szukał tego braku mocy, przykładowo jak ja się tym bawiłem po ustawieniu na +2,2 już czułem że się nie zbiera tak jak powinnien. Jak ktoś chce ( czasami kosztem większego spalania) by się zbierało lepiej to -1,1, 1-,7 ustawić. Jest bardziej twarda praca silnika jak ktoś ma dobre ucho ale auto duzo lepiej się zbiera.

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro to zrobię i napiszę czy dałem radę :). Mam pytanko..... tę śrubę dokręcić od razu i pchać auto do przodu lub tyłu czy najpierw ustawić synchro, a potem dokręcić śrubę ?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtf ?

śruba centralna ma być dokręcona cały czas i jej nie ruszasz, synchro ustawiasz na 3 śrubach na 13 klucz, robisz sobie kreskę mazakiem czy obojętnie czym i popuszczasz te 3 śrubki, w twoim przypadku pchasz auto do tyłu aż kreska się z 1 mm ruszy (bardzo delikatnie pchaj) , skręcasz i sprawdzasz vag-iem ile jest , jak mało/za dużo korekta i tak do skutku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jutro to zrobię i dam znać o skutkach, a na razie dziękuję za informacje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrobiłem tylko log statyczny grupy 004, ale nie mam dynamicznego, ponieważ ciężko jest zrobić to samemu. Postaram sie wrzucić go jak najszybciej. Dodam, że nic nie ruszałem, wszedłem do samochodu i zrobiłem loga. Ten log http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121057.html był robiony z Dawidem przed ustawianiem synchronizacji, czyli po zrobieniu wszystkich logów, a na samym końcu zrobiliśmy synchronizacje, a oto ten log

 

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krzysiek_sulno_121447.html

Edytowane przez Dival

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz synchronizacja jest dobra, sprawdź jeszcze w czasie jazdy czy jest różnica , przecież by poczuć czy auto się lepiej zbiera nie trzeba logów robić, wg. tego co było do tej pory. Ale log dynamiczny byłby wskazany by zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności